Connect with us

Administrație

Ce averi au noii consilieri locali ai Lugojului, proaspăt investiți în funcție cu ocazia alegerilor locale

Publicat

în

Noii consilieri locali și-au completat declarațiile de avere, respectând data limită impusă de lege, de la investitura în funcție ce a avut loc în luna octombrie a anului 2020. Aceștia se “laudă” și nu prea cu averi peste averi, unii având mai mult sau mai puțin decât alții. În funcție de ocupație și de afaceri, consilierii locali stau mai bine sau mai puțin bine la capitolul financiar, conturi bancare, sau rate. Iată situația acestora, în ordine alfabetică, potrivit declarațiilor de avere:

Agache Mihai – Partidul Național Liberal: deține două terenuri în Hunedoara, trei imobile, nu are mașini și nici credite pe numele lui. Are un salariu de 38.455 de lei pe an la frima de mobilă Agache, adică 3.200 de lei pe an, la care se adaugă indemnizația de 8.942 de lei pe an;

RETIM

Bădina Nicu – Partidul Social Democrat: are trei terenuri și trei clădiri la Lugoj, Sacoșul Turcesc și Breaza, un autoturism, a vândut un teren de aproape 100.000 de euro în octombrie a anului trecut, având totodată un cont bancar cu 270.000 de lei. Ca și venit, încasează chirie pe numele soției, precum și pensie care în 2019 a valorat 29.552 de lei;

Blidariu Bogdan – Ștefan – Partidul Național Liberal: viceprimarul orașului deține împreună cu alți membrii ai familiei un teren în Bozocici, Caraș-Severin, dar și două imobile în comuna cărășeană și în Lugoj. Are datorii de 15.000 de euro în două credite bancare, iar ca venituri, a încasat 24.945 de lei ca director executiv la Agromec Lugoj;

Câmpean Ioan – Partidul Național Liberal: a moștenit un teren, deține un imobil și nu are niciun alt bun, iar la venituri, singura care aduce bani în casă este soția, potrivit declarației, care a încasat în ultimul an 57.842 de lei ca asistent medical.

Cliciovan Ionel – Dănuț – Partidul Național Liberal: deține două imobile și un teren în Lugoj, precum și alte două clădiri în afara orașului. Are trecute în declarație două mașini pe numele lui, precum și două conturi bancare de aproximativ 57.000 de lei. La capitolul datorii, are un credit de 572.707 de lei scadent în 2029, medicul lugojean câștigând pe an suma de 255.513 de lei ca șef al secției ATI a spitalului din Lugoj.  

Cornean Cristian –  Dorinel – Partidul Național Liberal: deține 11 terenuri, la Lugoj și Criciova, dar și șase case de locuit, în cele două localități, precum și un spațiu comercial. Are un cont cu 24.000 de euro, iar ca venituri, Cornean a declarat că este paznic de vânătoare, și că a încasat într-un an 15.150 de lei.

Crăciunescu Iosif – Partidul Social Democrat: două imobile și un teren pe numele lui apar în declarația de avere, dar și un Logan. Veniturile sunt de la Casa de Cultură a Sindicatelor, de pe postul de director, 30.296 de lei, plus cele de la Asociația de Cultură pentru Tineret “Traian Grozavescu” Lugoj, 7.092 anual.

Cut-Lupulescu Flavia-Lorena – Partidul Național Liberal: deține jumătate dintr-un teren de 5720 de metri pătrați, fără imobile sau mașini pe numele ei. Are un credit la BCR, de 110.000 de lei, scadent în 2025. Ca venituri, a încasat 77.800 de lei într-un an din activități didactice, manager producție și respectiv operator linie producție.

Costea Gheorghe-Marian – Partidul Mișcarea Populară: cu patru terenuri și fără niciun alt bun, Costea a realizat venituri de 27.000 de lei din consultanță, la care se adaugă 37.000 din funcția de manager a firmei din partea soției, precum și 8.700 de lei arenda unui teren.

Dumitra Daniel-Adelin – Partidul Național Liberal: singurul consilier care nu a trecut absolut nimic în declarația de avere.

David Paul – Sebastian – Alianța USR-PLUS: are un teren și o casă de locuit la Lugoj, o mașină, precum și un credit de 50.000 de lei la bancă, scadent în 2025. Este angajat la Autoliv, iar suma pe care o câștigă anual nu a făcut-o publică în declarație. Fără alte venituri declarate.

Galescu Cristian – Pavel – Partidul Social Democrat: fostul viceprimar de Lugoj deține nu mai puțin de 15 terenuri la Lugoj, în parte cu alte persoane, dar și unul la Ilia. I-au fost donate trei imobile, două la Lugoj și unul la Ilia, având totodată pe numele lui un autoturism. În 2020 a încasat 98.565 de lei + 1.450 de lei voucher de vacanță, în funcția de viceprimar.

Jivulescu Sorin Ciprian – Partidul Național Liberal: a cumpărat două terenuri la Tapia, alături de soție, având totodată două imobile la Lugoj, precum și trei autoturisme. Nu are declarat venit, singurul din declarație fiind cel al soției, de 15.600 de lei din funcția de administrator.

Mîrșevină Nicoleta – Partidul Național Liberal: deține o casă în Lugoj dobândită în 1991, având și un credit bancar în valută, în valoare de 35.000 de euro, scadent în 2033. Nu are venituri declarate.

Opriș Gerlinde  – Partidul Social Democrat: deține un teren și un imobil în Lugoj, dar și un autoturism și un credit bancar de 44.000 de lei scadent în 2028. A încasat 21.345 de lei în ultimul an, din funcția de director al firmei proprii, la care se adaugă indemnizația de consilier.

Serendan Adrian – Doru – Partidul Național Liberal: deține două terenuri la Lugoj și unul forestier, o casă și un spațiu comercial, precum și un autoturism. Venitul principal al familiei este pensia lui și a soției, în total 67.188 de lei anual.

Szucs Diana – Maria – Partidul Național Liberal: deține jumătate dintr-un teren și un imobil în Lugoj, precum și trei autoturisme. Are două conturi bancare în valoare de 120.000 de lei. Venitul din ultimul an declarat pentru medicul lugojean și familia sa a fost de 392.000 de lei.

Țepeș – Paleu Daniela – Alianța USR-PLUS: noul consilier și candidat de primar deține un teren în intravilanul orașului, dar și un imobil și două autoturisme. Are trei conturi bancare cu sume mai mici de 3.000 de lei, iar la capitolul încasări, a declarat în jur de 30.000 de lei, plus dividente de 23.000 de lei.

Vari Lajos – Ernestin – Alianța USR-PLUS: deține o casă și un teren la Lugoj, precum și un cont de economii de 12.000 de euro, dar și un credit scadent în 2040, în valoare de 455.000 de lei. De la firma pe care o conduce, a încasat oficial în ultimul an 48.000 de lei, plus cei 36.000 de lei ai soției.

Găsiți aici lista cu toate cele 19 declarații de avere ale aleșilor locali.

foto: arhiva Lugoejanul

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Neînțelegeri între Primăria Lugoj și Retim. Societatea se pregătește să dea în judecată administrația locală

Publicat

în

Operatorul de salubritate, Retim, a transmis Consiliului local Lugoj o plângere prealabilă împotriva Hotărârii Consiliului Local Lugoj nr. 175/2023. În data de 22 iunie 2023, Consiliul Local Lugoj a emis o hotărâre referitoare la stabilirea și aplicarea taxei de salubrizare în municipiu, iar RETIM consideră că i se aduc prejudicii prin această decizie. Conform hotărârii, lugojenii de la bloc ar avea posibilitatea să încheie individual contracte cu Retim.

Reprezentanții societății de salubritate nu sunt de acord cu această prevedere și o consideră ilegală. Printr-o plângere prealabilă, transmisă Consiliului Local Lugoj, Retim a solicitat revocarea hotărârii, în caz contrar își rezervă dreptul la a deschide o acțiune în instanță.

„Noi susținem că această prevedere este nelegală, contravenind legii care reglementează serviciile de salubrizare din localități și serviciile comunitare de utilitate publică. Serviciul de salubrizare este parte a serviciilor comunitare de utilitate publică și este supus reglementărilor stabilite de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitate Publică. Conform prevederilor din aceste acte normative, utilizatorii serviciului de salubrizare sunt asociațiile de proprietari sau locatari, și nu persoanele fizice care dețin proprietăți individuale în blocurile de locuințe sau condominii. Mai mult decât atât, articolul 96 alin. (1) din Legea nr. 196/2018 prevede că facturarea individuală este permisă doar în cazul în care consumul poate fi măsurat prin contoare individuale, lucru imposibil în ceea ce privește colectarea deșeurilor, având în vedere natura serviciului de salubrizare”, arată cei de la Retim, în documentul transmis Primărie Lugoj.

RETIM

Cum argumentează Primăria refuzul modificării hotărârii

Consiliul Local Municipal Lugoj s-a întrunit în ședință extraordinară, luni, 18 septembrie, iar aleșii locali au votat propunerea primarului să nu modifice hotărârea și să nu dea curs solicitării celor de la Retim.

„Nu, deci noi nu intenționăm modificăm hotărârea. Ideea este că prin hotărâre noastră persoanele fizice care locuiesc în în condominii, ca zic așa, au posibilitatea, conform regulamentului nostru, încheie contracte individual. Cei de la Retim vor încheie contract doar cu asociația de proprietari. Sunt asociații în care anumite persoane care locuiesc în imobile respective au contracte individuale cu Retimul. Avem situații însă, în care asociația are datorii la Retim, iar societatea nu mai dorește încheie contract cu asociația pe motiv nu își plătesc datoriile și atunci n-ar dori încheie contracte nici cu persoanele din respectivul imobil”, spune primarul interimar Bogdan Blidariu.

Hotărârea Consiliului Local mai poate fi anulată doar în instanță, acolo unde Retim a amenințat deja că va merge.

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

S-au deschis ofertele! Cine sunt cele două firme care vor să construiască noul spital din Lugoj

Publicat

în

Astăzi, 15 septembrie, s-a încheiat termenul pentru depunerea ofertelor pentru construcția noului spital din Lugoj. Acest proiect vital pentru comunitatea lugojeană este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și se estimează că va costa în jur de 150 de milioane de euro. În acest context, două companii au depus oferte ferme pentru acest proiect major: Synergy Construct și SSAB-AG S.A.

O finanțare vitală pentru comunitate

Municipiul Lugoj a obținut cu succes o finanțare considerabilă în cadrul PNRR pentru construcția noului spital. Contractul de finanțare a fost semnat la începutul acestui an, deschizând calea pentru demararea procedurilor de achiziție publică pentru proiectarea și execuția spitalului. Procedura a fost lansată pe 15 iulie, iar termenul final pentru depunerea ofertelor a fost astăzi, 15 septembrie.

Claudiu Buciu, managerul de proiect, a declarat: „Urmează evaluarea acestor oferte, evaluare care considerăm că poate fi făcută în maximum 30 de zile, după care se va desemna ofertantul câștigător. Sperăm să nu avem contestații la această procedură, astfel încât să semnăm cât mai rapid contractul de proiectare și execuție, iar lucrările efective să înceapă la începutul anului viitor.”

RETIM

Competiția dintre Synergy Construct și SSAB-AG

Synergy Construct

Synergy Construct este o companie cu o istorie bogată, fondată în 2001. Cu o prezență puternică pe piețele internaționale, inclusiv Ungaria, Georgia, Polonia, Germania, Ucraina și Turcia, Synergy Construct s-a remarcat prin proiecte de înaltă calitate în diverse domenii, de la industria auto și aviație la procesarea alimentelor și băuturilor.

Unul dintre cele mai notabile proiecte a fost preluarea complexului Enayati Medical City în 2018. Aici au dezvoltat un impresionant oraș medical, care include cel mai mare spital privat de oncologie din Europa de Est și numeroase alte facilități medicale, de wellness și de divertisment.

SSAB-AG S.A.

SSAB-AG S.A. este o companie solidă cu sediul în Bacău, România, și o reputație de succes în realizarea proiectelor de investiții de mare anvergură în diferite domenii. Cu capacități proprii de producție pentru structuri metalice și prefabricate din beton, SSAB-AG S.A. se remarcă prin capacitatea sa de a oferi servicii complete de antrepriză generală pentru proiecte de construcții, de la proiectare la execuție.

Compania are o prezență puternică în România și a finalizat cu succes numeroase proiecte în diverse orașe, iar portofoliul său extins cuprinde proiecte din domeniul industrial, retail, birouri, hale industriale și rezidențiale. Printre clienții lor se numără nume cunoscute precum Dedeman, Altex, Penny, kika, și alții.

Următoarea etapă importantă pentru acest proiect va fi evaluarea ofertelor depuse de Synergy Construct și SSAB-AG S.A. Este de așteptat ca acest proces să dureze aproximativ 30 de zile, după care se va anunța ofertantul câștigător. Abele companii sunt puternice și cu experiență în spate, iar competiția se anunță destul de strânsă.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Lugojului confirmă demisia directorului de la spital nu și motivul: „Este cel mai bun manager pe care l-a avut spitalul”

Publicat

în

Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului confirmă informațiile Lugojeanul.ro privind demisia managerului Ionuț Cocoș, de la spitalul din Lugoj, nu însă și motivul aflat de noi pe surse. Blidariu spune că este exclus orice conflict între administrația locală și directorul spitalului lugojean. Motivele demisiei ar fi probleme personale invocate de Ionuț Cocoș.

„Este adevărat, a înregistrat la noi o cerere de demisie, motivând probleme personale. Precizează că rămâne până la găsirea unei soluții pentru un director interimar. Din punctul meu de vedere, interimarul ar putea fi chiar el și poate chiar va continua dacă își rezolvă problemele. Vreau să vă spun că Ionuț Cocoș este cel mai bun director pe care l-am avut la spital. Se cunosc datoriile istorice pe care le-a avut spital. Astăzi spitalul nu mai are niciun fel de datorie, suntem foarte foarte mulțumiți de activitatea lui și vom găsi o soluție. Este exclus ca între noi să fie fost vreun conflict între Primăria Lugoj și el. Noi suntem foarte mulțumiți de el”, a declarat Blidariu.

Primarul Lugojului a mai spus că nu este exclus ca Ionuț Cocoș să rămână director, în continuare, în măsura în care situația personală îi va permite.

RETIM

 

Citiţi mai departe

Administrație

Noul „angajat” al Primăriei Lugoj face minuni. Cosește în două ore iarba pe care o tăiau șase muncitori în două zile

Publicat

în

Serviciul de Sere și Spații Verzi din Lugoj a făcut un pas important spre modernizare și eficiență prin achiziționarea unui robot cositoare de ultimă generație. Noul dispozitiv se dovedește a fi o alegere extrem de inspirată, economisind timp și resurse considerabile pentru comunitatea locală.

„Înainte de achiziționarea robotului cositoare, Parcul George Enescu, necesita eforturi considerabile din partea a șase muncitori, timp de două zile, pentru a fi tuns. Cu noul robot, această sarcină este rezolvată în doar două ore. Costuri mai mici și scăpăm și de problema lipsei cosașilor care erau tot mai greu de găsit”, spune Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

Robotul cositoare face deja parte din echipa Serviciului de Sere și Spații Verzi. Echipat cu senzori de detecție a obstacolelor, robotul se oprește automat, evitând eventualele accidente. Un alt avantaj notabil este capacitatea de a tăia și vegetația mai groasă.

RETIM

Bogdan Blidariu a mai spus că urmează achiziționarea a încă două tractoare-cositoare. Economia estimată este impresionantă – înainte de introducerea robotului cositoare, costurile pentru cele aproximativ 15 cosiri complete, necesare în Lugoj, se ridicau la aproximativ 3.000.000 de lei pe an. Cu acest utilaj modern și cele două tractoare care urmează să fie achiziționate se preconizează o economie semnificativă, consumându-se de zece ori mai puțini bani în cosirea și întreținerea spațiilor verzi.

Citiţi mai departe

Cele mai citite