Connect with us

Actualitate

Paște Fericit! Cum se împart pâinea sfințită și Lumina Învierii la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Lugojenii nu pot participa în acest an la slujbele oficiate de către preoți în bisericile din oraș cu ocazia Paștelui. Slujba de Înviere de sâmbătă, dar și cele de sfințire a pâinii înmuiate în vin, simbolul jertfei Mântuitorului Iisus Hristos, sunt realizate fără participarea enoriașilor. Unele bisericii, cum sunt Adormirea Maicii Domnului, transmit slujbele online, pe rețelele de socializare.

În ceea ce privește distribuirea pâinii și a Luminii Învierii, acestea vor fi realizate cu ajutorul voluntarilor. Purtând măști de protecție și mănuși, aceștia vor merge din casă în casă și vor oferi credincioșilor pâinea sfințită și lumina. Voluntarii trebuie așteptați în fața porților casei, nu în stradă. În cazul blocurilor de locuințe, după caz, se va face distribuirea fie în pragul ușii, fie printr-un reprezentant al scării care va duce pâinea și lumina în fiecare apartament. Pâinea se distribuie la Lugoj sâmbătă și duminică, iar lumina va ajunge în casele lugojenilor duminică dimineața.

“Am considerat că este mai bine să oferim credincioșilor Sfintele Paști înainte de slujba Învierii, pentru a-l putea servi imediat după miezul nopții sau când se vor trezi. A fost și recomandarea Sfântului Sinod și a Centrului Eparhial de a proceda în acest fel. Vom lua toate măsurile de igienă și ordine, astfel încât oamenii să păstreze distanța unii de alții și să se protejeze cu măști și mănuși dacă au. Este mai bine să previi, decât să te tratezi. De asemenea, recomandăm ca paharele cu Sfintele Paști, până la degustare, să fie ținute într-un loc la rece. Cu voluntarii vom avea grijă să distribuim paharele și celor bătrâni și singuri, care nu pot să iasă din casă, cât și bolnavilor”, a declarat presei Ioan Cerbu, proto­po­pul Lugojului.

La fel se întâmplă și la Făget, precum și în satele din jurul orașelor din această parte a județului, unde preoții și cantorii s-au organizat și distribuie deja pâinea sfințită. Odată ce va ajunge de la Ierusalim la Lugoj, printr-un transport special, Lumina Învierii va ajunge tot prin intermediul voluntarilor în fiecare casă din Lugoj și din satele din jur.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Eșec la Lugoj în prima zi de vaccinare COVID -19, din etapa a doua. De ce au stat oamenii la coadă

Publicat

în

FOTO Arhiva

A început și la Lugoj vaccinarea persoanelor din etapa a doua. Cum pe platforma de vaccinare apar trei centre, înscrierile permise au fost pentru cele trei fluxurile de vaccinare. Din păcate, la Lugoj funcționează, în momentul de față, doar un centru, la spital. Încă două, care sunt pregătite la Sala de sport „Lavinia Milosevici” nu au fost deschise încă, ceea ce a dus la o situația neplăcută. La centrul de la spitalul din Lugoj, zeci de persoane au așteptat să le vină rândul la vaccinare, personalul nu a reușit însă să facă față la toate programările.

RETIM

Ionuț Cocoș, directorul unității medicale din Lugoj a transmis că toate persoanele înscrise vor fi vaccinate.

„Vom face eforturi ca toate persoanele înscrise pe platformă să fie vaccinate. Dacă situația o impune, o să fie contactate telefonic pentru reprogramare în timp util. Pentru orice informații suplimentare, oamenii ne pot suna la 0786.397.206”, ne-a transmis conducerea Spitalului „Dr. Teodor Andrei”.

Cele două centre de la Sala de sport „Lavinia Milosovici”, ar urma să fie deschise la sfârșitul săptămânii, atunci când vor avea asigurat și personalul necesar.

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojenii se implică în sprijinirea lui Aris, care se confruntă cu cea mai mare încercare a vieții lui

Publicat

în

RETIM

Aris, un lugojean pentru care viața s-a schimbat radical după ce a fost diagnosticat cu limfom non-Hodgkin (cancer limfatic) are nevoie de ajutorul nostru. Pe rețelele sociale a început o strângere de fonduri pentru o operație care îi va salva viața lugojeanului, însă care costă 40.000 de euro. Tratamentul post-operator costă încă 30.000 de euro, intervenția urmând să aibă loc la Viena.

Răspunsul lugojenilor a fost unul rapid și impresionant. Pe lângă cei care donează de la sine, există și licitații online prin care unii dintre lugojeni își pun la vânzare anumite obiecte dragi, doar pentru a strânge cât mai repede suma necesară.

Unul dintre lugojenii care au decis să se implice în strângerea de fonduri este Silviu Cadia. Tânărul, cunoscut pentru călătorille prin toată lumea, a scos la vânzare mai multe obiecte pe care le-a adunat în timpul cât a vizitat India.

“Daca doriti sa faceti o fapta buna, eu pun la vanzare ce mi-a mai ramas de prin India, cu mentiunea ca tot ce vedeti este nou iar toti banii merg catre Aris.

3 x shaluri din pashmina la 220RON/buc

4 x shaluri din lână de yac la 120RON/buc

2 x geci de copii (yak si polar) la 150RON si 100RON buc

1 x geaca tibetana XL (yak si polar) la 170RON

1 x haina dama cu motive traditionale din Kashmir, cusute manual 1000RON negociabil”, scrie Silviu Cadia pe pagina lui de Facebook.

O altă lugojeancă, ce se implică în acțiunea de strângere de fonduri, este Cătălina Muntean, o artistă care vinde picturi pentru a sprijini inițiativa.

“D-na Cătălina Muntean ofera spre vanzare câteva tablouri pictate de ea pentru a veni în ajutorul lui Aris. Dimensiune tablouri 50 ×40 pret 70 lei /tablou. Doamna Catalina Muntean împreună cu mine ne vom ocupa de livrarea tablourilor”, scrie Henrieta Szabo, care s-a implicat de la început în campania de strângere de fonduri, pe Facebook.

Mai mulți lugojeni cu situație financiară bună au decis să îl ajute pe Aris. Primarul Claudiu Buciu, la rândul său, a cerut ajutorul lugojenilor și a donat la rândul său bani pentru sprijinirea inițiativei.

Aris Marta are 41 de ani și este cunoscut ca fiind un om liniștit, bun și care obișnuia să sară în ajutorul semenilor lui de fiecare dată când a avut șansa. Povestea lui o găsiți aici, alături de documente și fotografii care explică situația dificilă în care se află. Îl puteți ajuta donând o sumă de bani direct în contul său, la: 

Iban: RO36BRDE360SV32355313600

Brd – Cod Swift BRDEROBU

Moneda : Lei

Titular cont : Marta Aris Richard

Citiţi mai departe

Actualitate

Deșeurile periculoase se colectează SEPARAT de celelalte tipuri de deșeuri din gospodărie

Publicat

în

RETIM Ecologic Service SA și ADID Timiș informează cetățenii din zons 0 a județului Timiș că deșeurile periculoase se colectează separat de celelalte tipuri de deșeuri din gospodărie – reciclabile, reziduale și voluminoase. Astfel, deșeurile periculoase NU se pun în recipientele ridicate în sistem din „poartă în poartă” de către RETIM.

RETIM

Deșeurile periculoase se păstrează în gospodărie, nu se depun în recipientele de colectare a deșeurilor menajare sau pe domeniul public și se vor preda în cadrul campaniilor trimestriale de colectare.

CÂND SE ORGANIZEAZĂ CAMPANII DE COLECTARE A DEȘEURILOR PERICULOASE
În zona 0 a judeţului Timiş – localitățile Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Costeiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina – se vor colecta deșeuri periculoase în cadrul unor campanii trimestriale în perioadele:
• 1 februarie – 15 martie 2021
• 19 aprilie – 3 iunie 2021
• 12 iulie – 23 august 2021
• 11 octombrie – 22 noiembrie 2021

RETIM va anunța în prealabil datele la care se efectuează aceste campanii prin intermediul canalelor mass media și prin distribuirea de fluturași și afișe în fiecare localitate. De asemenea, toate primăriile locale sunt informate despre efectuarea acestor campanii și pot oferi detalii despre calendarul organizării acestora.

CARE SUNT DEȘEURILE PERICULOASE
DEŞEURILE PERICULOASE sunt:
⦁ ambalaje care conţin reziduuri de substanţe periculoase sau sunt contaminate cu substanţe periculoase
⦁ ambalaje metalice care conţin o matrica poroasă solidă formată din materiale periculoase (ex. azbest), inclusiv containerele goale pentru stocarea sub presiune, absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei nespecificate in altă parte),
⦁ materiale de lustruire şi îmbrăcăminte de protecţie contaminate cu substanţe periculoase
⦁ vopsele, cerneluri, adezivi şi răşini cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ baterii şi acumulatori cu plumb, mercur, Ni-Cd, alcaline sau baterii şi acumulatori nesortate conţinând aceste baterii
⦁ solvenţi, acizi, alcali
⦁ uleiuri şi grăsimi, altele decât cele comestibile
⦁ detergenţi cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ butelii de gaz sub presiune (inclusiv haloni), cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ deşeuri din lemn cu conţinut de substanţe periculoase
⦁ pesticide
⦁ deşeuri de vopsele şi lacuri cu conţinut de solvenţi organici sau alte substanţe periculoase.

ATENŢIE! Deșeurile periculoase nu trebuie amestecate cu alte categorii de deșeuri (reziduale, reciclabile, de construcții, etc.)!
ATENŢIE! Nu se colectează în cadrul acestor campanii deșeurile electrice și electrocasnice (televizoare, mașini de spălat, frigidere, computere, etc.)!

CINE poate preda deşeuri periculoase
Cetățenii din localităţile menţionate mai sus pot depune prin aport voluntar deșeurile periculoase în containerele special puse la dispoziție în punctele de colectare.

Detalii despre efectuarea acestor campanii pe www.retim.ro si www.adidtimis.ro/stiri.
De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite