Fidelity by Iulius Mall

Mii de proprietari din Lugoj nu au contracte cu Retim. Cine le va prelua gunoiul de la 1 mai

De la 1 mai, Retim, noul operator de gunoi va începe activitatea pe zona Lugojului. Chiar dacă mai sunt doar câteva zile până la acest moment, în momentul de faţă există o serie de probleme nerezolvate.

În primul rând, mai mult de jumătate din populaţia Lugojului nu are contracte semnate cu noul operator. Asociaţiile de locatari refuză în continuare semnarea contractelor colective, recomandând Retim-ului să semneze indivudual cu fiecare proprietar. Primarul Francisc Boldea susţine că la case au fost distribuite circa 7.000 de pubele, doar jumătate din necesar. Contractele nu au fost primite de către oameni, care au fost puşi să semneze doar pe o tabletă, fără să vadă niciun document. Cei aproximativ 25 de angajaţi Salprest nu au fost preluaţi nici în momentul de faţă de către Retim.

Publicitate

În acest context incert, primarul Francisc Boldea susţine că administraţia Lugojului nu poate să intervină. “Există o foarte mare îngrijorare şi din partea noastră la momentul de faţă. Dar contractul este direct, între cele două părţi: operator şi populaţie. Noi nu avem cum să intervenim. Am convocat pentru săptămâna aceasta o întâlnire la primărie cu conducerea societăţii Salprest, operatorul care îşi încetează activitatea la 1 mai şi Retim, cel care începe. Vrem să ştim şi noi cum stau lucrurile”, a declarat Francisc Boldea, primarul Lugojului.

„Contractele se vor încheia, gunoiul se va ridica!”

Pe de altă parte, Salprest, societatea care s-a ocupat de salubritatea Lugojului, până în prezent, trece prin momente extrem de dificile. Încasările pentru serviciile prestate se fac tot mai greu. Retim, care este şi operatorul deponeului de la Ghizela ameninţă că nu îi va mai primi gunoiul, dacă în următoarele zile nu va achita facturile restante, pentru lunile ianuarie şi februarie. “Ne-au somat doar. E destul de greu. Noi facem tot ce putem să încasăm de la populaţie, avem zece angajaţi pe teren, însă plăţile se fac tot mai greu. Factura noastră este de cel puţin un miliard pe lună, ori noi trebuie să încasăm banii aştia”, spune Mircea Ghera, directorul Salprest.

Ghera susţine că momentan datoriile sunt eşalonate, însă nu garantează că Salprest poate plăti după graficul stabilit de Retim.

Traian Stancu, directorul Agenţiei Intercomunitare de Deşeuri Timiş, asociaţia care supreveghează salubritatea, din partea CJT, are încredere că Retim va rezolva problemele.

“Cunosc toate problemele care au apărut la Lugoj. Retim este una din cele mai bune societăţi de salubritate din ţară. Am trimis oamenii la Lugoj şi au aflat ce se întâmplă. Noi nu ne putem împiedica de un preşedinte de asociaţie care vrea şi el să se lipească la un proiect şi să câştige nişte bani sau de nu ştiu ce nemulţumiri ale unei societăţi. Retim va începe operarea de la 1 mai şi o să vedeţi că nu vor fi probleme. Eu pot garanta pentru asta! Pentru toate situaţiile care nu sunt rezolvate, Retim are o perioadă de 60 de zile, conform contractului să le rezolve. Dar va ridica gunoiul, lugojenii pot sta liniştiţi că nu se va ajunge la un blocaj. Contractele se vor semna, gunoiul se va ridica”, a declarat Stancu.

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate