Connect with us

Educație

Consiliul Judeţean a investit aproape un milion de lei pentru copiii cu probleme educaţi la Lugoj

Publicat

în

La Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca”  din Lugoj s-a finalizat un corp de clădire destinat terapiilor educaționale și specifice.

Lucrările de proiectare și execuție au început în 2017, suma cheltuită pentru acest obiectiv de investiții fiind de 805.012 lei, fonduri din bugetul Consiliului Județean Timiș, destinate construcției clădirii și finisajelor interioare și exterioare.

            Noul corp de clădire are o suprafață de 402 m2, fiind construit pe un singur nivel. În vederea asigurării unui mediu de activitate stimulativ, noul corp de clădire cuprinde: o sală destinată cabinetului de kinetoterapie; o sală destinată atelierului de creație; o sală destinată atelierului de tâmplărie, inclusiv activităților de preprofesionalizare; o sală pentru ludotecă/ stimulare senzorială; un cabinet pentru terapie logopedică. Acestora li se adaugă o cameră tehnică, două vestiare și două băi.

De serviciile Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” Lugoj beneficiază copiii școlarizați în instituție, cât și copii integrați în școlile de masă care au nevoie de terapii specifice. Având în vedere faptul că în ultimii ani ponderea copiilor cu deficiențe severe, profunde și/ sau asociate este tot mai mare, sunt necesare activități recuperatorii specifice, pentru a-i  pregăti pe copii pentru situaţii de viaţă, pentru a le forma abilităţi menite să le asigure o cât mai bună integrare socio-profesională.

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Alexandru Roșca” Lugoj școlarizează copii cu deficiență mintală și oferă, în mod gratuit, servicii de terapie logopedică, kinetoterapie, asistență socială și medicală. În cadrul instituției funcționează o Comisie Internă de Evaluare, care asigură servicii de evaluare şi orientare pentru copiii din estul județului Timiș. Este vorba atât de copiii cu deficiențe care necesită școlarizare în respectiva instituție, cât şi de copiii cu dificultăți de învățare, care trebuie sprijiniți pentru a fi integrați în învățământul de masă.

Oferta educațională cuprinde: consiliere psihologică și psihopedagogică; activități școlare raportate la nivelul de dezvoltare psihoindividuală a elevilor; asistență socială; activități extrașcolare care să-i pregătească pentru o bună integrare în societate; terapie logopedică, ludoterapie, kinetoterapie, artterapie și terapie ocupațională; activități de relaxare și petrecere a timpului liber în mod plăcut și util; structuri de sprijin educațional pentru integrarea elevilor în învățământul de masă; orientare școlară și profesională.

Citiţi mai departe
Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Liceu din Lugoj, lăsat de Inspectorat fără clase. Directorul şi-a dat demisia ca formă de protest

Publicat

în

Marcel Drăgan, directorul Liceului Tehnologic “Aurel Vlaicu” din Lugoj şi-a dat demisia, la sfârşitul săptămânii trecute. Gestul directorului este un act de protest după ce a aflat că unitatea şcolară pe care o conduce nu va mai avea nicio clasă de liceu, începând de anul viitor.

“E adevărat, mi-am dat demisia. Eu nu pot fi părtaş la ceea ce se întâmplă. Tăierea claselor de liceu vine exact când noi am obţinut nişte rezultate bune. Am obţinut două proiecte Erasmus, Rose, am adus sute de mii de euro cu proiectele astea, ne-am dotat atelierele cu investiţii de zeci de mii de euro. Astea toate doar în ultimii doi ani. Nu cred că e corect ce s-a întâmplat. Dacă aş rămâne în funcţia de director ar însemna să fiu complice la toată situaţia asta.”, a declarat profesorul Marcel Drăgan, pentru Lugojeanul.ro

Liceul Tehnologic “Aurel Vlaicu” avea trei clase de profesională şi două de liceu. Iniţial conducerea a fost anunţată că vor avea patru clase de profesională şi doar una de liceu, ca măsură impusă de Ministerul Educaţiei, care doreşte promovarea şcolilor profesionale. “Am zis că dacă e o măsura ministerului o acceptăm, dacă e o măsură care se aplică la toate liceele tehnologice. Când s-a întocmit planul de şcolarizare am văzut că ne-au tăiat toate clasele de liceu, iar la alte licee nu au tăiat nimic. Eu mi-am dat demisia ca formă de protest. Dacă aş rămâne director ar însemna că pun şi eu umărul la dărâmarea şcolii”, a mai spus fostul director.

Liceul Tehnologic “Aurel Vlaicu” va avea de anul viitor doar patru clase de profesională. Situaţia îi va afecta inclusiv pe profesorii care predau în această instituţie de învăţământ, mulţi dintre ei rămând fără ore. Am încercat să cerem explicaţii în legătură cu această situaţie de la inspectorul şcolar general al judeţului, Aura Danielescu, însă nu a putut fi contactată.

Citiţi mai departe

Educație

Şcoli din zona Lugojului, în proiectul de combatere a abandonului şcolar “Și Pinocchio merge la școală”

Publicat

în

“Pinocchio merge la școală” este un proiect de educație prin teatru care se adresează elevilor și cadrelor didactice din zone defavorizate cultural din capitală și județele din jur și din zona de est a județului Timiș – și vizează combaterea abandonului școlar și reducerea analfabetismuluifuncțional. Asociația CREAS a dramatizat romanul “Aventurile lui Pinocchio”, deCarlo Gollodi, și, în cadrul celor 15 unități de învățământ primar și gimnazialparticipante, va prezenta în fața elevilor un spectacol de teatru de păpușicare va avea ca principal mesaj – importanța educației.

În fiecare școală va avea loc mai întâi o reprezentație a spectacoluluicu o durată de 45 de minute, în fața unui număr minim de 100 de elevi, cuvârste între 6 și 12 ani, respectând povestea originală și urmărind aventurile eroului. După fiecare reprezentație, micii spectatori vor participa la ateliere de tip Teatru Forum, în care vor fi antrenați într-o discuție liberă desprealternativele eroului, alegerile pe care acesta le face și urmările lor.

Actorii vor relua spectacolul din punctul în care Pinocchio abandonează drumul spre școală, dar, de această dată, acțiunea se va desfășura conform ideilorvenite de la copii, pentru ca aceștia să aibă o reprezentare foarte clară a consecințelorce apar odată cu deciziile luate – în cazul de față, de a merge sau nu lașcoală.

Echipa de creație a spectacolului este formată din: Daniel Burcea -Regie și Scenariu, Florica Burcea și Vasile Lazăr – Scenografie, Vlad Tănase -Construcție păpuși, Dan Bălan – Muzica, Mihai Gruia Sandu, Gabi Șarga, DanaRotaru, Diana Nițu, Orest Pâslariu-Ranghilof, Victor Bucur și Daniel Burcea -Voci Personaje, Andra Mirescu, Daniel Burcea, Victor Bucur – Mânuire păpuși.

În paralel, se vor organiza două sesiuni de atelier de educație prin teatru dedicate cadrelor didactice din școlile participante, cu scopul îmbunătățirea performanței pedagogice în actul educațional prin inițierea în metode educaționale folosind exerciții din teatru. Atelierul de tehnici actoricești va fi coordonat de Dana Rotaru, lector universitar la UNATC București.

Perioada de desfășurare a activităților proiectului Pinocchio merge la școală este 16 ianuarie – 25 februarie 2019, în următoarele locații: Școala Gimnazială nr. 179 – București; Școala Gimnazială nr. 108 – București; Școala “Anișoara Odeanu”; Școala 1 – Lugoj; Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag; Școala Gimnazială, Fârdea; Școala Gimnazială Sudriaș – comuna Traian Vuia; Școala Gimnazială Dumbrava; Școala nr. 2 Lugoj; Școala “Victor Vlad Delamarina” – Lugoj; Școala Gimnazială Eremia Grigorescu – București; Școala Gimnazială nr. 2 Jilava – județul Ilfov; Școala Gimnazială Stolnicul Constantin Cantacuzino – Isvoarele, județul Giurgiu; Școala Gimnazială nr. 1 – Brănești, județul Ilfov; Școala Gimnazială nr. 1 – Sohatu, județul Călărași.

Numărul total de beneficiari direcți ai proiectului este de 1500 de elevi cu vârsta cuprinsă între 6 și 12 ani, 30 de cadre didactice participante la atelierele de tehnici actoricești și minimum 1000 de familii ale elevilor vizați de proiect.

Impactul social al proiectului este creșterea motivației elevilor pentru frecventarea școlii și pentru învățare,  creșterea stimei de sine – le este transmis mesajul că indiferent din ce mediu provin, este dreptul lor să urmeze școala, să învețe și să devină ceea ce își doresc în viață – și încurajarea profesorilor să folosească metode moderne, axate pe nevoile individuale ale fiecărui elev – teatrul ca metodă non-formală de educație – pentru a transforma școala într-un mediu mai prietenos. De asemenea, proiectul facilitează accesul la evenimente culturale și combate excluziunea socială la care sunt supuși copiii din mediile defavorizate.

Cine este asociaţia CREAS

Asociația CREAS a luat naștere în 2011, pornind lainițiativa a doi artiști cu experiență în artele spectacolului, din dorința dea crea, îmbunătăți și promova noi dimensiuni în domeniul artistic din România,cărora li s-a alăturat și un coleg cu experiență în management. Întreobiectivele Asociației se regăsesc dezvoltarea și încurajarea unor noi tendințeîn artele spectacolului, dar și dezvoltarea valorilor umane, cu o deosebităatenție acordată tinerilor artiști.

În aceeași linie a preocupării pentrutinerele generații, o direcție importantă de lucru este dezvoltarea unor programeeducaționale prin cultură pentru a contribui la combaterea discriminăriisociale, etnice, de gen și pentru prevenirea abandonului școlar.

Asociația CREAS s-a implicat ca organizator sau partener în proiecte precum “Voluntari pentru Școală”, în 2015, promotor fiind Asociația Părinților din Școala 179 București, proiect finanțat prin Fondul ONG în România. Totodată, Asociația a realizat producția mai multor spectacole de teatru de păpuși: „Cenușăreasa”, cu premiera în 2014 și peste 130 de reprezentații; „Crăiasa Zăpezii”, spectacol cu peste 70 de reprezentații; ”Frumoasa din Pădurea Adormită” și ”Rapunzel”, cu premiera în anul 2016 și spectacolul ”Anastasia” cu premiera în 2018 la Godot Café Teatru.

Mai multe detalii referitoare la programul activităților proiectului „Pinocchio merge la școală” și despre

Asociației CREAS, sunt disponibile pe pagina dedicată proiectului:

https://www.facebook.com/PinocchioMergeLaScoala/
Citiţi mai departe

Educație

Un elev lugojean, premiat de Ministerul Educației Naționale pentru performațele obținute

Publicat

în

Ca în fiecare final de an, Ministerul Educației Naționale a premiat olimpicii internaţionali, elevii care au făcut cinste ţării şi au demonstrat valoarea învăţământului românesc pe parcursul anului 2018.

Joi, 20 decembrie 2018, noua Aulă a Universității POLITEHNICA din București a găzduit festivitatea de premiere a olimpicilor români care s-au remarcat în anul școlar 2017-2018 la concursurile internaţionale pe discipline școlare. Au fost recompensaţi câştigătorii a 255 de distincţii obţinute la olimpiadele internaţionale sau regionale pe discipline, cadrele didactice care i-au pregătit, precum şi şcolile din care provin laureaţii.

Festivitatea, coordonată de doamna Ecaterina Andronescu, Ministrul Educaţiei Naţionale, a fost una impresionantă şi prin faptul că a reunit personalităţi importante ale învăţământului preuniversitar şi universitar românesc: membri ai Academiei Române, reprezentanţi ai universităţilor, ai Preşedinţiei, Guvernului şi Parlamentului, inspectori şcolari, profesori, părinţi.

Elevul Sergiu Novac, invitat la această manifestare ca urmare a obţinerii medaliei de argint la Balcaniada de matematică în acest an, a fost recompensat cu diplomă de excelenţă, iar Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu” a primit o Diplomă de onoare „în semn de respect şi preţuire pentru toţi dascălii care, slujind şcoala, au înălţat ţara”.

prof. Adriana Mariș

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite

%d blogeri au apreciat: