Connect with us

Administrație

[RAPORT] 2013, an greu pentru Directia de Asistenta Sociala Comunitara din cadrul primariei Lugoj

Publicat

în

primire ajutoare alimentare ue lugojeanul 2013 noiembrei (5)Direcția de Asistență Socială Comunitară din cadrul primăriei Lugoj, care se ocupă cu îngrijirea celor mai nevoiași dintre lugojeni, a avut in 2013 o sumedenie de acțiuni dificile, greu de pus în aplicare sau care s-au lăsat cu publicitate nedorită pe toate canalele de televiziune din țară. Totuși, cumva, cei câțiva angajați ai acestui serviciu au reușit, într-un final, să le pună cap la cap și, pentru încă un an și cu un buget și mai mic decât în anii trecuți, să le ducă la bun sfârșit. Dacă lucrurile vor fi mai ușoare sau mai grele în 2014 pentru angajații și beneficiarii direcției, asta nu știm, însă, dacă ne luăm după cele petrecute anul trecut, viitorul este unul promițător.

Meniul zilei Octavian

În primul rând, trebuie notată raza de acțiune a direcției, una considerabilă, având în vedere numărul mare de persoane care sunt îngrijite cu ajutoru acesteia. Astfel, DASC-ul cuprinde serviciile autoritate tutelară, ajutor social, asistență socială specializată, cantina de ajutor social, centrul de zi pentru adulți cu handicap neuropsihic, cel pentru copii cu handicap neuropsihic, complexul pentru bătrâni „Sfântul Nicolae” și serviciul creșe.ajutoare incalzire

Câte persoane beneficiază de ajutor social în Lugoj? 140, aproximativ, doar în 2013, pentru care serviciul a alocat suma de 165.835 de lei. Tot în anul trecut, lucrătorii serviciului au întocmit 571 de anchete sociale, pentru dosarele de ajutor, dintre care 46 pentru soluționarea cererilor și 525 pentru verificarea condițiilor de acordare a acestuia. Activitatea a fost una bogată și la cantina de ajutor social, acolo unde 81 de noi porții au fost aprobate de-a lungul anului. De asemenea, 53 de persoane nu au mai putut servi masa la cantină, la cererea acestora sau din cauza faptului că nu se mai încadrau în termenii legali.

În așteptarea sezonului rece, sute de lugojeni au apelat la Direcție pentru a face rost de ajutor pentru încălzire. Astfel, fie că s-au încălzit cu lemne, gaze naturale sau energie electrică, 716 ajutoare au fost aprobate pentru cei aflați la nevoie, dintre care 199 pentru luna ianuarie, în sumă de 6.818 de lei, 188 în februarie, în cuantum de 6.478 de lei, 191 în martie, 6.530 de lei, 122 în noiembrie, în valoare de 19.520 de lei și 16 în decembrie, 1.740 de lei.

RETIM

revelionul pensionarilor 2013 bilete teatru foto galerie 19 decembrie 2013 (5)

Direcția a fost angrenată și în alte acțiuni, pe cât de dificile, pe atât de așteptate de către beneificiarii programelor. Una dintre ele a fost cea în care seniorii orașului au primit tichete pentru balul dedicat lor, din luna septembrie a anului trecut, ocazie cu care aceștia au luat cu asalt primăria și s-au îmbrâncit ore bune la intrarea în instituție, rănindu-se și aducând vorbe grele la adresa aleșilor, totul în fața camerelor de luat vederi. Totuși, cu răbdare, s-a trecut și peste acest impediment, iar la revelionul dedicat pensionarilor s-a găsit o soluție pentru ca împărțirea biletelor să aibă loc într-un cadru civilizat, acestea fiind date în sala teatrului.

O altă acțiune importantă la care Direcția a coordonat distribuirea a fost cea a împărțirii alimentelor de la Uniunea Europeană. Efectuată în mai multe tranșe, de această acțiune s-au bucurat peste 3.500 de lugojeni, care au primit făină, mălai, macaroane, roșii în suc propriu, ulei, zacuscă, zahăr și conserve de carne de porc. DASC-ul a organizat de-a lungul anului și alte acțiuni, cum au fost cele dedicate bătrânilor din centrele sociale sau balurile pentru seniori, dar și alte manifestații publice asemănătoare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

RETIM preia gratuit deșeurile periculoase în cadrul unei noi campanii trimestriale de colectare

Publicat

în

RETIM 2020, Timisoara, Timis, Miercuri 1 Iulie 2020, ©Cornel Putan

ATENȚIE! Deșeurile periculoase abandonate în locuri neamenajate pot polua grav mediul înconjurător! Păstrează-le în gospodărie și debarasează-te legal de ele în cadrul campaniilor trimestriale de colectare organizate de RETIM și ADID Timiș.

Meniul zilei Octavian

În perioada 19 aprilie-3 iunie se desfăşoară o campanie dedicată colectării deșeurilor periculoase în zona 0 a judeţului Timiş. Sunt incluse localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

CINE poate preda deşeuri periculoase

Cetățenii din localităţile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar și gratuit deșeurile periculoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare și între orele menționate în tabelul de mai jos.

RETIM

CE se poate preda în cadrul acestei campanii

DEŞEURILE PERICULOASE sunt:
⦁ ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
⦁ ambalaje metalice care conţin o matrica poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
⦁ materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
⦁ vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
⦁ solvenţi, acizi, alcali
⦁ uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
⦁ detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase,
⦁ pesticide
⦁ deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

CE NU se poate preda în cadrul acestei campanii

⦁ NU se preiau alte categorii de deșeuri : reziduale, reciclabile, de construcții, vegetale,voluminoase
⦁ NU se colectează deșeurile de echipamente electrice, electronice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, radio-uri, echipamente de iluminat, computere, etc.)

UNDE şi CÂND se pot preda deşeurile periculoase

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

 

Citiţi mai departe

Administrație

La sat da, la Lugoj ba. De ce rămâne închisă piața de vechituri a orașului

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

Piața de vechituri sau ocico din Lugoj rămâne deocamdată închisă, anunță primăria municipiului. Asta după ce mai mulți lugojeni au cerut explicații având în vedere deschiderea pieței publice din Bethausen, care va funcționa în fiecare joi, la fel ca cea din Balinț, acolo unde piața de vechituri are loc la fiecare a doua joi.

Primarul Claudiu Buciu a declarat pentru Lugojeanul.ro că “La ei, rata de incidență permite deschiderea pieței. La noi încă nu. Nu putem lua decizii fără să ținem cont de legislația în vigoare”.

Piața de vechituri a orașului, deși în aer liber, a fost printre primele locuri închise acum mai bine de un an, când la Lugoj apăreau primele cazuri de infectare cu SARS-CoV 2. De atunci, piața mai fost deschisă o singură dată, până autoritățile au luat decizia de a o închide pe o perioadă nedeterminată.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

În 2021, Primăria Lugoj a cumpărat servicii de consultanță și studii de aproape 1 milion de lei

Publicat

în

Meniul zilei Octavian

În primele trei luni și jumătate de activitate din 2021, primăria din Lugoj a plătit 984.150 de lei pe studii de fezabilitate, servicii de consultanță, studii energetice și proiecte de mobilitate urbană. Suma este rezultată din adunarea tuturor serviciilor achiziționate prin SEAP de către administrația locală, care are legătură cu domeniul consultanței sau a studiilor de orice fel.

Un exemplu este studiul pentru PMUD, pentru care Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei, pe servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani. Găsiți știrea aici.

Pe 1 aprilie, Primăria Lugoj a cumpărat un nou studiu, de această dată pentru o mai bună gestionare a deșeurilor. Este vorba despre un un serviciu de elaborare a strategiei locale privind dezvoltarea și optimizarea gestionării deșeurilor. Potrivit SEAP, firma contractată este una din București. Aici am relatat despre achiziție.

RETIM

Toate achizițiile realizate de către administrația locală lugojeană le găsiți pe site-ul SEAP.

Citiţi mai departe

Administrație

Zeci de străzi din Lugoj vor intra în reparații, în perioada următoare

Publicat

în

FOTO Arhivă

Primăria Lugoj a semnat un contract de lucrări pentru plombările necesare pe străzile din oraș, cu Societatea de Drumuri Timișoara, care aparține Primăriei Timișoara. Execuția este programată să înceapă de marți, 13 aprilie. Zeci de străzi vor intra în reparații, în perioada următoare.

Meniul zilei Octavian

„Cu toate că iarna nu a fost foarte grea, au apărut foarte multe gropi în asfalt. Ne cerem scuze lugojenilor pentru disconfortul creat, dar, din păcate, este consecința lucrărilor făcute foarte prost în ultimii ani. Mai mult, nici nu mai avem garanție pentru aceste drumuri. Am semnat un contract, în scopul efectuării reparațiilor în zonele unde e nevoie de intervenție urgentă. Am stabilit ca primele lucrări să se desfășoare în zona centrală: pe str. 20 Decembrie, Podul de Beton, Coloman Wallis, Bucegi, Cuza Vodă, Episcop Bălan, Nicolae Bălcescu, Podul De Fier, Unirii, Victor Vlad Delamarina, Narciselor, 13 Decembrie, pentru ca ulterior să intervenim pe Cloșca, Someșului, Ion Vidu, Microraion 1, 2,3, Stadion 1 și 3, zona benzinăriei Mol, Țesătorilor, Gh. Lazăr, Timișoarei, Banatului, Mihai Viteazul, la sfârșit urmând pe Titulescu, Pasajului Buziașului, str. Buziașului și cartierul IC Drăgan”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite