Connect with us

Administrație

Ansamblul folcloric „Hora Belintului” este la Barcelona

Publicat

în

DSC_0320În perioada 27 august – 5 septembrie, Ansamblul folcloric „Hora Belinţului” este prezent la cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului Internaţional de Folclor de la Barcelona. Grupul este singurul ansamblu din România care reprezintă zona Banatului în cadrul festivalului, dar vor susţine şi programe folclorice care includ mai multe dansuri din diverse zone ale României, pentru comunitatea de români din Barcelona si pentru publicul local şi internaţional care va participa la acest eveniment de mare amploare.

RETIM

Deplasarea Ansamblului „Hora Belinţului” este finanţată de către Consiliul Judeţean Timiş, împreună cu Primăria Belinţ, pentru un număr de 45 de persoane. Dansatorii vor fi însoţiţi şi de 3 solişti vocali, cât şi de membrii orchestrei, care sunt nelipsiţi de la activităţile ansamblului.

 

Autoliv angajează

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăriile se vor putea împrumuta până la un miliard de lei din Trezoreria Statului, pentru cofinanțarea proiectelor europene

Publicat

în

Guvernul României a aprobat proiectul de act normativ propus de Ministerul Finanţelor pentru ca unitãţile administrativ-teritoriale (UAT-uri) sã poatã solicita, în cursul anului 2024, pânã cel târziu 30 septembrie, contractarea de împrumuturi de la Trezoreria Statului, în limita sumei de 1 miliard de lei.

RETIM

”Prin contractarea acestor împrumuturi se asigurã cofinanţarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeanã, finanţarea cheltuielilor neeligibile asociate proiectelor şi sumele necesare implementãrii proiectelor finanţate prin PNRR, aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract”, anunţă, vineri, Ministerul Finanţelor, într-un comunicat de presă.

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a precizat că mecanismul era extrem de important, pentru a continua proiectele europene.

Autoliv angajează

”Ceea ce mulţi nu înţeleg este cã, atunci când implementezi un proiect din bani europeni, trebuie sã asiguri o parte de prefinanţare sau cofinanţare din buzunarul tãu. Pentru a sprijini unitãţile administrativ-teritoriale sã termine proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, inclusiv cele care beneficiazã de fonduri prin PNRR, precum şi pentru creşterea absorbţiei fondurilor europene, am identificat mecanismul de împrumuturi din veniturile din privatizare. De asemenea, le vom permite sã poatã efectua trageri din finanþãrile rambursabile contractate sau care urmeazã a fi contractate. Ne asigurãm astfel cã primarii nu rãmân cu proiecte blocate şi cã nu ajungem la dezangajarea sumelor alocate de cãtre Comisia Europeanã, pe care ar însemna sã le suportãm din bugetul de stat”, a explicat ministrul Marcel Boloş.

Citiţi mai departe

Administrație

Fostul ministru al Transporturilor: Lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva nu va fi gata în 2026, din cauza autorităților

Publicat

în

FOTO Asociația Pro Infrastructura

Finalizarea lotului, crucial pentru completarea autostrăzii între Sibiu și Nădlac, nu va putea fi realizată până în 2026, termenul-limită impus pentru a nu pierde finanțarea din PNRR, a declarat Cătălin Drulă, liderul USR și fost ministru al Transporturilor.

RETIM

Într-o intervenție la Digi24 joi, Drulă a criticat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care l-a acuzat că face promisiuni fără temei în ceea ce privește finalizarea celor 9 kilometri de autostradă între Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș). Drulă a explicat că întârzierea proiectului nu este din cauza urșilor, așa cum a sugerat Grindeanu, ci din cauza autorităților care nu și-au îndeplinit obligațiile la timp, precum obținerea avizelor necesare și defrișarea pădurii.

Constructorul UMB va începe efectiv lucrările în șantier începând de săptămâna viitoare, conform anunțului ministrului Grindeanu. Totuși, Drulă estimează că lotul nu va fi finalizat până în 2027, explicând că lucrările specifice unui lot care include două tuneluri vor dura cel puțin 3 sau chiar 4 ani.

Autoliv angajează

„Singurul motiv pentru care nu avem autostradă acolo este că statul nu și-a făcut treaba”, a subliniat Drulă. El a amintit că în 2021 au fost alocați 300 de milioane de euro din PNRR pentru acest lot, dar lucrările nu pot începe fără finalizarea tuturor formalităților, inclusiv aprobarea proiectului tehnic și soluționarea problemelor legate de infrastructura existentă în zonă.

Drulă a avertizat că este exclus să se finalizeze lucrările până în 2026, iar România riscă să piardă finanțarea din PNRR dacă proiectul nu este finalizat la timp. Estimările sale indică o finalizare posibilă la sfârșitul anului 2027, având în vedere complexitatea lucrărilor și ritmul de execuție necesar pentru două tuneluri.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj va continua lucrările la fosta cazarmă de pe strada Banatului, unde s-a pierdut finanțarea europeană

Publicat

în

Centrul multifuncțional care se construiește în Lugoj, pe locul fostei cazărmi de pe strada Banatului, se află pe lista proiectelor din Timiș contractate prin Regio-Programul Operațional Regional 2014-2020 care au pierdut finanțarea din cauza neîncadrării în termenul limită pentru implementare, 31 decembrie 2023. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu anunță că lucrările vor fi reluate, iar o parte din bani vor fi alocați de la bugetul local.

RETIM

“Noi am preluat proiectul acesta de la fosta administrație cu un DALI făcut, adică o documentație preliminară de proiectare, apoi am făcut proiectare. Am făcut licitație de construcție și am început lucrările, anul trecut destul de târziu, într-adevăr, pentru că termenul final al finanțărilor era sfârșitul anului trecut. Am început lucrările la clădirea principală, din păcate, experții au oprit lucrările pentru că plafoanele și scările interioare nu mai prezentau siguranța și a trebuit să reproiectăm. În plus corpul de clădire de pe strada Comuna din Paris a fost în intabulatul greșit inițial și este mai scurt cu 3m și se reproiectează toată structura metalică care se aplică pe acel corp. Căutăm o nouă finanțare, sunt linii de finanțare chiar și prin Ministerul Culturii, mergem mai departe. Anul ăsta o să alocăm undeva la cinci-șase milioane de lei pentru finalizarea construcțiilor de pe strada Comuna din Paris. Deci vom continua”, spune Buciu.

Transformarea fostei cazărmi din Lugoj într-un centru multifuncțional este unul dintre puținele proiecte pentru care administrația condusă de Boldea a obținut finanțare europeană. Cu toate că a fost privit ca un succes major la acea vreme, implementarea proiectului a eșuat de mai multe ori, iar lucrările s-au blocat în diverse etape.

Autoliv angajează

Proiectul a fost reluat de administrația actuală, dar lucrările s-au blocat din nou din cauza proiectului tehnic, care a fost greșit întocmit.

ADR Vest anunță că toate aceste proiecte vor fi etapizate astfel încât să poată fi continuate prin alte programe cu finanțare europeană. În Regiunea Vest, 58 de proiecte cu o valoare nerambursabilă estimată de 83 de milioane de euro sunt propuse pentru etapizare prin Programul Regional Vest. Bugetul eligibil al proiectului de la Lugoj a fost de 22,6 milioane de lei, din care 19,8 milioane urmează să fie propuse pentru etapizare prin Programul Regional Vest, al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Cinci fântâni din Lugoj vor fi reparate și placate cu granit

Publicat

în

Reabilitarea fântânilor din Lugoj va începe în această săptămână. Vor fi reparate și modernizate un total de cinci fântâni, astfel încât să fie asigurată o alimentare cu apă de calitate și în condiții optime.

RETIM

Printre primele fântâni care vor fi supuse acestui proces se numără cele de pe Strada Libertății colț cu strada Caraiman, Strada Livezilor, Strada Oituz, Strada Macilor (în zona ITL) și Strada Privighetorilor. Acestea au fost selectate pentru reabilitare în funcție de gradul lor de degradare și de necesitatea de a menține accesul la apă potabilă în comunitate.

Proiectul va consta în reparații structurale, inclusiv placaje noi din granit, schimbarea robinetelor și alte lucrări necesare pentru a eficientiza întreținerea fântânilor și a le prelungi durata de viață. Este important de menționat că durata maximă estimată pentru lucări la fiecare fântână este de două săptămâni. Toate fântânile din oraș vor intra în acest proces de renovare.

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Cele mai citite