Connect with us

Administrație

Lugojeni putini (doi) la dezbaterea bugetului pe 2014

Publicat

în

sedinta ordinara a consiliului local lugoj 23 mai 2013 foto lugojeanul (6)Sala de Consiliu a Primăriei Lugoj a fost astăzi locul de desfășurare al dezbaterii publice cu privire la împărțirea bugetului pe anul 2014. Pe lângă aleșii locali și oameniI de presă, câțiva lugojeni și-au făcut curaj și au venit și ei la discuții, interesați fiind de soarta banilor care vor intra în conturile orașului în acest an. Totuși, ca de obicei, puțini au fost cei care au reprezentat societatea civilă, majoritatea celor prezenți în Sala de Consiliu a primăriei, locul de desfășurare a dezbaterii, fiind angajați ai primăriei, consilieri sau șefi ai serviciilor aflate în subordinea administrației locale.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Cei doi lugojeni care au decis să își spună punctele de vedere au vorbit despre problemele lor și despre cele ale orașului, punând în discuție problemele ecologice sau cele privind sediile de asociații din oraș. Astfel, primul vorbitor a vorbit despre situația Fundației „Îngerii Speranței” Lugoj, care caută un sediu încă din 2007 și are de recuperat, din spusele lugojeanului prezent la discuții, o sumă importantă de bani de la primărie.

vodafone angajează

Un alt lugojean ce a luat cuvântul, Mircea Popescu, actualul președinte al filialei PMP Lugoj, a vorbit despre situația ecologică a orașului, despre modalități de investire în belțile de la marginea urbei, dar și despre faptul că la Lugoj lipsește cu desăvârșire… ploaia. Acesta a mai susținut că în oraș este mare nevoie de parcări, fapt confirmat și de primarul lugojean, care a declarat că în acest an se vor amenaja zeci de asemenea locuri de parcare în cartierele lugojene.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Bugetul Lugojului pe anul 2014 este de 103 milioane de lei, fondul de rulment din 2013 adăugând la sumă încă 15 milioane, bani ce vor fi utilizați pentru finalizarea proiectelor importante la care se lucrează în oraș, dar și pentru începerea unor proiecte noi. Din cei 103 milioane, o bună parte vor merge spre domeniile social, în care se vor investi cea mai mare sumă de bani, sanitar, educativ, cultural, sportiv și de investiție. Bugetul urmează să fie votat luni, 27 ianuarie, într-o ședință extraordinară a Consiliului Local Lugoj.

2 Comments

2 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

O asociație evacuată din Primărie bombardează administrația cu zeci de solicitări pe Legea 544

Publicat

în

Liga Dreptății, asociația care a fost evacuată din clădirea Primăriei Lugoj de către primarul Claudiu Buciu, a găsit o modalitate să se răzbune pe cei care conduc administrația locală lugojeană. A transmis mai multe adrese, prin care solicită comisiilor consiliului local zeci de documente. În ultima ședință a Consiliului Local Municipal,  consilierul Nicu Bădina, a cerut un punct de vedere secretarului Dan Ciucu, în legătură cu legalitatea acestor solicitări.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„Văd trei adrese care sunt trimise comisiilor de specialitate ale Consiliului Local. Aș dori să știu, din punct de vedere juridic, care este rezolvarea acestor adrese”, a întrebat Bădina.

vodafone angajează

Viceprimarul Bogdan Blidariu a declarat că li se va răspunde celor de la Liga Dreptății, în termenul legal și conform legii.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Pot să se adreseze instanței, pentru că în instanță se poate cere orice. Nu am mai întâlnit până acum o asemenea situație în care să fie solicitate informații publice Consiliului local. Consiliul nu funcționează ca o instituție cu activitate permanentă, în mod normal aceste cereri se adresează Primăriei. Toate documentele care le solicită sunt pe site-ul Primăriei, le-am făcut deja un răspuns și i-am îndreptat să ia de acolo documentele solicitate”, a completat și Dan Ciucu.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Încă o sesizare penală pentru investiții plătite și nefăcute la Lugoj. Sunt implicați și angajații Primăriei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Primarul Lugojului, Claudiu Buciu, a dezvăluit că, la fosta cazarmă de pe strada Banatului, nu au fost găsite centralele și echipamentele de climatizare, plătite de către Primăria Lugoj constructorului, de doi ani de zile, dar neinstalate. „În acte există. În acte a fost și pusă în funcțiune, chiar dacă nici astăzi locația nu beneficiază de racord la rețeaua de gaz… și a fost și plătită.

vodafone angajează

În această situație se regăsesc două centrale termice și instalațiile și echipamentele pentru climatizare care trebuiau puse în operă în cadrul lucrării de modernizare parțială a clădirii fostei cazarme de pe strada Banatului”, arată edilul. Buciu spune că responsabili pentru acest fapt sunt constructorul, dar și angajații Primăriei Lugoj, cei car e au închis ochii la această situație.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

„Aici au semnat antreprenorul – Technocer (care a și încasat banii – în urmă cu doi ani), dirigintele de șantier – Popescu, directorul investițiilor din primărie – Negruțiu, funcționarul responsabil de proiect – Podaru, dar și fostul primar. Contractul trebuia finalizat acum cinci ani, lucrările nu sunt nici astăzi finalizate. Am luat decizia de a rezilia acest contract, iar când urma să facem recepția a ceea ce s-a executat, am constatat cele expuse mai sus”, susține primarul.

Edilul lugojean anunță că vor fi sesizate, din nou, organele penale de cercetare abilitate să stabilească cine este responsabil. Buciu afirmă însă că sesizările făcute nu au fost rezolvate, iar  „organele de cercetare penală nu dau semne că ar face ceva”

Citiţi mai departe

Administrație

Decizie finală în cazul pieței de vechituri ocico a Lugojului

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Vești proaste pentru lugojenii care credeau că piața ocico se redeschide. Târgul preferat al acestora rămâne închis până cel puțin la toamnă, a precizat administrația locală prin vocea edilului șef. Acesta a declarat că piața de vechituri rămâne închisă cel puțin câteva luni, până la redactarea unui regulament care să permită desfășurarea activității în limitele legii.

vodafone angajează

“Lucrăm la un regu­la­ment de funcționare, cu reguli clare pentru piața de vechituri. Îl vom finaliza până în august, iar mai apoi îl vom supune pentru dezbatere publică și vot în consiliu. Vom redeschide piața în septembrie, sperăm noi, când vom avea totul reglementat. Am avut reclamații de la locuitori, nu îl vom mai deschide fără un regulament, fără a avea activitate civilizată, nu mai putem lăsa pe fiecare să facă ce vrea”, a precizat Claudiu Buciu, primarul Lugojului.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Totodată, primarul spune că decizia de a închide piața ocico a venit și din cauza regulilor referitoare la pandemie, care nu erau deloc respectate în incinta zonei comerciale.

Citiţi mai departe

Administrație

Mai mulți lugojeni au primit ultimatum să taie ambrozia, altfel vor fi amendați cu până la 20.000 de lei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

La nivelul Primăriei Municipiului Lugoj s-a constituit o comisie în cadrul măsurilor întreprinse în vederea evitării instalării și răspândirii buruienii ambrozia pe terenurile intravilane sau extravilane din municipiul nostru. Comisia a constatat existența ambroziei pe un număr de 14 suprafețe.

vodafone angajează

Au fost transmise somații către proprietarii acestor terenuri, atât persoane fizice cât și juridice, situația fiind monitorizată în continuare. În cazul nerespectării de către proprietari a  prevederilor din somații, se vor aplica sancțiuni cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru persoanele fizice şi cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru persoanele juridice.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Comisia continuă activitățile de identificare a terenurilor cu ambrozie pe toată durata de vegetație. Pe această cale facem un apel la cetățeni să ne ofere sprijin în identificarea zonelor în care mai există ambrozie. Așteptăm fotografii și date de identificare a acestor locații la adresele de e-mail: mediu@primarialugoj.ro sau contact@primarialugoj.ro, pe Facebook sau prin intermediul aplicației CityHealth.

În conformitate cu Legea nr. 62/2018, proprietarii sau deținătorii de terenuri, administratorii drumurilor publice, căilor ferate, cursurilor de apă, lacurilor, sistemelor de irigații și ai bazinelor piscicole au obligația să desfășoare lucrări de prevenire, combatere și distrugere a buruienii ambrozia. În scopul distrugerii și a prevenirii răspândirii ambroziei, se impune desfășurarea periodică a unor lucrări de întreținere a terenurilor prin cosire, smulgere, erbicidare sau alte lucrări și metode specifice.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite