Iulius Mall

CFR a răspuns la petiția lugojenilor. Decizia luată de companie în legătură cu pasajul care „îngroapă” mai multe străzi

CFR a răspuns la petiția semnată de cei 470 de locuitori din Lugoj, care se opun construirii unui pasaj rutier suprateran pe strada Bocșei, în cadrul proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 2 Lugoj – Timișoara Est”. Reprezentanții companiei au precizat că soluția propusă nu poate fi modificată.

CFR menționează că la „intersecția Str. Banatului și Bocșei (DJ 58A) cu calea ferată este amenajată și operațională trecerea la nivel cu calea ferată”, dar, conform Studiului de Fezabilitate, „s-a prevăzut proiectarea şi execuţia unui pasaj superior la km 513+258, intersecţie cu Drumul Judeţean DJ.58A (str. Banatului şi str. Bocşei), construcţie care va înlocui trecerea la nivel cu calea ferată existentă.”

Publicitate

CFR explică necesitatea acestui pasaj în contextul dezvoltării transportului feroviar pe tronsonul Caransebeș – Timișoara – Arad, unde viteza trenurilor va crește la 160 km/h, motiv pentru care a fost „prevăzută desfiinţarea trecerii la nivel existente şi realizarea unui pasaj superior, obiectiv feroviar necesar pentru sporirea siguranţei circulaţiei şi evitarea de accidente rutiere/feroviare. Astfel, Consiliul Judeţean Timiş a emis Certificatul de Urbanism 13 din 25.04.2023, fiind de asemenea obţinute şi avizele solicitate prin acest certificat”

De asemenea, CFR subliniază că proiectul este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), cu „termene foarte bine determinate”, și că „beneficiarul nu poate fi de acord cu modificarea soluției proiectate” din cauza acestor termene stricte, termenul final pentru finalizarea lucrărilor fiind decembrie 2026.

Locuitorii din zonă susțin că pasajul va ocupa aproximativ 8000 mp din domeniul public al municipiului, afectând iluminatul natural al locuințelor din zonă și imprimând un aspect de ghetou întregii zone. Semnatarii petiție solicită găsirea unei soluții de traversare a căii ferate mai puțin agresive pentru oraș și zona rezidențială, respectiv un pasaj subteran.

După primirea răspunsului Oliviu Gaidoș, inițiatorul petiției a declarat că e posibil să atace în instanță proiectul pasajului suprateran.  „Trebuie să discutăm cu riveranii din zonă, ne întâlnim. Și dacă dacă hotărâm împreună să mergem în justiție și să facem o acțiune colectivă, va trebui să angajăm un avocat”, a mai spus Gaidoș.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate