Administrație
Caterinca maxima la sedinta de consiliu local al Lugojului! A durat o ora jumatate si a avut 5 puncte
Consilierii locali ai Lugojului prezenți astăzi la ședința ordinară a lunii aprilie au făcut pace și, pentru cele 90 de minute cât a durat ședința, nu și-au mai adresat cuvinte grele unul altuia, cum s-a întâmplat în ședința lunii martie. Atunci, PSD-iștii și PNL-iștii s-au luat la harță, din cauza unui proiect de hotărâre pe care unul dintre consilieri l-a contestat. S-a ajuns la acea dată la cuvinte grele, pe care însă consilierii le-au uitat până astăzi, devenind din nou prieteni și colegi de echipă pentru Lugoj.
În ordinea de zi au fost înscrise doar două puncte. Este vorba despre aprobarea Bilanţului contabil, a Contului de profit şi pierdere, repartizarea profitului obţinut, a Raportului de gestiune al administratorului şi a Raportului Comisiei de cenzori ale S.C. „Meridian 22” S.A. Lugoj pe anul 2013 și numirea unei persoane care va ţine Registrul de evidenţă a datoriei publice locale a unităţii administrativ-teritoriale şi Registrul de evidenţă a garanţiilor locale a unităţii administrativ-teritoriale.
La punctele suplimentare, trei la număr, s-au decis, după dezbateri și conflicte și caterincă generală, să se voteze cu majoritate de voturi pentru proiectele de hotărâre. Astfel, s-au decis cei doi membrii ai consiliului local care vor face deplasarea în orașul Orleans din Franța, aprobarea începerii studiului de fezabilitate pentru o nouă construcție în piața din oraș, dar și aprobarea virării în contul Rotaract Lugoj a sumei de 10.000 de lei, pentru a fi folosită la organizarea festivalului „Saltimbanciada” din acest an.
Astfel, festivalul saltimbancilor a primit o sumă echivalentă cu jumătate din cea alocată pentru Zilele Lugojului, dar și echivalentă cu cele aprobate pentru organizarea Zilelor Veteranilor, Eroilor și a Asociațiilor de Proprietari la un loc. Ședința a fost de asemenea animată de consilierul PPDD Ioan Pădureanu, aflat la prima ședință din funcția de președinte, funcție ce nu i-a adus astăzi niciun fel de faimă pozitivă. Colegii lui au avut momente în care au izbucnit în râs, datorită procedurii pe care Pădureanu nu a cunoscut-o.
A apărut „We are Happy in Lugoj”! LIKE&SHARE
Administrație
RETIM preia gratuit deșeurile periculoase în cadrul unei noi campanii trimestriale de colectare
ATENȚIE! Deșeurile periculoase abandonate în locuri neamenajate pot polua grav mediul înconjurător! Păstrează-le în gospodărie și debarasează-te legal de ele în cadrul campaniilor trimestriale de colectare organizate de RETIM și ADID Timiș.
În perioada 19 aprilie-3 iunie se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.
CINE poate preda deşeuri periculoase
Cetățenii din localităţile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.
CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE PERICULOASE sunt:
⦁ ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
⦁ ambalaje metalice care conţin o matrica poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
⦁ materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
⦁ vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
⦁ solvenţi, acizi, alcali
⦁ uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
⦁ detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase,
⦁ pesticide
⦁ deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.
CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii
⦁ NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
⦁ NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)
UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase
Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.
Administrație
La sat da, la Lugoj ba. De ce rămâne închisă piața de vechituri a orașului
Piața de vechituri sau ocico din Lugoj rămâne deocamdată închisă, anunță primăria municipiului. Asta după ce mai mulți lugojeni au cerut explicații având în vedere deschiderea pieței publice din Bethausen, care va funcționa în fiecare joi, la fel ca cea din Balinț, acolo unde piața de vechituri are loc la fiecare a doua joi.
Primarul Claudiu Buciu a declarat pentru Lugojeanul.ro că “La ei, rata de incidență permite deschiderea pieței. La noi încă nu. Nu putem lua decizii fără să ținem cont de legislația în vigoare”.
Piața de vechituri a orașului, deși în aer liber, a fost printre primele locuri închise acum mai bine de un an, când la Lugoj apăreau primele cazuri de infectare cu SARS-CoV 2. De atunci, piața mai fost deschisă o singură dată, până autoritățile au luat decizia de a o închide pe o perioadă nedeterminată.
Administrație
În 2021, Primăria Lugoj a cumpărat servicii de consultanță și studii de aproape 1 milion de lei
În primele trei luni și jumătate de activitate din 2021, primăria din Lugoj a plătit 984.150 de lei pe studii de fezabilitate, servicii de consultanță, studii energetice și proiecte de mobilitate urbană. Suma este rezultată din adunarea tuturor serviciilor achiziționate prin SEAP de către administrația locală, care are legătură cu domeniul consultanței sau a studiilor de orice fel.
Un exemplu este studiul pentru PMUD, pentru care Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei, pe servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani. Găsiți știrea aici.
Pe 1 aprilie, Primăria Lugoj a cumpărat un nou studiu, de această dată pentru o mai bună gestionare a deșeurilor. Este vorba despre un un serviciu de elaborare a strategiei locale privind dezvoltarea și optimizarea gestionării deșeurilor. Potrivit SEAP, firma contractată este una din București. Aici am relatat despre achiziție.
Toate achizițiile realizate de către administrația locală lugojeană le găsiți pe site-ul SEAP.
Administrație
Zeci de străzi din Lugoj vor intra în reparații, în perioada următoare
Primăria Lugoj a semnat un contract de lucrări pentru plombările necesare pe străzile din oraș, cu Societatea de Drumuri Timișoara, care aparține Primăriei Timișoara. Execuția este programată să înceapă de marți, 13 aprilie. Zeci de străzi vor intra în reparații, în perioada următoare.
„Cu toate că iarna nu a fost foarte grea, au apărut foarte multe gropi în asfalt. Ne cerem scuze lugojenilor pentru disconfortul creat, dar, din păcate, este consecința lucrărilor făcute foarte prost în ultimii ani. Mai mult, nici nu mai avem garanție pentru aceste drumuri. Am semnat un contract, în scopul efectuării reparațiilor în zonele unde e nevoie de intervenție urgentă. Am stabilit ca primele lucrări să se desfășoare în zona centrală: pe str. 20 Decembrie, Podul de Beton, Coloman Wallis, Bucegi, Cuza Vodă, Episcop Bălan, Nicolae Bălcescu, Podul De Fier, Unirii, Victor Vlad Delamarina, Narciselor, 13 Decembrie, pentru ca ulterior să intervenim pe Cloșca, Someșului, Ion Vidu, Microraion 1, 2,3, Stadion 1 și 3, zona benzinăriei Mol, Țesătorilor, Gh. Lazăr, Timișoarei, Banatului, Mihai Viteazul, la sfârșit urmând pe Titulescu, Pasajului Buziașului, str. Buziașului și cartierul IC Drăgan”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.
-
Actualitate3 zile în urmă
Liga Dreptății Împotriva Corupției și Abuzurilor a dat în judecată Primăria Lugoj
-
Sport3 zile în urmă
Se construiește baza sportivă din spatele fostei autogări. Consiliul local a predat terenul către Compania Națională de Investiții
-
Social4 zile în urmă
De ce să alegi un Echipament Profesional de Protecție la Sablare
-
Administrație3 zile în urmă
La sat da, la Lugoj ba. De ce rămâne închisă piața de vechituri a orașului