Connect with us


Administrație

Cele patru camere de luat vederi din Lugoj, oprite de peste o luna! Internetul costa orasul 5.000 de euro pe an

Publicat

în

camere video lugoj nefunctionale primaria lugoj site oficial nefunctional mii de euroPrimăria Lugoj plătește zeci de mii de euro pe an pentru serviciile tehnice care să permită funcționarea aplicațiilor web, legislative și de oricare altă natură, printre care și site-ul oicial al administrației locale, doar pe serviciul de legătură permanentă la internet instituția plătind puțin sub suma de 5.000 de euro. În ciuda acestui fapt, se pare că pagina de internet a administrației locale este din ce în ce mai lentă și, mai mult, camerele de luat vederi din cele patru locuri importante din oraș sunt nefuncționale de mai bine de o lună, când, conform declarațiilor primarului, „s-a schimbat administratorul paginii”.

RETIM

Tot atunci, de pe site dispăreau câteva fotografii cu ștrandul ce se construiește în oraș, ștrand ce a fost subiect de ceartă la o ședință de consiliu local. Chiar dacă presa a observat această dispariție și a semnalat-o, Boldea a dat vina tot pe administrator, spunând că din cauza lui nu apar acele poze pe site, nu din cauza conflictului. Cele patru camere web erau urmărite în fiecare zi mai ales de sutele de lugojeni plecați din țară la muncă în străinătate, care puteau astfel să privească, cel puțin printr-un monitor, asupra orașului lor de suflet.

„Camerele vor fi pornite după ce primăria Lugoj va încheia un contract cu o firmă care se ocupă de astfel de activități. Fostul contract s-a încheiat, iar acum primăria așteaptă ofertele firmelor din domeniu. În cel mai scurt timp se vor reporni camerele, în funcție de data la care se semnează noul contract cu firma ce va fi aleasă”, a declarat pentru LUGOJEANUL.ro Angelica Rus, purtător de cuvânt al primăriei Lugoj.lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

RETIM

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul local va vota lista tinerilor care s-au calificat pentru obținerea unei locuințe ANL

Publicat

în

Foto Arhiva

Consilierii locali lugojeni vor discuta, în ședința de joi, 25 februarie, proiectul privind lista de priorități pentru alocarea locuințelor ANL, destinate închirierii, pentru tineri de până 35 de ani. Lista este compusă în urma evaluării dosarelor depuse la Primăria Lugoj, în baza Legii 180/2018.

RETIM

„Luând în considerarea că locuințele ANL, destinate închirierii urmează să fie finalizate, la nivelul municipiului Lugoj au fost analizate dosarele depuse de persoane fizice, în vederea închirierii locuințelor ANL și  a rezultat următoarea ordine de priorități, conform anexei, fapt pentru care se impune aprobarea prin Hotărârea Consiliului Local a proiectului de hotărâre privind aprobarea listei dosarelor depuse în în perioada 01.01.2019-01.01.2021 și a listei de priorități în soluționarea cererilor de locuințe a ANL pentru tineri, destinate închirierii”, se arată în referatul pentru susținerea proiectului.

După aprobarea consilierilor locali, se pot depune contestații timp de șapte zile, la primarul municipiului.

Mai jos, puteți vedea, lista priorităților în funcție de punctajul obținut.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul face primii pași pentru transformarea în Smart City. Lugojenii sunt așteptați la dezbateri

Publicat

în

Primăria Lugoj îi invită pe lugojenii pasionați de tehnologie să facă parte din focus grupurile locale, ale căror rezultate vor sta la baza dezvoltării Strategiei Locale de transformare a Lugojului într-un Smart City – Oraș Inteligent. Un oraș inteligent sau smart city este un concept de dezvoltare urbană care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele unui oraș, în vederea îmbunătățirii calității vieții cetățenilor, dezvoltării comunității și protejării mediului.

RETIM

Cele 2 focus grupuri vor cuprinde următoarele domenii:

 Guvernare Locală, Sănătate, Educație, Mediu, Turism și Siguranță publică

25 februarie 2021 – intervalul orar 12:00 – 15:00

26 februarie 2021 – intervalul orar 11:00 – 14:00

Infrastructură și tehnologie, transport public, energie (smart grid)

25 februarie 2021 – intervalul orar 15:30 – 17:30

26 februarie 2021 – intervalul orar 14:30 – 17:00

Pentru a participa la aceste întâlniri vă invităm să completați următorul formular: https://forms.gle/NZs2Mj85x625DTfu8

Scopul final al acestui exercițiu este acela de a seta obiective îndrăznețe, necesare unui oraș european la standardele secolului în care trăim.

Formatul acestor prime întâlniri va fi fizic, numărul persoanelor va fi limitat pentru eficiență și pentru respectarea normelor de sănătate în vigoare.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite