Fidelity by Iulius Mall

S-a lansat licitația pentru încă o autostradă care va ajunge la Lugoj

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat marți, 1 iunie că și-a onorat încă o promisiune, pentru Banat și Oltenia. Este vorba despre licitația pentru autostrada A6, care s-a transformat între timp în drumul expres, dintre Craiova și Lugoj.
„Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată azi pe SICAP. Câteva date:
– lungime estimată: ~250km
– licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare
– profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului
– din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului”, a anunţat astăzi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Compania de Drumuri a scos la licitaţie contractul pentru proiectarea completă a drumului de mare viteză Craiova-Drobeta Turnu Severin-Lugoj, profilul – drum expres sau autostradă – urmând să fie stabilit în urma analizelor multicriteriale. Şoseaua rapidă care va asigura legătura între Oltenia şi Banat va avea o lungime de aproximativ 250 kilometri.

Practic, Drumul Expres sau Autostrada Craiova – Lugoj va asigura legătura Olteniei cu Autostrada A1 şi vama Nădlac 2.

Publicitate

Valoarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic este cuprinsă între 107 şi 127 de milioane lei, fonduri europene, caietul de sarcini fiind configurat mult mai clar pentru a asigura derularea proiectului fără sincope.

Potrivit documentaţiei din sistemul electronic de achiziţii publice, durata contractului este de 43 de luni. Din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului, precizează ministrul Drulă. Calendarul este accelerat, ofertele urmând să fie deschise pe 12 iulie.

 

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate