Aleşii din administraţia publică locală a Lugojului nu se grăbesc să-și depună noile declaraţii de avere, respectând întocmai tradiția din anii precedenți. Deși termenul pentru depunerea noilor declarații a expirat astăzi și li s-a reamintit acestora de îndatorirea avută în ultima şedinţă de consiliu local, noile declaraţii de avere şi de interese se lasă aşteptate, pagina de internet a primăriei Lugoj fiind ultima dată actualizată, la acest capitol, anul trecut, aici putând fi consultate doar declaraţiile de avere semnate în anul 2013.
După ce aleşii se vor decide că este momentul să semneze noile declaraţii, acestea vor putea fi comparate cu cele vechi, opinia publică putând să-și facă o idee despre cât și cum și-au dobândit aleșii veniturile din iunie 2013 și până în iunie 2014. Conform Legii nr. 176/2010, preşedinţii consiliilor judeţene, primarii, consilierii locali şi judeţeni, parlamentarii trebuie să declare anual care sunt proprietăţile dobândite, creditele şi depozitele bancare, veniturile şi bunurile de valoare.
Declararea acestora se face în termen de 30 de zile de la data numirii sau a alegerii în funcţie ori de la data începerii activităţii. De asemenea, persoanele la care face referire legea au obligaţia să depună sau să actualizeze declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese anual, cel mai târziu la data de 15 iunie.