Connect with us

Politică

ANI cere anchetarea lui Alin Nica pentru conflict de interese, fals în declarații și folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane

Publicat

în

Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către NICA ALIN ADRIAN a infracțiunilor de conflict de interese, respectiv folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât în exercitarea funcției de primar al comunei Dudeștii Noi (mandatul 2016 – 2020), a participat la luarea unor decizii ce au adus un folos patrimonial în valoare de 132.000 lei unei entități în cadrul cărui Consiliu deținea calitatea de membru și, totodată, a emis pentru aceasta o autorizație de construcție.

RETIM

Mai mult, NICA ALIN ADRIAN a încheiat un contract civil în baza căruia a fost remunerat cu suma de 6.900 Lei, cu o societate comercială cu care Primăria Dudeștii Noi încheiase 15 contracte prin achiziție directă. Totodată, în calitate de primar a încheiat și un contract de arendă cu o întreprindere individuală, cu care încheiase un contract de arendare, în calitate de persoană fizică.

De asemenea, ANI a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către NICA ALIN ADRIAN a infracțiunii de fals în declarații, prevăzut de art. 326 din Codul Penal, întrucât, în declarațiile de interese depuse în anii 2021 și 2022 a declarat deținerea unei calități din care demisionase. Totodată, persoana evaluată nu a menționat în declarațiile de avere depuse în anul 2020, venituri în cuantum de 4.636 Lei obținute în anul 2019 de la o întreprindere individuală.

Autoliv angajează!

„Nu e nimic neobișnuit față de prin ceea ce am trecut cât am fost primar, sunt o grămadă de persoane care vor să sesizeze anumite aspecte care li se par nelegale și în acest caz totul a pornit de la o sesizare a unui cetățean care a crezut că ceea ce am făcut că primar nu este legal. ANI, așa cum ați văzut, și-a declinat competență fiindcă sunt sesizate aspecte ce țin de natură penală și a sesizat, practic, Parchetul de pe lângă ICCJ cu privire la anumite aspecte ce ar putea să nască suspiciuni de nelegalitate.

Eu am fost chemat la ANI și am dat explicații cu privire la toate lucrurile semnalate. În principal, este vorba despre niște HCL-uri pe care le-am inițiat cu privire la construirea unei noi biserici în Dudeștii Noi și eu, fiind și membru în Consiliul Parohial, ANI a considerat că ar putea fi suspiciuni de favorizare a unei persoane. Să fim serioși, totuși, e vorba de o instituție cu un puternic impact public, e vorba de Biserica Ortodoxă, iar eu că sunt ortodox m-aș află într-un conflict de interese aprobând sau inițiind un demers care generează beneficii pentru Biserica Ortodoxă Română, în speță construirea unei biserici.

Am crezut că am clarificat aceste aspecte, nu e niciun aspect de natură penală în a da bani de la primărie către o biserica, este legea privind Cultele în care este permis că autoritățile locale să sprijine construirea de lăcășe de cult. Faptul că eu am fost membru în consiliul parohial până pe la mijlocul lui 2020, nu impietează sub niciun fel capacității mele de a fi obiectiv, pentru că eu am sprijinit, în calitatea de primar, toate bisericile de pe rază administrativ-teritorială a comunei Dudeștii Noi, indiferent de confesiune.

Un alt aspect semnalat a fost acela al existenței unui contract de prestări servicii, în calitatea mea de lector cu o firma cu care anterior primăria a avut mai multe contracte de prestări de servicii pentru cursuri de formare profesională pentru angajații primăriei sau de participarea reprezentanților comunei la lucrările Adunării Generale a Asociației Comunelor din România, firma această organizând aceste servicii, iar reprezentanții comunelor care participau la aceste adunări trebuiau să achiziționeze aceste servicii.

Cu această firma, eu fiind în comisia care a elaborat codul administrativ, am fost solicitat să țin două sau trei cursuri, eu să fiu lector, să explic care sunt noile modificări. Evident că am fost remunerat pentru cursuri, cred că a fost vorba de vreo 6.000 de lei. Dar încă o dată, conform legii 161 din 2003 privind integritatea în funcțiile publice, activitățile cu caracter didactic și formare profesională sunt permise.

Aceste lucruri au fost preluate și în Codul Administrativ adoptat în 2019. De aceea, nu văd care ar fi conflictul de interese sau vreo fapta de natură penală. Mai mult decât atât, eu mi-am delegat calitatea de ordonator principal de credite către administratorul public încă din 2013 și nu am semnat nici măcar un contract cu această firma sau vreun act legat de această firma, nici înainte, și legea spune clar că nu ai voie după ce ai tu un angajament sau un contract față de o terță persoană să închei la primărie un astfel de contract, iar la noi lucrurile au fost exact invers.

O ultima speță era cu un contract de arendă pe care eu l-am semnat în urmă desfășurării unei proceduri de licitație la primărie și cu persoană respectivă am avut înainte un contract de arendă pe care îl reziliasem cu câteva săptămâni înainte de licitația propriu-zisă, fiindcă terenul era în aria persoanei respective, o arie mai largă pe care o lucra. Nici aici nu e vreun conflict de interese.

Un alt aspect menționat acolo e un fals în declarații, faptul că am menținut această calitate de membru în Consiliul Parohial al Bisericii Ortodoxe din Dudeștii Noi încă doi ani după ce mi-am dat demisia din el. Or, aici a fost o simplă eroare de copy/paște. În fiecare an copiez din declarația de interese a anului precedent.

Nu sunt aspecte pe care să le consider nelegale, sunt atent în continuare și am fost atent, fiindcă sunt chestiuni care țin de imaginea și integritatea persoanelor aflate într-o funcție publică. Sigur, ANI și-a făcut datoria, își face datoria la fel că orice instituție abilitată să constate și să sancționeze astfel de fapte de integritate. Sunt convins că și celelalte instituții sesizate își vor face datoria și adevărul va ieși la iveală. Nu am nimic de ascuns și sunt convins că am respectat toate prevederile și rigorile legii. Mi se pare absurd că pentru o chestiune ce ține de credință personală a fiecărei persoane să ajungă să fie sesizat Parchetul, fiindcă ai dat bani pentru construcția unei biserici. Fiecare cred că nu se poate rupe de credință personală atunci când e pus să ia o decizie. Ar însemna că toți ortodocșii nu ar mai trebui să aprobe fonduri pentru biserici sau toți baptiștii pentru bisericile baptiste. Aici cred că s-a mers un pic prea departe, dar sunt convins că instituțiile vor clarifica acest aspect.”, precizează liderul CJ Timiș, Alin Nica, pentru opiniatimisoarei.ro

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Politică

Reacția prefectului, Mihai Ritivoiu, la demisiile liberalilor din fruntea Primăriei Lugoj

Publicat

în

prefectPrefectul a reacționat la anunțul privind demisiile primarului interimar din Lugoj și a altor membri liberali din fruntea executivului lugojean, subliniind importanța respectării îndatoririlor ce decurg din mandatul de primar, chiar și în contextul pierderii funcției.

RETIM

Prefectul a atras atenția asupra situației din democrația românească, unde primari care și-au pierdut mandatul pe 9 iunie vor continua să conducă primăriile până la finalul lunii septembrie. Acesta a subliniat că, deși majoritatea primarilor sunt serioși și de bună credință, există și cazuri izolate în care aceștia nu își îndeplinesc obligațiile de serviciu, blocând activitatea primăriilor pe care le-au pierdut.

„Atrag pe această cale atenția asupra îndatoririlor ce decurg din mandatul de primar. Vom urmări cu atenție și celeritate hotărârile de Consiliu Local și dispozițiile primarilor din localitățile care își vor schimba conducătorul,” a declarat prefectul, subliniind importanța contractării responsabile de credite și a relațiilor corecte cu funcționarii publici și cetățenii.

Autoliv angajează!

În ceea ce privește Lugojul, prefectul a explicat pentru Lugojeanul.ro, că procedura pentru numirea unui nou primar interimar depinde de Consiliul Local, care trebuie să aleagă un nou viceprimar cu atribuții de primar. Documentele aferente trebuie trimise la Prefectură pentru ca acesta să-și poată exercita atribuțiile până la finalul mandatului.

Prefectul a încurajat raportarea oricăror abuzuri sau ilegalități la Prefectură, subliniind că astfel de cazuri sunt prioritare în următoarele luni. El a menționat că monitorizează atent hotărârile de Consiliu Local, mai ales cele adoptate pe ultima sută de metri, care ar putea pierde relevanța.

„Este o situație care ține exclusiv de autoritățile locale și de modul în care funcționarii și primarii aleși își fac treaba. În timp, aceste proceduri se vor normaliza, dar în acest moment cetățeanul de rând este cel care pierde,” a adăugat prefectul.

În cazul în care Consiliul Local nu va alege un nou viceprimar, există varianta ca secretarul să preia temporar atribuțiile de primar, dar prefectul a clarificat că aceasta nu este o soluție preferată și că responsabilitatea revine consilierilor locali.

Citiţi mai departe

Politică

Buciu îi răspunde lui Dobra: „Nu dă doi bani pe Lugoj, preferând să stea la București, în loc să onoreze votul dat de lugojeni”

Publicat

în

Consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu, Claudiu Buciu, a lansat o serie de critici acide ca răspuns la declarațiile lui Călin Dobra, câștigătorul recent al alegerilor pentru funcția de primar. Buciu a subliniat că, timp de trei ani și jumătate, adversarii politici „au afirmat necontenit că nu ne pricepem la administrație” și că numai ei, cu specialiștii lor, pot reconstrui „chiar ce au distrus Boldea și PSD Lugoj”.

RETIM

Buciu a evidențiat faptul că, în perioada mandatului lor, „am adus finanțări de peste 200 milioane euro” pentru proiectele orașului. Acum, însă, odată ce puterea de decizie a fost predată noii conduceri, aceștia „fug și se ascund după formulări agramate” și evită să își asume responsabilitățile.

Demisia primarului interimar și a viceprimarului interimar a dus la încetarea contractelor de muncă pentru consilierii personali și city managerul, persoane cheie „printre cei care au asigurat succesul obținerii finanțărilor și al implementării proiectelor”. Buciu susține că alianța PSD-USR-AUR „nu are nici măcar un specialist dispus să vină în primărie să muncească” și că „nu vor atinge niciodată nivelul nostru de performanță. Dimpotrivă.”

Autoliv angajează!

Criticile lui Buciu s-au îndreptat direct către Dobra, pe care îl acuză că „nu dă doi bani pe Lugoj, preferând să stea la București, în loc să onoreze votul dat de Lugojeni”. Acesta a afirmat că Dobra este „total incapabil să conducă ceva (a falimentat chiar și o banală ciupercărie)”.

În concluzie, Buciu a declarat că „predarea puterii de decizie celor care au primit încrederea Lugojenilor este un gest rarisim, dar care respectă principiile democrației în totalitate”. Totuși, „teama și incapacitatea lor de a prelua imediat exercitarea acestor drepturi oferite de Lugojeni” demonstrează că „în campanie doar i-au mințit pe alegători”.

Citiţi mai departe

Politică

Blidariu răspunde acuzațiilor lui Dobra. „Demisia mea e un gest de normalitate. Votul lugojenilor trebuie respectat”

Publicat

în

Primarul interimar al Lugojului, Bogdan Blidariu, a răspuns acuzațiilor aduse de Călin Dobra, susținând că demisia sa din funcția de viceprimar, cu atribuții de primar, este un gest de normalitate și fair play și că votul lugojenilor trebuie respectat.

RETIM

„Demisia mea din funcția de Viceprimar, cu atribuții de Primar, începând cu data de 1 iulie, nu reprezintă altceva decât un gest de normalitate, de fair play, nicidecum o „mișcare mișelească”, așa cum afirmă dl. Dobra. Prin plecarea mea, începând cu data de 1 iulie se eliberează 2 posturi de Consilier la Cabinetul Primarului și Viceprimarului și postul de Administrator public al Municipiului. Conform legislației, aceste persoane și-au desfăşurat activitatea în baza unui contract individual de muncă, pe durată determinată, respectiv pe durata mandatului primarului.Astfel, prin plecarea noastră, dl. Călin Dobra, primarul ales de lugojeni, își poate începe activitatea imediat, fără a mai aștepta numirea formală din octombrie” a declarat Blidariu.

Blidariu a subliniat că această decizie permite lui Dobra să înceapă munca în folosul lugojenilor de la 1 iulie și l-a asigurat că nu vor exista disfuncționalități în activitatea primăriei. „Totodată, vă asigur că nu va exista absolut nicio disfuncționalitate în activitatea Primăriei, va fi o predare rapidă și responsabilă,” a spus primarul interimar.

Autoliv angajează!

El a precizat că nicio altă persoană nu și-a exprimat intenția de a pleca din primărie, contrar afirmațiilor făcute de Dobra. „Fac precizarea că nicio altă persoană nu și-a exprimat intenția de a pleca din Primărie, orice afirmație pe această temă neavând nicio bază reală,” a conchis Blidariu.

 

Citiţi mai departe

Politică

Călin Dobra, mesaj pentru cei care au demisionat din Primărie: „Sunt mișcări mișelești, într-o încercare de a bloca activitatea municipalității”

Publicat

în

Călin Dobra, candidatul care a câștigat alegerile pentru funcția de primar de la Lugoj a transmis un nou mesaj acrualei conducerii a Primăriei Lugoj. El îi acuză e comportament pueril și lipsă de maturitate. „Când ai în mână soarta unui oraș și responsabilitatea a zeci de mii de oameni, nu merge să te superi, să-ți iei jucăriile și să pleci. Un astfel de comportament e total pueril!” a declarat dobra, criticând intențiile de a bloca activitatea municipalității.

RETIM

El susține că presiunile exercitate asupra angajaților pentru a demisiona din echipele de proiecte sunt „lipsă de maturitate și fair play”. Dobra consideră aceste acțiuni „mișcări mișelești” și promite că nu va asista nepăsător la astfel de încercări de sabotaj.

„E lipsă de maturitate și fair play și dacă încerci să pui presiune și pe restul angajaților din administrația locală, ca să demisioneze din echipele de proiecte la care lucrau, de exemplu, într-o încercare de a bloca activitatea municipalității. Și totul doar, ca să arăți că ești supărat că ai pierdut! Sunt mișcări mișelești care se fac în această perioadă și la care nu am cum să asist nepăsător”, spune Dobra.

Autoliv angajează!

„Îi asigur pe lugojeni că organizația PSD Lugoj, prin consilierii locali, este pregătită să preia frâiele, bineînțeles, până în octombrie, când îmi încep oficial mandatul de primar, astfel încât să nu se ajungă la un blocaj administrativ, așa cum își doresc actualii care gestionează Primăria Lugoj!” a declarat Dobra.

Citiţi mai departe

Cele mai citite