Administrație
Pescarii nu vor mai intra cu mașinile pe malurile Timișului, în centrul orașului
Consilierii locali lugojeni se întâlnesc, miercuri, 31 martie, în ședința ordinară a acestei luni. Pe ordinea de zi sunt mai multe proiecte importante.
Printre acestea se regăsește și propunerea de interzicere a accesului cu autoturismele pe malurile Timișului, în zona centrală a orașului. Un alt proiect de hotărâre se referă la transformarea mai multor funcții din aparatul Primăriei Lugoj. Consilierii vor avea pe masă și răspunsul prin care Prefectura Timiș este anunțată că hotărârea de solicitare a insolvenței pentru Meridian este perfect legală și nu va fi retrasă.
Vă reamintim că, la sesizarea consilierilor PSD, Prefectura Timiș a transmis o adresă prin care cerea anularea deciziei Consiliului Local Lugoj de a demara procedura de intrarea în insolvență a societății Meridian 22.
Iată, mai jos, întreaga ordine zi a ședinței de miercuri, 31 martie.
Proiectul ordinii de zi al ședinței ordinare a Consiliului local din data de la 31.03.2021 conține:
- Proiecte de hotărâri privind:
- Aprobarea contului de execuție al bugetului local pe trimestrul IV al anului 2020 Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 49 din 29.03.2001 privind stabilirea unor măsuri pentru mai buna gospodărire a activităţii de salubrizare în municipiul Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Aprobarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 18 din 26.02.1996 privind atribuirea în folosinţă gratuită a unei suprafeţe de 2.000 m.p. teren intravilan, cu nr. top.9005/B/21/4/1/c, proprietatea Statului Român, pe o perioadă de 99 de ani, pentru construire sediu social-ecumenic pe seama Parohiei Ortodoxe Române „Pogorârea Sfântului Duh”- cu sediul în str. Timişoarei nr. 70, condiţionat de întocmirea unui protocol de colaborare ecumenică cu celelalte culte locale. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Modificarea componenței Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 6 din 29.01.2015. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Aprobarea începerii procedurii pentru vânzare a unui teren în suprafață de 9.049 m.p., situat în municipiul Lugoj, Fnd. Traian Vuia, nr. 7. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Atestarea apartenenței la domeniul privat al municipiului Lugoj a unor imobile – terenuri. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Trecerea unui teren din domeniul privat în domeniul public al municipiului Lugoj. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Atestarea apartenenței la domeniul public al municipiului Lugoj a două imobile. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Acordul înscrierii în Cartea Funciară a unui imobil în suprafață de 4.812 m.p. dezlipit din imobilul în suprafață de 123.050 m.p. ce aparține domeniului public al municipiului Lugoj, situat în intravilanul Municipiului Lugoj, înscris în C.F. nr. 411393 Lugoj ( Nr. C.F. vechi: 7387 L.R. ) nr. Top: 9027/268/1/a/1. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj;
- Aprobarea Planului Urbanistic Zonal – “Construire supermarket LIDL și amenajare locuri de parcare în incintă, amplasare panouri publicitare pe teren și fațadă, amplasare totem, amenajare accese, împrejmuire proprietate, organizare de șantier”, municipiul Lugoj, județul Timiș, str. Caransebeșului. Iniţiator: Primarul Municipiului Lugoj.
- Probleme ale Comisiilor de specialitate.
III. Diverse.
Administrație
Program de lucru pentru 30 Noiembrie și 1 Decembrie 2023, Zona 1 și Zona 0 – Recomandări pentru sezonul rece
Compania RETIM, liderul în gestionarea deșeurilor din județul Timiș, aduce la cunoștința clienților și colaboratorilor săi informații referitoare la programul de lucru în perioada 30 Noiembrie – 1 Decembrie și recomandări pentru sezonul rece.
PROGRAMUL DE LUCRU
COLECTARE DEȘEURI
RETIM va continua colectarea deșeurilor menajere de la persoanele fizice și agenții economici fără întreruperea activității în cele două zile libere, 30 Noiembrie și 1 Decembrie, asigurându-se continuitatea serviciului.
BIROURI DE RELAȚII CLIENȚI ȘI CASIERII – Timișoara și Lugoj
Birourile de relaţii clienţi şi casieriile din Timișoara și Lugoj vor fi închise în data de 30 Noiembrie și 1 Decembrie, reluându-și activitatea conform programului obișnuit de luni, 4 decembrie, între orele 08:00 și 16:00.
CELE 4 CENTRE DE COLECTARE A DEȘEURILOR VOLUMINOASE, VEGETALE, DIN CONSTRUCȚII, DIN POLISTIREN ȘI CARTON DIN TIMIȘOARA
Centrele puse la dispoziția cetățenilor de Primăria Timișoara și gestionate de RETIM vor fi închise pe 30 Noiembrie, iar activitatea se va relua conform programului obișnuit din 2 decembrie:
- Calea Torontalului, nr. 94(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Calea Moșniței, nr. 2-4(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Avram Imbroane, nr. 70(L-V: 9:00-19:00, S: 8:00-16:00)
- Ovidiu Cotruș, nr. 201 (fosta adresă: Calea Chișodei, Str. Mile Cărpenișan, nr. 3) (L-V: 9:00-17:00, S: 8:00-16:00)
RECOMANDĂRI PENTRU SEZONUL RECE
Pentru o mai bună gestionare a deșeurilor în condiții de iarnă:
- Utilizatorii care fac colectarea în sacii galbeni trebuie să îi lege bine pentru a evita umezirea conținutului în cazul precipitațiilor sub formă de ploaie sau ninsoare. Ca de obicei, RETIM recomandă cetățenilor să depoziteze în pubele sau saci deșeurile reciclabile golite, clătite, pliate, turtite sau strivite;
- Pentru că, din cauza gradului de umiditate mare, există riscul ca ceea ce se depozitează în pubelele de rezidual să înghețe, RETIM îi sfătuiește pe utilizatori să țină aceste recipiente în zone adăpostite și să le facă disponibile pentru colectare conform programului obișnuit, pentru a evita blocarea deșeurilor sau deteriorarea lor în momentul golirii, dacă deșeurile au înghetat.
Pentru sesizări legate de colectarea deșeurilor, RETIM poate fi contactată prin Call Center la numărul de telefon +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07:00–19:00 sau prin email la contractare@retim.ro.
Administrație
Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „
Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.
Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.
„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.
Administrație
Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști
Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.
Scandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.
Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.
Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”
Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.
„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.
Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței
Consilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.
„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.
În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.
Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.
Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.
Administrație
De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani
- Actualitateo săptămână în urmă
Directorul spitalului din Lugoj și-a retras demisia. „Ne-a anunțat că și-a rezolvat problema personală”
- Social4 zile în urmă
Marius nu uită că a crescut pe străzi! A pregătit 200 de pachete pe care le va da unor bătrâni și copii
- Culturăo săptămână în urmă
Un nou episod din Lugoj, „Florența Banatului” este pregătit pentru lansare
- Administrațieo săptămână în urmă
De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani
1 Comment