Connect with us

Administrație

Bazinul acoperit si strandul, BLOCATE! Primarul recunoaste ca lucrarile s-au oprit de anul trecut

Publicat

în

consiliul local lugoj consiliu sedinta ordinaraDeși inițial stabiliseră doar 3 proiecte de hotărâre pentru ședința de astăzi, consilierii locali ai municipiului Lugoj s-au trezit astăzi cu o listă interminabilă de proiecte ce trebuiau votate. Ședința ordinară a lunii mai a avut loc de la ora 14:00, tensiunea din urma euroalegerilor fiind la baza votărilor făcute în această întâlnire de către consilieri. Celor trei puncte primordiale de pe ordinea de zi li s-au alăturat alte 6 suplimentare, puncte ce nu au fost lipsite discuții din partea aleșilor locali.

RETIM

Primul punct s-a referit la delegația pentru deplasarea la Nisporeni din următoarea perioadă, delegație ce va fi formată din consilierii Barboni și Bădina, votată cu 19 mâini ridicate din tot atâtea posibile. Apoi, tot cu 19 voturi „pentru” s-a aprobat și instituirea „Zilei Sportului Lugojean”, punct inițiat de Gherlinde Grozav, după o idee a Mihaelei Adam, antrenoarea de Kangoo Jumps.

La al treilea punct, privind aprobarea regulamentului pentru stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute în România, situate pe raza administrativ-teritorială a Municipiului Lugoj, au votat 19 consilieri pentru aprobare, nu înainte ca unul dintre ei să se abțină în cazul unui amendament propus de Bădina, care a cerut ca între unitățile de cult și lăcașele de cult să existe un „/” ci nu cuvântul „și”.

Următorul punct, al doilea cel mai disputat al ședinței, s-a referit la modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Local nr. 43 din 27.03.2014 privind aprobarea acordării scutirilor la plata impozitului pe clădiri datorat de persoanele juridice, în vederea atragerii de investiţii şi susţinerii dezvoltării economice durabile în Municipiul Lugoj. Când consilierii PSD au cerut ca investitorii să fie scutiți de taxe și impozite atât pe clădiri, cât și pe terenuri, Ambruș s-a apus vehement acestei propuneri, însă amendamentul a trecut până la urmă cu 16 voturi, iar întreg proiectul cu 15 voturi din 19 posibile.

Punctul 5 de pe ordinea de zi s-a referit la înlocuirea unui membru din consiliul de administrație al SC Meridian 22 SA, punct ce a trecut cu 18 puncte din 19 posibile. La al șaselea punct, cel mai disputat din cadrul ședinței, s-a cerut suplimentarea lucrărilor pentru bazinul acoperit, proiect ce se află în construcție de ani buni la Lugoj.

Proiectul a fost amânat cu 17 voturi pentru o ședință viitoare, de vină fiind din nou consilierii PNL, Ioan Ambruș în special, care s-au opus și au susținut că lucrările au fost deja efectuate, iar constructorul mai are acum nevoie de bani și primăria vrea să îl plătească prin Consiliul Local, lucru ilegal, au spus răspicat consilierii PNL-ului. În stagnare se află și bazinul acoperit, dar și ștrandul de lângă acesta, despre care Boldea a spus că s-au oprit lucrările din aprilie 2013, pe motiv de suspendare a contractului cu Matcon.

Datele despre contractul cu Matcon la ștrand nu au fost făcute publice până astăzi, când, poate din greșeală, au părăsit gura edilului șef. Ultimele două puncte s-au referit la delegarea a 5 consilieri pentru o deplasare în Cehia și la aprobarea unui studiu de fezabilitate pentru un nou teren de fotbal în cartierul Micro 5, ambele proiecte fiind votate în unanimitate.
lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj îi așteaptă pe tineri să ceară teren de casă. Ce condiții trebuie să îndeplinească

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj aduce la cunoștință tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani, care se încadrează în prevederile legale, că pot depune cereri pentru atribuirea unei suprafețe de teren în vederea construirii unei locuințe proprietate personală, conform Legii nr.15/2003 – republicată, cu modificările ulterioare, pentru cele 23 de terenuri disponibile în Municipiul Lugoj (14 în Cartierul Militari și 9 pe str.Herendeștiului).

RETIM

Conform Regulamentului de atribuire, aprobat prin HCL nr.137/25.08.20211, pot depune cereri următoarele categorii de tineri:

a) Tinerii necăsătoriți care au vârsta cuprinsă între 18-35 de ani la data depunerii dosarului complet;

b) Tinerii căsătoriți care au vârsta cuprinsă între 18-35 de ani la data depunerii dosarului complet;

c) Tinerii care au domiciliul stabil în municipiul Lugoj de minim 5 ani și au cetățenia română (la soț – soție unul dintre soți);

d) Tinerii care nu dețin sau nu au deținut în proprietate o locuință sau un teren destinat construirii unei unei locuințe;

e) Soțul/soția solicitantului, după caz, care nu deține sau nu a deținut în proprietate o locuință ori un teren destinat construirii unei unei locuințe;

f) Tinerii ai căror părinți declară pe propria răspundere, că nu dețin sau că nu au deținut în proprietate în ultimii 10 ani un teren în suprafaţă mai mare de 500 mp în mediul urban şi de 5000 mp în mediul rural, indiferent de localitatea în care este situat terenul;

g) Soțul/soția solicitantului, ai cărui părinți declară pe propria răspundere, că nu dețin sau că nu au deținut în proprietate în ultimii 10 ani un teren în suprafaţă mai mare de 500 mp în mediul urban şi de 5000 mp în mediul rural, indiferent de localitatea în care este situat terenul – după caz,

h) Solicitantul și soțul/soția solicitantului, după caz, să nu figureze cu datorii la bugetul local, indiferent de natura acestora.

Actele necesare depunerii dosarului se pot ridica de la Biroul Relații cu Publicul, zilnic între orele 9,00-12,00 sau pot fi descărcate de pe pagina de internet a instituției www.primarialugoj.ro – Rubrica : Documente publice – Acordare terenuri gratuite tineri –Lege nr.15/2003 – republicată.

Dosarele cu actele necesare se vor depune până în data de 31.03.2021, la Biroul Relații cu Publicul, zilnic între orele 9,00-12,00.

Eventualele completări ale dosarelor depuse se vor depune până în data de 30.04.2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Două poduri din apropiere de Lugoj urmează să fie reabilitate cu bani europeni

Publicat

în

RETIM

Două dintr-un total de cinci poduri de pe raza județului Timiș, din apropiere de Lugoj, vor fi reabilitate în curând din bani europeni. Poriectul cuprinde un total de 25 de poduri și podețe din patru județe, Timiș, Hunedoara, Arad și Caraș-Severin.

În Timiș, cele cinci poduri care vor fi reabilitate cu bani de la UE sunt DN 68A Dumbrava, DN 68A paraul Glavita – Traian Vuia, DN 59 Sag, și DN 59F podet Valcani, DN 6 canal Muresel – Cenad.

Cele două poduri din zona Lugojului se află pe raza localității Dumbrava și respectiv în zona localității Traian Vuia. Proiectul se află în faza incipientă, de depunere a ofertelor firmelor interesate să participe. Firmele își pot depune ofertele până pe 16 februarie.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Claudiu Buciu își cere scuze față de locuitorii unei străzi din Lugoj

Publicat

în

Primarul Lugojului și-a cerut scuze, ieri, prin intermediul unei rețele de socializare față de locuitorii unei străzi din Lugoj, care au fost nevoiți să-și plătească și să-și instaleze singuri lămpi pentru iluminatul public.

RETIM

„Imi cer scuze lugojenilor care și-au rezolvat singuri problema iluminatului public. Pe strada Poalele Viilor, locuitorii și-au montat singuri lămpi LED pe stâlpii de iluminat public. Am solicitat încă de anul trecut societatii ELBA sa repare sau să înlocuiasca toate corpurile cu probleme, însă aceste lucrări încă nu s-au finalizat”, spune Claudiu Buciu

Primarul Lugojului susține că se fac demersuri pentru modernizarea iluminatului public și că e posibil ca Primăria să renunțe la serviciile societății ELBA.

„La sfârșitul acestui an, contractul cu aceasta societate va expira. Serviciul de iluminat public va rămane în sarcina primăriei.

Am pornit deja studiile necesare modernizării integrale a sistemului de iluminat public. Din păcate procedurile vor dura un an, urmând ca primele investitii să fie făcute începand cu anul 2022″, a mai spus Buciu.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite