Connect with us

Administrație

Sute de lugojeni asteptau ecranul! Campionatul Mondial din Brazilia nu se vede in acest an in aer liber la Lugoj

Publicat

în

fotbal ecran lugoj 2014 anulat monitorul de lugoj numarul 13 iunie 2010Banii puțini și prețul prea mare cerut de firma care urma să închirieze ecranul pentru lugojenii fani ai sportului rege au stricat planurile acestora de a privi în acest an, în direct și alături de o bere rece, Campionatul Mondial la fotbal din Brazilia pe platoul din fața Casei de Cultură a Sindicatelor. În 2010, atunci când cupa a fost disputată în Africa de Sud, sute de lugojeni s-au putut bucura pe tot parcursul competiției de ecranul gigant montat pe clădirea casei de cultură, însă în acest an investiția s-a dovedit a fi una prea costisitoare, spun cei din administrația locală.

„Anul acesta s-a luat decizia de a nu se mai monta ecranul pentru vizionarea meciurilor de la Cupa Mondială de fotbal, deoarece firma care urma să îl închirieze a cerut o sumă mult prea mare, de peste 10.000 de euro, pentru a-l monta la Lugoj pentru toată durata competiției”, a declarat pentru LUGOJEANUL.ro Angelica Rus, purtător de cuvânt al primăriei Lugoj.

Prima partidă a Campionatului Mondial de fotbal 2014 are loc pe 12 iunie, între Brazilia și Croația, în Sao Paulo, cu începere de la ora 17:00, ora 23:00 a României. În 2010, lugojenii care au venit la casa de cultură au beneficiat nu doar de ecranul gigant pe care rulau partidele, ci și de spații special amenajate, cu bănci și mese acoperite de razele soarelui sau ploaie, pentru vizionarea meciurilor.

Deși este catalogată ca o sumă mare, în 2008, când Campionatul European de Fotbal s-a transmis în același mod în centrul orașului, tot pe un ecran imens, primăria a plătit nu mai puțin de 45.000 de lei pentru ecranul montat deasupra intrării în casa de cultură, astfel că prețul de atunci era cel puțin asemănător cu cel cerut acum de firma ce urma a fi contractată.

sursa foto: Monitorul de Lugoj, numărul 13, iunie 2010lugojeanul-news-everywhere,-everytime-bannerA apărut „We are Happy in Lugoj”! LIKE&SHARE

4 Comments

4 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cetăţenii din zona 0 a judeţului Timiş pot preda GRATUIT deşeurile voluminoase la containerele speciale RETIM

Publicat

în

În perioada 1 octombrie -27 noiembrie are loc o nouă campanie derulată de RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș pentru colectarea gratuită a deșeurilor voluminoase din zona 0 a judeţului Timiş în localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Coşteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

CINE poate preda deşeuri voluminoase
Cetățenii din localităţie menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar deșeurile voluminoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE VOLUMINOASE sunt:
⦁ mobilier, comode, mese de cafea, de toaletă, decorative
⦁ mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice
⦁ covoare, carpete, preșuri
⦁ canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete,saltele
⦁ oale
⦁ ceasuri
⦁ perdele, draperii
⦁ dulapuri de baie, suporturi prosoape
⦁ lustre, tablouri
⦁ obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă
⦁ obiecte mari de folosință îndelungată precum : calorifere fontă, calorifere aluminiu, uși, tocuri de uși şi tocuri de geamuri, etc

ATENŢIE! Deșeurile voluminoase nu trebuie amestecate cu alte categorii de deșeuri (reziduale, reciclabile, de construcții, etc.).
ATENŢIE! Nu se colectează în cadrul acestor campanii deșeurile electrice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.)!

Deșeurile voluminoase se păstrează în gospodărie până în momentul aducerii voluntare la punctul de colectare și nu se depun pe domeniul public în afara programului de colectare.

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile voluminoase

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Două fişe de proiecte europene, anunţate de Boldea ca şi când ar fi obţinut deja finanţarea

Publicat

în

Astăzi, în ultima conferinţă de presă, Francisc Boldea a prezentat realizările pe care le-a avut în cele trei mandate de primar. Încă de la început a ţinut să precizeze că lasă primăria cu 85 de milioane de lei în cont, bani necheltuiţi. Edilul, încă în funcţie, a mai anunţat că lasă încă două proiecte europene în valoare totală de 19,7 milioane de euro viitorului primar. Doar că cele două proiecte despre care vorbeşte Boldea sunt doar la faza de fişe de proiect, iar până la întocmirea, aprobarea şi finanţare acelor proiecte e cale lungă.

Este vorba despre faptul că în cursul lunii septembrie Primăria Municipiului Lugoj, prin Biroul Management Proiecte Programe, a transmis la ADR Vest două fișe de proiecte spre a fi incluse în procesul de selecție pentru a primi sprijin financiar nerambursabil prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

Astăzi , 30 septembrie a fost publicată pe pagina de web a ADR Vest lista fișelor de proiecte selectate pentru județul Timiș, listă pe care se regăsesc ambele fișe de proiect trimise de municipalitatea lugojeană.

Prima fișă de proiect intitulată „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale” va primi o finanțare nerambursabilă în valoare de 1.132.205,76 lei pentru realizarea documentației necesare implementării proiectului. Valoarea investiției propuse în cadrul fișei de proiect este de 14.900.000 Euro.

Cea de-a doua fișă de proiect este intitulată „Creșterea calității vieții prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor din municipiul Lugoj” și va primi o finanțare nerambursabilă în valoare de 724.770,00 lei pentru realizarea documentației necesare implementării proiectului. Valoarea investiției propuse în cadrul fișei de proiect este de 4.800.000 Euro.

Obținerea de fonduri nerambursabile pentru realizarea documentațiilor pentru aceste două proiecte de mare importanță pentru oraș este primul pas necesar pentru accesarea finanțării europene nerambursabile de 19,7 milioane de euro pentru cele două proiecte prin Programul Operațional Regional 2021-2027.

Pentru o mică comparaţie, Primăria Reşiţa are fişe de proiect depuse pentru următorul exerciţiu financiar de peste 300 de milioane de euro.

Citiţi mai departe

Administrație

Când va prelua Claudiu Buciu funcţia de primar şi îşi va începe oficial mandatul

Publicat

în

Conform legii, mandatul primarului declarat ales este validat în termen de 20 de zile de la data desfășurării alegerilor de către judecătoria în a cărei rază teritorială se află circumscripția electorală pentru care au avut loc alegeri, în procedură necontencioasă. Validarea se realizează la judecătorie, după depunerea raportului detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, potrivit legii privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, prin încheiere pronunțată în camera de consiliu, fără a fi aplicabilă procedura de regularizare a cererii.

Invalidarea alegerii primarului se poate pronunța în cazul în care se constată, potrivit legii privind alegerea autorităților administrației publice locale, încălcarea condițiilor de eligibilitate sau dacă alegerea acestuia s-a făcut prin fraudă electorală.

Încheierea judecătoriei privind validarea sau, după caz, invalidarea alegerii primarului se comunică de îndată prefectului și secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, care are obligația aducerii la cunoștință publică prin afișarea acesteia la sediul unității/subdiviziunii administrativ- teritoriale, în termen de cel mult 24 de ore de la comunicare.

În termen de 2 zile de la aducerea la cunoștință publică, cei interesați pot formula apel împotriva încheierii judecătoriei de validare sau invalidare a alegerii primarului la tribunal.

După validarea primarului de către judecătorie se convoacă prima ședință privind ceremonia de constituire sau, după caz, într-o ședință extraordinară a consiliului local, unde primarul ales va depune jurământul.

Conform unor surse din Primăria Lugoj predarea şi primirea postului de la vechiul, pentru noul primar nu se va face mai devreme de săptămâna viitoare, dar încă nu e stabilită o dată sigură. În luna iunie, mandatele aleşilor locali aflaţi în funcţie au fost prelungite de Guvern, din cauza amânării alegerilor, până la 1 noiembrie, cel târziu.

Citiţi mai departe

Cele mai citite