Fidelity by Iulius Mall

Camera de Conturi a descoperit de ce nu se finalizează lucrările la timp în Lugoj. Ce nu face Primăria

Una dintre abaterile descoperite de inspectorii Camerei de Conturi în controlul efectuat la Primăria Lugoj este legată de termenele privind finalizarea lucrărilor contractate de anumite firme. Este vorba despre faptul că Primăria Lugoj nu respectă clauzele contractuale și nu aplică penalități de întârziere. Cazul concret este la un contract de reparare a trotuarelor din Lugoj, semnat cu firma SC Compact SRL.

“Echipa de audit constată faptul că, a fost încheiat Contractul de lucrări nr. 58701/17.07.2018 între UATM Lugoj în calitate de achizitor și SC Compact SRL în calitate de executant, având ca obiect: ”Reparare trotuare prin asfaltare (Lot 2)”. Prețul contractului: 862.969,73 lei (fără TVA), la care se adaugă: 163.964,25 lei (TVA). Valoarea totală fiind de: 1.026.933,98 lei (cu TVA). Termenul de execuție a lucrărilor este de 4 luni de la data primirii ordinului administrativ de începere a lucrărilor. Conform Ordinului de începere a lucrărilor nr. 60127/23.07.2018 (anexa nr. 3) a fost stabilită data de 30.07.2018 pentru începerea lucrărilor, respectiv până la data de 30.11.2018”, se arată în raportul întocmit de inspectorii Camerei de Conturi.

Publicitate

Chiar dacă lucrările nu au fost finalizată la data prevăzută, UATM Lugoj nu a calculat executantului, penalități de întârziere de 0,1 % pe zi din prețul contractului, clauză ce se aplică și pentru lucrările parțiale, pe etape de realizare, datorate nerespectării clauzelor contractuale.

“Contractul de lucrări nr. 58701/17.07.2018, pct. 12 sub pct. 12.1; pct. 12: sub pct. 12.1 – În cazul în care, din vina sa exclusivă, executantul nu reușește să-și îndeplinească obligațiile asumate prin contract, la termenele stabilite, atunci achizitorul este îndreptățit de a deduce din prețul contractului, ca penalități, o sumă echivalentă cu 0,1% din prețul contractului pentru fiecare zi de întârziere până la îndeplinirea efectivă a obligațiilor. Prezenta clauză se aplică și pentru lucrările parțiale, pe etape de realizare …….”, este clauza care ar fi obligat Prim[ria Lugoj s[ aplice aceste penalități.

Valoarea abaterii constatate: suma de 36.356 lei reprezintă penalități de întârziere de 0,1% pe zi pentru lucrările neexecutate în termen, datorate nerespectării clauzelor contractuale.

Reprezentanții Primăriei Lugoj motivează că “nu a calculat executantului penalități de întârziere de 0,1% pe zi pentru lucrările parțiale, apreciind că aceste întârzieri nu se datorau executantului, ci condițiilor meteorologice nefavorabile și imposibilității achitării lucrărilor parțiale executate în luna noiembrie, datorită lipsei prevederilor bugetare pe anul 2019, plata lucrărilor efectuate în luna noiembrie fiind realizată după aprobarea bugetului local pe anul 2019. ”

“Referitor la afirmația că: situația de lucrări care, datorită neconformităților cu realitatea, a fost returnată executantului pentru a o reface” este nefondată, deoarece executantului i-au trebuit aproximativ 6 luni de zile (noiembrie – aprilie) pentru refacerea situației de lucrări”, arată inspectorii Camerei de Conturi.

 

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate