Connect with us

Administrație

Scoala in beci la Vlaicu din toamna! Cladirea de pe Cernei, prea mica, alte 5 clase neavand sali de clasa

Publicat

în

scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 2Imaginea învățământului românesc poate fi explicată cel mai bine la Lugoj, acolo unde, din toamnă, trei clase de elevi vor învăța efectiv intr-un beci din noul corp de clădire unde Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” își va desfășura activitatea. După ce primăria le-a pus în vedere, fără întrebări, că din toamnă se mută pe Cernei, o clădire în care, pentru numărul de elevi ai școlii, nu există suficient spațiu pentru buna desfășurare a orelor de clasă, profesorii unității de învățământ sunt revoltați, mai ales că trei dintre ei au aflat că își vor ține orele în demisolul clădirii, care este practic un beci folosit pentru depozitarea de materiale de construcții sau mobilier.

RETIM

„Da, este adevărat, avem acolo un demisol și acolo sunt trei săli, este amenajat și sunt trei săli de clasă. S-au mai ținut ore acolo și înainte de a ne muta noi pe Mocioni”, a declarat pentru LUGOJEANUL.ro directorul Marcel Drăgan. Îl contrazic însă fotografiile pe care LUGOJEANUL.ro le-a obținut din interiorul beciului, în care se poate observa că nu există nimic amenajat pentru a fi susținute orele de curs, iar igrasia și spațiul insuficient te duc cu gândul mai degrabă la o celulă de închisoare, decât la o sală de clasă.

Problemele nu se opresc aici însă, alte 5 clase, cele de profesională, fiind în acest moment fără săli repartizate în noua clădire. Practic, dacă nu se găsește un spațiu pentru acești elevi, tinerii vor fi nevoiți să învețe fie după masa, fie să își caute alt liceu, desființarea claselor din cauza lipsei de loc fiind luată în calcul în acest moment. Directorul Drăgan speră că nu se va ajunge până într-acolo, acesta confirmând pentru LUGOJEANUL.ro că a discutat cu primarul orașului, care l-a asigurat că va găsi o soluție până în toamnă.

„Am avut o discuție cu domnul primar, i-am spus că există un număr de clase, aproximativ 5 clase pentru care nu se va putea rezolva acolo în sediul de pe Cernei să facă ore dimineața. Este vorba despre clasele de școală profesională, iar domnul primar mi-a spus că va găsi o soluție până la începerea anului școlar să găsim 5 săli, rămâne de văzut unde, în care să își desfășoare activitatea pentru un an sau doi clasele respective”, a declarat Drăgan.

Întrebat dacă i se pare normal că trei clase de elevi vor învăța într-un beci și alte 5 s-ar putea să nu aibă loc în noua clădire în care Liceul „Vlaicu” își va desfășura activitatea, primarul Boldea ne-a declarat că „săptămâna viitoare avem consiliu de administrație la școală și vom rezolva problemele expuse pe loc. Clasele care nu au loc vor merge la Braniște, dar și elevii care vor studia la demisol, dacă va fi până la urmă cazul să învețe acolo, vor avea condiții bune de studiat”. Între timp, profesorii se pregătesc să îi scrie edilului șef o notă de protest pentru întreaga situație, spun ei, inadmisibilă în care se desfășoară orele de curs și pentru ceea ce se va întâmpla de la toamnă încolo.

Probleme mari vor fi la iarnă, atunci când, la orice precipitație, beciul în care elevii vor face orele este inundat imediat ce zăpada se topește. De asemenea, igrasia de pe pereți este un adevărat pericol pentru sănătatea tinerilor, aceștia urmând să petreacă 6 ore pe zi, patru ani la rând, în aceste încăperi în care nu ar trebui să stea nici animalele, mai ales oameni. O altă problemă importantă este lipsa de spațiu, pentru că deși o parte din sălile de clasă au fost zugrăvite și pregătite, acestea au capacitatea de a adăposti câte 15 elevi, nu 25 sau 30 cât au clasele liceului lugojean.scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 scoala in beci la lugoj aurel vlaicu ca pe animale elevi timis isj foto lugojeanul 2014 3lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

21 Comments

21 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite