Un bărbat de 47 de ani, în calitatea de administrator al unei societăți comerciale din Lugoj, a efectuat în perioada 01.04.2010 – 30.09.2010, achiziții intracomunitare de produse alimentare, în special hrană pentru animale, în valoare de 232.276 lei, în baza a 114 facturi fiscale emise de operatorul intracomunitar situat în Ungaria, pe care nu le-a înregistrat în evidența contabilă.
Veniturile obținute din valorificarea produselor nu au fost declarate la organul fiscal teritorial, sustrăgându-se astfel de la plata către bugetul de stat a sumei totale de 114.258 lei, din care TVA intracomunitar în suma de 65.945 lei și impozit pe profit în suma de 48.313 lei. Organul de inspecție fiscală a constatat o diferență în minus intre stocul scriptic de marfă și cel faptic, rezultând astfel că persoana în cauză, în calitate de administrator, în perioada 2010 – 2012, a vândut mărfuri fără a fi emise documente de vânzare.
Patronul firmei cu sediul în Lugoj, cetățean al municipiului Timișoara, în perioada 2007 – 2012, a emis și a acceptat evidențierea în documentele contabile de achiziții și livrări de mărfuri, pui și furaje, fără a avea la bază operațiuni reale, în scopul diminuării obligațiilor fiscale. Prejudiciul total cauzat bugetului general consolidat al statului este de 1.477.636 lei.