Connect with us

Actualitate

Primăria lansează aplicaţia prin care lugojenii pot reclama problemele din oraş

Publicat

în

Municipalitatea lugojeană dorește să implementeze proiecte de tip “Smart Cities” ce au ca rezultat soluţii integrate, pentru a creşte calitatea vieţii şi conectarea urbană. Printr-un comunicat de presă, reprezentanţii administraţiei locale anunţă lansarea în zilele următoare a unor soluţii digitale, împreună cu partenerii de la Life is Hard S.A.

„Am hotărât la nivelul administrației să folosim metode moderne, digitale, pentru a atrage cetățenii să participe activ la rezolvarea problemelor orașului. Pentru început vom lansa o aplicație software prin care cetățenii să ne poată semnala instantaneu orice problemă din municipiu pe care compartimentele responsabile din primărie să încerce să o remedieze într-un timp cât mai scurt. Este vorba de aplicația software City Health care poate fi instalată cu usurință pe orice smartphone. Aplicația este o soluție de tip Smart City a firmei clujene Life is Hard, multiplu premiată în domeniu la concursuri europene de prestigiu. Anul acesta aplicația a câștigat la Londra trofeul „Soluția Anului 2019” la categoria Public Sector or Utilities of the Year. Simplu de instalat pe telefon, aplicația ajută cetățenii să ne poată semnala probleme diverse din oraș cum ar fi: deșeuri sau deponee clandestine, gropi în carosabil, lucrări nesemnalizate, probleme cu iluminatul public, marcaje și indicatoare rutiere șterse sau deteriorate, semafoare defecte, vandalizări de mobilier urban, câini vagabonzi și probleme în parcuri sau zone verzi. Adresez pe această cale în numele lugojenilor, mulțumiri firmei clujene pentru inițiativa de a oferi gratis pe o perioadă de 2 ani suita de soluții smart city tuturor orașelor sub 100 de mii de locuitori susținând astfel eforturile de modernizare și digitalizare a comunităților locale.” a declarat Francisc Boldea, Primarul Municipiului Lugoj.

Concomitent se vor lansa încă 3 aplicații, respectiv Serviciul Peditel 1791 (sfaturi pediatrice gratuite, la orice oră din zi și din noapte), donez450.ro (platforma care pune în contact centrele de donare cu cetățenii doritori sa doneze) și Platforma OKEY (platformă online care sprijină antreprenorii oferindu-le un plus semnificativ de eficiență în managementul proiectelor lor de afaceri).

“Iniţiativele şi proiectele de tip Smart City sunt încă într-un stadiu incipient în România, dar acest lucru este mai puţin important acum. Important este să începem să construim comunităţi în care tehnologia contribuie la creşterea calităţii vieţii. Compania noastră este foarte implicată în dezvoltarea de aplicaţii şi tehnologii Smart-City. Mare parte din aceste soluţii şi tehnologii le oferim gratuit administrațiilor locale, pentru că aşa înţelegem sa ne implicăm activ în viaţa comunităţii în care trăim şi ne desfăşurăm activitatea. Ne-am propus un proiect ambiţos: să digitalizăm România prin comunităţile locale, iar în acest demers dorim să atragem cât mai multe companii de tehnologie şi cât mai multe administraţii locale” a completat Erik Barna, CEO Life is Hard.

Implementarea acestor soluții digitale în municipiul Lugoj mizează pe implicarea tot mai intensă a comunității la problemele comune, deziderat simplu și eficient de realizat în mediul online. Aplicațiile vin să ofere soluții inteligente la probleme reale cu care ne confruntăm zi de zi.

’’Reuşita unui proiect Smart City depinde în primul rând pe lângă pregătirea unor aplicaţii digitale, deschiderea cetăţenilor spre schimbare, spre folosirea tehnologiei, pentru a contribui la o îmbunătătire a calităţi vieții lor de zi cu zi. Și ne bucurăm de interes în această zonă din partea comunităţii şi autorităţilor locale.” a declarat Anca Goron, managerul de departament Research and Development al Life is Hard S.A.

Aplicatia City Health este disponibilă pentru cetățenii care își doresc sa o descarce de pe Google Play sau AppStore și pot afla mai multe detalii pe www.cityhealth.io.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Lipsă mare de bani la Meridian. Societatea îi ameninţă cu debranşarea pe cei care au restanţe

Publicat

în

Meridian 22 Lugoj demarează o nouă campanie de recuperare a restanţelor de la cetăţenii oraşlui care locuiesc la case. Peste 370 de mii de lei este suma pe care societatea de apă-canal trebuie să o încaseze, iar directorul societăţii spune că de săptămâna viitoare va trece la fapte, după ce, în prealabil, va trimite notificări de ordinul sutelor.

“Începe o acţiune de recuperare a restanţelor de la populaţia de la case. Am o sumă de 371 de mii de lei de recuperat, de la contribuabilii din Lugoj, Măguri şi Tapia, care sunt facturi mai vechi de 60 de zile. Estimez că pot să recuperez în 60 de zile cam 50 % din sumă cu măsurile pe care le voi lua. Săptămâna aceasta deja am trimis preavize, în două zile, am reuşit să trimit 80 de preavize  şi numărul lor va continua să craescă. Ceea ce înseamnă că după cinci zile, adică de luni trec la măsuri legale de debranşare şi fac dosar în intsanţă. Nu mai merg înainte să rog oamenii, pentru că am avut răbdare 65 de zile”, a declarat Florin Iovescu, directorul Meridian 22 Lugoj.

Acesta a adăugat că nu îşi doreşte să obţină sumele restante pentru a da prime angajaţilor săi, ci pentru ca societatea să îşi poată desfăşura activitatea în condiţii normale, ceea ce presupune plata facturilor şi celor necesare funcţionării. Costurile de rebranşare sunt de 1000 de lei, sumă pe care lugojenii restanţieri trebuie să o plătească, pe lângă facturile la apă. Preavize deja au fost trimise în Lugojul Român şi vor continua în tot oraşul, dar şi în satele aparţinătoare Tapia şi Măguri.

Citiţi mai departe

Actualitate

Se caută voluntari care să sprijine copiii din centrele de plasament din Lugoj

Publicat

în

voluntari-copii-lugojProgramul educațional Ajungem MARI Timiș caută cel puțin 30 voluntari care să le fie alături copiilor din centrele de plasament și de zi din Lugoj.

Voluntarii vor merge săptămânal în centre să ii ajute pe copii la teme, să recupereze materia școlară și să se bucure de jocuri și activități interactive. Copiii instituționalizați, care nu mai au familia aproape, sau care vin din medii cu multe lipsuri, au nevoie de oameni calzi care să îi asculte, să îi învețe și să îi incurajeze permanent. Peste 60 de copii din Lugoj așteapta prieteni voluntari.

Programul educațional Ajungem MARI sprijină copiii pe termen lung, iar cu unii copii se lucrează chiar de 5 ani, de la începutul programului, care a pornit în Bucuresti și se desfășoară și în alte 24 de județe. În Timiș, programul a demarat în 2015 și echipa Ajungem MARI Timiș număra acum peste 170 de voluntari care merg la centrele de plasament și de zi din Timișoara și Recaș, unde sprijina peste 250 de copii.

E nevoie de oameni calzi, din comunitate, care sa le dea curaj copiilor

Echipa Ajungem MARI Timis își dorește să poată ajuta și copiii din Lugoj, unde doar 3 voluntari lucrează în prezent și nu pot acoperi nevoia de atenție a tuturor copiilor. „Ceilalți copii își doresc să participe la activitati și, cu siguranță s-ar bucura mult să aibă voluntari care să ii viziteze, să le ofere sprijin la teme, să îi asculte, să se joace cu ei, să îi scoată din centru din când în când. E nevoie de oameni calzi, din comunitate, care sa le dea curaj copiilor și speranța pentru un viitor mai bun. Iar ce le dăruiești tu este atât de puțin față de satisfacția pe care o simți când le vezi bucuria că au învățat ceva cu ajutorul tău sau că au descoperit ceva nou, că s-au simțit liberi și fericiți”, spune Adriana, coordonator Ajungem MARI Timis.

Cei care doresc să sprijine copiii din Lugoj prin voluntariat sunt rugați să completeze formularul online de înscriere – https://www.ajungemmari.ro/devino-voluntar/. Apoi vor participa la un training inițial și vor fi repartizați în functie de abilitățile și de programul lor (în timpul săptămânii sau în weekend). Ei vor merge timp de 8 luni în perioada aprilie-noiembrie 2020 în echipe de 2-4 voluntari la grupe de 3-6 copii pentru ședinte de recuperare sau pregătire școlară, ateliere de cunoștinte generale și ateliere creative. Implicarea este de 3 ore săptămânal. Vârsta minimă pentru voluntariat este de 16 ani, iar pentru a putea sprijini adolescenții este nevoie mai ales de implicarea adulților.

Rezultatele sunt vizibile mai ales la copiii cu care s-a lucrat constant cu aceiași voluntari care i-au susținut și încurajat pe termen lung și cu care au stabilit o relație de prietenie. Unii voluntari sunt în echipă de ani întregi, iar echipa Ajungem MARI Timiș este tot mai unită și își dorește să organizeze, cu sprijinul comunității, cât mai multe activități educative pentru copiii din județ.

 

Citiţi mai departe

Actualitate

Accident mortal la ieșirea din Lugoj. Tânără de 26 de ani, strivită de mașina pe care o conducea

Publicat

în

O tânără de 26 de ani din Lugoj a murit, marți seara, în urma unui accident petrecut într-o curbă de pe Dealul Viilor de la ieșirea din oraș. Tragedia s-a produs în jurul orelor 11 sera. Din primele informații, tânăra circula spre Făget și a ratat ieșirea dintr-o curbă, moment în care a pierdut controlul volanului mașinii.

Tânăra a fost proiectată afară din mașină, iar autoturismul a căzut peste ea. Pompierii ajunși la fața locului au pus mașina pe roți și au scos-o pe fată de sub autovehicul, însă medicii nu au mai putut face nimic pentru a-i salva viața tinerei. 

Polițiștii au deschis o anchetă pentru a stabili cum s-a produs tragedia. Cel mai probabil, tânăra a pierdut controlul volanului din cauza poleiului de pe șosea.

Citiţi mai departe

Cele mai citite