Connect with us

Actualitate

Avem nevoie de o REVOLUȚIE A BUNEI GUVERNĂRI (P)

Publicat

în

Alianța USR PLUS este prima forță politică care și-a prezentat programul de guvernare pentru care cere votul de încredere al cetățenilor la alegerile parlamentare din 6 decembrie.

RETIM

România nu mai are nevoie de promisiuni, ci de un plan concret și funcțional. Alianța USR PLUS a prezentat la începutul lunii noiembrie un plan care cuprinde 40 de angajamente, cu termene și surse de finanțare.

1 – Fără Penali în Funcții Publice
Interzicerea ocupării de funcții publice alese pentru persoanele condamnate penal care nu s-au reabilitat.

2 – Fără pensii speciale
Eliminarea pensiilor speciale și calcularea tuturor pensiilor după același sistem. Egalitatea românilor în fața pensiei înseamnă la contribuție egală, pensie egală.

3 – Să nu mori cu dreptatea în mână
Vindecarea justiției prin corectarea legilor sale, desființarea Secției Speciale, repornirea activității DNA. Mai mult, justiție funcțională pentru cetățeni prin măsuri clare care vor face ca aceștia să primească soluții rapide și echitabile pentru dosarele lor.

4 – 300 parlamentari, primari în 2 tururi și reforma electorală
Schimbarea modului în care sunt ocupate funcțiile publice prin: limitarea numărului de parlamentari la 300, alegerea primarilor în două tururi, creșterea reprezentării românilor din diaspora, vot prin corespondență și vot electronic, liste deschise de candidați.

5 – Transparență totală
Publicarea online și accesul cetățenilor la toate cheltuielile publice, contractele de achiziții publice și la toate informațiile relevante privind instituțiile statului, de la Guvern până la primării.

6 – Primării mai puține și mai eficiente
Reducerea numărului de primării prin comasare voluntară, în vederea creșterii calității serviciilor publice furnizate locuitorilor. Reforma administrativă va viza și gestionarea eficientă a zonei metropolitane din jurul orașelor cu peste 100.000 de locuitori.

7 – Fără mii de agenții
Desființarea sau reorganizarea agențiilor, autorităților și instituțiilor, care deși sunt finanțate cu bani publici sau beneficiază de privilegii de la stat, nu sunt în mod real în serviciul cetățeanului. În plus, obligativitatea ca acestea sa raporteze public indicatoriii de performanță, numărul de beneficiari și bugetul cheltuit.

8 – Cetățenie digitală
Crearea infrastructurii necesare pentru ca cetățenii să nu mai plimbe hârtii între instituții, ci informațiile să circule electronic, sigur, rapid și ușor de urmărit. Construirea „autostrăzilor digitale” între instituțiile statului care au baze de date, astfel încât acestea să comunice eficient între ele.

9 – Fond de 1 miliard de euro pentru o infrastructură sanitară modernă
Modernizarea spitalelor, construirea de spitale noi și a unei infrastructuri sanitare moderne, prin investirea a 1 miliard de euro în următorii patru ani.

10 – Stimulente pentru a ne menține sănătoși, nu bolnavi
Îmbunătățirea stării de sănătate a românilor prin măsuri precum: medici de familie în toate comunele și asistenți medicali în toate satele din țară până în 2024, dublarea performanței programelor naționale de prevenție, recompensarea personalor care duc un stil de viață sănătos și introducerea educației pentru sănătate în școli.

11 – Dreptul de a alege în sănătate
Încurajarea concurenței în sistemul de sănătate astfel încât toți românii să aibă dreptul de a alege în ceea ce privește serviciile și asigurările de sănătate și să beneficieze de sprijinul financiar al statului prin care să poată face efectiv această alegere.

12 – Acces garantat la medicamente esențiale
Garantarea accesului românilor, în regim 100% compensat, la medicamentele esențiale de pe lista Organizației Mondiale a Sănătății.

13 – Siguranța pacientului pe primul loc
Creșterea calității actului medical și a siguranței pacientului prin măsuri care asigură profesionalizarea continuă. Crearea primului Program Național de Îmbunătățire a Calității Actului Medical prin care vor fi recompensate educațional și financiar echipele medicale care își îmbunătățesc rezultatele, precum și spitalele care implementează proiecte concrete de creștere a siguranței actului medical și a experienței pacientului

14 – Medic și pacient, la un click distanță
Constituirea unui Fond Național de Inovație în Sănătate prin care să fie stimulată dezvoltarea de soluții digitalizate și de telemedicină prin care să debirocratizăm practica medicală și să apropiem medicul de pacient.

15 – Fără politică la școală
Depolitizarea învățământului preuniversitar românesc și așezarea copilului în centrul sistemului. Desființarea inspectoratelor școlare și transformarea directorilor de școli în manageri performanți, aleși prin concurs.

