Connect with us


Administrație

Mii de proprietari din Lugoj nu au contracte cu Retim. Cine le va prelua gunoiul de la 1 mai

Publicat

în

De la 1 mai, Retim, noul operator de gunoi va începe activitatea pe zona Lugojului. Chiar dacă mai sunt doar câteva zile până la acest moment, în momentul de faţă există o serie de probleme nerezolvate.

1-martie-USRPLUS

În primul rând, mai mult de jumătate din populaţia Lugojului nu are contracte semnate cu noul operator. Asociaţiile de locatari refuză în continuare semnarea contractelor colective, recomandând Retim-ului să semneze indivudual cu fiecare proprietar. Primarul Francisc Boldea susţine că la case au fost distribuite circa 7.000 de pubele, doar jumătate din necesar. Contractele nu au fost primite de către oameni, care au fost puşi să semneze doar pe o tabletă, fără să vadă niciun document. Cei aproximativ 25 de angajaţi Salprest nu au fost preluaţi nici în momentul de faţă de către Retim.

În acest context incert, primarul Francisc Boldea susţine că administraţia Lugojului nu poate să intervină. “Există o foarte mare îngrijorare şi din partea noastră la momentul de faţă. Dar contractul este direct, între cele două părţi: operator şi populaţie. Noi nu avem cum să intervenim. Am convocat pentru săptămâna aceasta o întâlnire la primărie cu conducerea societăţii Salprest, operatorul care îşi încetează activitatea la 1 mai şi Retim, cel care începe. Vrem să ştim şi noi cum stau lucrurile”, a declarat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

RETIM

„Contractele se vor încheia, gunoiul se va ridica!”

Pe de altă parte, Salprest, societatea care s-a ocupat de salubritatea Lugojului, până în prezent, trece prin momente extrem de dificile. Încasările pentru serviciile prestate se fac tot mai greu. Retim, care este şi operatorul deponeului de la Ghizela ameninţă că nu îi va mai primi gunoiul, dacă în următoarele zile nu va achita facturile restante, pentru lunile ianuarie şi februarie. “Ne-au somat doar. E destul de greu. Noi facem tot ce putem să încasăm de la populaţie, avem zece angajaţi pe teren, însă plăţile se fac tot mai greu. Factura noastră este de cel puţin un miliard pe lună, ori noi trebuie să încasăm banii aştia”, spune Mircea Ghera, directorul Salprest.

Ghera susţine că momentan datoriile sunt eşalonate, însă nu garantează că Salprest poate plăti după graficul stabilit de Retim.

Traian Stancu, directorul Agenţiei Intercomunitare de Deşeuri Timiş, asociaţia care supreveghează salubritatea, din partea CJT, are încredere că Retim va rezolva problemele.

“Cunosc toate problemele care au apărut la Lugoj. Retim este una din cele mai bune societăţi de salubritate din ţară. Am trimis oamenii la Lugoj şi au aflat ce se întâmplă. Noi nu ne putem împiedica de un preşedinte de asociaţie care vrea şi el să se lipească la un proiect şi să câştige nişte bani sau de nu ştiu ce nemulţumiri ale unei societăţi. Retim va începe operarea de la 1 mai şi o să vedeţi că nu vor fi probleme. Eu pot garanta pentru asta! Pentru toate situaţiile care nu sunt rezolvate, Retim are o perioadă de 60 de zile, conform contractului să le rezolve. Dar va ridica gunoiul, lugojenii pot sta liniştiţi că nu se va ajunge la un blocaj. Contractele se vor semna, gunoiul se va ridica”, a declarat Stancu.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

VIDEO Stația de epurarea a Lugojului, din nou la PRO TV „Aici trebuie să vină DNA-ul”

Publicat

în

Jurnalistul PRO TV Rareș Năstase a revenit la Lugoj, pentru a arăta cum stau lucrurile la Stația de epurarea. A găsit același peisaj dezolant pe care l-a prezentat și anul trecut, în luna februarie. Dejecțiile din canalizarea Lugojului se scurg tot în Timiș, fără să fie epurate.

1-martie-USRPLUS

Rareș Năstase s-a arătat contrariat că nimeni din cei responsabili nu au răspuns în fața legii și că autoritățile nu au luat încă nicio măsură împotriva celor care au gestionat această investiție. Iată, mai jos o filmare făcută, la fața locului, de către jurnalist.

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

VIDEO A început curățenia de primăvară. Echipele Primăriei sunt pe teren conform graficului

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

A început curățenia de primăvară, conform graficului anunțat de Primăria Lugoj. Echipele Serviciului de salubritate se deplasează pe străzile din Lugoj și cu ajutorul unui utilaj toaca toate deșeurile vegetale scoase de oameni la porți. Vă reamintim programul după care se desfășoară această acțiune, pe fiecare zonă în parte. Lugojenii sunt rugațis ă scoată deşeurile vegetale în faţa imobilelor, în grămezi fără a fi legate cu sârmă.

Activitatea se va desfășura conform graficului de mai jos, iar în aceste zile începe la orele 07.00, fapt pentru care populaţia este rugată să scoată în faţa imobilelor deşeurile provenite din gospodăriile proprii până la această oră.

RETIM

PROGRAMUL PE ZONE AL CAMPANIEI „CURĂȚENIA DE PRIMĂVARĂ”

Lugojul German

Perioada 1-5 Martie si 15-19 Martie

I. 01.03.2021 și 15.03.2021

• spl.C.Brediceanu

• spl.Campionilor

• spl.Sporturilor

• str.Paul Chinezu

• str.Ep. Dr.I. Bălan

• străzile adiacente

II. 02.03.2021 și 16.03.2021

• Cartier Țesători

• Stadion I

• Stadion II

• Stadion III

III. 03.03.2021 și 17.03.2021

• str. Bucegi

• str.I.L.Caragiale

• str.Coloman Walisch

• str.Gheorghe Doja

• Pasaj str. Titulescu

• străzile adiacente

IV. 04.03.2021. 18.03.2021

• Cartier Cotul Mic

• spl Tinereții

V. 05.03.2021 și 19.03.2021

• str.Banatului

• str.Bocșei

• str.Herendeștiului

• str. T. Vladimirescu

• străzile adiacente

Lugojul Român

Perioada 8-12 Martie si 22-27 Martie

I. 08.03.2021 și 22.03.2021

• str. D. Bolintineanu

• str. I. Maniu

• Str. G.A.Petculescu

• str. Bella Bartok

• str.I Hauffel

• str. G. Dobrin

• str. L. Blaga

• str. D. Brocea

• străzile adiacente

II. 09.03.2021 și 23.03.2021

• str. Făgetului

• str. 13. Decembrie

• str. Horia

• str. V. Alecsandri

• str. Brandușelor

• str. T. Vuia

• străzile adiacente

III. 10.03.2021 și 24.03.2021

• str.T. Popovici

• str. Caraiman

• str. Tapiei

• str. Libertății

• str. C. Munteanu

• str. Timișului

• str. A. Vlaicu

• str. D. Cantemir

• străzile adiacente

IV. 11.03.2021 și 25.03.2021

• spl. 1 Decembrie 1918

• Cartier Militari

• str. Astalaș

• str. Primăverii

• str. Privighetorii

• str. Cloșca

• str. Crișan

• str. Gen Dragalina

• str. Huniade

• străzile adiacente

V. 12.03.2021 și 26.03.2021

• str.Rosada

• str. Dunării

• str. Narciselor

• str. V.V.Delamarina

• str. Ștefan Cel Mare

• str. I. Creangă

• str. I.P.Banățeanu

• str. Impăratul Traian

• str. M. Kogalniceanu

• str. I.Vidu

• str. C. Coposu

• străzile adiacente

Zilele de 29, 30 și 31 martie, sunt rezervate pentru zonele care nu au fost amintite mai sus.

Mentionăm că, pentru orice nelămurire din partea cetățenilor, Serviciul Public Sere si Zone Verzi poate fi contactat la telefon 0256 351 902 sau 0760 808 137 între orele 7.00 – 15.00.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj plătește o grămadă de bani, aceleiași firme, pentru servicii pe care le-a achiziționat și în 2016

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

Primăria Lugoj cheltuie 117.000 de lei pentru servicii de consultanță unei firme care, în 2016, a prestat aceleași servicii către administrația locală din Lugoj. Este vorba despre FIP Consulting, o firmă care a oferit documentație pentru Planul de Mobilitate Urbană a Lugojului acum 5 ani.

Potrivit anunțului de pe SEAP, primăria a cumpărat “Servicii de actualizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila al Municipiului Lugoj”, iar la descrierea serviciului, cei de la FIP Consulting au specificat că banii vor merge pe “Servicii de elaborare a Strategiei și Planului de Mobilitate pentru orașe medii”. Întrebat despre achiziție, primarul Buciu a explicat că legea este de vină în acest caz. 

RETIM

“Legea ne obligă să le refacem odată la 5 ani. Altfel nu putem accesa fonduri europene. Am ales aceeași firmă pentru că astfel este mai eficient din punct de vedere economic. Oamenii cunosc deja orașul”, a declarat pentru Lugojeanul.ro primarul Claudiu Buciu.

Pe site-ul primăriei din Lugoj există deja un PMUD pentru Lugoj, livrat către primărie în anul 2016 de către FIP Consulting, firmă a lui Radu Victor Andronic, fost consilier al ministrului Valerian Vreme, la Comunicații, și fost director al departamentului de finanțări europene al CFR. 

Încă 54.000 tot pentru mobilitate, la altă firmă

O altă achiziție făcută de primărie este tot din domeniul mobilității, de această dată la Expert Consulting din Timișoara. Pentru 54.000 de lei, primăria va obține “Servicii de consultanță și asistență tehnică de specialitate, în scopul pregătirii documentației de atribuire și evaluării ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziţie publică a două contracte. 

  1. “Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Creşterea calității vieții din municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modemizarea parcurilor”. 
  2. ”Studiu de fezabilitate, Proiect tehnic de execuție și obținerea autorizației de construcție pentru proiectul „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale”, potrivit SEAP. 

În acest caz, primarul Buciu spune că „este vorba despre un alt proiect, consultanță, fonduri pentru mobilitate și regenerare urbană. Prima fază proiectarea, aceasta este și finanțată, apoi și execuția.”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie a primăriei privind tarabele cu mărțișoare la Lugoj, de 1 și 8 martie, pentru acest an

Publicat

în

1-martie-USRPLUS

După ce anul trecut comercianții de mărțișoare nu și-au putut vinde creațiile decât online, pentru că în România apăreau primele restricții, în acest an primăria a aprobat un loc din oraș pentru tarabele acestora. Este vorba despre Piața I.C. Drăgan, acolo unde vânzătorii de mărțișoare și alte cadouri de 1 și 8 martie se vor putea desfășura.

Comercianții vor putea să-și ocupe locurile în piață în două ture, una pentru 1 martie și cealaltă pentru ziua de 8 martie. Pentru mărțișoare, vânzarea va începe vineri, 26 februarie și va dura până pe 1 martie, de Mărțișor. 

RETIM

Pentru Ziua Femeii, comercianții vor putea să își expună produsele din 5 martie, care pică tot într-o vineri, până luni de 8 martie. Până acum, potrivit primăriei lugojene, au cerut autorizație în jur de 20 de comercianți.

Capacitatea maximă a locației este de 30 de vânzători, asta și pentru că administrația locală va impune distanțarea socială a comercianților, din cauza pandemiei. Aceștia vor purta obligatoriu mască și vor oferi dezinfectant de mâini clienților.

Citiţi mai departe
Publicitate

Cele mai citite