Connect with us

Administrație

OPINIE Vă pupați, vă jigniți, dar ne spuneți și nouă ce vreți să faceți cu Lugojul?

Publicat

în

Cu tot respectul, pentru candidații la funcția de primar cei știuți și cei neștiuți încă, aș vrea să amintesc faptul că, în aproximativ trei luni de zile, vom merge să votăm noul conducător al urbei, însă nu știm pentru ce vom da acest vot. Ar fi timpul că stimabilii care își doresc această funcție să vină totuși să ne povestească ce vor să facă cu acest oraș, în următorii patru ani.

RETIM

Să ne vorbească mai mult despre viitor, de ceea ce vor face ca să trăim într-un oraș civilizat, unde calitatea vieții să crească. Trecutul, bun sau rău, oricum nu-l mai putem schimba! Putem și trebuie să tragem învățăminte, ca să nu mai facem aceleași greșeli și să nu mai mergem pe același drum, însă cam atât mai avem de câștigat acum din trecut.

Că, altfel, mă îndoiesc că vom mai recupera ceva din proastele investiții sau din banii aruncați pe apa epurării de la Jabăr. E doar pierdere de vreme și discuții în van. Acolo e treaba procurorilor, care dacă nu au făcut-o până acum sunt sigur că nici de acum încolo nu o vor mai face.

Și dacă tot vorbim despre apă, ar trebui să ne explice domnii candidați, cum și în cât timp vor rezolva problema apei de la robinetele lugojenilor. Atât calitativ cât și cantitativ. Pentru că, în 2020, discutăm încă de cartiere unde apa nu are destulă presiune ca să ajungă la etajele superioare ale blocurilor. Vorbim încă de apă murdară, care în multe zone pute și nu poate fi folosită nici la spălatul rufelor. Apă care ne îmbolnăvește la propriu, ceea ce continuă lanțul slăbiciunilor.

Cei care vor că conducă orașul, trebuie să ne spună când și cum vom avea un spital decent, de care să nu fugim la Timișoara sau prin alte locuri. Un spital cu secții de unde să nu lipsească aparatura și materialele necesare, dar cel mai important, specialiștii care știu ce au de făcut și unde aspectul de neîngrijit să dispară.

Poate viitorii candidați ne dezvăluie și soluția cu care să schimbe la propriu fața orașului. Să nu mai avem fațade ponosite, care să ne pice în cap când mergem pe stradă. La fel cum stimabilii candidați trebuie să vină să ne spună când nu vom mai avea un oraș tot peticit și plombat, unde drumurile arată de parcă sunt făcute cu 100 de ani în urmă. Și poate ne spun și când vom vedea aceste drumuri curate, fără coșuri ruginite și iarbă de jumătate de metru pe marginea lor.

Când va avea Lugojul zone verzi îngrijite așa cum vedem pe la alții și un parc adevărat, întins pe mai multe hectare, unde oamenii să meargă și să se relaxeze, nu să stea în mirosul excrementelor de cioară și în zgomotul și gazele mașinilor care trec la câțiva zeci de metri de ei? În 30 de ani de la Revoluție, niciunul dintre primarii care au condus acest oraș nu a fost în stare să facă un asemenea parc. Deși locuri în apropiere există, voința lipsește. Avem insula din Cotul Mic, zona bălților Pescărușul, malurile Timișului între Podul de Fier și podul de pe centură, Dealul Viilor etc.

Pe scurt, ceea ce vă cerem este să veniți cu un proiect de oraș, pe patru, pe opt sau pe câți ani vreți, care să conțină soluții aplicabile și care să ne scoată din starea în care suntem astăzi.

Lugojul e un oraș mic, la propriu și din păcate începe să devină și la figurat, dar cu un om cu viziune în fruntea lui ar putea foarte ușor să renască și să fie unul dintre exemplele României, așa cum a ajuns Oradea. Pentru asta însă, cel care va ocupa fotoliul de primar în următorii patru ani, trebuie să schimbe radical felul în care se fac lucrurile acum. Trebuie să vină cu o altă gândire și cu o altă viziune, să privească în țară și în afara ei, să ia exemplele de bună practică și să le aplice și aici, să înțeleagă că am rămas cu mult în urmă și că riscăm să devenim un oraș trist și monoton, doar un dormitor pentru muncitorii de la multinaționale, din care foarte mulți se vor grăbi să plece definitiv.

1 Comment

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Primăria Lugoj a stabilit ce va cumpăra din bani publici în 2021

Publicat

în

RETIM

Primăria Lugoj a publicat un plan de achiziții pentru anul 2021. Astfel, lugojenii pot vedea unde vor fi cheltuiți banii de la bugetul local, putând consulta întreaga listă pe SEAP. Programul anual al achizițiilor publice a fost publicat la mijlocul lunii ianuarie și cuprinde toate investițiile majore pe care Lugojul ar urma să le realizeze în 2021, dar și după încheierea anului curent. Acestea nu sunt toate investițiile pe care primăria le va realiza în 2021, ci doar o parte dintre achizițiile pe care administrația și le-a propus.

Iată care sunt achizițiile din planul pentru 2021 la Lugoj:

Utilaje Multifuncționale pentru deszăpezire (SSML) – 1.218.000 lei cu TVA;

Țarcuri pentru deșeuri selective – 974.000 lei cu TVA;

Autospecială Poliție cu dotări specifice – 300.000 lei cu TVA;

Vehicule de aspirat străzile – 244.000 lei cu TVA;

Vehicule de măturat străzile – 487.000 lei cu TVA;

Achiziționare camere de supraveghere a rampelor clandestine de gunoi – 200.000 lei cu TVA;

Proiectare Instalație de Climatizare – încălzire/răcire și uscare /umidificare pentru Clădirea Primăriei Municipiului Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Proiectare – Refacere subsol al Clădirii Primăriei Municipiului Lugoj, asanare umezeală, compartimentare, consolidare – 150.000 lei cu TVA;

Expertiză tehnică a pasarelei pietonale din Cartier Cotu Mic pentru stabilirea posibilității de transformare a acesteia în pod rutier – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod Beton amplasat pe str. Coloman Wallisch, peste râul Timiș – 238.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru 2 Corpuri de Clădire, corp principal și corp secundar Liceul Teoretic C. Brediceanu – 300.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire principal Liceul I. Hasdeu – 180.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru Corp Clădire cu destinația internat – Colegiul V. Braniște – 270.000 lei cu TVA;

Expertize tehnice în scopul realizării cărților tehnice ale construcțiilor – 300.000 lei cu TVA;

Implementare prevederi HG nr. 777/2016 RENNS – Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale – 200.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate Extindere canalizare în Municipiul Lugoj și realizare decantoare de hidrocarburi – 250.000 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate privind construirea unui nou Spital în Municipiul Lugoj – 250.000 lei cu TVA;

Documentație de Avizare a lucrărilor de Intervenții (DALI) pentru obiectivul Consolidare și Reabilitare Pod de Fier – 238.000 – lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale în Municipiul Lugoj – 1.132.205 lei cu TVA;

Studiu de Fezabilitate și PT pentru Reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor în Municipiul Lugoj – 724.770 lei cu TVA;

Concurs de soluții – 38 Fântâni forate – 59.500 lei cu TVA;

Reparare prin plombare străzi cu carosabil asfaltat Lot 1 – 800.000 lei cu TVA.

Puteți consulta întreaga listă de achiziții planificate pentru 2021 la Lugoj, inclusiv termenele estimate de finalizare ale acestora, aici.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria și șeful Poliției Locale vor platformă de ridicat mașini la Lugoj

Publicat

în

RETIM

Șeful Poliției Locale, Florin Dumitru, a declarat pentru Lugojeanul.ro că vrea să introducă la Lugoj un serviciu de ridicare de mașini parcate neregulamentar. Dumitru s-a consultat cu administrația locală, spunând că ideea a fost una comună, și că există deschidere pentru acest demers. Ca beneficii imediate, șeful de la Locală spune că de pe raza orașului vor dispărea mașinile abandonate, dar și cele care blochează circulația.

“Am avut deja o discuție în Comisia de Circulație, va fi bineînțeles o decizie a administrației, pentru că sunt niște pași de făcut. Trebuie găsit un loc de depozitare, care trebuie amenajat cu pază, unde să păstrăm mașinile ridicate. 

Ca și beneficii, ne-am scăpa de toate mașinile abandonate și fără stăpân din Lugoj. Totodată, am scăpa de mașinile expuse spre vânzare pe domeniu public, plus cele parcate în locuri nepermise. La astea, ba nu vine proprietarul, ba încurcă lucrările de pe domeniul public. 

Eu cred că dacă vom ridica cinci, șase mașini, va avea deja un efect, asta pentru că vor fi costuri de ridicare foarte mari, pe care le vor suporta șoferii. Iar când lumea va auzi despre ele, automat nu va mai parca unde nu trebuie”, a declarat pentru Lugojeanul.ro Florin Dumitru, Director Executiv Poliția Locală Lugoj.

Deocamdată nu există un termen preconizat de la care proiectul propus să intre în vigoare, însă primul pas este cuprinderea autoutilitarei, precum și a locului de depozitare a mașinilor ridicate, în bugetul anului 2021.

Citiţi mai departe

Administrație

Funcționari din Primărie trimiși de primar în Justiție, să răspundă de ilegalitățile făcute ca J’adore să funcționeze

Publicat

în

Primarul Claudiu Buciu se arată decis să impună legea cu orice preț la Lugoj. Edilul a anunțat că restaurantul și pensiunea J’adore funcționează, încă de la început, în baza unor artificii făcute de fostul primar și de către mai mulți funcționari din Primărie.
„Am aflat cu stupoare faptul ca locația J’adore funcționează în baza unor artificii puse la cale de funcționari din Primăria Municipiului Lugoj, artificii în urma cărora operatorul locației beneficiază ilegal de dreptul de a funcționa. Un loc care se bucură de aprecierea consumatorilor se dovedește a fi într-o situație total nepotrivită. Mă gândesc la oamenii care au investit aici și care, în ciuda investiției uriașe pe care au făcut-o, au ales sa beneficieze de sprijinul oferit în mod nelegal de funcționari din primărie dar și de fostul primar, punându-și în pericol întreaga investiție, în loc sa aleagă drumul corect. Pe scurt, în decembrie 2013, proprietarii au obținut o autorizație de construire pentru (!!!) o casă (parte, etaj si mansarda) și anexe la parter. O casă cu câteva zeci de dormitoare, cu un living de peste 1.200 de metri pătrați și făra parcare. În 2015, proprietarii, după ridicarea “casei”, au solicitat schimbarea destinației acesteia în pensiune, restaurant și anexe. Iar Primaria, prin primar, arhitect șef și secretar au acceptat. Pe primar, l-ați demis dvs., Lugojenii. De restul funcționarilor se va ocupa Justiția, după ce vom lua măsurile legale ce se impun. Toate acestea s-au aprobat în ciuda faptului ca, în conformitate cu PUG-ul Lugojului (UTR 19 – unitatea teritorială de referință 19), în acea zona, nu este permisa construirea de clădiri cu funcțiunea de pensiune sau restaurant”, arată Buciu.
Mai mult, cei de la J’adore au fost lăsați să construiască pe terenul primăriei fără autorizație și fără să plătească pentru folosirea acelui teren.
„Cel mai grav este însă faptul ca terenul aferent parcării acestui complex se afla în proprietatea Municipiului Lugoj, proprietarii clădirilor folosindu-l în mod nelegal. Fără o parcare (cu un anumit număr de locuri), tot acest complex nu poate funcționa legal. Deci va trebui închis până la reglementarea situației (dacă va fi juridic posibil). Mai mult, colegii din primărie care emit autorizații de funcționare pentru astfel de activitați au încălcat la rândul lor legea, autorizând aceasta activitate”, susține primarul.
Claudiu Buciu arată că sistemul de a aplica dubla măsură, pentru unii nefiind valabilă legea, este unul nociv pentru o comunitate și că el nu-l îl va accepta, așa cum a fost aplicat în ultimii ani. Edilul Lugojului cere măsuri clare pentru cei de la J’adore.
„Intrarea în legalitate cu privire la aceasta situație va consta în demolarea integrală a parcării existente în fata clădirilor în care funcționează J’adore, astfel încât terenul deținut de Municipiul Lugoj să rămână fără sarcini. Doar astfel, ulterior demolării, terenul va putea face obiectul unei proceduri de atribuire. Sper ca deținatorii J’adore să accepte în al 12-lea ceas că lucrurile trebuie să intre în legalitate și să facă ceea ce este necesar în acest sens, respectiv să demoleze singuri parcarea și să plăteasca Municipiului Lugoj costurile utilizării acestui teren pentru cei cinci ani de activitate. Doar apoi vor putea să solicite utilizarea acestuia, în limitele legii și doar pentru o parte din terenul ocupat în prezent”, arată Buciu

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite