Connect with us


Lugoj

OPINIE: Domn primar, iar ne certati la Gangan la teveu?

Publicat

în

boldea ten teveuInvitat la emisiunea de „dezbateri” de la postul de televiziune local, primarul Francisc Boldea a luat, mai în glumă, mai în serios, la rost jurnaliștii „online” din municipiul de pe Timiș, spunând că se amuză pe seama unor articole pe care le-a citit în presa de pe internet. În loc să susțină conferințe de presă în care să informeze exact oamenii din media, cei drept mulți și în căutare mai mereu de senzaționalul din orice știre cu orice pom căzut peste vreun gard, în legătură cu problemele arzătoare ale orașului, Boldea preferă să meargă la o „emisiune” la care cu siguranță nu a primit niciodată vreo întrebare incomodă. În prima parte a emisiunii, Boldea s-a referit în mare parte la bazinul acoperit.

RETIM

Anunțând că o să-l deschidă la 14 august, primarul lugojean a discutat cu moderatorul și, dintr-o vorbă în cealaltă, a recunoscut că sistemul de intrare la bazin, ce trebuie adus din Germania, nu este nici măcar în țară, astfel că bazinul nu va putea fi folosit de la jumătatea lui august, așa cum a promis inițial. De asemenea, Boldea s-a referit și la cinematograf, despre care a spus că se deschide până în septembrie, deși LUGOJEANUL.ro a cerut o informare publică la ISU Banat despre avizarea PSI a locației, avizare pentru care, conform instituției pompierilor, care ne-a comunicat astăzi răspunsul la solicitarea noastră, nici măcar nu s-a dat încă acordul de strângere a documentației. Astfel, totul ar putea dura încă 6 luni până ce lugojenii vor vedea un film la ei în oraș.

În rest emisiunea a fost și în această seară, așa cum era de așteptat, o odă la adresa primarului orașului, care nu s-a sfiit de la a-i certa pe jurnaliștii care scriu despre el că nu face, că nu drege și că nu e om gospodar. Chiar dacă jurnaliștii nu au scris niciodată un articol fără a-și verifica sursele în mod corect și chiar dacă pe acest site nu s-a dat nicio informație care să aibă ca scop dezinformarea sau punerea într-o imagine proastă a primarului, indiferent dacă a fost sau nu campanie electorală, lucru recunoscut și de edilul șef în nenumărate rânduri, se pare că Boldea s-ar fi supărat pe un articol privind fondurile europene apărut pe LUGOJEANUL.ro, motiv pentru care a și decis să se refere, alături de moderatorul din fața sa, la acest material de presă. Redau în continuare discuția în cauză.

„Moderator: Am înțeles că sunt doar câteva zile până toată documentația aceasta ar fi trimisă, că altfel, spun unii (ghiciți voi cine), se pierd banii, nu va fi făcut, nu. Acuma, eu vreau să vă spun sincer că eu așa sânt, acuma cine mă cunoaște, mă cunoaște, cine știe, știe, (… ) Eu m-am cam săturat de chestiunile astea de a fi Gică-Contra (… ). Trebuie să explicăm și proiectul ăsta.
Boldea: Domnule director, eu m-am obișnuit când văd și pe site…
Moderator: Știți cum, ăăă…
Boldea: Uneori, mă minunez de ce-am făcut, că nici n-am făcut, nici n-am fost acolo.
Moderator: De fapt.
Boldea: Da! Dar zice că am fost, sau că n-am fost, eu mă minunez, dar, mă și Liviu… dar eu mă distrez, sincer vă spun. Chiar dacă vă surprinde, când citesc, am citit pe un site, primăria pierde (… ), domn director, am trimis-o, vă rog să rețineți că am trimis-o de o săptămână.
Moderator: Mai iese în evidență un lucru, domnule, că există jurnaliști și jurnaliști, există informații și informație.
Boldea: Dar putea să dea un telefon și să spună, ce se întâmplă cu el”.

Cam asta a fost discuția. Să o luăm pe rând de la partea cu Gică-Contra. Domnule Gangan, dumneavoastră nu puteți în niciun mod să aveți impresia că sunteți jurnalist, pentru că sunteți moderator și nu faceți niciun fel de muncă jurnalistică din domeniile cunoscute. Punct. Dumneavoastră faceți o emisiune după ce stați în birou la fel de mult cu invitatul cât durează emisiunea în sine. De ce spun asta? Pentru că nu aveți cu ce să îl surprindeți pe invitat, niciodată, niciodată, deoarece întrebările sunt cunoscute deja de acesta. Probabil, nu spun sigur, pentru că nu știu, dumneavoastră nu ați pus o întrebare curată, clară și care să îl pună măcar în șah pe invitatul din emisiunea pe care o moderați vreodată. Dacă mai există și jurnaliști Gică-Contra, asta se datorează faptului că, așa cum zice proverbul românesc, nu toți mieii sug de la oaia cea mai blănoasă, iar aici nu facem nicio referire la freza domnului primar, care are o vârstă respectabilă și pe care noi îl admirăm pentru trecutul de succes din lumea muzicii rock.

Bun, la problema cu informația eronată despre proiectul care a aprins focul, LUGOJEANUL.ro a știut de situație de multă vreme, chiar dintr-un Monitor de Lugoj, iar cum nimeni nu s-a mai referit la ea de luni bune, am decis să întrebăm și să verificăm, așa cum am putut, situația proiectului. Un singur om din primărie ne-a confirmat că documentația nu e gata, atât domnul primar, care nu a ținut conferința de presă de marți din motive necunoscute, cât și purtătorul de cuvânt fiind de negăsit miercuri.

În final, la problema cu jurnaliști și jurnaliști, repet, cu riscul ca domnul Gangan să se supere pe mine, sfatul meu este ca moderatorul acestei emisiuni să se pună într-o zi și să revadă la întâmplare o emisiune pe care a dat-o pe post în ultimii doi ani. Dacă rezistă până la capăt, eu mă las de meserie și mă duc la fabrica de conserve din Guben. Nu poți să jignești, nici măcar să bați un apropo, despre un alt coleg de breaslă că este neinformat și că își face meseria într-un mod greșit, când telespectatorii tăi nu există. Iar pentru buna comunicare dintre primarul Boldea și jurnaliștii LUGOJEANUL.ro, promit public că data viitoare o să insist mai mult cu telefoanele și, dacă nu mi se răspunde, o să merg la biroul oval ca să îmi pun întrebările.

Gabriel Iosa
gabi.lugojeanul@gmail.com

lugojeanul-news-everywhere,-everytime-banner

16 Comments

16 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lugoj

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu moartea a două persoane, în mai puțin de 24 de ore lângă Lugoj

Publicat

în

RETIM

Două accidente grave, dintre care unul soldat cu două persoane care și-au pierdut viețile, au avut loc în mai puțin de 24 de ore pe același drum de lângă Lugoj. Este vorba despre drumul European 70, DN6, spre Caransebeș, acolo unde nu de puține ori au loc accidente grave din cauza neadaptării vitezei și a oboselii șoferilor.

Primul accident a avut loc sâmbătă spre duminică, aproape de miezul nopții. Un șofer care ar fi adormit la volan pe raza satului Gavojdia, potrivit polițiștilor, a intrat cu mașina pe care o conducea într-un autotren. Impactul frontal a fost devastator, două persoane decedând pe loc.

„Azi-noapte, în jurul orelor 23.35, un bărbat în vârstă de 41 ani, a condus un autoturism pe DN 6, dinspre municipiul Lugoj spre municipiul Caransebeș, iar la km 488+200m a intrat în coliziune cu o autoutilitară ce circula regulamentar condusă de un bărbat în vârstă de 49 ani. În urma impactului a rezultat decesul bărbatului în vârstă de 41 de ani și a unei femei în vârstă de 37 de ani, pasageră în autoturism. În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă”, au declarat reprezentanții IPJ Timiș.

În al doilea accident, mai ușor, care a avut loc duminică dimineața la Jena, un șofer al unei mașini mici nu a păstrat distanța între autovehicule, acroșând din spate un TIR. În urma impactului a rezultat rănirea șoferului, care a fost dus de urgență la spital. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili circumstanțele exacte ale celor două accidente rutiere.

Citiţi mai departe

Lugoj

Șofer rupt de beat, cascador cu mașina în stația peco, nu departe de Lugoj

Publicat

în

RETIM

Luni dimineață, în jurul orei 09:00, în timp ce efectuau serviciul de patrulare, polițiștii au depistat, un bărbat în vârstă de 58 de ani, care a condus un autoturism sub influența băuturilor alcoolice. În apropierea unei stații de combustibil din orașul Făget, acesta a lovit o bordură și s-a rasturnat.

În urma impactului au rezultat doar pagube materiale. În urma testării cu aparatul etilotest, a rezultat o alcoolemie de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Cel în cauză, a fost condus la spital pentru recoltarea probelor biologice în vederea stabilirii cu exactitate a alcoolemiei.

Pe numele șoferului a fost deschis un dosar penal pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sub influența băuturilor alcoolice.

foto: arhiva Lugojeanul

Citiţi mai departe

Lugoj

De ce este vinul de Porto unul dintre cele mai prestigioase vinuri din Europa

Publicat

în

Vinul de Porto este cel mai prestigios și cunoscut dintre vinurile portugheze și unul dintre cele mai consumate din Europa. Își primește numele de la orașul de coastă Porto de unde este expediat, dar, de fapt, este produs cu struguri crescuți în interiorul muntos al Alto Douro (regiunea viticolă). Să aflăm de ce este atât de special!

RETIM

Porto, oraș al vinului

Am putea numi Porto orașul vinului, deoarece pe de o parte te poți bucura de „vinho verde”. Vinul acela proaspăt, de vârstă fragedă, care nu este de fapt verde! Și, pe de altă parte, poți găsi faimosul „vin de Porto”, care este cel mai exportat vin din Portugalia în toate părțile lumii.
Dar nu a fost exportat întotdeauna de aici.

Centrul comerțului cu vin a fost elegantul oraș Viana do Castelo, de pe coasta de nord a țării. Ceea ce s-a întâmplat a fost că terenul montan nu le-a permis să transporte vinurile pe uscat de pe Valea Douro. Așadar, au început să le transporte de-a lungul râului Douro până în orașul Porto. Și de acolo, în lume!

Istoria vinului de Porto

Negustorii englezi au ajuns în orașul Porto în căutarea unui substitut pentru vinul francez când, în 1678, Anglia și Franța au intrat în război. Guvernul francez lansase o serie de măsuri pentru restricționarea importurilor de bunuri britanice în țara lor, iar guvernul britanic a oprit comerțul cu Franța. Deci, Porto a fost această sursă alternativă de aprovizionare pe care doreau să o găsească.

Dar vinul a plecat într-o ​​lungă călătorie spre Anglia și nevoia de a-l păstra i-a determinat pe negustori să adauge rachiu. Acest lucru a stabilizat vinul și i-a permis să reziste la temperaturile și umiditatea excursiilor cu barca. Acest amestec i-a entuziasmat pe englezi, încurajându-i să se stabilească în oraș și să-și deschidă propriile pivnițe acolo. De aceea există atât de multe nume britanice în mărci.

Un secol mai târziu, în 1756, prim-ministrul portughez, Marqués de Pombal, a stabilit limitele geografice ale podgoriilor de vinuri de Porto, creând „Regiunea delimitată a Duoro”. Podgoriile au fost clasificate în funcție de calitatea lor și au fost stabilite standardele de producere a vinului.

Prezent

Există aproximativ 33.000 de cultivatori de struguri certificați în regiunea Douro și peste 30 de soiuri de struguri acceptate pentru a produce acest vin. Sunt cultivate pe o terasă abruptă, ceea ce face foarte dificilă mecanizarea procesului. Dar condițiile climatice, solul și soiul de struguri din regiunea viticolă Douro nu pot fi reproduse în altă parte a lumii!

Există o întreagă afacere de turism în jurul acestei afaceri: degustare de vinuri, excursii cu trenul cu aburi, croazieră pe Douro, participarea la culesul recoltei, suveniruri de vin, etc.

De ce e vinul de Porto special

Caracteristicile vinului de Porto îl disting de vinurile obișnuite. Toate soiurile de vin de Porto au arome și savori bogate, intense și foarte persistente, cu un conținut ridicat de alcool (de obicei între 19% și 22% vol.). vin într-o varietate de culori și niveluri diferite de dulce.

Una dintre cele mai importante calități ale unui vin de Porto adevărat este amestecul unic de struguri indigeni portughezi. Strugurii de Porto includ Touriga Franca, Touriga Nacional, Tinta Roriz (sau Tempranillo), Tinta Barroca și Tinta Cão și se spune că există cel puțin 52 de soiuri! Fiecare strugure adaugă o aromă unică amestecului. De exemplu, Touriga Nacional adaugă note de afine și vanilie, iar Touriga Franca adaugă note de zmeură și scorțișoară.

Stiluri de vin de Porto

Există multe categorii oficiale diferite de vin de Porto, dar cele mai multe se încadrează în aceste 4 categorii:
Vin de Porto Ruby (roșu): un vin de Porto roșu profund, care include vinul de Porto Vintage, târziu îmbuteliat (LBV), Crusted și Ruby
Tawny: un vin foarte dulce, îmbătrânit în butoi, cu arome oxidante de nuci și caramel
Alb: realizat cu struguri albi indigeni, inclusiv Rabigato, Viosinho, Gouveio și Malvasia
Roze: Acesta este un nou stil de vin de Porto făcut ca vin rosat cu arome de căpșuni, violete și caramel.

Vintage, cel mai bun vin de Porto

Vintage este cea mai înaltă clasificare a vinului de Porto. Vintage este un vin de calitate excelentă produs dintr-o singură recoltă. Este considerat regele vinurilor de Porto, reprezentând doar un mic procent din producția totală.

Este îmbuteliat între 1 iulie al celui de-al doilea an și 31 decembrie al celui de-al treilea an după recoltare. Deși poate fi consumat imediat, este de obicei păstrat în pivnițe de îmbătrânire pentru o perioadă care poate dura până la 40 de ani.
Este un vin rosu foarte închis la culoare, care devine mai moale după îmbătrânirea în sticlă.

Servirea vinului de Porto

Vinul de Porto trebuie servit chiar sub temperatura camerei, la aproximativ 16°C.
Vinurile de Porto se potrivesc minunat cu brânzeturi cu aromă bogată (inclusiv brânzeturi albastre), deserturi de ciocolată și caramel, nuci sărate și afumate și chiar și carne dulce-afumată.

Citiţi mai departe

Lugoj

Dezvoltăm România! Dezvoltăm Timișul European! (P)

Publicat

în

În 6 decembrie, timișenii se vor afla în fața unei mari oportunități. Este pentru prima dată după foarte mulți ani, când există posibilitatea ca toți factorii decizionali de la nivel local și național să aibă o viziune comună pentru dezvoltarea județului. Votul din 6 decembrie va fi cel care va da semnificație rezultatului de la alegerile locale. Autoritățile locale au nevoie de sprijin consistent din partea Guvernului și a Parlamentului pentru ca proiectele de care Timișul are nevoie să se concretizeze.

RETIM

”Guvernul PNL a reușit să atragă într-un an fonduri europene cât toate guvernările PSD la un loc. Președintele Klaus Iohannis a obținut la Bruxelles o sumă record pentru investiții, 80 miliarde de euro. Dezvoltarea Timișului va fi posibilă doar cu un parteneriat puternic administrație locală-Guvern-Președinte și un Parlament sănătos ca liant. Dacă noua conducere a Consiliului Județean nu va avea de partea sa, un Guvern liberal, dezvoltarea Timișului va fi pusă sub semnul incertitudinii”, susține Ionuț Gaiță, candidatul PNL Timiș pentru Senatul României.

Dezvoltarea Timișului la nivel european este deviza liberalilor pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie. Guvernul PNL a pornit deja pe acest drum, dar au existat foarte multe situații în care majoritatea toxică din Parlament, reprezentată de PSD, a pus piedici.
”Suntem singura țară din europeană care nu a intrat în recesiune tehnică. Economia a crescut, in trimestrul III, cu 5,6%. Este rezultatul măsurilor bune luate de Guvern: am eliminat supra-acciza la carburant și suprataxarea contractelor part-time, introduse de PSD, am reușit să scădem inflația de la 5,4% la 2,8%. Am mărit alocațiile cu 20% și pensiile cu 14%. Sunt fapte evidente care se simt direct în buzunarele românilor. Am reușit toate aceste lucruri într-o perioadă extrem de dificilă. Dar, toate aceste rezultate sunt confirmarea faptului că în ultimul an am creat premisele pentru dezvoltarea României. De aici înainte, cu un guvern responsabil și cu măsuri deștepte, avem baza pe care putem construi”, afirmă deputatul liberal, Marilen Pirtea.

Programul propus de Alin Nica, noul președinte liberal al Consiliului Județean, a câștigat încrederea oamenilor și a adus în discuție, după foarte multă vreme, obiectivele mari pe care acum candidații PNL le-au integrat pe lista priorităților pentru următorii 4 ani. Iată câteva dintre proiectele pe care aceștia le consideră obligatorii pentru dezvoltarea Timișului, la nivel european:
Centura Timișoarei și legătura cu autostrada A1 sunt două proiecte văzute ca un întreg. Centura este o prioritate pentru întreg județul, care va asigura pentru cetățeni și transportatori noi legături cu drumurile de mare viteză și care va fluidiza traficul în Timișoara. De asemenea, o nouă legătură rutieră cu două benzi pe sens, între Arad, Timișoara și DN 69 va fi cea de-a treia descărcare de pe autostradă, după Remetea Mare și Giarmata.

Autostrada Timișoara-Moravița ne va lega de Belgrad. Timișoara poate deveni singurul mare centru universitar din țară înconjurat de autostrăzi cu legături rapide directe spre Europa, prin două rute (Timișoara-Belgrad-Atena și Timișoara-Nădlac-Budapesta-Milano).
Sala Polivalentă cu 16. 000 de locuri. Este un obiectiv care poate da Timișoarei cel mai mare spațiu multidisciplinar din zona de vest a țării. De aici se va da tonul vieții cultural-sportive în România. Noua sală va putea găzdui evenimente, târguri și expoziții naționale și internaționale de mare amploare.

Un stadion nou cu o capacitate de aproximativ 32.000 de locuri. Noua Arenă sportivă poate fi ridicată pe vechiul amplasament ”Dan Păltinișanu”. Timișul are nevoie de infrastructură sportivă de nivel european pentru a putea găzdui evenimente sportive cu relevanță națională și internațională, dar și pentru a da un imbold puternic revigorării sportului bănățean.
Un nou spital modern în Lugoj. Noua structură va avea între 250 și 300 de paturi și va deservi peste 200.000 de cetățeni din estul județului Timiș. Investiția se va ridica la aproximativ 60 de milioane de euro și are șansa de a fi finanțată prin Programul Național de Reziliență, din fonduri europene.

Timișoara – Capitală Europeană a Culturii. Anul 2023 va fi un regal cultural de succes pentru Timișoara și pentru întreg județul, dar pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie ca în următorii 2 ani, publicul timișean să-și recupereze spațiile culturale și patrimoniul cartierului Cetate.

Comandat de PNL Timiș. Executat de SC BANAT PRESS SRL Cod mandatar financiar: 11200025

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite