Connect with us

Administrație

Zona Lugojului, cea mai saraca anul acesta! Primarii s-au plans ca nu au bani pentru asistenti sociali si motorina

Publicat

în

colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (2)Bani pentru benzina polițiștilor, bani pentru asistenții sociali și în general bani pentru alte mici sau mari probleme, asta au cerut astăzi primarii sau secretarii din 31 de localități din zona Lugoj-Făget-Buziaș, prezenți în orașul nostru cu ocazia Colegiului Prefectural. Întâlnirea, condusă de prefectul Eugen Dogariu, a fost una relaxată și câteodată amuzantă, chiar dacă primarii veniți să își strige păsurile aici nu au făcut-o de plăcere. La ședință au mai participat și Titu Bojin, președintele Consiliului Județean Timiș, Liliana Oneț, subprefect, dar și primarul Lugojului, Francisc Boldea și alți primari din zona municipiului nostru.

RETIM

Primul care a luat cuvântul a fost Titu Bojin, aflat la conducerea consiliului județean. Acesta s-a referit la faptul că zona noastră este una slabă din punct de vedere financiar anul acesta. Din acest motiv, unele proiecte au rămas „în aer”, cum ar fi drumurile județene ce trebuie reabilitate, pregătirile pentru iarnă și pentru deszăpezire, unele comune fiind slab dotate în acest sens, dar și problemele referitoare la sumele necesare pentru încheierea de an pe plus în localitățile timișene cu probleme. Tot Bojin a mai spus că, până la 6 decembrie, de Moș Nicolae, toți cetățenii care beneficiază de ajutoare alimentare de la Uniunea Europeană le vor primi garantat, inclusiv mierea de albine, care a fost inițial retrasă din pachetele acestora, pe motiv că era contrafăcută.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (5)

Problema ajutoarelor a fost oarecum dezbătută după ce primarul localității Boldur, Cristian Stoi, care a spus că asistații sociali din comuna lui nu au primit încă niciun kilogram de făină. Tot el a mai precizat că în Boldur oamenii care trebuie să primească bani ca asistenți sociali se plâng la primărie că nu își primesc banii, ei neștiind care este situația la județ sau mai sus, vina picând în cârca primarului.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (6)

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Un alt primar care și-a spus păsul în cadrul întrevederii de astăzi de la Lugoj a fost cel din Traian Vuia, Iosif Barboni, care, în stilul său caracteristic de bănățean autentic, a spus printre altele că în primăria lui sunt oameni angajați care iau 540 de lei în mână și care fac și treaba a trei oameni odată, fapt îngrijorător pentru orice localitate, oricât de mică sau de săracă ar fi. Problema personalului din administrațiile locale a fost dezbătută și de alți primari, care s-au plâns tot de faptul că nu au oameni și că cei pe care îi au sunt „munciți până pică”, productivitatea lor fiind minimă din această cauză. Tot Barboni a mai spus că în localitatea sa nu există polițist la postul local de la ora 16:00. La un accident sau la probleme care intervin după acea oră, câteodată chiar primarul este cel care trebuie să intervină și să cheme ajutoare de la Lugoj sau Făget. Deși postul de poliție a fost modernizat și are și un apartament pentru un agent permanent, acesta este chemat seara la Făget, astfel că mica localitate rămâne fără pază pe timpul după-amiezii și a nopții.colegiul prefectural lugoj noiemrie 2013 foto lugojeanul (3)

Tot despre polițiști s-a vorbit în problema legată de rația de motorină a acestora, care este de 30 de litri pe zi. Primarii au spus că această rație le ajunge acestora pentru o intervenție, maxim două, restul de carburant urmând să fie suportat de către edili, care, ce să vezi, au la rândul lor probleme cu rezerva de carburant, aceasta ajungându-le pentru doar o deplasare la Timișoara într-o lună.

După ce s-au plâns, la majoritatea cazurilor expuse de primari, cei care împart banii nu au putut decât să dea din umeri și să spună că pur și simplu nu mai au bani. Totuși, primarul din Bârna are promisă o mașină din partea Inspectoratului Județean de Poliție, pe când cel din Traian Vuia va primi un polițist la postul din localitate 24 de ore din 24, semn că cel puțin pentru cei doi edili șefi drumul până la Lugoj a fost o investiție, deși din buzunarul propriu, profitabilă.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Licitația pentru renovarea Podului de Fier va fi reluată de la zero. De ce a fost respins constructorul

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

S-a reluat licitația pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj, considerat o emblemă a orașului. Singura firmă care și-a depus oferta la prima licitație nu a trecut de evaluare, conform informaților comunicate de reprezentanții Primăriei Lugoj. Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru noua licitație este 20 mai.

RETIM

Lucrările erau programate să înceapă în luna iunie, însă după reluarea licitației ar putea depăși acest termen. Estimarea este că acestea vor dura circa 10 luni, iar pe o mare parte din această perioadă traficul va fi blocat total.

Potrivit informațiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea podului este de 11,2 milioane de lei fără TVA. Proiectul cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Citiţi mai departe

Administrație

În ce investește Guvernul aproape 2 miliarde de euro în Timiș. Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat

Publicat

în

Tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara este cel mai avansat din cele patru de pe ruta Caransebeș-Arad, unde se realizează ample lucrări de modernizare din bani europeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că firma care a câștigat licitația pentru tronsonul care traversează Timișoara va începe lucrările în perioada următoare, arată Radio Timișoara.

RETIM

Cel mai avansat este Lugoj -Timișoara Est, se lucrează, vor începe lucrările într-un final și pe Timișoara Est -Ronaț. Toate aceste întârzieri sunt din vina companiei care a câștigat, pentru că a depus în urmă cu câteva zile, dacă nu mă înșel, documentația pentru autorizația de construcție. Cel mai în spate a început, de fapt, cel mai târziu, este Caransebeș, Lugoj, dar să știți că înaintează foarte bine și are șanse mari să-i ajungă din urmă, cel puțin pe cei care lucrează pe Timișoara”, spune Sorin Grindeanu.

Lucrări la autostradă A1 și centura Timișoarei

Conform sursei citate, Ministrul Transporturilor a mai declarat că lucrările de pe tronsonul lipsă din autostrada A1, Margina – Holdea, sunt în lucru, iar săptămâna viitoare va face o vizită pe șantier. Lucrările la centura de Sud a Timișoarei sunt gata în proporție de 80 la sută, iar varianta de ocolire va fi funcțională la finalul lunii iulie, spune ministrul Sorin Grindeanu.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

De asemenea, el a anunțat că a fost deblocată și licitația pentru centura de Vest, iar la drumul de legătură Autostrada A1-Sânandrei situația va fi clarificată în următoarele săptămâni.

Ministrul Grindeanu a mai spus că în vestul țării sunt în derulare investiții de două miliarde de euro.

Am făcut un total al acestor investiţii şi nu le-am amintit pe toate, din infrastructură, să ştiţi că sunt în valoare de 10 miliarde de lei, deci cam 2 miliarde de euro, dar poate părea mult şi e mult comparativ cu ce s-a întâmplat în istoria ultimilor 35 de ani, dar Timişul, domnule prim-ministru, merită aceste investiţii, pentru că, aşa cum aţi amintit şi dumneavoastră, se numără printre judeţele care contribuie cel mai mult la PIB-ul României”, a mai spus Grindeanu.

Citiţi mai departe

Administrație

Patru blocuri pentru tineri, care vor fi construite în Mondial Bocșei, vor fi aprobate în următoarea ședință a Consiliului local

Publicat

în

Consiliul Local al Municipiului Lugoj are pe ordinea de zi, a ședinței din 29 aprilie, studiul de fezabilitate pentru proiectul „Construirea de locuinţe nZEB plus pentru tineri” . Documentația a fost întocmită de M.B.I. SELF PROJECT S.R.L..

RETIM

Potrivit proiectului hotărârii, principalele aspecte ale investiției includ construirea a patru blocuri cu locuințe destinate tinerilor, fiecare bloc având 10 apartamente și având un regim de înălțime P+2. Scopul acestui proiect este de a facilita accesul tinerilor în dificultate din comunități marginalizate la locuințe de calitate.

Investiția are o durată estimată de execuție de 14 luni. Această inițiativă este parte a strategiei de dezvoltare durabilă a localității și va contribui la îmbunătățirea condițiilor de locuit pentru tinerii din Lugoj.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Conform documentației valoarea totală a investiției, inclusiv TVA, este de 27,422,212.88 lei.

Locuințele vor îndeplini standardele NZEB plus, cu un consum de energie primară redus cu cel puțin 20% față de cerințele pentru clădirile cu consum energetic aproape egal cu zero conform orientărilor naționale.

Ce înseamnă NZEB

Conceptul de „NZEB” sau „Nearly Zero Energy Building” (Clădire cu Consum Aproape Zero de Energie), este o directivă europeană care impune standarde ridicate de eficiență energetică pentru clădiri noi.

Criteriile pentru construcția unui NZEB includ:

  1. Consum energetic aproape zero: Clădirea trebuie să consume o cantitate foarte mică de energie și să utilizeze în mare parte energie din surse regenerabile.
  2. Izolație termică și etanșeitate la aer: Clădirea trebuie să fie bine izolată termic și etanșă la aer pentru a reduce pierderile de energie.
  3. Utilizarea eficientă a energiei regenerabile: NZEB ar trebui să utilizeze surse de energie regenerabilă, cum ar fi panouri solare, pompe de căldură etc., pentru a acoperi necesarul energetic.
  4. Sisteme eficiente de încălzire, răcire și ventilație: Sistemele din clădire trebuie să fie proiectate pentru a funcționa eficient și a reduce consumul de energie.

Citiţi mai departe

Administrație

Fără covoare asfaltice noi, pe străzile Lugojului, pentru mai mulți ani. „Nu putem să ne batem joc de banii lugojenilor”

Publicat

în

RETIM

Fără covor asfaltic nou pe străzile Lugojului pentru ani buni, de acum încolo. Administrația locală se pregătește pentru o nouă achiziție publică doar pentru plombarea gropilor din asfalt. Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar, Bogdan Blidariu, spune că s-a ales această soluție din cauza problemelor existente la rețelele subterane, care trebuie înlocuite în totalitate.

„Până când nu vom rezolva problemele fundamentale ale Lugojului și nu vom schimba rețelele din subteran, nu vom face decât să întreținem drumurile. Adică o să reparăm gropile, așa cum avem și acum procedura în curs și o să începem să reparăm gropile. Covor de asfalt nu turnăm. Lugojul are două mari probleme. Una, rețelele subterane care nu sunt schimbate sau făcute prost și avem avarii pe ele toată ziua. Ați văzut că se sparge tot timpul câte o țeavă, inclusiv pe rețelele așa-zise noi. Și a doua mare problemă este că s-a asfaltat pe piatră publică. Orice asfalt pus peste piatră publică se deteriorează. Deci aruncăm toată ziua bani, să asfaltăm peste piatra cubică. Fosta administrație, în 12 ani, a asfaltat de 25 de milioane de euro. Vedeți și dumneavoastră care e calitatea străzilor. Ar fi iresponsabil să turnăm toată ziua covor de asfalt, doar pentru că dă bine. Nu putem să ne batem joc de banii cetățenilor, sub nicio formă. Mai bine merg acasă decât să fac așa ceva. O să reparăm gropile până când rezolvăm celelalte probleme.”, a afirmat Buciu, la podcastul „Direct la subiect”.

Autoliv - Paște Binecuvântat!

Acesta a mai declarat că administrația locală se află în discuții avansate cu Aquatim, care se pregătește să preia serviciul de furnizare a apei și canalizării din Lugoj și a identificat o sursă de finanțare pentru schimbarea rețelelor și refacerea stației de epurare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite