Connect with us

Administrație

FOTO: Un copac doborât de furtună a blocat mai multe ore aleea pietonală din fata unui restaurant din Lugoj

Publicat

în

pom-cazut-lugoj-grindina-copaci-dezastru-furtuna-26-mai-2013-foto-galerie-taifas-lugojeanul-2Panică printre clienţii unui restaurant din Lugoj, cauzată de ruperea unui copac în imediata vecinătate a localului. Cei câţiva oaspeţi care serveau prânzul în incinta restaurantului Taifas au tras o sperietură zdravănă, când copacul din faţa localului a fost doborât la pământ de către furtuna ce s-a abătut peste Lugoj în această dimineaţă, imediat după ora 11:00.pom-cazut-lugoj-grindina-copaci-dezastru-furtuna-26-mai-2013-foto-galerie-taifas-lugojeanul-5

RETIM

Imediat ce au auzit bubuitura, oamenii au privit cu frică pe geam, de teamă ca pomul să nu pice pe restaurant. Din fericire, copacul a căzut în partea opusă, blocând pentru câteva ore aleea pietonală de pe malul Timişului, ce leagă strada Nicolae Bălcescu de cartierul Ştrand.pom-cazut-lugoj-grindina-copaci-dezastru-furtuna-26-mai-2013-foto-galerie-taifas-lugojeanul-1 (1)

Nu este singurul incident cauzat de scurta, dar furioasa ploaie, însoţită de vânt, descărcări electrice şi grindină, ce a căzut peste Lugoj între orele 10:00 şi 11:00. Mai mulţi arbuşti, dar şi câteva ţigle de pe casele unor oameni au fost puse la pământ de vijelie. De asemenea, între blocuri, din cauza grindinei, alarmele maşinilor din parcări s-au activat, cauzând pentru zeci de minute un zgomot infernal.

Autoliv angajează

Galerie FOTO: DEZASTRU după furtuna de dimineață! Grindina a distrus munca sătenilor din zona Lugojului

1 Comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

RETIM anunță modificarea tarifelor de facturare (colectare-transport și tratare) a deșeurilor municipale în Zona 0 a județului Timiș

Publicat

în

retimRETIM Ecologic Service S.A. informează toți utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, asociații de proprietari/locatari, persoane juridice și instituții publice) din Zona 0 a județului Timiș, că urmează să se modifice tarifele de facturare, din cauza majorării tarifelor de tratare de la DDN Ghizela.

RETIM

Tarifele de facturare aplicabile pentru întreaga Zonă 0 Timiș, începând cu 1 ianuarie 2024, vor fi cele prezentate mai jos. Diferențele de tarif pentru perioadele deja facturate vor fi cuprinse în următoarea factură.

  • Pentru populație – tarife exprimate în lei cu TVA
Tarif – populațieU.MTarif actual – LEI cu TVA –Tarif nou – LEI cu TVA –
POPULAȚIE URBANlei/persoană/lună19,0019,75
POPULAȚIE RURALlei/persoană/lună6,476,72
  • Pentru persoane juridice – tarife exprimate în lei fără TVA
Tarif – persoane juridiceU.MTarif actual – LEI fără TVATarif nou – LEI fără TVA
RezidualReciclabilRezidualReciclabil
Agenți economici și Instituții Publicelei/tonă434,78375,94457,18391,02
Agenți economici și Instituții Publice – urbanlei/mc165,4527,03173,9828,11
Agenți economici și Instituții Publice – rurallei/mc166,7728,69175,3629,84

Localitățile care aparțin Zonei 0 a județului Timiș sunt următoarele: Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Buziaș, Chevereșu Mare, Coșteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Lugoj, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Recaș, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

Autoliv angajează

 

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj are voie să organizeze o nouă licitație pentru spital. Instanța a respins decizia de reevaluare a ofertei SSAB AG

Publicat

în

Primăria Lugoj a câștigat în instanță contestația împoriva deciziei dată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) care cerea să reevalueze oferta Asocierii SSAB AG, respinsă după prima licitație pentru construcția noului spital.
Managerul proiectului, Claudiu Buciu, a anunțat că decizia instanței este definitivă.
„Instanța a decis astăzi,(n.r – marți 16 aprilie) definitiv, faptul că hotărârea Comisiei de Evaluare a Ofertelor din cadrul procedurii de achiziție publică <<Construire spital și funcțiuni conexe pentru Spitalul Municipal Dr. Teodor Andrei Lugoj>> este valabilă și rămâne în vigoare. Reamintesc că unul dintre ofertanți a contestat decizia noastră de a-i declara oferta ca fiind neadmisibilă.
Instanța a stabilit astăzi că decizia noastră a fost corectă. Ar fi fost o eroare gravă și culpabilă să plecăm la drum în cel mai important proiect al comunității noastre alături de un ofertant care nu și-a putut dovedi experiența similară în construirea de spitale. Procedura de licitație a fost deja reluată”, a scris Buciu, pe pagina sa de Facebook.
Cea de-a doua licitație organizată de Primăria Lugoj pentru construcția unui nou spital, în valoare de 460 de milioane lei a fost lansată, luni, 8 aprilie, în SICAP . Licitația vizează realizarea unei unități medicale moderne, înlocuind vechiul spital, și va cuprinde etapele de proiectare (5 luni), construcție (22 luni) și perioada de garanție a lucrărilor (60 luni).

