Connect with us

Administrație

Cine este Anca Micșa Oprea, primul city-manager din istoria orașului Lugoj

Publicat

în

FOTO Facebook

Alegerea lui Claudiu Buciu în fruntea orașului aduce și o premieră în municipiul de pe Timiș. Pentru prima dată în istoria administrației lugojean va apărea funcția de city-manager. Pe românește, administrator al orașului.

RETIM

Conceptul funcționează cu succes în Statele Unite și în Europa de Vest de aproape 100 de ani. City managerul este responsabil pentru controlul operațiunilor derulate de municipalitate și pentru implementarea măsurilor adoptate de consiliul local. El acționează asemenea unui CEO (chief executive officer) al unei corporații care acordă servicii de management profesionist. Este subordonat consiliului local, de obicei în baza unui contract în care sunt clar evidențiate drepturile și obligațiile sale.

Atribuțiile și responsabilitățile ale unui city manager includ: supravegherea zilnică a departamentelor primăriei și a conducătorilor acestora, pregătirea proiectelor și bugetelor anuale, acordarea de consultanță pertinenta în diferite probleme de interes pentru consiliu, întâlnirea cu cetățenii sau grupuri organizate ale acestora pentru o mai bună înțelegere a problemelor care îi preocupă, asigurarea unui leadearship care să încurajeze performante mai ridicate ale lucrătorilor/funcționarilor municipalității si în general asigurarea normală și eficientă a dezvoltării activităților realizate de municipalitate în baza unei întelegeri aprofundate a modului în care acestea se desfășoară.

Noul primar, Claudiu Buciu a anunțat că își dorește ca această funcție să fie deținută de către Anca Micșa Oprea, coordonatoare a organizației PLUS Lugoj. În felul acesta PNL consfințește și alianța cu USRPLUS, la Lugoj.

„Sunt onorată și mă responsabilizează propunerea”

Contactată de Lugojeanul.ro, Anca Micșa Oprea a declarat că este onorată de propunere și că așteaptă decizia alianței USRPLUS, privind propunerea făcută de PNL.

„Dorința PNL-ului de a face alianță cu noi la Lugoj este o dovadă de maturitate politică și chiar îmi dă speranța că Lugojul o să fie bine. Ca alianță USRPLUS, la nivel național, au declarat deja liderii noștri că ne dorim să participăm la guvernare. Asta înseamnă inclusiv la guvernare locală. Noi avem toată deschiderea să participăm activ la reconstrucția Lugojului. Propunerea lui Claudiu Buciu a fost prezentată  și decizia se va lua în comisiile de negociere de către conducerile noastre județene, USR și PLUS. Mă bucură decizia PNL și a lui Claudiu Buciu de a integra în organigramă funcția de city manager. E clar nevoie de așa ceva, la cum arată acum orașul și pentru mine ca lugojeancă este o onoare să fiu prima, în istoria Lugojului, pe această poziție, dar în același timp mă responsabilizează enorm, față de membrii alianței care m-au sprijinit, față de cei ai PNL, care au făcut această propunere și nu în ultimul rând față de lugojeni”, ne-a declarat Anca Micșa Oprea.

Deși are doar 41 de ani, coordonatoarea PLUS, are o experiență profesională bogată. A lucrat în poziții cheie, în mai multe multinaționale din București și Timiș.

„Sunt născută și crescută în Lugoj, am 41 de ani, căsătorită și mama unui băiat de 2 ani. Am avut nebunia să plec la 20 de ani în București, locul care și-a pus amprenta asupra carierei mele profesionale. Începuturile activității mele au fost în marketing, unde am învățat că pe primul loc este întotdeauna clientul, indiferent cine este acesta, aspect ce m-a ghidat în toate proiectele demarate de atunci. În peste 15 ani de experiență am dezvoltat departamente și afaceri de la zero, la nivel național și internațional, având clientul în prim plan, gestionând bugete complexe, chiar de peste 50 de milioane euro anual. După mai bine de un deceniu petrecut în capitală, m-am întors în orașul natal, Lugoj, unde locuiesc acum împreună cu familia. Sunt economist, specializat în Marketing Strategic, cu experiență în coordonare de echipe și proiecte, comunicare și negocieri, relații comerciale la nivel internațional și gestionare bugetară, iar acum aproape 2 ani am decis sa pun toate cunoștințele mele în slujba lugojenilor și timișenilor, să avem un oraș și un județ la standarde europene, de care să fim mândri”, a declarat Anca Oprea pentru Lugojeanul.ro

Anca Micșa Oprea își va putea prelua funcția doar după investirea noului consiliu local.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite