Connect with us

Administrație

Scoala in beci la Vlaicu din toamna! Cladirea de pe Cernei, prea mica, alte 5 clase neavand sali de clasa

Publicat

în

scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 2Imaginea învățământului românesc poate fi explicată cel mai bine la Lugoj, acolo unde, din toamnă, trei clase de elevi vor învăța efectiv intr-un beci din noul corp de clădire unde Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” își va desfășura activitatea. După ce primăria le-a pus în vedere, fără întrebări, că din toamnă se mută pe Cernei, o clădire în care, pentru numărul de elevi ai școlii, nu există suficient spațiu pentru buna desfășurare a orelor de clasă, profesorii unității de învățământ sunt revoltați, mai ales că trei dintre ei au aflat că își vor ține orele în demisolul clădirii, care este practic un beci folosit pentru depozitarea de materiale de construcții sau mobilier.

RETIM

„Da, este adevărat, avem acolo un demisol și acolo sunt trei săli, este amenajat și sunt trei săli de clasă. S-au mai ținut ore acolo și înainte de a ne muta noi pe Mocioni”, a declarat pentru LUGOJEANUL.ro directorul Marcel Drăgan. Îl contrazic însă fotografiile pe care LUGOJEANUL.ro le-a obținut din interiorul beciului, în care se poate observa că nu există nimic amenajat pentru a fi susținute orele de curs, iar igrasia și spațiul insuficient te duc cu gândul mai degrabă la o celulă de închisoare, decât la o sală de clasă.

Problemele nu se opresc aici însă, alte 5 clase, cele de profesională, fiind în acest moment fără săli repartizate în noua clădire. Practic, dacă nu se găsește un spațiu pentru acești elevi, tinerii vor fi nevoiți să învețe fie după masa, fie să își caute alt liceu, desființarea claselor din cauza lipsei de loc fiind luată în calcul în acest moment. Directorul Drăgan speră că nu se va ajunge până într-acolo, acesta confirmând pentru LUGOJEANUL.ro că a discutat cu primarul orașului, care l-a asigurat că va găsi o soluție până în toamnă.

Autoliv angajează

„Am avut o discuție cu domnul primar, i-am spus că există un număr de clase, aproximativ 5 clase pentru care nu se va putea rezolva acolo în sediul de pe Cernei să facă ore dimineața. Este vorba despre clasele de școală profesională, iar domnul primar mi-a spus că va găsi o soluție până la începerea anului școlar să găsim 5 săli, rămâne de văzut unde, în care să își desfășoare activitatea pentru un an sau doi clasele respective”, a declarat Drăgan.

Întrebat dacă i se pare normal că trei clase de elevi vor învăța într-un beci și alte 5 s-ar putea să nu aibă loc în noua clădire în care Liceul „Vlaicu” își va desfășura activitatea, primarul Boldea ne-a declarat că „săptămâna viitoare avem consiliu de administrație la școală și vom rezolva problemele expuse pe loc. Clasele care nu au loc vor merge la Braniște, dar și elevii care vor studia la demisol, dacă va fi până la urmă cazul să învețe acolo, vor avea condiții bune de studiat”. Între timp, profesorii se pregătesc să îi scrie edilului șef o notă de protest pentru întreaga situație, spun ei, inadmisibilă în care se desfășoară orele de curs și pentru ceea ce se va întâmpla de la toamnă încolo.

Probleme mari vor fi la iarnă, atunci când, la orice precipitație, beciul în care elevii vor face orele este inundat imediat ce zăpada se topește. De asemenea, igrasia de pe pereți este un adevărat pericol pentru sănătatea tinerilor, aceștia urmând să petreacă 6 ore pe zi, patru ani la rând, în aceste încăperi în care nu ar trebui să stea nici animalele, mai ales oameni. O altă problemă importantă este lipsa de spațiu, pentru că deși o parte din sălile de clasă au fost zugrăvite și pregătite, acestea au capacitatea de a adăposti câte 15 elevi, nu 25 sau 30 cât au clasele liceului lugojean.scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 3lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

21 Comments

21 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ce salarii au angajații Primăriei Lugoj. Care sunt veniturile primarului, viceprimarului și city-managerului

Publicat

în

Primăria Lugoj a publicat, în urmă cu câteva zile, conform legii, salariile angajaților. Cele mai mari venituri le are primarul muncipiului, așa cum era de așteptat, dar salarii considerabile primesc și viceprimarul, city-managerul, secretarul, arhitectul-șef și șefii de direcții și servicii.

RETIM

La polul opus, puțin peste salariu minim au paznicii, muncitorii și o parte din îngrijitori. Iată, mai jos întreaga listă a salariilor plătite pentru posturile din organigrama Primăriei Lugoj.

Cat

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Administrație

Austriecii de la Trodat s-au apucat de construirea noii fabrici din Lugoj

Publicat

în

Trodat, fabrica de ștampile care are închiriat un spațiu de producție în Lugoj, pe str. Caransebeșului, construiește o hală nouă la Lugoj. Austriecii au solicitat Primăriei un teren, unde să ridice noua fabrică.

RETIM

În ședința Consiliului local, din 29 septembrie 2022, consilierii au aprobat vânzarea mai multor loturi de teren pe strada Timișoarei. SC Trodat Production SRL a achiziționat unul dintre cele mai mari loturi, în suprafață totală de 19.708 mp. Pentru acest teren Primăria Lugoj a încasat suma de 1,9 milioane de lei.  Conform declarațiilor anterioare date de reprezentanții administrației locale, cei de la Trodat vor să extindă zona de producție și doresc să facă și o zonă de depozitare. Pentru început, circa 200 de muncitori urmează să lucreze în noua fabrică.

Astăzi, Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu a anunțat că austriecii au început lucrările pentru ridicarea fabricii.

Autoliv angajează

„În urmă cu trei ani am demarat procedurile de atribuire de loturi de teren pentru investitorii interesați. Compania Trodat este primul investitor care a început construcția unei noi facilități de producție. Municipiul Lugoj a finalizat studiile de fezabilitate pentru introducerea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare, urmând să demarăm licitațiile pentru proiectare și execuție. În același timp, licitația pentru introducerea rețelelor de energie electrică a fost încheiată, contractul de execuție a lucrărilor fiind deja semnat”, arată Buciu

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

RETIM anunță modificarea tarifelor de facturare (colectare-transport și tratare) a deșeurilor municipale în Zona 0 a județului Timiș

Publicat

în

retimRETIM Ecologic Service S.A. informează toți utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, asociații de proprietari/locatari, persoane juridice și instituții publice) din Zona 0 a județului Timiș, că urmează să se modifice tarifele de facturare, din cauza majorării tarifelor de tratare de la DDN Ghizela.

RETIM

Tarifele de facturare aplicabile pentru întreaga Zonă 0 Timiș, începând cu 1 ianuarie 2024, vor fi cele prezentate mai jos. Diferențele de tarif pentru perioadele deja facturate vor fi cuprinse în următoarea factură.

  • Pentru populație – tarife exprimate în lei cu TVA
Tarif – populațieU.MTarif actual – LEI cu TVA –Tarif nou – LEI cu TVA –
POPULAȚIE URBANlei/persoană/lună19,0019,75
POPULAȚIE RURALlei/persoană/lună6,476,72
  • Pentru persoane juridice – tarife exprimate în lei fără TVA
Tarif – persoane juridiceU.MTarif actual – LEI fără TVATarif nou – LEI fără TVA
RezidualReciclabilRezidualReciclabil
Agenți economici și Instituții Publicelei/tonă434,78375,94457,18391,02
Agenți economici și Instituții Publice – urbanlei/mc165,4527,03173,9828,11
Agenți economici și Instituții Publice – rurallei/mc166,7728,69175,3629,84

Localitățile care aparțin Zonei 0 a județului Timiș sunt următoarele: Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Buziaș, Chevereșu Mare, Coșteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Lugoj, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Recaș, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

Autoliv angajează

 

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj are voie să organizeze o nouă licitație pentru spital. Instanța a respins decizia de reevaluare a ofertei SSAB AG

Publicat

în

Primăria Lugoj a câștigat în instanță contestația împoriva deciziei dată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) care cerea să reevalueze oferta Asocierii SSAB AG, respinsă după prima licitație pentru construcția noului spital.
Managerul proiectului, Claudiu Buciu, a anunțat că decizia instanței este definitivă.
„Instanța a decis astăzi,(n.r – marți 16 aprilie) definitiv, faptul că hotărârea Comisiei de Evaluare a Ofertelor din cadrul procedurii de achiziție publică <<Construire spital și funcțiuni conexe pentru Spitalul Municipal Dr. Teodor Andrei Lugoj>> este valabilă și rămâne în vigoare. Reamintesc că unul dintre ofertanți a contestat decizia noastră de a-i declara oferta ca fiind neadmisibilă.
Instanța a stabilit astăzi că decizia noastră a fost corectă. Ar fi fost o eroare gravă și culpabilă să plecăm la drum în cel mai important proiect al comunității noastre alături de un ofertant care nu și-a putut dovedi experiența similară în construirea de spitale. Procedura de licitație a fost deja reluată”, a scris Buciu, pe pagina sa de Facebook.
Cea de-a doua licitație organizată de Primăria Lugoj pentru construcția unui nou spital, în valoare de 460 de milioane lei a fost lansată, luni, 8 aprilie, în SICAP . Licitația vizează realizarea unei unități medicale moderne, înlocuind vechiul spital, și va cuprinde etapele de proiectare (5 luni), construcție (22 luni) și perioada de garanție a lucrărilor (60 luni).

Noul Spital Municipal va dispune de facilități de ultimă generație, inclusiv sectoare dedicate spitalizării continue, spitalizării de zi, chirurgiei de zi, ambulatoriului, serviciilor de diagnostic și tratament, precum și un compartiment de primiri urgențe, un bloc operator cu 5 săli, servicii de Anestezie și Terapie Intensivă și alte funcțiuni adiacente, având o capacitate totală de 256 de paturi.

RETIM

Ofertele pentru acest proiect vor fi evaluate în funcție de preț, experiența echipei de proiect și graficul de eșalonare a lucrărilor, urmând să fie deschise și analizate până la data de 17 mai.

 

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Cele mai citite