Noul Spital Municipal va dispune de facilități de ultimă generație, inclusiv sectoare dedicate spitalizării continue, spitalizării de zi, chirurgiei de zi, ambulatoriului, serviciilor de diagnostic și tratament, precum și un compartiment de primiri urgențe, un bloc operator cu 5 săli, servicii de Anestezie și Terapie Intensivă și alte funcțiuni adiacente, având o capacitate totală de 256 de paturi.

RETIM

Ofertele pentru acest proiect vor fi evaluate în funcție de preț, experiența echipei de proiect și graficul de eșalonare a lucrărilor, urmând să fie deschise și analizate până la data de 17 mai.

 

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Administrație

Primăriile se vor putea împrumuta până la un miliard de lei din Trezoreria Statului, pentru cofinanțarea proiectelor europene

Publicat

în

Guvernul României a aprobat proiectul de act normativ propus de Ministerul Finanţelor pentru ca unitãţile administrativ-teritoriale (UAT-uri) sã poatã solicita, în cursul anului 2024, pânã cel târziu 30 septembrie, contractarea de împrumuturi de la Trezoreria Statului, în limita sumei de 1 miliard de lei.

RETIM

”Prin contractarea acestor împrumuturi se asigurã cofinanţarea proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeanã, finanţarea cheltuielilor neeligibile asociate proiectelor şi sumele necesare implementãrii proiectelor finanţate prin PNRR, aflate în sarcina bugetului local, evidenţiate distinct în fiecare contract”, anunţă, vineri, Ministerul Finanţelor, într-un comunicat de presă.

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a precizat că mecanismul era extrem de important, pentru a continua proiectele europene.

Autoliv angajează

”Ceea ce mulţi nu înţeleg este cã, atunci când implementezi un proiect din bani europeni, trebuie sã asiguri o parte de prefinanţare sau cofinanţare din buzunarul tãu. Pentru a sprijini unitãţile administrativ-teritoriale sã termine proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, inclusiv cele care beneficiazã de fonduri prin PNRR, precum şi pentru creşterea absorbţiei fondurilor europene, am identificat mecanismul de împrumuturi din veniturile din privatizare. De asemenea, le vom permite sã poatã efectua trageri din finanþãrile rambursabile contractate sau care urmeazã a fi contractate. Ne asigurãm astfel cã primarii nu rãmân cu proiecte blocate şi cã nu ajungem la dezangajarea sumelor alocate de cãtre Comisia Europeanã, pe care ar însemna sã le suportãm din bugetul de stat”, a explicat ministrul Marcel Boloş.

Citiţi mai departe

Administrație

Fostul ministru al Transporturilor: Lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva nu va fi gata în 2026, din cauza autorităților

Publicat

în

FOTO Asociația Pro Infrastructura

Finalizarea lotului, crucial pentru completarea autostrăzii între Sibiu și Nădlac, nu va putea fi realizată până în 2026, termenul-limită impus pentru a nu pierde finanțarea din PNRR, a declarat Cătălin Drulă, liderul USR și fost ministru al Transporturilor.

RETIM

Într-o intervenție la Digi24 joi, Drulă a criticat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe care l-a acuzat că face promisiuni fără temei în ceea ce privește finalizarea celor 9 kilometri de autostradă între Holdea (județul Hunedoara) și Margina (județul Timiș). Drulă a explicat că întârzierea proiectului nu este din cauza urșilor, așa cum a sugerat Grindeanu, ci din cauza autorităților care nu și-au îndeplinit obligațiile la timp, precum obținerea avizelor necesare și defrișarea pădurii.

Constructorul UMB va începe efectiv lucrările în șantier începând de săptămâna viitoare, conform anunțului ministrului Grindeanu. Totuși, Drulă estimează că lotul nu va fi finalizat până în 2027, explicând că lucrările specifice unui lot care include două tuneluri vor dura cel puțin 3 sau chiar 4 ani.

Autoliv angajează

„Singurul motiv pentru care nu avem autostradă acolo este că statul nu și-a făcut treaba”, a subliniat Drulă. El a amintit că în 2021 au fost alocați 300 de milioane de euro din PNRR pentru acest lot, dar lucrările nu pot începe fără finalizarea tuturor formalităților, inclusiv aprobarea proiectului tehnic și soluționarea problemelor legate de infrastructura existentă în zonă.

Drulă a avertizat că este exclus să se finalizeze lucrările până în 2026, iar România riscă să piardă finanțarea din PNRR dacă proiectul nu este finalizat la timp. Estimările sale indică o finalizare posibilă la sfârșitul anului 2027, având în vedere complexitatea lucrărilor și ritmul de execuție necesar pentru două tuneluri.

Citiţi mai departe

Cele mai citite