Connect with us

Administrație

[FOTO] Bataie de joc la parcarile din Micro 4 din Lugoj! Locul s-a transformat intr-un imens lac asfaltat

Publicat

în

10339119_689481357781801_565494412_nNici nu s-au terminat lucrările la parcările din Micro 4 că cititorii noștri ne-au trimis deja zeci de fotografii și mesaje de nemulțumire, majoritatea dintre ele fiind însoțite de mesajul „bătaie de joc”. Nemulțumirile oamenilor vin de la faptul că, deși până acum erau neasfaltate și aici se dezlănțuia potopul după cea mai mică ploaie, asfaltarea parcărilor nu a rezolvat nici pe departe problema, apa fiind în continuare o problemă după cea mai mică precipitație. Astfel, locuitorii au parte de aceleași bălți, care le mai intră și în subsolurile blocurilor, dar bălți care acum nici nu mai pot intra în pământ, din cauza asfaltului prost turnat.10178436_689480807781856_193912402_n

O primă problemă a apărut la câteva scări de bloc, acolo unde apa a pătruns imediat în subsoluri, din cauza proastei înclinări a păturii asfaltice. În loc să încline parcările spre gurile de canal, muncitorii le-au înclinat tocmai spre intrările în bloc, astfel că apa de ploaie, după ce băltește o perioadă pe locurile de parcare, intră în scara de bloc și chiar în beciurile blocului. Deși și-au dat seama că au ratat gurile de canal, spre unde trebuia să direcționeze apa, muncitorii au revenit la locul faptei și… au descoperit ridicat din pământ un dig de „protecție” la intrarea într-una dintre scările de bloc, dig realizat de locatarii scării de bloc.10318804_689481041115166_273578151_n

Văzând că oamenii au o problemă, lucrătorii au revenit în altă zi, cu scopul de a redirecționa apa spre gurile de canal prin crearea unei văi spre acestea. Singura problemă a fost că, din spusele localnicilor, aceștia au ratat din nou valea, lucrând în derizoriu și fără un plan concret, motiv pentru care apa este din nou pe cale să intre în blocurile de apartamente. Deși li s-au promis parcări de calitate, ca cele din cartiere precum Ștrand sau Cotu Mic, lugojenii de pe Nera s-au trezit cu o mică Veneția în fața caselor, speranța lor fiind ca cineva să îndrepte lucrurile cât mai curând.10356642_689482017781735_1596185377_n 10356571_689483827781554_329386275_nlugojeanul-news-everywhere,-everytime-bannerA apărut „We are Happy in Lugoj”! LIKE&SHARE

3 Comments

3 Comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Șapte proiecte europene au pierdut finanțarea de la UE în 2023, dar nu vor fi gata nici în acest an

Publicat

în

Primăria a anunțat că șapte proiecte europene, care ar fi trebuit să fie finalizate până la sfârșitul acestui an, nu vor fi gata la timp. Finanțarea alocată prin ADR Vest a fost pierdută în 2023. În ciuda acestui eșec, administrația locală a decis să continue lucrările utilizând fonduri din bugetul local, iar consilierii locali au aprobat prelungirea termenului de execuție cu un an, până în decembrie 2025.

„Sunt toate proiectele pe care Primăria Lugoj le-a pierdut de la finanțare în decembrie 2023. Ele au fost prelungite în 2024, dar din bugetul local, pentru că a apărut o normă a ADR-ului. După un an de zile, azi, suntem în aceeași situație: nu au fost finalizate și, din nou, în baza unei alte norme a ADR-ului, se mai prelungesc cu un an, însă sunt în continuare susținute din bugetul local. Trebuie specificat clar că finanțarea pentru aceste proiecte din POR a fost pierdută în decembrie 2023 și toate proiectele sunt susținute acum din bugetul local”, a declarat primarul Călin Dobra.

Proiectele includ transformarea unei școli de pe strada Bocșei într-o grădiniță, achiziția unor autobuze electrice, înființarea unei grădinițe în cartierul Balta Lată, construirea unei săli de sport în zona Braniște, precum și amenajarea unor terenuri de sport și trotuare.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Trei comune de lângă Lugoj așteaptă încă autobuzele electrice promise în urmă doi ani

Publicat

în

Autobuzele care urmau să lege orașul de pe Timiș de Coșteiu și respectiv alte două comune din zonă întârzie să apară. La Lugoj, circulă deja mai multe autobuze electrice prin oraș. În curând, alte trei comune de lângă municipiu ar trebui să beneficieze de astfel de autobuze. Proiectul este unul mai complex, care va lega orașul de trei zone des populate din zonă.

UAT Municipiul Lugoj, alături de partenerii săi din comunele Coșteiu, Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, pregătește două proiecte importante pentru îmbunătățirea transportului public din zonă.

