Connect with us

Administrație

[RAPORT] 2013, an greu pentru Directia de Asistenta Sociala Comunitara din cadrul primariei Lugoj

Publicat

în

primire ajutoare alimentare ue lugojeanul 2013 noiembrei (5)Direcția de Asistență Socială Comunitară din cadrul primăriei Lugoj, care se ocupă cu îngrijirea celor mai nevoiași dintre lugojeni, a avut in 2013 o sumedenie de acțiuni dificile, greu de pus în aplicare sau care s-au lăsat cu publicitate nedorită pe toate canalele de televiziune din țară. Totuși, cumva, cei câțiva angajați ai acestui serviciu au reușit, într-un final, să le pună cap la cap și, pentru încă un an și cu un buget și mai mic decât în anii trecuți, să le ducă la bun sfârșit. Dacă lucrurile vor fi mai ușoare sau mai grele în 2014 pentru angajații și beneficiarii direcției, asta nu știm, însă, dacă ne luăm după cele petrecute anul trecut, viitorul este unul promițător.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

În primul rând, trebuie notată raza de acțiune a direcției, una considerabilă, având în vedere numărul mare de persoane care sunt îngrijite cu ajutoru acesteia. Astfel, DASC-ul cuprinde serviciile autoritate tutelară, ajutor social, asistență socială specializată, cantina de ajutor social, centrul de zi pentru adulți cu handicap neuropsihic, cel pentru copii cu handicap neuropsihic, complexul pentru bătrâni „Sfântul Nicolae” și serviciul creșe.ajutoare incalzire

vodafone angajează

Câte persoane beneficiază de ajutor social în Lugoj? 140, aproximativ, doar în 2013, pentru care serviciul a alocat suma de 165.835 de lei. Tot în anul trecut, lucrătorii serviciului au întocmit 571 de anchete sociale, pentru dosarele de ajutor, dintre care 46 pentru soluționarea cererilor și 525 pentru verificarea condițiilor de acordare a acestuia. Activitatea a fost una bogată și la cantina de ajutor social, acolo unde 81 de noi porții au fost aprobate de-a lungul anului. De asemenea, 53 de persoane nu au mai putut servi masa la cantină, la cererea acestora sau din cauza faptului că nu se mai încadrau în termenii legali.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

În așteptarea sezonului rece, sute de lugojeni au apelat la Direcție pentru a face rost de ajutor pentru încălzire. Astfel, fie că s-au încălzit cu lemne, gaze naturale sau energie electrică, 716 ajutoare au fost aprobate pentru cei aflați la nevoie, dintre care 199 pentru luna ianuarie, în sumă de 6.818 de lei, 188 în februarie, în cuantum de 6.478 de lei, 191 în martie, 6.530 de lei, 122 în noiembrie, în valoare de 19.520 de lei și 16 în decembrie, 1.740 de lei.

revelionul pensionarilor 2013 bilete teatru foto galerie 19 decembrie 2013 (5)

Direcția a fost angrenată și în alte acțiuni, pe cât de dificile, pe atât de așteptate de către beneificiarii programelor. Una dintre ele a fost cea în care seniorii orașului au primit tichete pentru balul dedicat lor, din luna septembrie a anului trecut, ocazie cu care aceștia au luat cu asalt primăria și s-au îmbrâncit ore bune la intrarea în instituție, rănindu-se și aducând vorbe grele la adresa aleșilor, totul în fața camerelor de luat vederi. Totuși, cu răbdare, s-a trecut și peste acest impediment, iar la revelionul dedicat pensionarilor s-a găsit o soluție pentru ca împărțirea biletelor să aibă loc într-un cadru civilizat, acestea fiind date în sala teatrului.

O altă acțiune importantă la care Direcția a coordonat distribuirea a fost cea a împărțirii alimentelor de la Uniunea Europeană. Efectuată în mai multe tranșe, de această acțiune s-au bucurat peste 3.500 de lugojeni, care au primit făină, mălai, macaroane, roșii în suc propriu, ulei, zacuscă, zahăr și conserve de carne de porc. DASC-ul a organizat de-a lungul anului și alte acțiuni, cum au fost cele dedicate bătrânilor din centrele sociale sau balurile pentru seniori, dar și alte manifestații publice asemănătoare.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

O asociație evacuată din Primărie bombardează administrația cu zeci de solicitări pe Legea 544

Publicat

în

Liga Dreptății, asociația care a fost evacuată din clădirea Primăriei Lugoj de către primarul Claudiu Buciu, a găsit o modalitate să se răzbune pe cei care conduc administrația locală lugojeană. A transmis mai multe adrese, prin care solicită comisiilor consiliului local zeci de documente. În ultima ședință a Consiliului Local Municipal,  consilierul Nicu Bădina, a cerut un punct de vedere secretarului Dan Ciucu, în legătură cu legalitatea acestor solicitări.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„Văd trei adrese care sunt trimise comisiilor de specialitate ale Consiliului Local. Aș dori să știu, din punct de vedere juridic, care este rezolvarea acestor adrese”, a întrebat Bădina.

vodafone angajează

Viceprimarul Bogdan Blidariu a declarat că li se va răspunde celor de la Liga Dreptății, în termenul legal și conform legii.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Pot să se adreseze instanței, pentru că în instanță se poate cere orice. Nu am mai întâlnit până acum o asemenea situație în care să fie solicitate informații publice Consiliului local. Consiliul nu funcționează ca o instituție cu activitate permanentă, în mod normal aceste cereri se adresează Primăriei. Toate documentele care le solicită sunt pe site-ul Primăriei, le-am făcut deja un răspuns și i-am îndreptat să ia de acolo documentele solicitate”, a completat și Dan Ciucu.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Încă o sesizare penală pentru investiții plătite și nefăcute la Lugoj. Sunt implicați și angajații Primăriei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Primarul Lugojului, Claudiu Buciu, a dezvăluit că, la fosta cazarmă de pe strada Banatului, nu au fost găsite centralele și echipamentele de climatizare, plătite de către Primăria Lugoj constructorului, de doi ani de zile, dar neinstalate. „În acte există. În acte a fost și pusă în funcțiune, chiar dacă nici astăzi locația nu beneficiază de racord la rețeaua de gaz… și a fost și plătită.

vodafone angajează

În această situație se regăsesc două centrale termice și instalațiile și echipamentele pentru climatizare care trebuiau puse în operă în cadrul lucrării de modernizare parțială a clădirii fostei cazarme de pe strada Banatului”, arată edilul. Buciu spune că responsabili pentru acest fapt sunt constructorul, dar și angajații Primăriei Lugoj, cei car e au închis ochii la această situație.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Aici au semnat antreprenorul – Technocer (care a și încasat banii – în urmă cu doi ani), dirigintele de șantier – Popescu, directorul investițiilor din primărie – Negruțiu, funcționarul responsabil de proiect – Podaru, dar și fostul primar. Contractul trebuia finalizat acum cinci ani, lucrările nu sunt nici astăzi finalizate. Am luat decizia de a rezilia acest contract, iar când urma să facem recepția a ceea ce s-a executat, am constatat cele expuse mai sus”, susține primarul.

Edilul lugojean anunță că vor fi sesizate, din nou, organele penale de cercetare abilitate să stabilească cine este responsabil. Buciu afirmă însă că sesizările făcute nu au fost rezolvate, iar  „organele de cercetare penală nu dau semne că ar face ceva”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie finală în cazul pieței de vechituri ocico a Lugojului

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Vești proaste pentru lugojenii care credeau că piața ocico se redeschide. Târgul preferat al acestora rămâne închis până cel puțin la toamnă, a precizat administrația locală prin vocea edilului șef. Acesta a declarat că piața de vechituri rămâne închisă cel puțin câteva luni, până la redactarea unui regulament care să permită desfășurarea activității în limitele legii.

vodafone angajează

“Lucrăm la un regu­la­ment de funcționare, cu reguli clare pentru piața de vechituri. Îl vom finaliza până în august, iar mai apoi îl vom supune pentru dezbatere publică și vot în consiliu. Vom redeschide piața în septembrie, sperăm noi, când vom avea totul reglementat. Am avut reclamații de la locuitori, nu îl vom mai deschide fără un regulament, fără a avea activitate civilizată, nu mai putem lăsa pe fiecare să facă ce vrea”, a precizat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Totodată, primarul spune că decizia de a închide piața ocico a venit și din cauza regulilor referitoare la pandemie, care nu erau deloc respectate în incinta zonei comerciale.

Citiţi mai departe

Administrație

Mai mulți lugojeni au primit ultimatum să taie ambrozia, altfel vor fi amendați cu până la 20.000 de lei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

La nivelul Primăriei Municipiului Lugoj s-a constituit o comisie în cadrul măsurilor întreprinse în vederea evitării instalării și răspândirii buruienii ambrozia pe terenurile intravilane sau extravilane din municipiul nostru. Comisia a constatat existența ambroziei pe un număr de 14 suprafețe.

vodafone angajează

Au fost transmise somații către proprietarii acestor terenuri, atât persoane fizice cât și juridice, situația fiind monitorizată în continuare. În cazul nerespectării de către proprietari a  prevederilor din somații, se vor aplica sancțiuni cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele fizice şi cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru persoanele juridice.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Comisia continuă activitățile de identificare a terenurilor cu ambrozie pe toată durata de vegetație. Pe această cale facem un apel la cetățeni să ne ofere sprijin în identificarea zonelor în care mai există ambrozie. Așteptăm fotografii și date de identificare a acestor locații la adresele de e-mail: mediu@primarialugoj.ro sau contact@primarialugoj.ro, pe Facebook sau prin intermediul aplicației CityHealth.

În conformitate cu Legea nr. 62/2018, proprietarii sau deținătorii de terenuri, administratorii drumurilor publice, căilor ferate, cursurilor de apă, lacurilor, sistemelor de irigații și ai bazinelor piscicole au obligația să desfășoare lucrări de prevenire, combatere și distrugere a buruienii ambrozia. În scopul distrugerii și a prevenirii răspândirii ambroziei, se impune desfășurarea periodică a unor lucrări de întreținere a terenurilor prin cosire, smulgere, erbicidare sau alte lucrări și metode specifice.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite