Connect with us

Administrație

Alesii lugojeni nu se grabesc cu declaratiile de avere

Publicat

în

declaratii avere 2013 lugoj boldea consilieri lugojeanulAleşii din administraţia publică locală a Lugojului nu se grăbesc să-și depună noile declaraţii de avere, respectând întocmai tradiția din anii precedenți. Deși termenul pentru depunerea noilor declarații a expirat astăzi și li s-a reamintit acestora de îndatorirea avută în ultima şedinţă de consiliu local, noile declaraţii de avere şi de interese se lasă aşteptate, pagina de internet a primăriei Lugoj fiind ultima dată actualizată, la acest capitol, anul trecut, aici putând fi consultate doar declaraţiile de avere semnate în anul 2013.

După ce aleşii se vor decide că este momentul să semneze noile declaraţii, acestea vor putea fi comparate cu cele vechi, opinia publică putând să-și facă o idee despre cât și cum și-au dobândit aleșii veniturile din iunie 2013 și până în iunie 2014. Conform Legii nr. 176/2010, preşedinţii consiliilor judeţene, primarii, consilierii locali şi judeţeni, parlamentarii trebuie să declare anual care sunt proprietăţile dobândite, creditele şi depozitele bancare, veniturile şi bunurile de valoare.

Declararea acestora se face în termen de 30 de zile de la data numirii sau a alegerii în funcţie ori de la data începerii activităţii. De asemenea, persoanele la care face referire legea au obligaţia să depună sau să actualizeze declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese anual, cel mai târziu la data de 15 iunie.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

RETIM

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ce se întâmplă cu funcția de primar la Lugoj! În ce fel și când mai are Buciu șanse să revină

Publicat

în

Funcția de primar de la Lugoj va fi ocupată de fostul viceprimar Bogdan Blidariu. Acesta își va continua interimatul, după ce, miercuri, instanța nu a aprobat solicitarea lui Claudiu Buciu de a suspenda ordinul prin care a fost demis, pentru că și-a schimbat domiciliul. În termen de cinci zile, Claudiu Buciu poate depune recurs la această decizie, cu posibilitatea de aduce noi elemente care să convingă instanța că este necesară suspendarea ordinului dat de prefect. Dacă acest lucru se va întâmpla, Buciu se poate întoarce doar provizoriu pe funcția de primar.

Provizoriu, până la finalizarea altui proces, în care, Claudiu Buciu cere instanței anularea ordinului prin care prefectul Mihai Ritivoiu i-a încetat mandatul, pe motiv că și-a schimbat domiciliul. Momentan, dosarul respectiv se regăsește pe portalul instanțelor de judecată, însă nu a fost stabilită o dată la care acest proces va începe. Dacă va câștiga acest proces, atunci toată administrația orașului va reveni la starea de la începutul lunii iulie 2022: Buciu – primar, Blidariu – viceprimar, Serendan (n.r. – actualul viceprimar) – consilier local. Dacă Buciu pierde acest proces, ordinul prefectului este definitiv și Guvernul trebuie să organizeze alegeri, în termenul legal de 90 de zile.

Cel de-al doilea proces se judecă pe procedură completă și pierzătorul are dreptul să facă recurs, ceea ce înseamnă că o sentință finală ar putea să vină chiar și după ani de zile, când actualul mandat de primar este încheiat de la sine.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

În prezent Claudiu Buciu, ocupă în continuare funcția de consilier al primarului interimar Bogdan Blidariu.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

S-a încheiat procesul care decide dacă Buciu revine pe funcția de primar

Publicat

în

Foto Arhiva

Procesul deschis de Claudiu Buciu pentru suspendarea ordinului dat de prefectul Mihai Ritivoiu, prin care i-a încetat mandatul primarului din Lugoj, s-a încheiat. Judecătorii Tribunalului Timiș urmează să anunțe sentința în următoarele ore sau în zilele următoare.

Dacă sunt de acord cu suspendarea cerută de Claudiu Buciu, decizia ar readuce toată administrația locală din Lugoj la momentul de dinaintea demiterii primarului. În această situație, Claudiu Buciu revine pe funcția de primar, iar actualul primar interimar, Bogdan Blidariu revine ca viceprimar. Adrian Serendan își pierde funcția de viceprimar și rămâne doar consilier local.

Suspendarea ordinului l-ar aduce doar provizoriu pe Claudiu Buciu în funcția de primar, până la decizia în celălalt proces, în care Buciu cere anularea totală a respectivului ordin. Doar că, până la o sentință finală în procesul de anulare, ar putea să treacă ani de zile și Claudiu Buciu și-ar putea chiar încheia acest mandat. Dacă totuși, procesul de anulare se va încheia în timpul mandatului și Claudiu Buciu va pierde acest proces, atunci, din nou, Lugojul va fi condus de un primar interimar, adică de viceprimarul Bogdan Blidariu. În această situație, Guvernul are la dispoziție 90 de zile să organizeze alegeri locale.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Vă reamintim, la începutul lunii iulie, prefectul Mihai Ritivoiu l-a demis pe primarul Claudiu Buciu, pentru că acesta și-a schimbat domiciliul în timpul mandatului.

RETIM

„Instituția prefectului a fost sesizat în baza unor dovezi din care reiese că dl. primar și-a schimbat domiciliul din România în Germania timp de o lună și jumătate în cursul anului 2022. Legea e foarte clară și spune că mandatul primarului încetează de drept la schimbarea domiciliului. Nu-mi rămâne decât să închei înainte de termen mandatul domnului primar”, declara la acea vreme prefectul județului Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

Vom plăti impozite și taxe mai mari în 2023. Primăria lansează în dezbatere publică proiectul de indexare

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Primăria Municipiului Lugoj anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2023.

Indexarea impozitelor și taxelor locale este reglementată prin art. 491 din  Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, care prevede că „În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ținând cont de rata inflației pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local și se aplică în anul fiscal următor.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor ”Pentru indexarea impozitelor și taxelor locale aferente anului 2023, consiliile locale vor utiliza rata inflației de 5,1%”.

RETIM

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 172/2022 a fost aprobat nivelul de indexare al impozitelor și taxelor locale, inclusiv actualizarea limitelor amenzilor, urmând a fi incluse în prezentul proiect pentru aprobarea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2023.

Potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2023, se propune acordarea unor facilităţi fiscale, respectiv acordarea unei bonificaţii de 10% (în Lege – până la 10%) pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, impozitului pe teren şi a impozitului pe mijloacele de transport datorate pentru întregul an de către persoanele fizice şi juridice (cu excepția persoanelor juridice care achită obligația de plata la ghișeele Primăriei prin chitanță cu numerar sau P.O.S), până la primul termen de plată.

Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a instituţiei, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4. Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Biroul de relaţii cu publicul al instituţiei.

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 19.08.2022 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Biroul de relaţii cu publicul, între orele 8-16. Materialele transmise vor purta menţiunea „Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2023”. Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la linkul www.primarialugoj.ro, secțiunea „Transparență decizională”. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 15.09.2022.

Pentru informaţii suplimentare, telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Iuliana-Alina Chiriac.

 

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Claudiu Buciu clarifică situația terenurilor „dispărute”, de pe strada Timișoarei

Publicat

în

În urma publicării de către jurnaliștii Ziarului Actualitatea a unui articol în care se caută explicații pentru dispariția a 22 de hectare, din viitoarea zonă industrială a Lugojului,  Claudiu Buciu, primarul demis, a publicat pe pagina sa de Facebook o clarificare cu privire la terenurile din Zona Industrială de pe strada Timișoarei.

„Urmare a informațiilor eronate apărute în spațiul media, cu privire la “dispariția” a peste 22 hectare de teren din zona respectivă, dorim să aducem la cunoștința lugojenilor următoarele clarificări:

1. Suprafața zonei studiate este de 32,1597 hectare, limitrofe Depozitului Logistic LIDL;

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

2. În vederea creării Zonei Industriale a fost necesară dezmembrarea căilor de acces către și în incinta acesteia, după cum urmează: – 4625 mp dealungul străzii Timișorii în vederea asigurării culoarului pentru aducerea utilităților și pentru construcția pistei de biciclete; – 6815 mp drum acces la Depozitului Logistic LIDL (existent); – 49097 mp drumuri nou create în incinta Zonei Industriale, drumuri ce fac legătura și între strada Timișorii și drumul de acces la zona “Pescărușul”;

RETIM

3. Municipiul Lugoj va păstra în proprietate următoarele suprafețe de teren: 42485 mp în vederea edificării unui Parc Fotovoltaic propriu (Studiul de Fezabilitate a fost finalizat); 21244 mp în vederea construirii Depoului pentru autobuzele electrice și a altor spații necesare desfășurării activității societăților deținute de Consiliul Local (DALI în curs de atribuire); 9540 mp reprezentând suprafața ocupată de fostul sediu al CIS (încă nu s-a stabilit o destinație pentru acest imobil); 6313 mp în vederea construirii unei parcări publice; 17955 mp în vederea desfășurării altor activități / servicii de interes public neidentificate în prezent;

4. În etapa I de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați a fost aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 92234 mp (6 loturi de 3200 mp; 5 loturi de 5000 mp; un lot de 19708 mp și un lot de 28326 mp);

5. În etapa a II-a de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați va fi aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 71299 mp (6 loturi de 5000 mp; un lot de 4970 mp; un lot de 2868 mp; un lot de 2900 mp și un lot de 2200 mp)”, arată Buciu.

Articolul jurnaliștilor de la Actualitatea vine după ce Consiliul Local Lugoj a aprobat, în ședința de vineri, din a doua încercare, proiectul de hotărâre, inițiat de către viceprimarul interimar Adrian Serendan, privind vânzarea prin licitație publică a unui număr de 13 imobile-terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Lugoj, fără ca cineva să explice ce se întâmplă cu restul terenului.

Buciu mai spune că scopul înființării acestei zone industriale este, în principal, acela de a da micilor întreprinzători locali posibilitatea de a-și muta afacerile din intravilan (din zonele de locuire – unde provoacă un disconfort major vecinilor) într-o zonă special destinată activităților industriale, de comerț specializat (spre exemplu cu materiale de construcții) ori de servicii.

„În subsidiar, interesul nostru este și acela de a atrage noi investitori în municipiul nostru. Am pornit de la un teren neintabulat și am creat condițiile juridice și tehnico-cadastrale pentru ca loturile rezultate să ajungă la întreprinzători cât mai rapid, exclusiv prin licitație publică.

Din sumele rezultate ca urmare a vânzării la licitație a terenurilor vom asigura realizarea de căi de acces (auto, pietonale și pentru biciclete), realizarea de parcări, realizarea iluminatului public și vom dota zona cu utilitățile publice necesare. Nu putem atribui aceste loturi întreprinzătorilor și să-i lăsăm fără infrastructura necesară. Interesul nostru este acela de a dezvolta durabil municipiul Lugoj. Nu înțelegem atitudinea anumitor politicieni locali care se opun consecvent dezvoltării municipiului, votând împotriva oricărei inițiative care, în final, duce la crearea de noi locuri de muncă”, a transmis Buciu.

 

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite