Connect with us

Actualitate

Primăria lansează aplicaţia prin care lugojenii pot reclama problemele din oraş

Publicat

în

Municipalitatea lugojeană dorește să implementeze proiecte de tip “Smart Cities” ce au ca rezultat soluţii integrate, pentru a creşte calitatea vieţii şi conectarea urbană. Printr-un comunicat de presă, reprezentanţii administraţiei locale anunţă lansarea în zilele următoare a unor soluţii digitale, împreună cu partenerii de la Life is Hard S.A.

„Am hotărât la nivelul administrației să folosim metode moderne, digitale, pentru a atrage cetățenii să participe activ la rezolvarea problemelor orașului. Pentru început vom lansa o aplicație software prin care cetățenii să ne poată semnala instantaneu orice problemă din municipiu pe care compartimentele responsabile din primărie să încerce să o remedieze într-un timp cât mai scurt. Este vorba de aplicația software City Health care poate fi instalată cu usurință pe orice smartphone. Aplicația este o soluție de tip Smart City a firmei clujene Life is Hard, multiplu premiată în domeniu la concursuri europene de prestigiu. Anul acesta aplicația a câștigat la Londra trofeul „Soluția Anului 2019” la categoria Public Sector or Utilities of the Year. Simplu de instalat pe telefon, aplicația ajută cetățenii să ne poată semnala probleme diverse din oraș cum ar fi: deșeuri sau deponee clandestine, gropi în carosabil, lucrări nesemnalizate, probleme cu iluminatul public, marcaje și indicatoare rutiere șterse sau deteriorate, semafoare defecte, vandalizări de mobilier urban, câini vagabonzi și probleme în parcuri sau zone verzi. Adresez pe această cale în numele lugojenilor, mulțumiri firmei clujene pentru inițiativa de a oferi gratis pe o perioadă de 2 ani suita de soluții smart city tuturor orașelor sub 100 de mii de locuitori susținând astfel eforturile de modernizare și digitalizare a comunităților locale.” a declarat Francisc Boldea, Primarul Municipiului Lugoj.

Concomitent se vor lansa încă 3 aplicații, respectiv Serviciul Peditel 1791 (sfaturi pediatrice gratuite, la orice oră din zi și din noapte), donez450.ro (platforma care pune în contact centrele de donare cu cetățenii doritori sa doneze) și Platforma OKEY (platformă online care sprijină antreprenorii oferindu-le un plus semnificativ de eficiență în managementul proiectelor lor de afaceri).

“Iniţiativele şi proiectele de tip Smart City sunt încă într-un stadiu incipient în România, dar acest lucru este mai puţin important acum. Important este să începem să construim comunităţi în care tehnologia contribuie la creşterea calităţii vieţii. Compania noastră este foarte implicată în dezvoltarea de aplicaţii şi tehnologii Smart-City. Mare parte din aceste soluţii şi tehnologii le oferim gratuit administrațiilor locale, pentru că aşa înţelegem sa ne implicăm activ în viaţa comunităţii în care trăim şi ne desfăşurăm activitatea. Ne-am propus un proiect ambiţos: să digitalizăm România prin comunităţile locale, iar în acest demers dorim să atragem cât mai multe companii de tehnologie şi cât mai multe administraţii locale” a completat Erik Barna, CEO Life is Hard.

Implementarea acestor soluții digitale în municipiul Lugoj mizează pe implicarea tot mai intensă a comunității la problemele comune, deziderat simplu și eficient de realizat în mediul online. Aplicațiile vin să ofere soluții inteligente la probleme reale cu care ne confruntăm zi de zi.

’’Reuşita unui proiect Smart City depinde în primul rând pe lângă pregătirea unor aplicaţii digitale, deschiderea cetăţenilor spre schimbare, spre folosirea tehnologiei, pentru a contribui la o îmbunătătire a calităţi vieții lor de zi cu zi. Și ne bucurăm de interes în această zonă din partea comunităţii şi autorităţilor locale.” a declarat Anca Goron, managerul de departament Research and Development al Life is Hard S.A.

Aplicatia City Health este disponibilă pentru cetățenii care își doresc sa o descarce de pe Google Play sau AppStore și pot afla mai multe detalii pe www.cityhealth.io.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

O tânără de 15 ani din Lugoj a încercat să-și taie venele după o decepție în dragoste

Publicat

în


Ambulanța și polițiștii au ajuns de urgență, sâmbătă după-masa, la o adresă de pe strada Ștefan Octavian Iosif din Lugoj acolo unde rudele unei lugojence de doar 15 ani au găsit-o pe aceasta în timp ce încerca să își taie venele.

Tânăra a vrut să își pună capăt zilelor în locuința în care trăia, după o decepție în dragoste. Din fericire, aceasta nu a reușit decât să se rănească în zona încheieturii mâinilor, rănile provocate nepunându-i viața în primejdie. Medicii sosiți la fața locului au reușit să o stabilizeze pe tânără, care va fi cel mai probabil dusă la spitalul de copii din Timișoara pentru consiliere psihologică.

Polițiștii au deschis o anchetă și vor încerca să stabilească exact modul în care s-a produs evenimentul care putea avea urmări tragice, dar și ce a determinat-o pe copilă să recurgă la tentativa de sinucidere. Patru lugojeni și-au pus capăt zilelor în 2019.

Citiţi mai departe

Actualitate

Polițiștii organizează filtre la trecerile la nivel cu calea ferată, inclusiv la Lugoj

Publicat

în

bariera-lugoj-cfrIPJ Timiș aunță printr-un comunicat de presă că mâine, 17 octombrie a.c., polițiștii din cadrul Biroului Județean de Poliție Transporturi Timiș, împreună cu cei din cadrul Serviciului Rutier și Serviciului Ordine Publică Timiș vor desfășura activități în cadrul acțiunii „ATENȚIE LA TREN “ în zona a 7 stații de cale ferată din județul Timiș.

Polițiștii timșeni vor acționa, în intervalele orare 06:00 – 10:00 şi 16:00 – 18:00 în P.P.T.F Lugoj, P.P.T.F. Jimbolia, P.P.T.F. Timisoara, P.P.T.F. Sânnicolau Mare, P.P.T.F Ronaţ Triaj, P.P.T.F. Timişoara Est, P.P.T.F. Buziaş pentru prevenirea și combaterea principalelor cauze generatoare de accidente în zona trecerilor la nivel cu calea ferată.

„Scopul acţiunii este reducerea victimizării populaţiei prin accidente produse în zona trecerilor la nivel cu calea ferată. Din analiza efectuată la nivelul Biroului Județean de Poliție Transporturi Timiș privind situaţia operativă din zona trecerilor la nivel cu calea ferată înregistrată în perioada celor 9 luni din anul 2019, comparativ cu perioada similară a anului 2018, a rezultat o creştere a accidentelor în aceste zone, soldate cu victime şi pagube materiale, fiind stabilite următoarele concluzii:

De la începutul anului și până în prezent la nivelul trecerilor de cale ferată au fost înregistrate 11 accidente, care s-au soldat cu o persoană decedată, 1 persoană rănită grav și 3 persoane rănite ușor, comparativ cu aceeași perioadă din anul 2018, când s-au înregistrat 8 accidente soldate cu 2 persoane decedate și 3 persoane rănite grav.”, se arată în comunicatul IPJ.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Amenzile pentru folosirea telefonului mobil pot duce la un val de contestații. Cum probează polițistul contravenția

Publicat

în

O modificare adusă Codului Rutier şi intrată în vigoare sâmbătă, 12 octombrie, prevede sancţiuni pentru şoferii care folosesc telefonul în timp ce conduc.

“În timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video”, arată reglementarea din Codul Rutier.

Amenda este cuprinsă între 800 şi 1.160 de lei, iar în primele două zile de la intrarea în vigoare a noilor prevederi, poliţiştii au dat peste 300 de amenzi în valoare totală de 200.000 de lei şoferilor prinşi cu telefonul la volan.

Având în vedere noile pevederi legale, o întrebare care se ridică este cum constată poliţistul săvârşirea contravenţiei dacă şoferul butonează telefonul în timp ce îl ţine în mână sub bord sau lângă schimbătorul de viteză.

Potrivit lui Nicolae Istrat, fost poliţist rutier, poliţistul aplică amenda pentru o contravenţie constatată cu propriile simţuri. În acest caz, poliţistul trebuie să îl vadă pe şofer că foloseşte telefonul şi să aplice sancţiunea doar dacă este convins că şoferul a comis fapta.

„Acolo unde are dubii, nu ia măsuri. Aceeaşi problemă a fost până acum şi cu centura sau telefonul mobil. Când poliţistul are dubii, nu aplică măsura. Poliţistul poate să facă ce vrea. Nu are de unde să ştie şi nici nu poate să vadă. Doar pe bănuială nu poate să aplice măsuri. Bănuieşte că am manevrat telefonul. Bănuiala nu e certitudine”, a arătat Istrat, pentru adevarul.ro

Potrivit fostului poliţist rutier, un agent de rea credinţă poate să comită un abuz şi să aplice o amendă, fără ca şoferul să poată demonstra contrariul. „E cuvântul tău împotriva cuvântului lui. Un poliţist poate să fie abuziv. Trebuie să dovedeşti că eşti nevinovat”, a spus Istrat.

La rândul său, avocatul Gabriel Olteanu a explicat că un şofer care se gândeşte să conteste în instanţă o amendă aplicată de un poliţist rutier trebuie să demonstreze că nu a săvârşit fapta pentru care a fost amendat, procesul-verbal bucurându-se de prezumţia de legalitate. „Procesul-verbal beneficiază de prezumţia de veridicitate (adevăr al celor consemnate de către agentul constatator). În instanţă, cei care vor contesta un proces – verbal de sancţionare trebuie să facă dovada că NU au folosit telefonul mobil în timp ce conduceau un autovehicul”, a declarat avocatul, pentru sursa citată.

Citiţi mai departe

Cele mai citite