Connect with us


Administrație

Turisti imaginari la Lugoj

Publicat

în

noaptea muzeelor lugoj 2014 muzeul de istorie si etnografie lugoj foto lugojeanul (16)Dupa ce am scris articolul despre viitorul infocentru turistic la Lugoj, am auzit tot felul de pareri pro si contra. Pentru ziarul de joia asta, adica cel aparut ieri, am luat la rand centrele turistice din zona Lugoj-Faget, pentru a vedea daca un asemenea centru are vreun rost, este vizitat de turisti si merita investitia de sute de mii de euro. Ce am gasit vedeti in ziar, chiar va invit sa cititi materialul si sa va faceti si voi o parere, desi cele gasite la fata locului nu prea lasa loc de interpretare.

PMP

Ideea este ca si la Lugoj se va construi un asemenea centru. De ce? Nu pentru ca avem potential turistic. In niciun caz. Nu avem ce oferi turistului neamt sau american, suntem un oras de provincie mic si cochet, care inca arata rau in majoritatea locurilor, cu un muzeu si cam atat, pentru ca bisericile noastre, desi vechi si frumoase, nu adapostesc opere de arta ca cele de la Roma si deci nu sunt obiective turistice. Se construiesc aceste centre turistice din doua motive.

USR

Primul tine de posibilitatea de a se ridica centrul relativ usor. Toata lumea aplica pentru masura europeana, toata lumea primeste banii si toata lumea are centru. Sa faci centru turistic la Barna, acolo unde singurul obiectiv turistic din sat e biserica din sat si unde ghid turistic e chiar fata primarului, mi se pare mai mult decat deplasat, avand in vedere ca nu exista utilitati si asfalt prin sat. Cam asta a fost si reactia primariei Lugoj la intrebarea privind scopul acestui viitor centru, daca primim banii, de ce sa nu il facem? Cititi in ziar mai multe despre ce spune primaria Lugoj.

Al doilea motiv tine de imbogatirea unor baieti destepti din construirea acestor centre. Costa intre 150 si 250 de mii de euro bucata, daca ai prins 4 centre, si da, sunt firme in zona care au prins mai mult de un centru, atunci „te-ai scos”, cum zice romanul. Uniunea Europeana ori nu este interesata, ori nu stie efectiv ce se intampla cu aceste centre, care adapostesc ghizi turistici si pliante, dar sunt goale de turisti si nu au niciun rost efectiv in comunitatile in care s-au ridicat.

Chiar va invit sa cititi materialul din ziar, il gasiti in tot orasul la chioscuri sau magazine de cartier, apoi va astept aici cu parerea voastra despre aceste centre turistice pentru turistii imaginari din Lugoj sau din zona orasului.

P.S.: Daca Lugojul ar arata asa, atunci da, am avea nevoie de un centru turistic. Ca sa vezi, Coburg asta, desi are patru castele si alte zeci de obiective turistice, nu are infocentru de sine statator, adica intr-o cladire special conceputa pentru el, ci unul amplasat intr-o cladire oarecare deja existenta din centrul orasului. Ca sa vezi…

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

PMP

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

USR

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite