Connect with us


Administrație

Ministerul Dezvoltării organizează o nouă licitație pentru autobuzele electrice destinate Lugojului

Publicat

în

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei a reluat licitaţia pentru cele 81 de autobuze electrice destinate transportului public urban de călători, din care nouă vor ajunge la Lugoj. Potrivit anunţului postat la sfârşitul lunii septembrie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), municipiul Lugoj va beneficia de nouă autobuze electrice, trei stații de încărcare rapidă şi nouă stații de încărcare lentă, care vor fi achiziţionate cu fonduri europene asigurate prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020 MDRAP.

Autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 24 persoane pe scaune şi minim 26 călători transportaţi în picioare. Caroseria va fi prevăzută cu minim 2 uşi de acces, situate pe partea dreaptă a autobuzelor electrice, dintre care una dublă cu o lăţime de minim 1.200 mm şi una simplă cu o lăţime de minim 650 mm, totalizând o lăţime a spaţiului destinat pentru urcare/ coborâre de 1.850 mm. Modalitatea de operare a staţiilor de încărcare rapidă, utilizând soluţii superioare, reduce timpul de încărcare, permite efectuarea automată a comenzii din interiorul cabinei şi elimină expunerea şoferului la operarea de echipamente electrice de înaltă putere şi pericolul de vandalizare a staţiei.

Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 23 octombrie 2019, de viceprim-ministrul Vasile-Daniel Suciu, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Lugoj (în calitate de partener).

La începutul anului MADR a mai lansat o licitație, pe care a anulat-o deoarece singurul participant la licitaţie a fost descalificat în etapa evaluării tehnice, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP. Oferta provenea de la asocierea turco – germană Bozankaya Otomotiv – Sileo GmbH.

În total, pentru cumpărarea celor 81 de mijloace de transport în comun “prietenoase cu mediul”, Ministerul Dezvoltării a alocat peste 183 de milioane de lei, licitaţia fiind împărţită în 7 loturi. Astfel, pe lângă municipiul Brăila, alte 10 autobuze vor ajunge în Alexandria, 21 în Constanţa, 3 în Drobeta Turnu Severin, 20 în Focşani, 9 în Lugoj şi 7 în Slobozia. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 03.11.2020, ora 15:00, în SEAP.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Prima ședință a noului consiliu local de la Lugoj. Se alege și viitorul viceprimar

Publicat

în

Noul consiliul local al Lugojului va fi convocat pentru prima întâlnire, săptămâna viitoare. Conform primarului Claudiu Buciu e necesară o ședință de urgență pentru rectificarea bugetului local.

În aceeași întâlnire, va trebui stabilită componența comisiilor de specialitate și se vor face propuneri pentru funcția de viceprimar.

Primarul Claudiu Buciu a anunțat deja, că propunerea PNL pentru această funcție va fi Bogdan Blidariu.

Citiţi mai departe

Administrație

Autorități sesizate pentru lucrări neautorizate la Palatul Milcovici din Lugoj

Publicat

în

Direcția pentru Cultură și Patrimoniu și Inspectoratul de Stat pentru Construcții au primit o sesizare din partea unui lugojean, în legătură cu mai multe lucrări neautorizate care se execută la Palatul Milcovici. Proprietarul clădirii a demarat mai multe lucrări de înlocuire a acoperișului, demontare a vechilor geamuri etc.

Imobilul este unul din puținele din Lugoj care mai păstrau elementele originale ale arhitecturii Art Nouveau. Mai mult, pe unul dintre pereți se afla o placă comemorativă, care atesta faptul că aici a locuit scriitoare lugojeană Anișoara Odeanu.

Lugojeanul a cerut celor două instituții sesizate să verifice legalitatea lucrărilor.

alatu

Citiţi mai departe

Administrație

Activitatea Bibliotecii Municipale din Lugoj, suspendată de primar după o vizită surpriză. „Le desfacem contractele de muncă”

Publicat

în

Angajații Bibliotecii Municipale din Lugoj s-au trezit, ieri, după-amiază, cu primarul Claudiu Buciu, într-o vizită neașteptată. Edilul a dorit să vadă cum arată una din cele mai importante instituții de cultură și educație din municipiu. Rezultatul a fost dezamăgitor, mai ales că, pe toată campania electorală fosta conducere a administrației locale s-a lăudat cu reabilitarea și transformarea edificiului.

„Astăzi am vizitat sediul bibliotecii municipale. Un edificiu neglijat cu desăvârșire de fosta administrație. O zugrăveală exterioară și atât nu este mai mult decât o copertă fără pagini de interior. 12 ani de ignoranță și desconsiderare a celei mai importante surse de cunoaștere – cartea – au dus inevitabil la îndepărtarea cititorilor. Biblioteca municipală este practic o instituție care nu a făcut decât să respingă cititorii, rămași și așa tot mai puțini. Evidența cărților împrumutate se păstrează la fel ca acum 50 de ani. Spațiile destinate depozitării cărților sau lecturii sunt insalubre. Poveștile frumoase despre bibliotecă nu fac decât sa susțină plata unor salarii total nemeritate. Cu regret, am luat decizia de a închide aceasta instituție pentru o perioadă de cel puțin un an de zile, urmând să păstrăm un singur angajat. În această perioadă vom regândi modul cum trebuie să funcționeze, urmând sa intervenim asupra construcției astfel încât să o facem atrăgătoare pentru cititori și în special pentru copii”, a fost mesajul postat de primarul Lugojului, pe pagina sa de Facebook, după vizita la bibliotecă.

Claudiu Buciu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că se va face de urgență igenizarea clădirii, după care se va lucra la un proiect de renovare.

„Biblioteca o închidem, pentru o perioadă. Lăsăm un singur angajat, care să refacă gestiunea și inventarul, pentru că e un haos acolo. Facem un proiect să o renovăm, după ce o să igenizăm acolo, pentru că nu se poate așa ceva. Pe urmă, putem angaja oameni capabili care să asigure funcționarea ei. Nu au centrală, nu au nici căldură, iarna stau în frig. Deja am discutat la personal și, conform legii, le desfacem contractele de muncă, mai puțin la un angajat, din cei cinci”, a declarat primarul Lugojului.

 

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite