Connect with us

Administrație

Stam prost la atragerea de bani europeni! Lugojul va angaja o firma specializata pentru fondurile europene

Publicat

în

bani fonduri europeneSe putea să atragem mult mai mult! După ce anul 2013 s-a dovedit a fi unul care putea fi mult mai profitabil din punct de vedere al atragerii de fonduri europene în municipiul Lugoj, anul acesta primăria a decis să acționeze și să încerce să atragă mai mulți bani de la Uniune, prin angajarea unei firme specializate în atragerea de bani nerambursabili. Anunțul a fost făcut de către municipalitate în conferința de presă de marți, măsura datorându-se faptului că, în 2013, în afară de proiectele comune cu alte orașe, Lugojul nu a atras bani nerambursabili de la europeni.

Meniul zilei Octavian

Dintre proiectele care s-au derulat în orașul de pe Timiș cu ajutorul banilor nerambursabili veniți de la Uniunea Europeană, cele mai importante au fost cel câștigat împreună cu Reșița și Veliko Gradiște pe cultură și folclor, cele cu agenția de mediu sau cel elaborat în sănătate, lucrat de Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” împreună cu spitalul din Mako.

În total, proiectele transfrontaliere de anul trecut au însumat peste un milion și jumătate de milion de euro, partea lugojeană primind 100 de mii în cazul proiectului „Nestemate ale tezaurului folcloric românesc şi sârbesc – Păstrarea şi promovarea tradiţiilor culturale în Reşiţa, Lugoj şi Veliko Gradište”, bani folosiți pentru deplasări și pentru achiziția unei scene performante, dar și 756 de mii de euro din proiectul „Dezvoltarea asistenţei medicale şi a atitudinii în regiunea Mako şi Lugoj”, în urma căruia spitalul lugojean a demarat lucrările de mutare și modernizare a secției de Primiri Urgențe a unității spitalicești și a făcut și alte modificări în unele secții ale spitalului.

Chiar dacă sumele sunt impresionante, specialiștii spun că, la nivelul unui oraș de peste 40.000 de locuitori, fondurile ce puteau fi atrase, dacă documentația proiectelor se făcea ca la carte, ar fi putut fi una mult mai mare. În acest sens, pentru perioada următoare, primăria a decis să angajeze o firmă specializată în acest sens, care va încerca în următorii ani să depună proiecte corecte și care să fie aprobate de către Comisia Europeană, proiecte ce vor fi realizate la Lugoj pe bani nerambursabili.

RETIM

„În perspectiva noilor oportunităţi ce vor apărea din acest an privind accesarea fondurilor europene, municipalitatea doreşte să colaboreze cu o firmă de consultanţă specializată pe întocmirea de documentaţii şi managementul acestor fonduri, care să aibă o experienţă importantă în domeniu. Având în vedere complexitatea proiectelor de finanţare pe fonduri structurale, o astfel de colaborare creşte şansele de obţinere a unor fonduri europene pentru municipiul Lugoj”, se arată în comunicatul primăriei Lugoj. „Astfel, firma va întocmi toată documentația pentru proiectele ce se vor desfășura în perioada 2014 – 2020 pe fonduri nerambursabile, aceasta urmând să fie plătită din aceleași fonduri europene”, ne-a declarat primarul municipiului Lugoj, Francisc Boldea.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Debarasează-te legal de deșeurile voluminoase! Începe o nouă campanie trimestrială de colectare

Publicat

în

ATENȚIE! Nu abandona deșeurile voluminoase în locuri neamenajate! Păstrează-le în gospodărie și debarasează-te legal de ele doar la operatorii autorizați!

Meniul zilei Octavian

Compania RETIM împreună cu ADID Timiș organizează în perioada 12 aprilie – 11 iunie o campanie de colectare gratuită a deșeurilor voluminoase din zona 0 a judeţului Timiş. Sunt cuprinse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Coşteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

CINE poate preda deşeuri voluminoase
Cetățenii din localităţile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile voluminoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

CE se poate preda în cadrul acestei campanii
DEŞEURILE VOLUMINOASE sunt:
⦁ mobilier, comode, mese de cafea, de toaletă, decorative
⦁ mese de scris pentru copii, rafturi, etajere, etajere metalice
⦁ covoare, carpete, preșuri
⦁ canapele, paturi, dulapuri, birouri, scaune, banchete,saltele
⦁ oale
⦁ ceasuri
⦁ perdele, draperii
⦁ dulapuri de baie, suporturi prosoape
⦁ lustre, tablouri
⦁ obiecte sanitare, căzi, vase de toaletă, robineți, cabine de duș, suporturi, baterii sanitare, chiuvete, bideuri, capace vase de toaletă, lavoare, rezervoare de apă pentru vase de toaletă
⦁ obiecte mari de folosință îndelungată precum : calorifere fontă, calorifere aluminiu, uși, tocuri de uși şi tocuri de geamuri, etc

RETIM

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii
⦁ NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,periculoase
⦁ NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile voluminoase

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Amenzi mari pentru cei care mai intră cu mașinile pe malurile Timișului

Publicat

în

Consilierii locali au aprobat hotărârea prin care se interzice accesul pe cele două maluri ale Timișului, cu ATV-uri, autoturisme, motociclete și mopede. Pentru cei care nu respectă această hotărâre, amenzile sunt cuprinse în 500 și 2.500 de lei.

Meniul zilei Octavian

De altfel, decizia a schimbat deja total aspectul malurilor, mai ales în apropierea Podului de Fier. Două fotografii, realizate la o săptămână distanță, înainte și după hotărâre, arată schimbarea.

Chiar dacă mașinile de pe maluri au dispărut, mizeria a rămas. Zeci de grămezi de pet-uri și pungi se pot vedea pe toată suprafața din zona centrală a celor două maluri.

Vezi aici decizia consilierilor

RETIM

 

Citiţi mai departe

Administrație

Consiliul Local Lugoj va avea două noi societăți. Una se va ocupa de apă și canal, cealaltă de transport public

Publicat

în

Consilierii locali lugojeni au aprobat în ultima ședință două hotărâri, privind înființarea a două noi societăți, în care acționarul unic este Consiliul Local Municipal Lugoj. Prima societate este “APA- CANAL LUGOJ” S.R.L., care va prelua gestionarea serviciilor de apă și canal pentru municipiu, de la Meridian 22.

Meniul zilei Octavian

Administratorul societății este Adrian Ciulonescu, fostul reprezentant al Registrului Comerțului la Lugoj, pentru o perioadă limitată de trei luni de zile. Acesta va avea drept de semnătură pentru cheltuieli limitate de până la 5.000 de lei, iar tot ce depășește această valoare va fi contrasemnat de un reprezentant al primarului.

Cea de-a doua societate aprobată este “TRANSPORT LOCAL LUGOJ” S.R.L., care va presta serviciul de transport în comun în municipiu, pe un traseu cu mai multe rute, care urmează să fie stabilit în perioada următoare. Primăria se pregătește să achiziționeze circa 15 autobuze second-hand, care vor efectua serviciul de transport public. În plus, municipiul Lugoj este parte într-un proiect al Ministerului Dezvoltării, în urma căruia va beneficia de nouă autobuze electrice, trei staţii de încărcare şi nouă staţii de încărcare lentă.

Administratorul noii societăți este Alin Năfărean, fost angajat al societății Meridian 22. La fel ca și în cazul societății de apă și canal, nici acesta nu va putea angaja cheltuieli mai mari de 5.000 de lei, fără să aibă o contrasemnătură din partea reprezentantului primarului.

RETIM

Pentru cele două societăți o parte din personal va fi preluat din cadrul societății Meridian 22.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul a cumpărat un nou studiu, de această dată pentru gestionarea mai eficientă a gunoaielor

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

Primăria Lugoj a cumpărat un nou studiu, de această dată pentru o mai bună gestionare a deșeurilor. Este vorba despre un un serviciu de elaborare a strategiei locale privind dezvoltarea și optimizarea gestionării deșeurilor. Potrivit SEAP, firma contractată este una din București.

Pentru acest studiu, lugojenii vor plăti 120.750 de lei de la bugetul local. Compania care va realiza studiul a fost implicată în ridicarea deponeului de la Reșița, dar și în elaborarea unor studii cum ar fi cel de la Cluj Napoca, acolo unde după o investiție de 100 de milioane de lei, deponeul nu a putut fi dat în funcțiune.

Deocamdată primăria nu a anunțat ce intenții are după realizarea studiului.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite