Connect with us


Educație

Bredicenii au învăţat în Polonia cum să fie mai sensibili la nevoile semenilor

Publicat

în

În perioada 9 – 15 aprilie 2018 a avut loc, în orașul polonez Pulawy, cea de a doua activitate de predare – învățare – formare din cadrul proiectului european Erasmus+ „School 21, Digitally and Socially Yours”, implementat de Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu” Lugoj în parteneriat cu alte patru licee europene. Această întâlnire a avut ca temă serviciul comunitar în favoarea persoanelor cu dizabilități mintale.

RETIM

Colegiul Național ”C. Brediceanu” a fost reprezentat la această întâlnire de elevii Bianca Bredicean, Roxana Borlovan, Evelina Frățilă și Maximilian Bogdan, care au fost însoțiți de profesoarele Daniela Popovici și Adriana Mariș. Împreună cu gazdele și cu ceilalți parteneri, ei au vizitat un centru de zi pentru adaptarea tinerilor cu sindromul Down, și respectiv o instituție pentru persoanele cu dizabilități mentale și au participat alături de aceștia la activitățile lor obișnuite: confecționarea de obiecte decorative, pictură, gătit, cântat, dans.

Activitățile desfășurate la școală s-au concentrat pe învățarea socială și emoțională. Împărțiți în grupuri internaționale, liceenii europeni s-au documentat și au realizat prezentări referitoare la dependențele care amenință societatea secolului XXI: telefonul mobil, alcoolul, tutunul, medicamentele și substanțele halucinogene, căutând soluții pentru diminuarea efectului acestora asupra tinerilor.

Bredicenii vor găzdui următoarea întâlnire

În cursul acestei întâlniri a avut loc și o deplasare la Varșovia, unde, după o scurtă incursiune istorică, culturală și științifică asupra orașului, elevii și profesorii au participat la repetițiile grupului de dansatori Mazowiacy. Acest grup integrează persoane cu sindromul Down sau alte dizabilități alături de elevi de liceu și tineri dansatori, care ating împreună performanțe remarcabile și constituie astfel un bun exemplu de terapie prin artă.

Spațiul virtual al proiectului, https://twinspace.etwinning.net/44282/ găzduiește toate materialele realizate și prezentate în timpul întâlnirilor, ca și activitățile desfășurate între întâlniri, în grupurile online. În aceste zile, elevii lucrează la prezentarea unor sinteze referitoare la persoanele cu nevoi materiale accentuate. Acestea vizează familii monoparentale, șomeri, persoane cu dizabilități, persoane în vârstă, persoane fără adăpost și modul în care acestea pot fi ajutate de societate.

Următoarea întâlnire a partenerilor de proiect va avea loc la Lugoj la începutul anului școlar viitor și se va axa pe serviciul comunitar și persoanele cu dizabilități fizice. Proiectul „School 21, Digitally and Socially Yours” este finanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, acţiunea-cheie 2: Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici, domeniul Parteneriate strategice pentru educaţie.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Cum se vor desfășura cursurile la școlile din Lugoj și satele din jur de luni, 8 martie

Publicat

în

RETIM

După carantinarea Timișoarei și a satelor limitrofe, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a decis să modifice și scenariile după care se desfășoară orele în toate școlile și liceele din județ. Astfel, peste 130 de școli și licee din Lugoj, satele din jurul orașului, dar și din restul județului, vor funcționa după noi scenarii începând cu 8 martie.

În tabelul de mai jos veți găsi scenariile de funcționare pentru toate unitățile de învățământ din Lugoj, satele din jur, precum și restul unităților școlare din Timiș. La Lugoj, școlile funcționează după scenariul galben. Cele trei posibile scenarii sunt verde, galben, și respectiv roșu.

Incidența în cele trei scenarii:

  • scenariul verde – incidența sub 1 la mia de locuitori
  • scenariul galben – incidența de sub 3 la mia de locuitori
  • scenariul roșu – incidența de peste 3 la mia de locuitori

În localitățile care se încadrează în așa-numitul scenariu verde, cu relativ puține cazuri, toate școlile se redeschid fizic, copiii merg la școală.

În localitățile care se încadrează în scenariul galben, adică sunt ceva mai multe cazuri de infectare, lucrurile se schimbă în sensul că merg în continuare la școală, mai exact la grădiniță și la școală, copiii de grădiniță, copiii din ciclul primar, clasele I-IV, și copiii din clasele terminale – VIII, XII, XIII.

În cazul în care localitatea intră în scenariul roșu, continuă pentru un timp să meargă la școală și la grădiniță copiii de grădiniță și de ciclu primar, dar ceilalți nu mai merg la școală.

Tabel cu scenariile școlilor din Timiș.

Citiţi mai departe

Educație

Concurs creativ despre reciclare pentru elevii județului Timiș

Publicat

în

RETIM și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș alături de Zonă în Dezvoltare Lions Dinamic Plus Timisoara organizează concursul 3R – Reducere, Refolosire, Reciclare a deșeurilor dedicat tuturor elevilor din clasele 0-IV, V-VIII şi IX- XII în perioada 03 martie – 12 aprilie 2021. Concursul este organizat și se desfășoară în județul Timis, zona 1 și zona 0.

RETIM

Scopul acestui concurs online este de informare si conștientizare a modului în care pot reduce, refolosi si recicla deșeurile de la școală sau acasă. Elevii, cei care învață pentru prima data despre aceste concepte, trebuie să înteleagă ca de ei depinde viitorul mediului înconjurător. Copiii pot învăța de mici cum să sorteze deșeurile, să respecte mediul înconjurător, să consume mai puțin. Toate aceste gesturi îi vor face să fie conștienți de ce înseamnă ecologie. Grija față de mediu se va vedea în multe alte comportamente ale tinerilor, grija față de spațiul personal, de la camera și banca de la școală, sau ghiozdan. Un copil care deprinde din timp noțiuni ecologice va deveni un adolescent responsabil.

Astfel, tinerii pot deveni creativi prin diferite forme, desene, eseuri, fotografii, videouri, obiecte sau reprezentări grafice realizate din materiale reciclabile, ilustrând princiiple 3R.

Înscrierea elevilor și depunerea materialelor de concurs se va face în perioada 03 – 16 martie 2021 astfel: conducerea fiecarei unități de invatamant va desemna un profesor coordonator care va implementa proiectul în clasă, iar profesorul coordonator va înscrie elevii prin completarea și transmiterea Anexei 1 (disponibila pe site-ul retim.ro) în format electronic la adresa de email timisrecicleaza@gmail.com. Lucrările vor fi transmise în același timp cu Anexa 1. Fișierul cu lucrarea expediată va fi denumit cu numele elevului și școala din care face parte.

Premiile oferite de către organizatori sunt:
⦁ 21 x biciclete
⦁ 21 x trotinete freestyle
⦁ 21 x seturi role
⦁ 100 x ruscaci
Premii de participare:
⦁ 150 x bidoane de apă
⦁ 150 x sepcuțe
⦁ 100 x sacoșe din material reciclabil

Detaliile despre regulamentul concursului, descrierea etapelor acestuia şi anunţarea câştigătorilor se găsesc pe https://retim.ro/regulamentul-oficial-al-concursului-3r-reducere-refolosire-reciclare-a-deseurilor/

Citiţi mai departe

Educație

Un liceu din Lugoj își va împodobi toate ferestrele cu mici „grădini suspendate”

Publicat

în

Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj ia parte la Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future”.

RETIM

Proiectul Erasmus + Ka 229 „Respecting Nature for a Better Future” este un parteneriat strategic între următoarele școli partenere: Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj, Gazi Mustafa Kemal Anadolu Lisesi Turcia, Colegio Claret Askartza Ikastetxea Spania, Profesionalna Tehnicheska Gimnaziya „N.Y.Vaptsarov” Bulgaria, Istituto Professionale Di Stato Per I Servizidi Enogastronomia E Ospitalita’ Alberghiera Potenza Italia și Lycee Professionnel Les Carillons Franța.

„În zilele noastre, în timp ce lumea se confruntă cu o epidemie care amenință grav umanitatea, de fapt, lupta globală, solidaritatea, problemele împreună și realizează cât de important este să găsești soluții sincere pentru mamei Pământ. Importanța dezvoltării unei atitudini de respect față de natură la elevii noștri va crește gradul de conștientizare a elevilor și profesorilor noștri cu privire la respectarea naturii, cu activitățile pe care le vom desfășura în școlile partenere. Scopul nostru comun este de a minimiza și de a crea un viitor mai viabil prin creșterea sensibilităților generațiilor. Primul pas în îndeplinirea acestui obiectiv este ideea de realizarea unei grădini suspendate la fiecare fereastră a liceului nostru”, arată reprezentanții liceului, printr-un comunicat de presă. Fiecare grădină în miniatură va fi o jardinieră cu aranjamente florale.

Citiţi mai departe

Educație

Prima unitate de învățământ din Lugoj care se închide din cauza infectărilor, la două săptămâni după revenirea în clase

Publicat

în

RETIM

O primă unitate de învățământ din Lugoj se închide complet, timp de 14 zile, la doar două săptămâni după redeschidere. Joi dimineața, educatorii de la Grădinița „Harul” au fost anunțați că orele se mută din nou online, după ce mai multe cazuri de infectare cu noul coronavirus au fost confirmate la preșcolari, educatori și îngrijitori.

În urma unei ședințe pe care au avut-o miercuri, reprezentanții grădiniței au decis să închidă complet unitatea. Inițial, doar două grupe urmau să fie trecute în online, însă conducerea unității de învățământ a luat decizia de a suspenda complet cursurile la clasă.

Totodată, educatorii și profesorii care se ocupă de elevi au început să fie programați pentru vaccinarea împotriva coronavirus. La Lugoj, două grădinițe, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 5 și respectiv Harul, au avut până acum cazuri confirmate de infectare cu SARS-Cov 2.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite