Connect with us


Administrație

Mii de proprietari din Lugoj nu au contracte cu Retim. Cine le va prelua gunoiul de la 1 mai

Publicat

în

De la 1 mai, Retim, noul operator de gunoi va începe activitatea pe zona Lugojului. Chiar dacă mai sunt doar câteva zile până la acest moment, în momentul de faţă există o serie de probleme nerezolvate.

PMP

În primul rând, mai mult de jumătate din populaţia Lugojului nu are contracte semnate cu noul operator. Asociaţiile de locatari refuză în continuare semnarea contractelor colective, recomandând Retim-ului să semneze indivudual cu fiecare proprietar. Primarul Francisc Boldea susţine că la case au fost distribuite circa 7.000 de pubele, doar jumătate din necesar. Contractele nu au fost primite de către oameni, care au fost puşi să semneze doar pe o tabletă, fără să vadă niciun document. Cei aproximativ 25 de angajaţi Salprest nu au fost preluaţi nici în momentul de faţă de către Retim.

USR

În acest context incert, primarul Francisc Boldea susţine că administraţia Lugojului nu poate să intervină. “Există o foarte mare îngrijorare şi din partea noastră la momentul de faţă. Dar contractul este direct, între cele două părţi: operator şi populaţie. Noi nu avem cum să intervenim. Am convocat pentru săptămâna aceasta o întâlnire la primărie cu conducerea societăţii Salprest, operatorul care îşi încetează activitatea la 1 mai şi Retim, cel care începe. Vrem să ştim şi noi cum stau lucrurile”, a declarat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

„Contractele se vor încheia, gunoiul se va ridica!”

Pe de altă parte, Salprest, societatea care s-a ocupat de salubritatea Lugojului, până în prezent, trece prin momente extrem de dificile. Încasările pentru serviciile prestate se fac tot mai greu. Retim, care este şi operatorul deponeului de la Ghizela ameninţă că nu îi va mai primi gunoiul, dacă în următoarele zile nu va achita facturile restante, pentru lunile ianuarie şi februarie. “Ne-au somat doar. E destul de greu. Noi facem tot ce putem să încasăm de la populaţie, avem zece angajaţi pe teren, însă plăţile se fac tot mai greu. Factura noastră este de cel puţin un miliard pe lună, ori noi trebuie să încasăm banii aştia”, spune Mircea Ghera, directorul Salprest.

Ghera susţine că momentan datoriile sunt eşalonate, însă nu garantează că Salprest poate plăti după graficul stabilit de Retim.

Traian Stancu, directorul Agenţiei Intercomunitare de Deşeuri Timiş, asociaţia care supreveghează salubritatea, din partea CJT, are încredere că Retim va rezolva problemele.

“Cunosc toate problemele care au apărut la Lugoj. Retim este una din cele mai bune societăţi de salubritate din ţară. Am trimis oamenii la Lugoj şi au aflat ce se întâmplă. Noi nu ne putem împiedica de un preşedinte de asociaţie care vrea şi el să se lipească la un proiect şi să câştige nişte bani sau de nu ştiu ce nemulţumiri ale unei societăţi. Retim va începe operarea de la 1 mai şi o să vedeţi că nu vor fi probleme. Eu pot garanta pentru asta! Pentru toate situaţiile care nu sunt rezolvate, Retim are o perioadă de 60 de zile, conform contractului să le rezolve. Dar va ridica gunoiul, lugojenii pot sta liniştiţi că nu se va ajunge la un blocaj. Contractele se vor semna, gunoiul se va ridica”, a declarat Stancu.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Derapaj al fostei administrații în proiectul autobuzelor electrice. Ce trebuie să facă Lugojul urgent

Publicat

în

Noua administrație a Lugojului s-a trezit cu o altă problemă, lăsată moștenire, în unul dintre cele mai mari proiecte cu finanțare europeană în care este implicat municipiul. Este vorba despre achiziționarea celor 81 de autobuze electrice, de către Ministerul Dezvoltării, pentru mai multe orașe din România.

PMP

Nouă dintre acestea, plus stațiile de încărcare, ar urma să ajungă la Lugoj. Numai că, în momentul de față, nu există un depou unde să fie parcate aceste autobuze și nici o locație disponibilă pentru stațiile de încărcare. Primarul Claudiu Buciu spune că fosta administrație a prevăzut ca noile autobuze și stațiile de încărcare să fie duse în curtea societății Meridian, lucru care nu este posibil.

USR

„Problemele noastre sunt legate de faptul că nu s-a prevăzut existența unui depou în acest proiect, pe de-o parte. Pe de altă parte, locul principal de încărcare a acestora a fost stabilit în curte la Meridian, societate care are imobilele ipotecate și e posibil ca acest loc să nu mai poată să fie folosit pentru această destinație. Căutăm variante în care să facem un depou sau o autogară, unde aceste autobuze să poată staționa sau să poată să fie încărcate”, a declarat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

După cum am scris aici, Ministerul Dezvoltării a organizat deja cea de-a treia licitație, la care s-au înscris șapte firme din Turcia, Cehia și Germania pentru a construi autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile se ridică la suma de 180 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

Șapte firme străine se bat pentru a aduce la Lugoj autobuzele electrice de transport public

Publicat

în

PMP

Șapte firme din Turcia, Cehia și Germania se bat pentru a aduce la Lugoj, dar și în alte orașe din România autobuze electrice de transport public. Licitația pe care guvernul a organizat-o în aceste zile valorează 180 de milioane de lei, și prevede achiziționarea a 81 de autobuze complet electrice.

USR

Firmele care își doresc să aducă autobuzele electrice în România sunt Anadolu Automobil Rom, BMC Truck & Bus, Temsa Ulasim din Turcia, SOR Libchavy din Cehia, Karsan Otomotiv din Turcia, precum și asocierea formată din Bozankaya Otomotiv din Turcia și SILEO GmbH din Germania. Acestea  au depus oferte pentru vânzarea a 81 autobuze electrice pentru transportului public urban de călători. Autobuzele vor fi operabile în condiții de șes. 

Licitația organizată de Ministerul Lucrărilor Publice a fost estimată 183,13 milioane de lei, fără TVA, și este finanțată prin fonduri europene nerambursabile.

Autobuzele vor deservi orașele Alexandria – 10 (3 stații de încărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă), Brăila – 11 (3 stații de încărcare rapidă și 11 stații de încărcare lentă), Constanța – 21 (5 stații de încărcare rapidă și 21 stații de încărcare lentă), Drobeta Turnu Severin – 3 (1 stație de încărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă), Focșani – 20 (5 stații de încărcare rapidă și 20 stații de încărcare lentă), Lugoj – 9 (3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă), Slobozia – 7 (2 stații de încărcare rapidă și 7 stații de încărcare lentă).

Citiţi mai departe

Administrație

Recepția la noile blocuri ANL nu poate fi facută din cauza lucărilor prost executate

Publicat

în

bloc-anl-lugoj

FOTO Arhiva

Ultimele blocuri ANL, construite la Lugoj nu pot fi recepționate, din cauza modului în care s-au executat unele lucrări. Primarul Claudiu Buciu spune că s-au descoperit destul de multe probleme.

PMP

„Nu se poate face recepția pentru ca lucrarile sunt finalizate dar neconforme. Sunt obiecțiuni legate de: calitatea lucrărilor în spațiile sanitare; calitatea ușilor, se inchid greu sau freaca pardoselile; calitatea parchetului, s-a umflat deja în câteva apartamente; închiderea geamurilor; calitatea zugrăvelilor. De asemenea, din cauza faptului ca Primăria nu a reușit să rezolve problema racordului la gaz și energie electrică, nu se pot pune în funcțiune centralele termice”, spune Buciu.

USR

Primarul Lugojului spune că astăzi va avea o întâlnire cu responsabilii din Primărie, pentru a afla de ce nu s-a realizat racordul la gaz.

Citiţi mai departe

Pro

Publicitate

Cele mai citite