Zeci de trenuri și semnale acustice sau luminoase au fost date peste cap duminică noaptea, în jurul orei 1:00, când, conform reprezentanților CFR Lugoj, câțiva hoți au dat atacul la un nod important de cabluri din apropierea stației lugojene, moment în care întreaga structură electrică a stației și a liniilor ce trec prin oraș a fost paralizată. Din această cauză, toate trecerile la nivel cu calea ferată semnalizate acustic și luminos sau prin bariere au rămas nefuncționale mai bine de 24 de ore și, deși o parte dintre ele s-au remediat, o bună bucată, cum sunt cele care fac legătura dintre stația Lugoj și Coșteiu Mare, pe linia 212, încă sunt în revizie.
„A fost o tentativă de furt mai exact, instalațiile de siguranță au fost avariate de ieri noaptea de la ora 1:00. Circulația spre Timișoara, dar și cea spre Coșteiu Mare au fost bulversate, pentru că nu a mai funcționat nicio barieră și niciun semnal acustic. Aseară, până la ora 19:00, am reușit să reparăm linia spre Timișoara, iar astăzi se va repara bucata de linie spre Coșteiu”, ne-a declarat Dănuța Miculici, șef trafic la stația Lugoj.
Marele pericol a fost că șoferii, obișnuiți cu barierele, nu au dat niciun fel de importanță semnelor de stop montate de cei de la CFR, astfel că aceștia puteau oricând să se întâlnească pe sine cu trenul. „Șoferii nu sunt obișnuiți cu asemenea defecțiuni și semnele rutiere montate nu ajută, pentru că dacă bariera e sus, șoferul trece. Noi la fiecare tren care a trecut pe la o trecere la nivel cu calea ferată am fost nevoiți să îl oprim și să trimitem un om care să oprească circulația. După ce s-a oprit, am pus trenul în mișcare și, cu 5 kilometri la oră, am trecut prin dreptul barierelor. Asta a cauzat întârzieri enorme, așa că tot orarul stației e dat peste cap”, a completat șeful de trafic de la stația din Lugoj.
Trenurile ce circulă pe ruta Lugoj – Coșteiu Mare vor continua procedura până la repararea întregii structuri electrice afectate de încercarea de furt. Bariera de pe strada Gheorghe Doja, de lângă spital, este doar unul dintre punctele în care încă se circulă cu defecțiune și se aplică acest protocol de traversare al trenului. Mecanicii vor semnala pătrunderea spre trecere cu semnale acustice, iar un om al CFR va opri circulația la trecerea garniturii, pentru ca niciun șofer să nu fie pus în primejdie. În total, 12 cabluri de interes maxim au fost tăiate, ne-au declarat reprezentanții stației CFR Lugoj, care speră ca toată linia să fie repusă în funcțiune astăzi.