Connect with us

Social

Drama unei mame din Lugoj. Își caută fiul neîncetat, de 25 de ani: „Tatăl lui s-a stins cu dorul lui, cu numele lui pe buze”

Publicat

în

O mamă, în vârstă de 70 de ani, trăiește o dramă neîntreruptă de două decenii și jumătate. Ioana Gheorghe își caută neîncetat fiul, Laurențiu Vasile Gheorghe, dispărut în 1999, la vârsta de 23 de ani. De atunci, tânărul nu s-a mai întors acasă, lăsând în urmă un gol imens în familia sa.

RETIM

Laurențiu a părăsit România în căutarea unui viitor mai bun în Grecia, dar din nefericire, destinul a decis altfel. Plecarea sa, într-o zi ploioasă de martie din 1999, a fost ultima imagine pe care Ioana a avut-o cu fiul său, înainte de a dispărea în neantul unei lumi străine.

„I-am dat bani de buzunar și l-am rugat să se întoarcă acasă dacă nu îi merge bine. Ploua și nu m-a lăsat să merg cu el la gară. L-am îmbrățișat și m-am uitat de pe geam după el”, își amintește cu durere mama îndurerată.

Autoliv angajează!

Bărbatul care îl aștepta pe Laurențiu în Grecia a sunat-o să-i spună că fiul ei nu a ajuns la destinație.

Telefonul din Turcia

La 25 martie 1999, Ioana a primit ultima veste de la fiul ei, care se afla în Istanbul. „Pe 25 martie m-a sunat. Era în Istanbul, mi-a spus că e cu niște români, dar nu știu cu cine. Atunci mi-a cerut să-i găsesc adresa unor cunoștințe. Pe atunci încă erau telefoanele cu cartele și am auzit cum s-a întrerupt convorbirea, pentru că i se terminase cartela. Am apucat să-i spun să se întoarcă acasă, dar s-a întrerupt și nu s-a mai auzit nimic”, își amintește cu tristețe Ioana.

Ioana a încercat tot ce i-a stat în putință pentru a-și găsi fiul, dar fără succes. Apeluri la autorități, căutări extinse, dar niciun rezultat palpabil.

„Autoritățile nu m-au ajutat deloc. Eu m-am adresat și Direcției Generale a Pașapoartelor de la București cu diverse memorii și îmi dau răspuns că nu pot, conform unui articol, să-mi dea nicio relație despre el, fără consimțământul lui. Poliția, în afară de faptul că l-au dat dispărut, nu au făcut mai nimic. Mi-au spus că atunci când a plecat de acasă era major și că e opțiunea lui să facă ce dorește”, își exprimă dezamăgirea femeia.

În cei 25 de ani de absență, au existat câteva relatări despre presupusa prezență a lui Laurențiu în diverse locuri din Europa, cum ar fi Norvegia sau Germania, însă toate acestea s-au dovedit a fi fără susținere concretă.

Cum ar arăta Laurențiu

Cu ajutorul unor specialiști, Ioana a încercat să reconstituie chipul fiului său. A învățat să folosească rețelele sociale, creând un grup pe Facebook intitulat „Gheorghe Vasile Laurențiu MISSED”, unde își postează periodic apelurile disperate pentru a-și găsi fiul.

„Tatăl lui a murit, în urmă cu trei ani. S-a stins cu dorul lui, cu numele lui pe buze. Eu vreau doar să-l mai văd o dată, înainte să mor. Dacă trăiește și vede mesajele mele, îl rog să vină acasă, orice probleme are, le putem rezolva. Dacă are probleme cu banii, avem o casă, putem să o vindem, doar să vină acasă să-l mai văd măcar o singură dată”, este apelul cutremurător al mamei rămase singură în căutarea fiului său pierdut.

În ciuda timpului care a trecut, Ioana nu renunță la căutarea sa. Continuă să-și posteze mesajele și fotografii pe internet, sperând că undeva, în lumea aceasta, fiul ei va auzi strigătul ei disperat și se va întoarce acasă.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social

Creștere alarmantă a cazurilor de tuse convulsivă. Tratamentul se face la recomandarea medicului

Publicat

în

Ţările din Europa se confruntă cu o creștere semnificativă a cazurilor de tuse convulsivă în ultimii ani, potrivit unui raport recent publicat de Centrul European de Prevenire şi Control al Bolilor (ECDC).

RETIM

Conform datelor raportate de ţările din Uniunea Europeană şi din Spaţiul Economic European, numărul cazurilor de tuse convulsivă a crescut de zece ori între ianuarie 2023 și aprilie 2024, comparativ cu aceeași perioadă din anii anteriori. Astfel, s-au înregistrat aproape 60.000 de cazuri în total în această perioadă.

Potrivit ECDC, în cadrul acestei epidemii au fost raportate 19 decese, dintre care 11 au fost la sugari și 8 la adulți vârstnici. Tusea convulsivă, sau pertussis-ul, este o infecție bacteriană care afectează plămânii și căile respiratorii și este considerată endemică în Europa.

Autoliv angajează!

Tratamentul se face sub supravegherea medicului

Tratamentul tusei convulsive determinate de infecția cu Bordetella pertussis se efectuează cu ajutorul antibioticelor specifice acestei bacterii și prezintă rezultate optime în situațiile în care este administrat timpuriu, înainte de agravarea episoadelor de pertussis.

Printre complicațiile tusei convulsive la sugari se numără:

  • Apneea (oprirea respirației)
  • Pneumonia
  • Convulsiile
  • Encefalopatia.

În funcție de evoluția patologiei, tusea convulsivă poate conduce la deces.

La adulți, complicațiile tusei convulsive includ:

  • Leșinul
  • Fractura costală
  • Incontinența urinară
  • Pierderea neintenționată în greutate.

Tratamentul profilactic al tusei convulsive se realizează cu ajutorul vaccinării anti Bordetella pertussis, disponibil în formă combinată care oferă imunitate și împotriva tetanosului și difteriei.

Acesta face parte din calendarul național de vaccinare din România și este cunoscut sub denumirea – Vaccin diftero-tetano-pertussis acelular-poliomielitic-Haemophilus B-hepatitic B (DTPa-VPI-Hib-Hep. B). Se administrează la 2, 4, respectiv 11 luni ale copilului, fiind urmat de vaccinul diftero-tetano-pertussis acelular-poliomielitic (DTPa-VPI) administrabil între vârsta de 5-6 ani.

De la 14 ani se administrează vaccin diftero-tetano-pertussis acelular pentru adulți (dTpa).

Dacă vă confruntați cu tusea convulsivă este recomandat să:

  • Vă odihniți suficient
  • Consumați lichide pentru a preveni deshidratarea
  • Asigurați-vă că antibioticul este administrat conform indicațiilor primite de la medic
  • Nu folosiți alte medicamente în afară de cele recomandate de către medic
  • Evitați fumatul și alți iritanți

Adresați-vă medicului dacă simptomatologia devine și mai „zgomotoasă” sau aveți amețeli, dureri de cap, slăbiciune musculară, oboseală, sete excesivă, gură uscată.

Citiţi mai departe

Social

Din iunie 2023, se înregistrează recorduri lunare de temperatură. Avertisment sumbru pentru omenire

Publicat

în

Anul acesta am avut cea mai caldă lună aprilie înregistrată vreodată pe planetă, confirmând o serie alarmantă de 11 luni consecutive de recorduri termice globale. Potrivit serviciului de monitorizare a schimbărilor climatice al Uniunii Europene, această tendință, în curs din iunie 2023, a continuat să se intensifice, cu fiecare lună stabilind noi recorduri de temperatură comparativ cu aceeași lună din anii precedenți.

RETIM

Serviciul Copernicus pentru Schimbări Climatice (C3S) a emis un buletin lunar care indică faptul că temperatura medie mondială a fost cea mai ridicată înregistrată vreodată pentru o perioadă de 12 luni, inclusiv luna aprilie, cu o creștere de 1,61 grade Celsius peste media din perioada preindustrială 1850-1900.

Aceste date alarmante au determinat oamenii de știință să evalueze dacă activitatea umană a declanșat un punct de inflexiune în sistemul climatic global. Julien Nicolas, cercetător principal în domeniul climei la C3S, a exprimat preocupare cu privire la această posibilitate, subliniind că emisiile de gaze cu efect de seră provenite din arderea combustibililor fosili reprezintă principala cauză a schimbărilor climatice.

Autoliv angajează!

Fenomenul natural El Nino, care a contribuit și el la creșterea temperaturilor în ultimele luni, a intensificat și mai mult această situație alarmantă. Cercetătorii au deja dovezi că schimbările climatice au generat fenomene meteorologice extreme, precum un val de căldură în Sahel, care s-a soldat cu posibile mii de morți.

Hayley Fowler, cercetător în domeniul climei la Universitatea Newcastle, a avertizat că lumea se apropie periculos de mult de a depăși obiectivul Acordului de la Paris din 2015 de a limita încălzirea globală la 1,5 grade Celsius. „Părerea mea personală este că am pierdut deja această bătălie și că trebuie să ne concentrăm foarte serios asupra menținerii încălzirii sub 2 grade Celsius și reducerea rapidă a emisiilor”, a declarat ea.

Acest raport subliniază urgența necesității acțiunilor concrete pentru a reduce impactul schimbărilor climatice și pentru a limita creșterea temperaturilor globale. Oamenii de știință insistă asupra faptului că este esențial să se acționeze rapid și hotărât pentru a proteja mediul înconjurător și pentru a preveni consecințele dezastruoase ale încălzirii globale.

Citiţi mai departe

Social

Cât de periculoase pentru sănătate sunt sticlele reutilizabile pentru apă, dacă nu sunt folosite corect

Publicat

în

Sticlele reutilizabile, care au devenit deja un trend în România, sunt foarte periculoase pentru sănătate, dacă nu le folosim corect şi igienic, arată Antena 3 CNN.

RETIM

Interiorul lor este un mediu propice pentru dezvoltarea microbilor şi bacteriilor, mai ales pe măsură ce temperaturile cresc. Înainte de a ieși din casă cu sticla de apă reutilizabilă, poate ar trebui să o curățați puțin.

„Vrem ca oamenii să rămână hidratați, dar nu vrem să facă asta cu riscul de a se îmbolnăvi sau de a face o infecție, ceea ce se poate întâmpla dacă nu ai cu adevărat grijă de sticla de apă”, spune medicul Marianne Sumego.

Autoliv angajează!

Dr. Marianne Sumego, de la Clinica Cleveland, spune că interiorul sticlelor reutilizabile – fie din plastic, sticlă sau oțel inoxidabil – sunt medii umede în care bacteriile adoră să se dezvolte, în special sub părțile mobile.

„Dacă ai alergii la mucegai, s-ar putea să ai probleme, deoarece mucegaiul va crește în timp. Așadar, s-ar putea să ai aceste stări constante inexplicabile: mâncărimi ale nasului, strănut tot timpul”, a spus Sumego.

Medicii sugerează să spălați sticlele reutilizabile cu apă și săpun, după fiecare utilizare și nu uitați să curățați capacele și paiele. În mod ideal, aruncați sticla în mașina de spălat vase pentru a expune suprafețele la presiunea apei, atât în ​​interior, cât și în exterior.

Citiţi mai departe

Social

Atenționare ANPC, despre produsele de Paște. La ce detalii trebuie să fiți atenți

Publicat

în

Perioada premergătoare sărbătorii pascale reprezintă un moment de vârf pentru activitățile comerciale, astfel că echipele de comisari ai ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor desfășoară acțiuni de consiliere, prevenire dar și control, în toată țara, privind modul de comercializare a produselor specifice acestei perioade.

RETIM

Sunt verificate produsele alimentare de post, pește și preparate din pește, carne, în special carne de miel, preparate din carne, cozonac, produse de patiserie, ciocolată, produse din ciocolată, produse pe bază de cacao și grăsimi vegetale (tablete, figurine), vopsea de ouă, vin și băuturi alcoolice.

Comercializarea cărnii și a produselor din carne

– Achiziționarea cărnii, inclusiv a cărnii de miel, și a produselor din carne se va face numai din locuri special amenajate, dotate și autorizate (măcelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate în piețe) și trebuie să aibă ștampila de control sanitar-veterinar. Numai în aceste condiții există garanția unui produs sigur, ce nu vă va afecta sănătatea;

Autoliv angajează!

– Evitați cumpărarea de carne de la persoane și din locuri neautorizate, din „portbagajele mașinilor” chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic, comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu vă poate elibera bon de casă cu care să justificați tranzacția comercială și riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea;

– Verificați, prin apreciere directă, proprietățile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificări ale aspectului (aspect de mâzguit, cu prezența mucilagiilor), culorii (culoare modificată), consistenței, prezența corpurilor străine. Carnea trebuie să prezinte la suprafață o peliculă uscată, de culoare roz până la roșie, să fie fermă și elastică, atât la suprafață cât și în secțiune, iar mirosul trebuie să fie caracteristic de produs proaspăt;

– Atenție și la preț! Verificați concordanța dintre prețurile afișate la raft și cele marcate pe bonurile de casă;

– Carnea achiziționată sub forma refrigerată se va transporta, în condiții igienice, cât mai repede la domiciliu și se va depozita la frigider;

– Produsele preambalate, care prezintă ambalajele deteriorate și pentru care există suspiciunea deteriorării conținutului, nu trebuie achiziționate.

Comercializarea ouălor

– Achiziționarea ouălor se va face numai din locuri special amenajate, autorizate. Evitați cumpărarea de ouă de pe marginea drumului, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic;

– Evitați cumpărarea ouălor care nu sunt păstrate la temperatura indicată de producător sau care sunt expuse spre vânzare la temperatura mediului ambiant;

– Ouăle de consum trebuie să prezinte coaja intactă, normală, fără fisuri, fără corpuri și mirosuri străine;

– La spargerea oului, albușul trebuie să fie de consistență densă, transparent, iar gălbenușul semiglobulos, ușor aplatizat și bine delimitat de albuș;

– În cazul ouălor vândute în vrac, trebuie comunicate vizibil, cu ușurință și perfect lizibil, informațiile privind:

– categoria de calitate (A);

– categoria de greutate (clasamentul ouălor din categoria A în funcție de greutate)

· XL – foarte mare: greutate mai mare sau egală cu 73 g;

· L – mare: greutate mai mare sau egală cu 63 g și mai mică de 73 g;

· M – mediu: greutate mai mare sau egală cu 53 g și mai mică de 63 g;

· S – mic: greutate mai mică de 53 g;

– o indicație a metodei de creștere a găinilor;

– o explicație a semnificației codului producătorului;

– data de valabilitate minimă.

Comercializarea vopselei de ouă

Achiziționarea vopselei se va face numai din locuri autorizate și se va citi cu atenție eticheta produsului, care trebuie să conțină: numele și adresa producătorului, lista ingredientelor, instrucțiuni de utilizare, data durabilității minimale.

Atentie! La vopsirea ouălor nu utilizați vopsea pentru alte destinații, precum cea tipografică

sau pentru textile. Utilizarea altor tipuri de vopsele, poate prezenta un real pericol pentru

sănătate.

Comercializarea produselor de patiserie (cozonaci, checuri etc.)

– În primul rând, achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate, unde spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute;

– Personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară, respectiv halat de protecție și bonetă, iar manipularea produselor să se facă cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință;

– Produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf și de insecte, fiind servite numai cu ustensile speciale. Este interzis a se permite consumatorilor să aleagă produsele cu mâna;

– Produsele de patiserie trebuie să aibă menționate pe etichetă, obligatoriu, lista ingredientelor alergene, precum și prezența anumitor premixuri, în compoziție, sau a unor ingrediente care le înlocuiesc pe cele clasice;

– Pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ambalaj.

Comercializarea ciocolatei, produselor din ciocolată, produse pe baza de cacao și grăsimi vegetale (tablete, figurine)

– Etichetele acestor produse trebuie să conțină următoarele informații: denumirea produsului, numele și adresa producătorului sau ale ambalatorului sau ale distribuitorului. În cazul produselor din import, se vor înscrie numele și adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România, data durabilității minimale, cantitatea netă și condițiile de depozitare;

– Toate produsele din import trebuie să fie însoțite de etichete cu elementele de identificare și informare în limba română;

– Pentru ciocolată și produse din ciocolată se menționează în mod obligatoriu conținutul de cacao substanță uscată, exprimat în procente, astfel: “ cacao…% minim”. În cazul ciocolatei umplute se menționează produsul de umplutură. Se exceptează de la indicarea cantității nete produsele din ciocolata preambalate, cu o greutate mai mică de 50 grame. Aceasta excepție nu se aplică produselor cu o greutate netă mai mică de 50 grame fiecare, atunci când sunt prezentate într-un ambalaj conținând doua sau mai multe astfel de produse, dacă conținutul net total, inclusiv ambalajul, este egal sau mai mare de 50 grame. În cazul produselor din ciocolată turnate și goale în interior, această indicație poate fi înlocuită cu conținutul net minim. Se va face o mențiune privind adaosul de cafea sau băuturi spirtoase, atunci când acesta depășește 1% din masa produsului;

– Ciocolata proaspătă trebuie să prezinte o suprafață lucioasă, nestratificată și fără pete, să fie onctuoasă, casantă la rupere fără senzație de rugozitate la masticare, culoare și gust specific, iar drajeurile trebuie să aibă suprafața netedă, lucioasă, uscată și nelipicioasă;

– Achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate. Trebuie evitată cumpărarea de la vânzători ambulanți, chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic;

– Înainte de cumpărare, consumatorul trebuie să verifice starea ambalajelor (integritate, etanșeitate) și încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilită de producător.

Comercializarea vinurilor și a băuturilor alcoolice

– Conținutul etichetei trebuie să cuprindă: denumirea sub care se vinde produsul, denumirea și adresa producătorului sau a importatorului sau a îmbuteliatorului, volumul net, concentrația alcoolică, o informație privind lotul, data durabilității minimale pentru băuturile alcoolice cu concentrația alcoolică mai mică de 10% vol.;

– Pentru vinuri, eticheta trebuie să mai conțină următoarele informații: categoria de calitate, indicația geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară, tipul vinului, în funcție de conținutul de zaharuri;

– Consumatorul trebuie să verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea care trebuie să fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurități în suspensie;

– La întoarcerea buteliei cu dopul în jos, conținutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurități sau scurgeri;

– Marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementarilor în vigoare emise de Ministerul Finanțelor.

Ce probleme a descoperit ANPC

În urma acțiunilor de control desfășurate în anii anteriori, comisarii #ANPC au constatat următoarele abateri la comercializare produselor alimentare specifice sărbătorilor pascale:

– ouă cu data durabilității minimale depășită sau pentru care nu s-a putut stabili încadrarea în termenul de valabilitate (marcare ilizibilă);

– ouă depozitate la temperatura mediului ambiant contrar recomandărilor de a se păstra la loc răcoros;

– comercializarea de ouă sparte, crăpate sau murdare, acoperite de corpuri străine

– neafişarea la locul de vânzare a ouălor în vrac a informaţiilor obligatorii prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 589/ 2008 (categoria de calitate, categoria de greutate, o indicație a metodei de creștere a găinilor, o explicație a semnificației codului producătorului și data durabilităţii minimale) ;

– utilizarea unor spații de depozitare sau de expunere la vânzare improprii, neigienizate sau deteriorate

– vopsea de ouă cu data durabilității minimale depășită de 5-7 luni;

– ciocolată, ciocolată de casă și figurine din ciocolată, atât cu data durabilității minimale depășită cât și cu abateri de informare referitoare la produsul ciocolată de casă;

– existenţa unor afișe cu informația “cozonac tradițional”, “pască tradițională”, fără ca operatorii economici să dețină atestat pentru produse tradiționale;

– pască și cozonaci ambalați în folie de plastic având etichetele cu elementele de identificare ilizibile și fără a se specifica data durabilității minimale de consum;

– se comercializau sub denumirea de vopsea de ouă coloranţi fără elemente de identificare și caracterizare;

– nerespectarea prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1169/2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, care prevede evidenţierea substanțelor cu efecte alergene incluse în lista ingredientelor, printr-un set de caracteristici grafice care să le diferenţieze clar de restul listei de ingrediente, de exemplu prin font, stilul caracterelor sau culoarea de fond (la produse din carne, de patiserie și ciocolata și produse din cacao). De exemplu la produsul rahat, producţie Bulgaria, componentul alergen, respectiv amidon din grâu, nu era pus în evidenţă prin caracteristici grafice diferite de restul ingredientelor și nu erau specificate categoriile ingredientelor carmoizină şi acid citric, iar pentru ciocolata de menaj, ingredientul alergen soia nu era pus în evidenţă prin caracteristici grafice diferite de restul ingredientelor;

– neindicarea componentelor cu potențial alergen dioxid de sulf pentru vinul (alb și roșu) comercializat vrac;

– înscrierea de informații ce puteau induce în eroare consumatorul: prezentarea preparatelor din carne ca fiind „produse țărănești”, dar la care s-au folosit de fapt dextroză, conservanți (azotit de sodiu), antioxidanți (acid ascorbic), potențiator de gust (monoglutamat de sodiu);

– se comercializau produse de patiserie cu umplutura de ciocolată, dar de fapt se utiliza ca ingredient „choco filling decoration”. În lista de ingrediente erau înscrise zahăr, ulei vegetal rafinat de floarea-soarelui, palmier, cacao 10-12% și având în vedere faptul că nu conțineau min. 35% substanță uscată totală de cacao, umplutura nu era ciocolată;

– se comercializa cozonac utilizând ca denumirea produsului “cozonac cu nucă 30%”, în realitate se utiliza umplutură de nucă 12%;

– la produsele prapor congelat și limbă vită s-a constatat schimbarea stării termice din produse refrigerate în produse congelate;

– s-au găsit la comercializare părți de carcasă miel netoaletată, cu urme de blană, organe de miel congelate ambalate la pungi de 1 kg expuse, în vederea comercializării, în ambalaje deteriorate (sparte) şi fără clipsuri care să închidă ambalajul.

Citiţi mai departe

Cele mai citite