Administrație
Care sunt primele lucrări pe care Primăria Lugoj le demarează, în acest an, în oraș
Votarea bugetului, în ultima ședință a Consiliului local, dă undă verde începerii mai multor lucrări din Lugoj. Prima și cea mai așteptată este cea care privește reabilitarea centrului – pasajul pietonal de pe str. Al. Mocioni.
„Primele lucrări din centru vor începe chiar în această lună. Este vorba de mutarea rețelelor de apă, canal, rețele electrice, apoi gazul. Sperăm ca în luna mai, într-o soluție foarte simplificată, să amenajăm suprafața respectivă. O să păstrăm una sau două fântâni, o să refacem integral pavajul, la un cost mult mai mic decât a fost prevăzut inițial (n.r. 6,5 milioane de lei), pentru că nu ne permitem să cheltuim atât de mulți bani”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.
Alte obiective la care vor începe lucrări, în această primăvară, sunt: sala de sport de la Liceul „Valeriu Braniște”, cazarma de pe strada Banatului, reabilitarea grădiniței din cartierul „I.C. Drăgan”, creșa de pe str. Gheorghe Doja și baza sportivă de lângă fosta autogară.
„Noi sperăm să începem lucrările și la spitalul nou, undeva în luna noiembrie. Pentru drumuri nu avem bani deocamdată. Am făcut o solicitare la Consiliul Județean Timiș, pentru a fi cuprinși într-o finanțare cu comuna Victor Vlad Delamarina, pentru drumul Herendeștiului. O să facem doar reparații, anul acesta, pentru drumurile din oraș, mai ales că încep lucrările de branșare pentru locuințele colective și, practic, toate zonele de blocuri vor fi afectate de aceste lucrări, după care vom reface toate drumurile din cartierele dintre blocuri. Pe GAL, vor mai fi investiții anul acesta. Mă refer la introducerea canalizării pentru zona Herendeștiului, refacerea trotuarelor și iluminatul public, lucrări programate, două terenuri de sport, aceleași fiind programate și în Caștelă și în Măguri”, a mai adăugat primarul Lugojului.
Administrație
Trei comune de lângă Lugoj așteaptă încă autobuzele electrice promise în urmă doi ani
Autobuzele care urmau să lege orașul de pe Timiș de Coșteiu și respectiv alte două comune din zonă întârzie să apară. La Lugoj, circulă deja mai multe autobuze electrice prin oraș. În curând, alte trei comune de lângă municipiu ar trebui să beneficieze de astfel de autobuze. Proiectul este unul mai complex, care va lega orașul de trei zone des populate din zonă.
UAT Municipiul Lugoj, alături de partenerii săi din comunele Coșteiu, Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, pregătește două proiecte importante pentru îmbunătățirea transportului public din zonă.
„Primul proiect vizează achiziția de autobuze electrice de 12 metri și stații de reîncărcare, în cadrul parteneriatului dintre Municipiul Lugoj și comuna Coșteiu. Al doilea proiect, care include comunele Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice nepoluante și stații de reîncărcare.
În prezent, se lucrează la documentația necesară pentru demararea licitațiilor de achiziție, care vor contribui la modernizarea transportului public și reducerea poluării în județul Timiș”, au declarat reprezentanții Primăriei Lugoj.
Aceste proiecte fac parte din angajamentul autorităților locale pentru un transport public mai curat și mai sustenabil. Din păcate pentru locuitori, proiectul are o întârziere de cel puțin un an, având în vedere că fostul primar, Claudiu Buciu, declara în 2022 că autobuzele vor ajunge cel târziu la final de 2023, inclusiv cele pentru sate.
Administrație
Primăria Lugoj reduce cofinanțarea proiectului privind reabilitarea parcurilor. Economie de 11 milioane de lei
Primăria Municipiului Lugoj a început discuțiile cu ADR Vest pentru reducerea cofinanțării pentru proiectele europene, în scopul reducerii poverii financiare asupra bugetului local. Primarul Călin Dobra a anunțat că primul proiect vizat de această reevaluare este „Creșterea calității vieții din Municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor”.
Proiectul include modernizarea Splaiurilor Tinereții, Coriolan Brediceanu, 1 Decembrie 1918 și Corneliu Coposu, prin lucrări care prevăd reabilitarea carosabilului, amenajarea de piste pentru biciclete, reorganizarea locurilor de parcare și realizarea unor zone de tip „shared space”. De asemenea, parcurile Prefecturii, George Enescu, Cornet și Ștrand vor fi modernizate pentru a crea spații publice sigure și atractive.
În urma renegocierilor cu Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Vest, cofinanțarea din partea Primăriei Lugoj a fost semnificativ redusă.
“Așa cum am prezentat și în conferința de presă, toate aceste proiecte, din păcate, s-au făcut fără o analiză foarte atentă din punct de vedere al cheltuielilor neeligibile suportate de bugetul local. […] Din valoarea totală a proiectului de 51.800.000 lei, am redus de la aproximativ 13 milioane sume neeligibile la 2.150.000 lei, tocmai în ideea de a relaxa bugetul local și de a găsi variante să nu încărcăm cu creditul tras de la bancă, să încercăm să rezolvăm strict din partea fondurilor europene aceste proiecte”, a declarat Călin Dobra.
Administrație
S-a găsit o soluție pentru ca OMV să nu plece de la Lugoj. Se caută una și pentru readucerea MOL
„S-a realizat un raport de evaluare pentru posibilitatea acordării superficiei, ținând cont de faptul că terenul aparține municipiului, iar construcția este proprietatea OMV-ului. Astăzi s-a constituit o comisie de negociere care va avea la bază raportul de evaluare. Avem și o solicitare din partea OMV-ului. Mâine, comisia de negociere se va întâlni cu reprezentanții OMV-ului, iar dacă se va ajunge la un consens, Primăria va semna contractul de superficie și activitățile companiei se vor desfășura în continuare”, a declarat primarul Călin Dobra.
Situația nu este singulară. Pe baza unei hotărâri similare (nr. 13 din 27 ianuarie 2022), autoritățile locale au încetat colaborarea și cu SC MOL ROMANIA P.P. SRL, după ce contractul încheiat în 1998 a ajuns la termen. Stația de alimentare MOL de pe strada Caransebeșului a fost închisă, iar până în prezent nu s-a găsit o soluție pentru reluarea activității.
„La MOL este o situație puțin aparte, deoarece s-a luat deja decizia de a nu mai prelungi contractul sau de a nu mai găsi soluții în acest sens. Se putea aplica aceeași variantă, deoarece și acolo construcțiile mall-ului sunt intabulate, iar proprietarii dețin dreptul de proprietate asupra construcțiilor. Se putea adopta aceeași soluție legală. Nu s-a dorit acest lucru la nivelul conducerii primăriei și am ajuns în situația în care, de un an de zile, acel loc este o paragină. Am făcut acum demersuri către Ministerul Dezvoltării pentru a obține un punct de vedere, deoarece dorim să vedem dacă din punct de vedere legal ni se mai permite să aplicăm varianta de superficie. În acest caz, am putea rezolva și situația stației respective”, a mai spus Dobra.
Administrație
Peste 500 de copaci vor fi curățați în Lugoj. Acțiunea a fost demarată la solicitarea locuitorilor
Aproximativ 500 de copaci vor fi curățați în cartierul lugojean Micro 2. Acțiunea a fost solicitată de locuitorii din zonă, care au cerut intervenția pentru curățarea copacilor bătrâni și periculoși.
Lucrările sunt realizate de alpiniști utilitari specializați, sub coordonarea unui specialist din cadrul Primăriei. „În total, aproximativ 500 de arbori, care nu au fost niciodată întreținuți până acum, vor fi toaletati. Intervențiile presupun curățarea coronamentului, toaletarea pentru regenerare și, acolo unde este necesar, tăierea copacilor care prezintă riscuri pentru siguranță. Aceasta este doar prima etapă, urmând ca astfel de acțiuni să fie extinse și în alte cartiere. Mergem mai departe, pas cu pas, pentru un Lugoj mai verde și mai sigur,” a declarat primarul Lugojului, Călin Dobra.
-
Politicăo săptămână în urmă
PSD face prima propunere pentru funcția de viceprimar, la următoarea ședință a Consiliului Local Lugoj
-
Actualitateo săptămână în urmă
Pe cine au votat lugojenii pentru funcția de președinte. Lovitură majoră pentru PSD și PNL
-
Politicăo săptămână în urmă
Lugojenii au ales președintele. Câți alegători au votat în Lugoj; Cine merge în turul doi conform exit-poll
-
Opiniio săptămână în urmă
Călin Georgescu și rețeta nocivă pentru viitorul României