Iulius Mall

Firmele de servicii funerare din Lugoj nu vor mai putea funcționa fără avizul Consiliului Local

Primăria Lugoj cere prestatorilor de servicii funerare să obțină acordul Consiliului local pentru a mai putea funcționa. Conform unui anunț transmis, ieri, 6 martie, administrația locală impune anumite reguli de funcționare prevăzute în acte legislative emise din 2014 și 2016.

„Conform prevederilor Legii nr.102/08.07.2014 privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare, cât și ale Hotărârii Guvernului nr.741/12.10.2016 pentru aprobarea Normelor tehnice și sanitare privind serviciile funerare, înhumare, incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum și criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare și nivelul fondului de garantare,  prestatorii de servicii funerare au obligația de a obține avizul consiliului local al unității administrativ-teritoriale pentru desfășurarea activităților respective. Prevederile Legii nr.102/08.07.2014 și ale Hotărârii Guvernului nr.741/12.10.2016 stabilesc serviciile funerare, condițiile de funcționare, criteriile profesionale, condițiile și documentele necesare avizării serviciilor funerare, precum și alte  prevederi specifice”, se arată în anunțul Primăriei Lugoj.

Publicitate

Ce trebuie să facă prestatorii de servicii funerare ca să mai poată funcționa

Consiliul local Lugoj va elibera avizul doar operatorilor care îndeplinesc următoarele condiţii:

  1. a) are capacitatea financiară şi profesională necesară;
  • Capacitatea financiară constă constă într-un fond de garantare constituit pentru plata despăgubirilor datorate în cazul neîndeplinirii sau al îndeplinirii defectuoase a prestărilor de servicii funerare.
  • Nivelul fondului de garantare se stabileşte la nivelul contravalorii a cinci ajutoare de înmormântare, cu obligativitatea majorării acestui fond în funcție de actualizările anuale ale cuantumului acestui ajutor și de realimentare în cazul plății de despăgubiri.
  • Constituie fond de garantare:
  1. suma depusă într-un cont special la banca la care operatorul economic are deschis contul curent;
  2. ii) garanţia bancară sau asigurarea de malpraxis încheiată la valoarea fondului de garantare stabilit prin hotărâre a Guvernului.
  3. b) nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul local;
  4. c) dispune de spaţiul corespunzător pentru desfăşurarea obiectului de activitate în condiţii decente.

Prestarea serviciilor funerare se poate face numai în spaţii autorizate.

Pentru obținerea avizului Consiliului Local al Municipiului Lugoj, în conformitate cu prevederile Legii nr.102/08.07.2014 privind cimitirele, crematoriile umane și serviciile funerare, cât și ale Hotărârii Guvernului nr.741/12.10.2016 pentru aprobarea Normelor tehnice și sanitare privind serviciile funerare, înhumare , incinerarea, transportul, deshumarea și reînhumarea cadavrelor umane, cimitirele, crematoriile umane, precum și criteriile profesionale pe care trebuie să le îndeplinească prestatorii de servicii funerare și nivelul fondului de garantare,  prestatorul de servicii funerare va depune un dosar, care va conține mai multe documente. Dosarul va fi depus la Registratura Primăriei municipiului Lugoj sau pe adresa de e-mail a instituției: contact@primarialugoj.ro

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Fiți la curent cu cele mai importante știri

Apăsând butonul SUBSCRIBE, confirmi că ai citit și ești de acord cu politica noastră GDPR și Termen și condiții
Publicitate