16 – Dreptul de a alege în educație
Să poți alege școala la care merge copilul tău, din mai multe opțiuni bune. Deciziile în școlile publice să fie luate nu de minister și primărie, ci de consiliul de administrație al școlii. Regândirea materiilor și stabilirea unui curriculum național simplificat, completat de unul suplimentar ales de elev sau de școală. Un proces mai ușor de înființare și funcționare a grădinițelor, școlilor și liceelor private.

17 – Școala de la 8 la 5, masă caldă și școală după școală
Creșterea calității învățământului prin reorganizarea programului elevilor. Astfel, în intervalul 8.00-17.00, elevii participă la orele de studiu dimineața, la prânz au parte de o masă caldă, iar după-amiază se pot implica în activități opționale (teme, activități sportive, cluburi de interes etc).

18 – Sprijin pentru școala online
Organizarea și dezvoltarea a 8 Centre Regionale pentru Suport în Educație Online, care să ofere școlilor sprijin în desfășurarea orelor online; de la conectarea la internet de mare viteză și achiziția de echipamente până la formarea de competențe digitale pentru cadrele didactice.

19 – Antreprenoriat fără birocrație
Reducerea birocrației impuse de stat pentru întreprinderile românești. Continuăm procesul de debirocratizare prin analiza permanentă a poverii administrative pe mediul de afaceri și reducerea cerințelor inutile.

20 – Bani europeni investiți în industrii ale viitorului
Dezvoltarea României prin investiții în industrii strategice la nivel european și în avantaje competitive la nivel local: tehnologie verde, digital, eco turism, industrii creative.

21 – „Clasa de mijloc la sate”: susținerea fermierilor mici și mijlocii
Creșterea competitivității și a performanței economice a fermierilor mici și mijlocii prin acces la: know-how, forme asociative și centre de colectare cu servicii integrate („food hubs”) și la canale de vânzare variate.

22 – Acces la finanțare pentru antreprenori
Facilitarea accesului la informații si la finanțare pentru antreprenori, oportunități în funcție de stadiul afacerii și diversificarea surselor de finanțare.

23 – Lider european în îngrijirea vârstnicilor
Revigorarea Institutului Ana Aslan și crearea unei rețele naționale la standarde europene pentru asistență medicală geriatrică, cercetare și gerontologie socială, îngrijire geriatrică și paliativă.

24 – Gazele din Marea Neagră contribuie la pensiile românilor
Demararea proiectului strategic de exploatare a gazelor naturale din Marea Neagră și folosirea veniturilor obținute pentru a investi prin fondurile de pensii administrate privat, în beneficiul românilor (pensia privată obligatorie).

25 – Drumul spre acasă pentru românii din diaspora
Facilitarea reîntoarcerii în țară a românilor care își doresc să revină. Programe de asistență clar țintite pentru informare, întoarcere, acomodare și încurajarea antreprenoriatului în țară.

26 – Zero taxe pe salariul minim
Reducere impozitării muncii prin scutirea de taxe și impozite a 2.230 de lei din salariul brut (echivalentul salariului minim pe economie). Aplicarea taxelor și impozitelor să se facă doar pe suma care depășeste salariul minim pe economie.

27 – Autostrăzi pe bune, nu pe hârtie
O nouă abordare în implementarea marilor proiecte de infrastructură cu: finanțare adecvată, un calcul realist al costurilor, restructurarea companiei naționale de autostrăzi, angajarea de profesioniști și stabilirea unor priorități clare.

28 – Fără gunoaie în natură
Reducerea cantităților de ambalaje care în loc să fie reciclate ajung să polueze mediul, prin introducerea unui sistem național de returnare voluntară a ambalajelor: lăsăm garanție, ducem ambalajele înapoi și recuperăm garanția. Un parteneriat real și reciproc avantajos între stat și cetățeni.

29 – Împădurim România și combatem tăierile ilegale prin DNA-ul Pădurilor
Creșterea treptată a capacității de împădurire prin atragerea de fonduri europene, fonduri private și alocări bugetare. Atingerea unui ritm de împădurire anual care să facă posibilă acoperirea cu păduri a aproximativ 40% din suprafața terestră a României, până în 2050.
Înființarea unei Direcții de Investigare a Infracțiunilor de Mediu, instituție autonomă, organizată pe modelul DNA și DIICOT.

30 – Programele naționale ”Fiecare copil la grădiniță” și ”Școală pentru toți”
Creșterea numărului de copii din medii sărace care merg la grădiniță, prin dezvoltarea și extinderea programului „Fiecare Copil în Grădiniță”. Reducerea abandonului școlar prin extinderea programului „Școală pentru Toți”, de la 500 la 1.200 școli vulnerabile.

31 – Combaterea sărăciei energetice
Implementarea de proiecte și programe finanțate cu fonduri europene, care să asigure accesul tuturor românilor la energie.

32 – Protecție socială și muncă legală în domeniul serviciilor
Crearea unui cadru legal simplificat în domeniul serviciilor, prin acordarea unei forme simplificate de plată (vouchere) pentru lucrătorii sezonieri, zilieri, personalul de menaj și îngrijire. Aceste categorii vor dobândi beneficii sociale (pensie, asigurare de sănătate) și în acelasi timp se va lărgi baza de colectare a contribuțiilor și impozitelor.

33 – Fleximuncă
Introducerea contractelor de muncă multi-flexibile, care permit angajatorilor și angajaților să decidă individual condițiile în care un angajat își desfășoară activitatea. Soluții precum munca de la distanță (telemuncă), adaptarea programului de lucru de 8 ore, comprimarea săptămânii de muncă, măsurarea rezultatelor cu indicatori de obiectiv și nu normare pe ore, job-sharing, alegerea zilelor libere, beneficii flexibile.

34 – Un loc de muncă: cea mai bună protecție socială (VMI)
Implementarea legii Venitului Minim de Incluziune care stimulează căutarea locurilor de muncă pentru că persoanele care primesc asistență socială nu mai trebuie să aleagă între un loc de muncă și păstrarea ajutorului social.

35 – CRESC – Corpul Român de Solidaritate și Cooperare
Crearea unui sistem integrat de servicii pentru: oamenii care care doresc să se implice în activități cu impact în comunitate, organizații care lucrează cu aceștia și comunitățile beneficiare. Inițiativă a Corpul Român de Solidaritate și Cooperare (CRESC).

36 – Internet pentru toți
Asigurarea accesului tuturor românilor la internet de mare viteză și alfabetizare digitală, nevoi devenite esențiale în orice aspect al vieții, inclusiv sănatate, educație și muncă.

37 – Un viitor pentru cultura independentă
Ajutor de stat pentru operatorii culturali din sectorul independent-privat, în condițiile suspendării activității acestora pe termen nedefinit. Sprijin pentru relansarea producției culturale în condițiile revenirii treptate a publicului la evenimentele cu prezență fizică.

38 – Aducem sportul înapoi în școală
Educație pentru și prin sport prin creșterea rolului formativ – educațional al sportului în școală. Regândirea orelor de educație fizică și încurajarea competițiilor școlare.

39 – Sate cu arhitectură tradițională protejată și pusă în valoare
Sprijin financiar pentru cei care cumpară case părăsite la țară pentru a le restaura și pune in valoare, fie pentru locuit, fie pentru a le introduce în circuitul turistic, mai ales în zone rurale recunoscute pentru tradiția arhitecturală specifică.

40 – Democrație și presă liberă în Republica Moldova
Crearea unui Fond pentru Democrație în Republica Moldova care să sprijine dezvoltarea societății civile și a presei libere.

Comandat de PARTIDUL UNIUNEA SALVAȚI ROMÂNIA. Executat de SC Banat Press SRL, CMF 11200021

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Eșec la Lugoj în prima zi de vaccinare COVID -19, din etapa a doua. De ce au stat oamenii la coadă

Publicat

în

FOTO Arhiva

A început și la Lugoj vaccinarea persoanelor din etapa a doua. Cum pe platforma de vaccinare apar trei centre, înscrierile permise au fost pentru cele trei fluxurile de vaccinare. Din păcate, la Lugoj funcționează, în momentul de față, doar un centru, la spital. Încă două, care sunt pregătite la Sala de sport „Lavinia Milosevici” nu au fost deschise încă, ceea ce a dus la o situația neplăcută. La centrul de la spitalul din Lugoj, zeci de persoane au așteptat să le vină rândul la vaccinare, personalul nu a reușit însă să facă față la toate programările.

RETIM

Ionuț Cocoș, directorul unității medicale din Lugoj a transmis că toate persoanele înscrise vor fi vaccinate.

„Vom face eforturi ca toate persoanele înscrise pe platformă să fie vaccinate. Dacă situația o impune, o să fie contactate telefonic pentru reprogramare în timp util. Pentru orice informații suplimentare, oamenii ne pot suna la 0786.397.206”, ne-a transmis conducerea Spitalului „Dr. Teodor Andrei”.

Cele două centre de la Sala de sport „Lavinia Milosovici”, ar urma să fie deschise la sfârșitul săptămânii, atunci când vor avea asigurat și personalul necesar.

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojenii se implică în sprijinirea lui Aris, care se confruntă cu cea mai mare încercare a vieții lui

Publicat

în

RETIM

Aris, un lugojean pentru care viața s-a schimbat radical după ce a fost diagnosticat cu limfom non-Hodgkin (cancer limfatic) are nevoie de ajutorul nostru. Pe rețelele sociale a început o strângere de fonduri pentru o operație care îi va salva viața lugojeanului, însă care costă 40.000 de euro. Tratamentul post-operator costă încă 30.000 de euro, intervenția urmând să aibă loc la Viena.

Răspunsul lugojenilor a fost unul rapid și impresionant. Pe lângă cei care donează de la sine, există și licitații online prin care unii dintre lugojeni își pun la vânzare anumite obiecte dragi, doar pentru a strânge cât mai repede suma necesară.

Unul dintre lugojenii care au decis să se implice în strângerea de fonduri este Silviu Cadia. Tânărul, cunoscut pentru călătorille prin toată lumea, a scos la vânzare mai multe obiecte pe care le-a adunat în timpul cât a vizitat India.

“Daca doriti sa faceti o fapta buna, eu pun la vanzare ce mi-a mai ramas de prin India, cu mentiunea ca tot ce vedeti este nou iar toti banii merg catre Aris.

3 x shaluri din pashmina la 220RON/buc

4 x shaluri din lână de yac la 120RON/buc

2 x geci de copii (yak si polar) la 150RON si 100RON buc

1 x geaca tibetana XL (yak si polar) la 170RON

1 x haina dama cu motive traditionale din Kashmir, cusute manual 1000RON negociabil”, scrie Silviu Cadia pe pagina lui de Facebook.

O altă lugojeancă, ce se implică în acțiunea de strângere de fonduri, este Cătălina Muntean, o artistă care vinde picturi pentru a sprijini inițiativa.

“D-na Cătălina Muntean ofera spre vanzare câteva tablouri pictate de ea pentru a veni în ajutorul lui Aris. Dimensiune tablouri 50 ×40 pret 70 lei /tablou. Doamna Catalina Muntean împreună cu mine ne vom ocupa de livrarea tablourilor”, scrie Henrieta Szabo, care s-a implicat de la început în campania de strângere de fonduri, pe Facebook.

Mai mulți lugojeni cu situație financiară bună au decis să îl ajute pe Aris. Primarul Claudiu Buciu, la rândul său, a cerut ajutorul lugojenilor și a donat la rândul său bani pentru sprijinirea inițiativei.

Aris Marta are 41 de ani și este cunoscut ca fiind un om liniștit, bun și care obișnuia să sară în ajutorul semenilor lui de fiecare dată când a avut șansa. Povestea lui o găsiți aici, alături de documente și fotografii care explică situația dificilă în care se află. Îl puteți ajuta donând o sumă de bani direct în contul său, la: 

Iban: RO36BRDE360SV32355313600

Brd – Cod Swift BRDEROBU

Moneda : Lei

Titular cont : Marta Aris Richard

Citiţi mai departe

Actualitate

Deșeurile periculoase se colectează SEPARAT de celelalte tipuri de deșeuri din gospodărie

Publicat

în

RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș informează cetățenii din zons 0 a județului Timiș că deșeurile periculoase se colectează separat de celelalte tipuri de deșeuri din gospodărie – reciclabile, reziduale și voluminoase. Astfel, deșeurile periculoase NU se pun în recipientele ridicate în sistem din „poartă în poartă” de către RETIM.

RETIM

Deșeurile periculoase se păstrează în gospodărie, nu se depun în recipientele de colectare a deșeurilor menajare sau pe domeniul public și se vor preda în cadrul campaniilor trimestriale de colectare.

CÂND SE ORGANIZEAZĂ CAMPANII DE COLECTARE A DEȘEURILOR PERICULOASE
În zona 0 a judeţului Timiş – localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina – se vor colecta deșeuri periculoase în cadrul unor campanii trimestriale în perioadele:
• 1 februarie – 15 martie 2021
• 19 aprilie – 3 iunie 2021
• 12 iulie – 23 august 2021
• 11 octombrie – 22 noiembrie 2021

RETIM va anunța în prealabil datele la care se efectuează aceste campanii prin intermediul canalelor mass media și prin distribuirea de fluturași și afișe în fiecare localitate. De asemenea, toate primăriile locale sunt informate despre efectuarea acestor campanii și pot oferi detalii despre calendarul organizării acestora.

CARE SUNT DEȘEURILE PERICULOASE
DEŞEURILE PERICULOASE sunt:
⦁ ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
⦁ ambalaje metalice care conţin o matrica poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
⦁ materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
⦁ vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
⦁ solvenţi, acizi, alcali
⦁ uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
⦁ detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ pesticide
⦁ deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

ATENŢIE! Deșeurile periculoase nu trebuie amestecate cu alte categorii de deșeuri (reziduale, reciclabile, de construcții, etc.)!
ATENŢIE! Nu se colectează în cadrul acestor campanii deșeurile electrice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.)!

CINE poate preda deşeuri periculoase
Cetățenii din localităţile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar deșeurile periculoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare.

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite