Connect with us

Administrație

[RAPORT] 2013, an greu pentru Directia de Asistenta Sociala Comunitara din cadrul primariei Lugoj

Publicat

în

primire ajutoare alimentare ue lugojeanul 2013 noiembrei (5)Direcția de Asistență Socială Comunitară din cadrul primăriei Lugoj, care se ocupă cu îngrijirea celor mai nevoiași dintre lugojeni, a avut in 2013 o sumedenie de acțiuni dificile, greu de pus în aplicare sau care s-au lăsat cu publicitate nedorită pe toate canalele de televiziune din țară. Totuși, cumva, cei câțiva angajați ai acestui serviciu au reușit, într-un final, să le pună cap la cap și, pentru încă un an și cu un buget și mai mic decât în anii trecuți, să le ducă la bun sfârșit. Dacă lucrurile vor fi mai ușoare sau mai grele în 2014 pentru angajații și beneficiarii direcției, asta nu știm, însă, dacă ne luăm după cele petrecute anul trecut, viitorul este unul promițător.

RETIM

În primul rând, trebuie notată raza de acțiune a direcției, una considerabilă, având în vedere numărul mare de persoane care sunt îngrijite cu ajutoru acesteia. Astfel, DASC-ul cuprinde serviciile autoritate tutelară, ajutor social, asistență socială specializată, cantina de ajutor social, centrul de zi pentru adulți cu handicap neuropsihic, cel pentru copii cu handicap neuropsihic, complexul pentru bătrâni „Sfântul Nicolae” și serviciul creșe.ajutoare incalzire

Câte persoane beneficiază de ajutor social în Lugoj? 140, aproximativ, doar în 2013, pentru care serviciul a alocat suma de 165.835 de lei. Tot în anul trecut, lucrătorii serviciului au întocmit 571 de anchete sociale, pentru dosarele de ajutor, dintre care 46 pentru soluționarea cererilor și 525 pentru verificarea condițiilor de acordare a acestuia. Activitatea a fost una bogată și la cantina de ajutor social, acolo unde 81 de noi porții au fost aprobate de-a lungul anului. De asemenea, 53 de persoane nu au mai putut servi masa la cantină, la cererea acestora sau din cauza faptului că nu se mai încadrau în termenii legali.

Autoliv angajează!

În așteptarea sezonului rece, sute de lugojeni au apelat la Direcție pentru a face rost de ajutor pentru încălzire. Astfel, fie că s-au încălzit cu lemne, gaze naturale sau energie electrică, 716 ajutoare au fost aprobate pentru cei aflați la nevoie, dintre care 199 pentru luna ianuarie, în sumă de 6.818 de lei, 188 în februarie, în cuantum de 6.478 de lei, 191 în martie, 6.530 de lei, 122 în noiembrie, în valoare de 19.520 de lei și 16 în decembrie, 1.740 de lei.

revelionul pensionarilor 2013 bilete teatru foto galerie 19 decembrie 2013 (5)

Direcția a fost angrenată și în alte acțiuni, pe cât de dificile, pe atât de așteptate de către beneificiarii programelor. Una dintre ele a fost cea în care seniorii orașului au primit tichete pentru balul dedicat lor, din luna septembrie a anului trecut, ocazie cu care aceștia au luat cu asalt primăria și s-au îmbrâncit ore bune la intrarea în instituție, rănindu-se și aducând vorbe grele la adresa aleșilor, totul în fața camerelor de luat vederi. Totuși, cu răbdare, s-a trecut și peste acest impediment, iar la revelionul dedicat pensionarilor s-a găsit o soluție pentru ca împărțirea biletelor să aibă loc într-un cadru civilizat, acestea fiind date în sala teatrului.

O altă acțiune importantă la care Direcția a coordonat distribuirea a fost cea a împărțirii alimentelor de la Uniunea Europeană. Efectuată în mai multe tranșe, de această acțiune s-au bucurat peste 3.500 de lugojeni, care au primit făină, mălai, macaroane, roșii în suc propriu, ulei, zacuscă, zahăr și conserve de carne de porc. DASC-ul a organizat de-a lungul anului și alte acțiuni, cum au fost cele dedicate bătrânilor din centrele sociale sau balurile pentru seniori, dar și alte manifestații publice asemănătoare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Bogdan Blidariu: „Proiectele europene nu vor fi afectate de demisiile noastre”

Publicat

în

Demisiile recente din executivul lugojean au stârnit îngrijorări cu privire la impactul asupra proiectelor europene aflate în derulare. Călin Dobra, președintele PSD Lugoj și câștigător al alegerilor pentru funcția de primar, a acuzat în repetate rânduri liberalii că prin aceste act încearcă să blocheze activitatea administrației locale.

RETIM

Primarul interimar al Lugojului, Bogdan Blidariu, a declarat pentru Lugojeanul.ro că nu există disfuncționalități în derularea proiectelor.

„Vă asigur că nu va exista absolut nicio disfuncționalitate în activitatea Primăriei, va fi o predare rapidă și responsabilă. În cazul licitației la spital cât și în cea de la Podul de Fier, s-au mai cerut câteva lămuriri și documente de la ofertanți, așa cum știți deja sunt câte doi ofertanți la fiecare obiectiv. Ofertele se află în evaluare tehnică, probabil care se va încheia în scurt timp, după care se va trece la evaluarea financiară”, a spus Blidariu.

Autoliv angajează!

În prima zi după alegeri, Claudu Buciu, consilierul primarului interimar a anunțat că, atât el cât și Bogdan Blidariu, dar și alți liberali din administrația lugojeană își vor da demisiile începând cu 1 iulie, pentru a lăsa locul echipe PSD, care a câștigat alegerile.

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

Nu toți șefii din administrația locală îi urmează pe Buciu și Blidariu. Cine sunt cei care nu vor să plece cu demisie

Publicat

în

În timp ce Claudiu Buciu și Bogdan Blidariu și-au dat demisia din funcțiile lor în administrația lugojeană, nu toți șefii locali urmează exemplul lor. Printre cei care au decis să își continue activitatea se numără Ilie Petrovici, directorul Casei de Cultură.

RETIM

„Eu am un contract de 4 ani. Am dat examen pentru noua instituție care a fost reorganizată anul acesta. Nu pot să confirm așa ceva. Nu mi-a trecut prin minte să demisionez. Am 17 ani de experiență în administrație și am urmat întotdeauna calea profesionalismului. Deci eu îmi voi face treaba ca și până acum. O să vedem ce dorințe sau așteptări sunt, dar eu vorbesc despre partea profesională”, spune Ilie Petrovici.

Anca Micșa-Oprea city-managerul Lugojului nu vede normală plecare prin demisie, acum. Doar că în cazul ei, legea o obligă să renunțe la funcție.

Autoliv angajează!

„Legea prevede că se încheie contractul de management între primar și administratorul public pe durată determinată, durata acestuia neputând depăși mandatul primarului în timpul căruia a fost numit. Astfel, dacă mandatul lui Bogdan se termină prin demisie, și contractul meu se încheie automat. Eu nu mi-aș fi dat demisia, mi se pare normal să faci o predare corespunzătoare. Ai făcut parte dintr-o echipă care a pierdut, dar mi se pare normal să faci tot ce ține de tine pentru a preda mai departe”, spune Micșa.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Parchetul European începe cercetările în cazul reclamațiilor de fals, de la licitația pentru construcția noului spital din Lugoj

Publicat

în

Proiectul pentru construcția noului spital din Lugoj a intrat în atenția autorităților, după ce s-a descoperit că o asociere de firme a încercat să câștige licitația cu documente false. Claudiu Buciu, managerul proiectului, a declarat că „Curtea de Apel Timișoara a respins definitiv contestația asocierii care a folosit documente false făcută cu privire la decizia noastră de a-i respinge oferta.”

RETIM

Într-o postare pe Facebook, Buciu a subliniat că, în conformitate cu contractul de finanțare, administrația locală avea obligația de a sesiza organele abilitate pentru a cerceta împrejurările în care au fost comise aceste fapte. „Ceea ce am și făcut,” a spus el.

Ieri, Buciu a fost audiat de EPPO – Biroul Timișoara cu privire la sesizarea depusă de el în calitatea sa de manager al proiectului.

Autoliv angajează!

„Am sesizat toate instituțiile europene cu atribuții în a cerceta acest caz, dar și instituțiile naționale obligate să ia măsurile necesare având în vedere că aceste societăți au câștigat deja contracte în România, folosind aceleași documente false,” a adăugat el.

Scandalul a ajuns în Statele Unite

De asemenea, Buciu susține că a informat Departamentul Apărării SUA, care, prin Criminal Investigation Division, a deschis o anchetă cu privire la falsificarea semnăturii doamnei Christine Wormuth, Secretar al Armatei SUA. „Am relatat procurorilor tot ceea ce știu despre faptul că aceste societăți au participat și la alte proceduri pe teritoriul României, în valoare totală de peste 1 miliard de euro, semnând deja contracte de peste 240 milioane de euro, câștigate cu documente false.”

Buciu a evidențiat și cazul contractului semnat cu aceste societăți de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța, în valoare de 40 de milioane de euro, fără ca evaluatorii să observe că s-au folosit documente false. „Este cel puțin ciudat că, fiind înștiințat cu privire la această situație, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, nu a trimis nici până în prezent Corpul de Control al Ministerului pentru a verifica situația,” a menționat el.

Municipiul Lugoj cere despăgubiri uriașe

Municipiul Lugoj a inițiat o acțiune în justiție împotriva acestor societăți, solicitând instanțelor să le oblige la plata unor despăgubiri în valoare de peste 300 milioane RON pentru întârzierile cauzate prin depunerea de documente false în cadrul procedurii. „Trebuie să apărăm aceste finanțări de mafia politică, ele fiind singura șansă a României de a se dezvolta durabil,” a concluzionat Buciu.

Spitalul din Lugoj, cu o finanțare de peste 150 de milioane de euro, este printre cele 21 de unități care au semnat contracte prin PNRR . Unele au fost deja licitate și sunt în construcție, unele sunt în proces de selectare a antreprenorului general, iar altele în faza de pregătire a documentației pentru scoaterea la licitație. Potrivit ministerului Sănătății, la sfârșitul lui 2026, cea mai mare parte ar trebui să fie ridicate.

Citiţi mai departe

Administrație

Cine sunt politicienii care vor ocupa cele 19 locuri din Consiliul Local Municipal Lugoj

Publicat

în

În urma alegerilor locale din 2024 de la Lugoj, Partidul Social Democrat (PSD) câștigă poziția dominantă în Consiliul Local, obținând 7 mandate de consilieri. Printre cei aleși pe listele PSD se numără Călin Dobra, Oana Tyukodi, Ioan Sima, Florin Subțire, Daniel Jurjescu, Marius Baboniu, Cristian Oros.

RETIM

Partidul Național Liberal (PNL) se află pe locul al doilea,  având 5 aleși locali. Din partea PNL, consilierii vor fi Claudiu Buciu, Bogdan Blidariu, Adrian Serendan, Mihai Anghel Diana Szucs. Alianța Dreapta Unită (USR – PMP – Forța Dreptei), pe locul al treilea, cu 4 consilieri: Erwin Floroni, Daniela Țepeș, Ernestin Vari și Nicolae Savu.

Partidul Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) va avea 2 consilieri locali: Adi Ladislau Szabo și Marius Zănoagă.

Autoliv angajează!

În plus, un candidat independent, Daniela Lungu, va completa componența Consiliului Local de la Lugoj. Noul Consiliul local își va intra în drepturi din luna noiembrie.

Voturi obținute:

  1. PSD: 4.417 voturi (29,11%)
  2. PNL: 3.275 voturi (21,58%)
  3. Alianța Dreapta Unită (USR – PMP – Forța Dreptei): 2.449 voturi (16,14%)
  4. AUR: 1.602 voturi (10,56%)
  5. D. Lungu (independent): 645 voturi (4,25%)
  6. UDMR: 632 voturi (4,17%)
  7. SOS: 549 voturi (3,62%)
  8. PNCR: 492 voturi (3,24%)
  9. REPER: 406 voturi (2,68%)
  10. C. Sfercoci: 241 voturi (1,59%)
  11. PUSL: 168 voturi (1,11%)
  12. PE: 129 voturi (0,85%)
  13. B. Nistor: 119 voturi (0,78%)
  14. PSR: 49 voturi (0,32%)

Citiţi mai departe

Cele mai citite