Administrație
Avem cinematograf, n-avem filme! Ce sanse au lugojenii sa vada o pelicula la data promisa pentru inaugurare
Demarată la începutul anului 2013, reabilitarea vechiului cinematograf Victoria din centru Lugojului se apropie de final. După lungi reparații și câteva termene depășite pentru realizarea acestora, obiectivul mult așteptat de lugojeni se apropie de inaugurare, însă o problemă majoră nu a fost încă soluționată de cei responsabili. Astfel, deși vom avea cinematograful fizic până la gătatul lui martie, acesta nu va putea funcționa fără filme, logic, iar acestea nu au fost până acum contractate pentru noua locație din oraș.
Și cum birocrația este… esențială în România, șansele ca lugojenii să poată urmări un film în orașul lor la 17 aprilie, noua dată anunțată pentru inaugurarea oficială a cinematografului, scad dramatic, având în vedere etapele prin care administratorul trebuie să treacă pentru a pune mâna pe filme. În primul rând, pentru a mai scăpa de griji, primăria Lugoj a dat în îngrijire cinematograful Casei de Cultură a Municipiului. Mișcarea a pus astfel pe umerii celor de aici toată munca de documentare și de soluționare a problemei filmelor, care vor fi închiriate de la casele de film din țară.
Dacă vom vedea sau nu ultimele apariții, asta este greu de spus, însă puterea scăzută de cumpărare a unui oraș ca Lugojul ar putea tăia dramatic din șansele ca filmele cele mai nou produse la Hollywood să ajungă și la noi, dat fiind faptul că din copiile trimise la București de către producători, primele care primesc spre închiriere pelicule sunt orașele mari, în care publicul este unul numeros și nu există teama că investiția nu ar putea fi una profitabilă.
În al doilea rând, pentru ca lugojenii să se poată bucura de un film la ei în oraș în aprilie, administratorul cinematografului ar trebui să soluționeze două probleme imediate legate de acreditarea locației, pentru ca aceasta să poată reda filme. Asta înseamnă finalizarea lucrărilor în primul rând, după care primirea unei comisii de specialitate care să aprobe funcționarea locației.
După primirea avizelor, urmează etapa și mai grea, aceea de contractare a filmelor, care rămâne marea problemă în momentul de față, fiind cunoscută reticența cu care aceste case închiriază filmele în cazul operatorilor mari, mai ales când vorbim de un oraș cu doar 40.000 de locuitori precum Lugojul.
Iar dacă toate aceste probleme nu erau suficiente, Boldea a declarat în conferința de presă că va fi necesară și angajarea de personal, de oameni care vor avea grijă de săli, de proiectare și de securitate. Într-un cuvânt, mai mulți bani, mai multe state de plată și o altă luptă birocratică, ce ar putea întârzia și mai mult darea în funcționare a proiectului așteptat de toți lugojenii cu mare interes.
Administrație
Lugojul are cel de-al patrulea primar în acest mandat. Va conduce orașul doar pentru câteva zile
Marius Baboniu este cel de-al patrulea primar interimar al Lugojului în acest mandat. El a fost votat astăzi, de către consilierii locali lugojeni în funcția de viceprimar, dar a preluat automat și atribuțiile de primar, având în vedere că fostul primar Claudiu Buciu a fost demis în iulie 2022. Social-democratul Marius Baboniu vine la conducerea municipiului după alți doi viceprimari liberali care au avut prerogative de primar: Bogdan Blidariu și Adrian Serendan.
Numirea lui Baboniu vine într-o perioadă de criză pentru administrația lugojeană, deoarece demisia viceprimarului Adrian Serendan a blocat activitatea financiară a primăriei. În acest context, nu se puteau achita salariile funcționarilor și indemnizațiile însoțitorilor persoanelor cu handicap.
Baboniu a declarat pentru Lugojeanul.ro că, în perioada următoare, va avea ca obiectiv clar plata obligațiilor financiare și se va ocupa de activitățile care nu suferă amânare. În câteva zile, prefectul Mihai Ritivoiu va anunța convocarea ședinței de investire pentru noul primar ales, Călin Dobra, și noul consiliu local.
Administrație
Cine este consilierul propus de PSD să preia funcția de viceprimar cu atribuții de primar la Lugoj
Marius Baboniu este propunerea PSD pentru funcția de viceprimar cu atribuții de primar, până când noii aleși vor fi investiți în funcție de către prefectul Mihai Ritivoiu. Data estimată pentru ședința de investire este după 18 octombrie.
Consilierii PSD și USR au convocat o ședință de urgență pentru astăzi, 9 octombrie, de la ora 15.00.
” O să-l propunem pe Marius Baboniu, deoarece a apărut această situație legată de plata indemnizațiilor pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap și a salariilor funcționarilor, și nu mi se pare normal, până la urmă, totuși, să blocăm lucrurile pentru că ei (n.r. PNL) fac niște jocuri mișelești, doar ca să scoată în evidență faptul că nu preiau eu funcția. O să preiau cu maximă responsabilitate și-mi asum, din momentul în care depun jurământul, nu din momentul în care vrea unul sau altul”, a declarat Călin Dobra, viitorul primar al Lugojului.
PNL a anunțat că va vota propunerea PSD-USR pentru funcția de viceprimar. „Am propus acest lucru (numirea unui viceprimar PSD) imediat după ce am pierdut alegerile, deoarece voința electoratului trebuie respectată de îndată, nu când au chef câștigătorii. Dobra a refuzat constant pentru că salariul de mii de euro plătit din bani publici era mai bun (în privat nu l-ar angaja nimeni, nici pe gratis) și despărțirea de ‘amorul’ pentru capitală era foarte grea. Astăzi, consilierii PNL vor vota propunerea de viceprimar făcută de PSD (sau de USR), așa cum ar fi făcut-o și imediat după alegerile din iunie”, a scris Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, pe pagina sa de Facebook.
Administrație
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea primi salariile în această lună. Situația este cauzată de lipsa unui primar sau viceprimar care să semneze statele de plată. Secretarul municipiului, Dan Ciucu, cel care a preluat atribuțiile de conducere după demisia viceprimarului Adrian Serendan, cel care, în ultima perioadă, deținea și funcția de primar interimar, nu are drept de semnătură pentru operațiuni financiare.
Ziua pentru plata salariilor era 10 octombrie, însă aceasta va fi amânată până la validarea noului primar și a noului consiliu local.
Prefectul Mihai Ritivoiu a declarat, pentru Lugojeanul.ro, că imediat după ce dosarele noilor aleși vor fi validate de către instanță, Lugojul va fi primul oraș unde va convoca o ședință pentru investirea primarului și a noului consiliu local. „Voi prioritiza această ședință în fața tuturor, pentru că este un subiect în care nu vreau ca cetățenii să aibă nici cât de puțin de suferit, dar, conform procedurilor legale, trebuie să aștept validarea mandatelor noilor aleși de către instanța de judecată. Sper ca în 10-15 zile să putem face asta”, a spus el.
O soluție ar fi ca aleșii locali, care se află la final de mandat să numească în ședința de astăzi, 7 octombrie, un viceprimar cu atribuții de primar, însă pe ordinea de zi a întâlnirii de la ora 14.00 se află un singur punct și anume: Aprobarea PUZ locuințe complementare în intravilanul Lugojului.
Administrație
Urmează a patra campanie de preluare gratuită a deșeurilor periculoase din menajer organizată de RETIM împreună cu ADID Timiș
Deșeurile periculoase din menajer sunt extrem de nocive pentru mediul înconjurător și sănătății umane! Acestea trebuie manipulate cu foarte mare atenție și depozitate în condiții speciale. Vă puteți debarasa legal și gratuit de acestea în cadrul unei noi campanii trimestriale organizată de către RETIM și ADID Timiș.
În perioada 07 octombrie – 18 noiembrie 2024 se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase din menajer în Zona 0 Ghizela a judeţului Timiş. Localitățile incluse, sunt Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda (și în Buzad), Boldur (Ohaba – Forgaci și Jabăr), Brestovăț, Chevereșu Mare (și în Dragșina și Vucova), Coșteiu, Criciova (și în Jdioara și Cireșu), Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița (Sârbova, Hitiaș și Căpăt), Sacoșu Turcesc (și în Berini), Secaș, Știuca, Topolovățu Mare (Topolovățu Mic și Șuștra) și Victor Vlad Delamarina.
CINE poate preda deşeuri periculoase din menajer
Cetățenii din localitățile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase din menajer în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.
CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE PERICULOASE din menajer sunt:
- ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase;
- ambalaje metalice care conţin o matriță poroasă solidă formată din materiale periculoase, inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune;
- absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate în altă parte);
- materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase, vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase;
- baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline;
- baterii şi acumulatori nesortate, altele decât cele menționate mai sus;
- solvenţi, acizi, alcali;
- uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile;
- detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase;
- spray-uri de vopsea, spumă;
- deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase, pesticide;
- deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.
CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii
- NU se preiau alte categorii de deșeuri: reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale, voluminoase;
- NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radiouri, echipamente de iluminat, computere, etc.)
UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase din menajer
Amintim populației că deșeurile periculoase din menajer fac parte din categoria deșeurilor cu regim special de colectare, iar gestionarea incorectă a acestora (abandonarea și/sau depozitarea amestecată cu alte categorii de deșeuri) pot cauza daune semnificative mediului și sănătății umane.
Obligație legală pentru colectarea separată a deșeurilor periculoase din menajer
Conform Art. 28, alin. 1 – OUG 92/2021 actualizată „Producătorii și deținătorii de deșeuri periculoase, […], au obligația să nu amestece diferitele categorii de deșeuri periculoase cu alte categorii de deșeuri periculoase sau cu alte deșeuri, substanțe ori materiale.”
Conform Art. 30, alin. 4 – OUG 92/2021 actualizată „Persoanele fizice au obligaţia să depună deşeurile periculoase provenite din gospodărie, pe tipuri, în sistemul de colectare separată a deşeurilor municipale gestionate de operatorii economici prevăzuţi în Legea nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv în centrele prevăzute la Art. 60 pct. A lit. h) şi i).”
Detalii despre efectuarea acestor campanii găsiți pe www.retim.ro și www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.
-
Divertismento săptămână în urmă
La Lugoj a ajuns Uraganu! Noile panouri digitale din centrul orașului difuzează gratuit manele VIDEO
-
Politicăo săptămână în urmă
Dosarelor aleșilor locali au fost trimise pentru validarea în instanță. Doi au renunțat la mandate
-
Sport6 zile în urmă
Început spectaculos de sezon. CSM Lugoj a învins campioana României și are meci împotriva campioanei Cehiei
-
Administrație6 zile în urmă
Angajații Primăriei Lugoj nu vor putea să primească salariile în această lună
4 Comments