Connect with us

Administrație

Ministerul Dezvoltării organizează o nouă licitație pentru autobuzele electrice destinate Lugojului

Publicat

în

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei a reluat licitaţia pentru cele 81 de autobuze electrice destinate transportului public urban de călători, din care nouă vor ajunge la Lugoj. Potrivit anunţului postat la sfârşitul lunii septembrie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), municipiul Lugoj va beneficia de nouă autobuze electrice, trei stații de încărcare rapidă şi nouă stații de încărcare lentă, care vor fi achiziţionate cu fonduri europene asigurate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020 MDRAP.

RETIM

Autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 24 persoane pe scaune şi minim 26 călători transportaţi în picioare. Caroseria va fi prevăzută cu minim 2 uşi de acces, situate pe partea dreaptă a autobuzelor electrice, dintre care una dublă cu o lăţime de minim 1.200 mm şi una simplă cu o lăţime de minim 650 mm, totalizând o lăţime a spaţiului destinat pentru urcare/ coborâre de 1.850 mm. Modalitatea de operare a staţiilor de încărcare rapidă, utilizând soluţii superioare, reduce timpul de încărcare, permite efectuarea automată a comenzii din interiorul cabinei şi elimină expunerea şoferului la operarea de echipamente electrice de înaltă putere şi pericolul de vandalizare a staţiei.

Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 23 octombrie 2019, de viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Lugoj (în calitate de partener).

La începutul anului MADR a mai lansat o licitație, pe care a anulat-o deoarece singurul participant la licitaţie a fost descalificat în etapa evaluării tehnice, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP. Oferta provenea de la asocierea turco – germană Bozankaya Otomotiv – Sileo GmbH.

În total, pentru cumpărarea celor 81 de mijloace de transport în comun “prietenoase cu mediul”, Ministerul Dezvoltării a alocat peste 183 de milioane de lei, licitaţia fiind împărţită în 7 loturi. Astfel, pe lângă municipiul Brăila, alte 10 autobuze vor ajunge în Alexandria, 21 în Constanţa, 3 în Drobeta Turnu Severin, 20 în Focşani, 9 în Lugoj şi 7 în Slobozia. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 03.11.2020, ora 15:00, în SEAP.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Monitorul de Lugoj, ziarul de laudă al fostului primar, dispare oficial

Publicat

în

RETIM

Monitorul de Lugoj, ziarul de laudă al fostului primar, tipărit în mii de exemplare mai ales în campaniile electorale, dispare oficial joi, 28 ianuarie, în cadrul ședinței de consiliu local. În locul acestei publicații, noua administrație a achiziționat un serviciu profesional de editare a unui buletin lunar online, editat de o firmă din Timișoara. Primul exemplar a costat 500 de euro, potrivit SEAP.

Pe lista de hotărâri a ședinței de joi apare și punctul prin care Monitorul de Lugoj dispare definitiv de la Lugoj.

“Abrogarea Hotărârii Consiliului Local nr. 134 din 08.05.2009 privind aprobarea editării ziarului “Monitorul de Lugoj” al Consiliului Local şi al Primăriei Municipiului Lugoj”, se arată în documentul cu punctele de pe ordinea de zi.

Noua publicație care îi va informa pe lugojeni despre activitatea primăriei se numește simplu “buletin informativ” și poate fi răsfoită pe pagina primăriei, făcând un click aici. Această primă ediție a costat 2.450 de lei și a fost editată de către o firmă de PR din capitala Banatului. 

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite