Connect with us

Administrație

Au eșuat discuțiile privind stabilirea locului pentru un nou pod: „Primarul acceptă o singură locație”

Publicat

în

PNL Lugoj anunță că întâlnirea, pentru stabilirea locului unde se va construi un nou pod rutier la Lugoj, a fost un eșec. Claudiu Buciu, președintele PNL Lugoj, susține că primarul nici măcar nu a vrut să audă de un alt loc în afară de cel propus de el.

RETIM

„Discuțiile despre locația unui nou pod s-au redus la solicitarea primarului de a accepta să se construiască un pod nou DOAR în locația propusă de domnia sa. Așa cum am anunțat, am considerat decent și responsabil să participăm la discuțiile solicitate de primar, pe tema amplasării unui nou pod. Din start am arătat că această chestiune trebuie analizată de specialiști. Nu ne-am pus speranțe prea mari și nu am greșit. Din păcate discuțiile s-au redus la solicitarea primarului de a accepta că singura locație potrivită ar fi chiar locația propusă de dânsul. Singura “concesie” a dânsului ar fi să accepte ca locația să varieze cu 3-4 metri mai în amonte – o soluție la fel de absurdă și nesustenabilă. În acest context efectiv nu am înțeles pentru ce ne-a mai chemat la discuții, având în vedere faptul că mereu am arătat și am justificat că nu suntem de acord cu această soluție aberantă”, arată președintele PNL Lugoj.

Claudiu Buciu spune că PNL a înaintat un set de propuneri, de care ar fi bine să se țină cont.

„Considerăm prioritar să reabilităm integral Podul de Fier. În cadrul întâlnirii, primarul a prezentat o expertiză din care rezultă că acest lucru este posibil în ciuda informațiilor transmise de dânsul până acum. Astfel nu înțelegem de ce dorește construcția unui pod nou. Odată reparat Podul de Fier, sau în paralel cu lucrările de reparații, putem desemna specialiștii potriviți să studieze și să decidă dacă avem nevoie de un pod rutier nou și, dacă se va stabili că este nevoie de un pod nou, aceștia (nu politicienii) să facă propuneri pentru o eventuală locație. Trebuie să ținem cont de faptul că în următorii ani vor continua lucrările la Autostrada A6, al cărei traseu va ocoli Lugojul prin partea de sud, urmând (în mod inevitabil) să se mai construiască încă un pod peste Timiș, la intrarea dinspre Coșteiu.”, spune Buciu.

Acesta consideră că Primăria Lugoj ar trebui să nu mai cheltuie ci să treacă de urgență la reabilitarea Podului de Fier.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

La 1 februarie va avea loc prima concediere colectivă de la Meridian. Câți oameni pleacă acasă

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni au fost convocați în ședință extraordinară, joi, 21 ianuarie, pentru a discuta noua organigramă și măsurile de redresare propuse de conducerea societății Meridian 22.

RETIM

În momentul de față, Meridian are 129 de angajați. Aceștia se ocupă de livrarea apei potabile, serviciul de canalizare, activitatea de transport urban și gestionarea patrimoniului locativ al municipiului. În noua organigramă nu se mai regăsesc 30 de angajați. La aceste concedieri se mai adaugă și desființarea unor posturi vacante. Este vorba despre șapte locuri de muncă pentru muncitori și patru pentru personalul din birouri.

Pentru ca să limiteze numărul persoanelor concediate, conducerea Meridian 22 a anunțat că a luat o serie de măsuri. De exemplu, paza obiectivelor societății se va face cu proprii angajați și nu va mai fi plătită altor societăți. Se vor reduce cheltuielile cu protocolul și publicitate, dar și cheltuielile pentru combustibil. O altă serie de măsuri, la care s-au angajat cei din conducerea Meridian 22, se referă la recuperarea creanțelor societății, creșterea producției fizice facturate prin intensificare campaniei de montare a apometrelor dar și atragerea de lucrări executate pentru persoane fizice și juridice.

Dacă planul de reorganizare propus de conducerea Meridian 22 primește votul Consiliului Local Municipal, concedierea colectivă se va face începând cu 1 februarie.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj trebuie să acopere un deficit de peste 15 milioane de lei

Publicat

în

Primăria Lugoj trebuie să acopere deficitul secțiunii de dezvoltare pentru anul 2020, din excedentul bugetar al anului 2019, în valoare de peste 15,4 milioane de lei.

RETIM

„Deficitul vine din faptul că s-au cheltuit sume din fondul de rulment, care este un fel de credit propriu, de pe un an pe altul, cauzat de faptul că instituția nu a cheltuit banii alocați în anul curent. Orice cheltuială făcută din fondul de rulment este considerată deficit”, ne-a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Din cauză că administrația Boldea nu a cheltuit toți banii de la bugetul local, în ultimii ani, fondul de rulment a ajuns la aproximativ 80 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Transfer de urgență. Cele 274 de locuințe aflate în administrarea Meridian 22 vor trece la Primărie

Publicat

în

Întregul fond locativ, aflat acum în administrarea SC Meridian 22 SA, va fi preluat de către Primăria Lugoj. Consilierii locali au fost convocați în ședință extraordinară, pentru data de 21 ianuarie, când vor decide transferul fondului locativ. Demersul vine după ce Meridian a cerut schimbarea organigramei și diminuarea posturilor, pentru reducerea cheltuielilor. Din organigrama societății dispare structura care răspundea de gestionarea fondului locativ.

RETIM

„Societatea comercială Meridian 22 SA, prin adresa numărul 57, propune spre analiză și aprobare Consiliului Local al Municipiului Lugoj o nouă organigramă și un nou statut de funcții, urmare a situației dificile pe care o traversează, prin intermediul noi structuri urmărindu-se realizarea unor economii importante fără a fi afectate activitățile de livrare apei potabile și a serviciilor de canalizare. Se remarcă, în noua organigramă, că nu se mai regăsește personalul care să deservească activitatea de administrare a fondului locativ, care cuprinde un număr de 274 de imobile cu destinație de locuit și 13 spații cu altă destinație”, arată arhitectul-șef, Dinel Maziliu, în referatul transmis Consiliului Local al Municipiului Lugoj.

Maziliu recomandă ca Direcția de Urbanism a Primăriei Lugoj să preia până la 1 aprilie fondul locativ al municipiului.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite