Connect with us

Administrație

Cine este Anca Micșa Oprea, primul city-manager din istoria orașului Lugoj

Publicat

în

FOTO Facebook

Alegerea lui Claudiu Buciu în fruntea orașului aduce și o premieră în municipiul de pe Timiș. Pentru prima dată în istoria administrației lugojean va apărea funcția de city-manager. Pe românește, administrator al orașului.

RETIM

Conceptul funcționează cu succes în Statele Unite și în Europa de Vest de aproape 100 de ani. City managerul este responsabil pentru controlul operațiunilor derulate de municipalitate și pentru implementarea măsurilor adoptate de consiliul local. El acționează asemenea unui CEO (chief executive officer) al unei corporații care acordă servicii de management profesionist. Este subordonat consiliului local, de obicei în baza unui contract în care sunt clar evidențiate drepturile și obligațiile sale.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Atribuțiile și responsabilitățile ale unui city manager includ: supravegherea zilnică a departamentelor primăriei și a conducătorilor acestora, pregătirea proiectelor și bugetelor anuale, acordarea de consultanță pertinenta în diferite probleme de interes pentru consiliu, întâlnirea cu cetățenii sau grupuri organizate ale acestora pentru o mai bună înțelegere a problemelor care îi preocupă, asigurarea unui leadearship care să încurajeze performante mai ridicate ale lucrătorilor/funcționarilor municipalității si în general asigurarea normală și eficientă a dezvoltării activităților realizate de municipalitate în baza unei întelegeri aprofundate a modului în care acestea se desfășoară.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Noul primar, Claudiu Buciu a anunțat că își dorește ca această funcție să fie deținută de către Anca Micșa Oprea, coordonatoare a organizației PLUS Lugoj. În felul acesta PNL consfințește și alianța cu USRPLUS, la Lugoj.

Autoliv angajează!

„Sunt onorată și mă responsabilizează propunerea”

Contactată de Lugojeanul.ro, Anca Micșa Oprea a declarat că este onorată de propunere și că așteaptă decizia alianței USRPLUS, privind propunerea făcută de PNL.

„Dorința PNL-ului de a face alianță cu noi la Lugoj este o dovadă de maturitate politică și chiar îmi dă speranța că Lugojul o să fie bine. Ca alianță USRPLUS, la nivel național, au declarat deja liderii noștri că ne dorim să participăm la guvernare. Asta înseamnă inclusiv la guvernare locală. Noi avem toată deschiderea să participăm activ la reconstrucția Lugojului. Propunerea lui Claudiu Buciu a fost prezentată  și decizia se va lua în comisiile de negociere de către conducerile noastre județene, USR și PLUS. Mă bucură decizia PNL și a lui Claudiu Buciu de a integra în organigramă funcția de city manager. E clar nevoie de așa ceva, la cum arată acum orașul și pentru mine ca lugojeancă este o onoare să fiu prima, în istoria Lugojului, pe această poziție, dar în același timp mă responsabilizează enorm, față de membrii alianței care m-au sprijinit, față de cei ai PNL, care au făcut această propunere și nu în ultimul rând față de lugojeni”, ne-a declarat Anca Micșa Oprea.

Deși are doar 41 de ani, coordonatoarea PLUS, are o experiență profesională bogată. A lucrat în poziții cheie, în mai multe multinaționale din București și Timiș.

„Sunt născută și crescută în Lugoj, am 41 de ani, căsătorită și mama unui băiat de 2 ani. Am avut nebunia să plec la 20 de ani în București, locul care și-a pus amprenta asupra carierei mele profesionale. Începuturile activității mele au fost în marketing, unde am învățat că pe primul loc este întotdeauna clientul, indiferent cine este acesta, aspect ce m-a ghidat în toate proiectele demarate de atunci. În peste 15 ani de experiență am dezvoltat departamente și afaceri de la zero, la nivel național și internațional, având clientul în prim plan, gestionând bugete complexe, chiar de peste 50 de milioane euro anual. După mai bine de un deceniu petrecut în capitală, m-am întors în orașul natal, Lugoj, unde locuiesc acum împreună cu familia. Sunt economist, specializat în Marketing Strategic, cu experiență în coordonare de echipe și proiecte, comunicare și negocieri, relații comerciale la nivel internațional și gestionare bugetară, iar acum aproape 2 ani am decis sa pun toate cunoștințele mele în slujba lugojenilor și timișenilor, să avem un oraș și un județ la standarde europene, de care să fim mândri”, a declarat Anca Oprea pentru Lugojeanul.ro

Anca Micșa Oprea își va putea prelua funcția doar după investirea noului consiliu local.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ce s-a ales de parcul pilot înființat la Lugoj, în amintirea persoanelor dragi dispărute dintre noi FOTO

Publicat

în

Peste 100 de mesteceni, răspândiți pe 6000 de mp și, în mijlocul lor, un Ginkgo biloba. Așa era proiectul parcului pilot de la Lugoj, „Plantați în amintire”, inițiat de Asociația Zi de Bine și fosta prezentatoare a știrilor, Melania Medeleanu, împreună cu Primăria Lugoj.

RETIM

Un parc în care fiecare copac să fie plantat în amintirea unui om drag, care s-a stins. Dacă în noiembrie 2022 entuziasmul era mare, zeci de familii fiind prezente la inaugurare, astăzi parcul a devenit el însuși o amintire. Poarta de intrare este mâncată de rugină, iarba nu a mai fost tunsă de mult, aleile aproape că nu mai există, fiind invadate de buruieni, coșurile sunt pline de gunoaie, iar natura nici ea nu a fost prea blândă. Aproape toți copacii, plantați în amintirea celor dragi, s-au uscat. Melania Medeleanu spune că este la curent cu starea parcului și i-a rugat pe cei de la Primăria Lugoj să ia măsuri.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

„I-am făcut și un răspuns doamnei care ne-a sesizat. La rectificarea bugetară vom aloca sumele necesare ca să înlocuim pomii. În toamnă nu au avut nimic. Avem și fotografii cu pomii care erau în vegetație. Ulterior, s-au uscat. Parcul va fi refăcut integral, în sensul că vor fi plantați arbori noi, care se pretează la tipul de sol. Colega de la sere a făcut deja o analiză a pH-ului solului, din care a rezultat ce fel de arbori trebuie să plantăm. O să apelăm la doamna Medeleanu să ne dea codurile QR pentru fiecare arbore în parte și vom reface integral acel parc”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar din Lugoj.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Parcul de la Lugoj a fost primul de acest fel. Proiectul celor de la Asociația Zi de Bine a continuat la Oradea, Cluj și București.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Chiar dacă nu e gata, primul tronson pietonal din centru provoacă deja controverse. Totul pornește de la piatra folosită pentru pavat

Publicat

în

FOTO Facebook

Primul tronson din pasajul pietonal Al. Mocioni se apropie de finalizare. Lucrările sunt destul de avansate, iar constructorul este deja în faza în care așează pavajul, una dintre ultimele operațiuni. Apariția plăcilor în centrul civic a stârnit primele controverse. Discuțiile care se amplifică în sânul opoziției administrației locale sunt legate de materialul din care sunt făcute dalele și de faptul că Primăria Lugoj ar fi schimbat proiectul folosind andezit, o piatră mult mai ieftină și mai puțin rezistentă față de granit.

RETIM

Contactat de Lugojeanul.ro, Claudiu Buciu, consilierul actualului primar, spune că proiectul a fost respectat și piatra este cea recomandată de proiectant și aprobată de Comisia de Monumente.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

„Andezitul a fost recomandat de proiectant. Este în toate documentațiile votate de consilierii PSD și USR în consiliul local, doar că ei nu fac efortul să citească atunci când votează, ci votează cum le zice liderul de partid. Această piatră este prevăzută în documentațiile tehnico-economice încă de la faza de DALI. Nu este nicio schimbare față de proiect sau față de ce s-a licitat. Este conform cu proiectul ce se execută, este conform cu ceea ce s-a licitat sută la sută”, a declarat Buciu.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Lucrările la centrul civic al Lugojului au fost reluate după circa patru ani. Ele au fost demarate de fosta administrație locală, condusă de Francisc Boldea. După alegeri, noua conducere a Primăriei Lugoj a anunțat că proiectul a fost început fără a avea avizele necesare și fără lucrările necesare pentru schimbarea și mutarea rețelelor de apă, canalizare și gaz.

Autoliv angajează!

Locul a rămas decopertat și îngrădit în ultimii ani, perioadă în care edilii locali susțin că au încercat să obțină avizele necesare și să realizeze lucrările de subteran. Între timp, au renunțat la constructorul angajat și la proiectul făcut de fosta administrație, considerând că este mult prea scump.

Primarul interimar, Bogdan Blidariu, a declarat recent, pentru Lugojeanul.ro, că valoarea lucrărilor, conform noului contract, este de 2.900.000 de lei, față de 4.900.000 de lei, cât era în proiectul fostei administrații.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Constructorul lotului lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva dă asigurări că va finaliza lucrările până în 2026

Publicat

în

FOTO Economedia.ro

Dorinel Umbrărescu, patronul companiei UMB, a asigurat Ministerul Transporturilor că lucrările la lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva va fi finalizat până în 2026, garantând astfel că România nu va pierde fondurile alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

RETIM

UMB, recunoscută drept cea mai puternică firmă de construcții din România, a început lucrările în această primăvară la cei 10 kilometri dintre Margina și Holdea. Totuși, lucrările la cele două tuneluri de peste 2 kilometri fiecare nu au demarat încă, deoarece nu a fost emisă Autorizația de Construire. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 34 de luni de la emiterea ordinului de începere, ceea ce înseamnă că UMB trebuie să termine tunelurile cu aproape șase luni înainte de termen.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Promisiunile UMB au fost transmise marți, 21 mai la Timișoara, în cadrul Comitetului de Monitorizare Programul Transport 2021-2027, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de sectorul rutier menționând discuțiile directe cu patronul Dorinel Umbrărescu : ,,Am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol): În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră; În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat”.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

În aprilie 2024, Consiliul ECOFIN a decis că Mecanismul de redresare și reziliență european, din care face parte și PNRR-ul României, nu va fi prelungit după 2026. Luni, 22 aprilie 2024, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă al autostrăzii, cu o valoare a contractului de 1,8 miliarde lei finanțat prin PNRR. Lotul va completa autostrada de la Sibiu (Boița) la Nădlac II.

Autoliv angajează!

 

Citiţi mai departe

Administrație

Două firme au depus oferte pentru executarea lucrărilor de reparații la Podul de Fier

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj. Licitația a fost reluată, după ce la prima s-a înscris un constructor a cărui ofertă a fost respinsă. Primarul interimar Bogdan Blidariu spune că în momentul de față sunt două firme, care vor să execute lucrările.

RETIM

„Urmează evaluarea tehnică a ofertelor, care, cel mai probabil se va finaliza la jumătatea lunii iunie, când vom afla dacă vom avea un constructor desemnat pentru executarea lucrărilor la Podul de Fier”, a declarat Blidariu.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Lucrările erau programate să înceapă în luna iunie, însă după reluarea licitației s-ar putea depăși acest termen. Estimarea este că acestea vor dura circa 10 luni, iar pe o mare parte din această perioadă traficul va fi blocat total.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Potrivit informațiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea podului este de 11,2 milioane de lei fără TVA. Proiectul cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Cele mai citite