„Primul proiect vizează achiziția de autobuze electrice de 12 metri și stații de reîncărcare, în cadrul parteneriatului dintre Municipiul Lugoj și comuna Coșteiu. Al doilea proiect, care include comunele Gavojdia și Victor Vlad Delamarina, are ca obiectiv achiziția de autobuze electrice nepoluante și stații de reîncărcare.

În prezent, se lucrează la documentația necesară pentru demararea licitațiilor de achiziție, care vor contribui la modernizarea transportului public și reducerea poluării în județul Timiș”, au declarat reprezentanții Primăriei Lugoj.

Aceste proiecte fac parte din angajamentul autorităților locale pentru un transport public mai curat și mai sustenabil. Din păcate pentru locuitori, proiectul are o întârziere de cel puțin un an, având în vedere că fostul primar, Claudiu Buciu, declara în 2022 că autobuzele vor ajunge cel târziu la final de 2023, inclusiv cele pentru sate.

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj reduce cofinanțarea proiectului privind reabilitarea parcurilor. Economie de 11 milioane de lei

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj a început discuțiile cu ADR Vest pentru reducerea cofinanțării pentru proiectele europene, în scopul reducerii poverii financiare asupra bugetului local. Primarul Călin Dobra a anunțat că primul proiect vizat de această reevaluare este „Creșterea calității vieții din Municipiul Lugoj prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor”.

Proiectul include modernizarea Splaiurilor Tinereții, Coriolan Brediceanu, 1 Decembrie 1918 și Corneliu Coposu, prin lucrări care prevăd reabilitarea carosabilului, amenajarea de piste pentru biciclete, reorganizarea locurilor de parcare și realizarea unor zone de tip „shared space”. De asemenea, parcurile Prefecturii, George Enescu, Cornet și Ștrand vor fi modernizate pentru a crea spații publice sigure și atractive.

În urma renegocierilor cu Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Vest, cofinanțarea din partea Primăriei Lugoj a fost semnificativ redusă.

“Așa cum am prezentat și în conferința de presă, toate aceste proiecte, din păcate, s-au făcut fără o analiză foarte atentă din punct de vedere al cheltuielilor neeligibile suportate de bugetul local. […] Din valoarea totală a proiectului de 51.800.000 lei, am redus de la aproximativ 13 milioane sume neeligibile la 2.150.000 lei, tocmai în ideea de a relaxa bugetul local și de a găsi variante să nu încărcăm cu creditul tras de la bancă, să încercăm să rezolvăm strict din partea fondurilor europene aceste proiecte”, a declarat Călin Dobra.

CITEȘTE ȘI: Primăria Lugoj nu poate cofinanța toate proiectele europene obținute. Îi lipsesc zeci de milioane de lei

Citiţi mai departe

Administrație

S-a găsit o soluție pentru ca OMV să nu plece de la Lugoj. Se caută una și pentru readucerea MOL

Publicat

în

„S-a realizat un raport de evaluare pentru posibilitatea acordării superficiei, ținând cont de faptul că terenul aparține municipiului, iar construcția este proprietatea OMV-ului. Astăzi s-a constituit o comisie de negociere care va avea la bază raportul de evaluare. Avem și o solicitare din partea OMV-ului. Mâine, comisia de negociere se va întâlni cu reprezentanții OMV-ului, iar dacă se va ajunge la un consens, Primăria va semna contractul de superficie și activitățile companiei se vor desfășura în continuare”, a declarat primarul Călin Dobra.

Situația nu este singulară. Pe baza unei hotărâri similare (nr. 13 din 27 ianuarie 2022), autoritățile locale au încetat colaborarea și cu SC MOL ROMANIA P.P. SRL, după ce contractul încheiat în 1998 a ajuns la termen. Stația de alimentare MOL de pe strada Caransebeșului a fost închisă, iar până în prezent nu s-a găsit o soluție pentru reluarea activității.

„La MOL este o situație puțin aparte, deoarece s-a luat deja decizia de a nu mai prelungi contractul sau de a nu mai găsi soluții în acest sens. Se putea aplica aceeași variantă, deoarece și acolo construcțiile mall-ului sunt intabulate, iar proprietarii dețin dreptul de proprietate asupra construcțiilor. Se putea adopta aceeași soluție legală. Nu s-a dorit acest lucru la nivelul conducerii primăriei și am ajuns în situația în care, de un an de zile, acel loc este o paragină. Am făcut acum demersuri către Ministerul Dezvoltării pentru a obține un punct de vedere, deoarece dorim să vedem dacă din punct de vedere legal ni se mai permite să aplicăm varianta de superficie. În acest caz, am putea rezolva și situația stației respective”, a mai spus Dobra.

 

Citiţi mai departe

Cele mai citite