Iulius Mall

„Tunelurile pentru urși” de pe A1 Lugoj-Deva: studiu de caz pentru viitorii ingineri din Timișoara

Foto: facebook/DRDP.Timisoara

Studenții din anul III de la Facultatea de Construcții a Universității Politehnica Timișoara au avut ocazia să învețe direct de la specialiști cum se construiesc structuri inovative pentru autostrăzile din România. În data de 5 mai 2025, aceștia au vizitat șantierul de pe tronsonul autostrăzii A1, între Margina și Holdea, un proiect deosebit datorită utilizării tunelurilor pentru animale.

Această infrastructură este un studiu de caz unic pentru viitorii ingineri și arhitecți din Timișoara, care au putut observa îndeaproape procesul de forare și consolidare a tunelurilor, tehnologiile folosite, dar și provocările întâmpinate în implementarea unui astfel de proiect. Studenții au fost însoțiți de cadre didactice și au avut parte de ghidaj direct din partea specialiștilor implicați în construcția acestor structuri, fiind informați despre etapele de execuție ale lucrărilor.

Publicitate

„Ei (n.r. studenții) au fost însoțiți de cadre didactice și ghidați de specialiștii implicați în proiect, care le-au explicat etapele de execuție ale lucrărilor, tehnologiile utilizate în forarea și consolidarea tunelurilor, precum și provocările specifice acestui tip de infrastructură. De asemenea, s-a discutat despre importanța studiilor geotehnice, a măsurilor de siguranță și a coordonării între echipele de proiectare și execuție.”, au transmis reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.

Cele două structuri sunt unice în România, datorită deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență.

Reamintim că în prezent, la lotul II din tronsonul Lugoj – Deva sunt în plină desfășurare lucrările de forare a celor două tuneluri, iar din totalul de 2,13 kilometri, 150 de metri au fost deja finalizați. Pe șantierul care include și această lucrare se află peste 400 de utilaje și mai mult de 180 de muncitori. Lucrările de construcție ale acestui sector de autostradă, un proiect cu o valoare de aproximativ 2 miliarde de lei, trebuie finalizate până în decembrie 2026.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate