
Ministerul Finanțelor are în dezbatere publică un proiect de ordonanță de urgență (OUG) menit să stopeze deficitul bugetar. În contextul crizei economice și al presiunilor fiscale existente, măsurile propuse sunt radicale și vizează multiple domenii ale bugetului public. Printre acestea se numără stoparea completă a angajaților în administrație, colectarea la guvern a bugetelor necheltuite de primării și alte instituții pentru proiectele cu fonduri UE, PNRR, stoparea plății sumelor în contul retrocedării imobilelor confiscate, stoparea oricăror cheltuieli cu traininguri/instruiri/consultanță/mobilier, dar și limitarea sporurilor pentru bugetarii care gestionează fonduri europene.
Instituțiile de stat care nu au făcut plăți de minim 50% din bugetele prevăzute pentru proiectele europene din PNRR sau bugetul multianual al UE până la 31 august cedează sumele necheltuite la fondul de rezervă bugetară.
„ART. XXXVI: Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, sumele prevăzute în bugetele ordonatorilor principali de credite la titlul 56 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“, la titlul 58 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020“, la titlul 60 „Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR“, precum și la titlul 61 „Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR“ sunt cedate la Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, dacă din execuția bugetară reiese că sunt efectuate plăți sub 50% până la data de 31 august 2024 din valoarea alocată la nivelul fiecărui titlu
Primăria Lugoj are doar din PNRR proiecte în valoare de peste 800 de milioane de lei, cea mai mare parte din aceste sume nefiind cheltuite în momentul de față: