Connect with us


Administrație

Avem primele schiţe ale noului pod peste Timiş

Publicat

în

Austriecii, pe care primarul Francisc Boldea i-a chemat la Lugoj să ofere o soluţie pentru construcţia unui nou pod rutier în amonte de Podul de Fier, au trimis deja Primăriei două studii de prefezabilitate.

PMP

Conform schiţelor elaborate de VCE Viena Consulting Engineers, în momentul de faţă se discută pe două variante. Una, în care str. Nicolae Bălcescu rămâne cu ambele sensuri de mers şi una în care aceasta devine cu sens unic, urmând ca doar intrarea pe pod să fie făcută de pe această stradă, iar ieşirea să se facă către piaţă, pe str. George Coşbuc.

USR

Francisc Boldea susţine că s-a ales construirea unui nou pod din cauza costurilor ridicate cu reabilitarea Podului de Fier şi din cauza faptului că Lugojul ar fi fost blocat pe timpul reabilitării. “Imaginaţi-vă doi ani de zile traficul blocat prin centrul oraşului, cât ar fi durat reabilitarea. Pe unde se circula? Plus că sub pod sunt o grămadă de reţele: de apă, de electricitate, de canalizare. Ce făceam cu ele? Am ales cea mai bună soluţie”, a declarat Francisc Boldea, pentru Lugojeanul.

Proiectul primarului Boldea a stârnit însă criticile liberalilor, care îl consideră nefezabil şi susţin că existau variante de reabilitare a vechiului Pod de Fier.

“Domnul Boldea a găsit nişte proiectanţi autrieci, că români nu erau buni, care i-au spus că trebuie să dărâme o vamă ca să construiască podul. E falsă teoria că podul nu poate fi reabilitat sau că e foarte scump. De ce? Pentru că se putea obţine finanţare pentru asta. Prin PNDL, program desfăşurat de Guvernul PSD s-au alocat bani localităţilor care au cerut, efectiv celor care au cerut. Timişoara, care e primărie liberală, a primit prin PNDL bani pentru reabilitarea Podului Eroilor – 5.6 milioane de lei şi pentru reabilitarea Podului Ştefan cel Mare – 9 milioane de lei, poduri mult mai mari decât acesta. Sumele astea ar fi fost acoperitoare şi pentru a reabilita podul nostru. Cu un milion de euro nu cred că nu poţi reabilita Podul de Fier, dar Primăria Lugoj nu a depus o cerere, cum nu a cerut nimic pe PNDL”, a declarat Claudiu Buciu, preşedintele PNL Lugoj.

Francisc Boldea susţine că nu renunţă la ideea de a construi un nou pod şi că în perioada următoare va demara procedurile pentru întocmirea documentaţiei, urmând ca anul viitor să înceapă lucrările.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Administrație

Primarul Buciu vrea o activitate mai eficientă în Primăria Lugoj. Instituția se reorganizează

Publicat

în

Momentan niciun angajat din Primăria Lugoj nu va fi dat afară. Primarul Claudiu Buciu spune că în momentul de față se evaluează activitatea fiecărui funcționar, după care se va face o reorganizare a structurilor pentru eficientizarea activității.

PMP

„În prezent suntem în curs de evaluare a activităților zilnice ale angajaților din primărie. Apoi vom testa toți angajații. Doar după aceea vom regândi structurile interne și necesarul de personal. Nu este doar o decizie legată de personal ci și de eficientizarea modului cum sunt organizate structurile interne ale primăriei”, a declarat primarul Lugojului.

USR

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite