Connect with us

Administrație

Drum pe spațiul verde din centrul Lugojului, pentru fosta reședință a miliardarului J.C Drăgan

Publicat

în

Comisia de circulaţie a Lugojului a amânat înființarea unui drum care să traverseze spaţiul verde de lângă clădirea ce a aparţinut miliardarului Iosif Constantin Drăgan, vândută în 2017 omului de afaceri Sorin Şeroni.  În ultima şedinţă a Comisie de Circulaţie, reprezentanţii Primăriei au cerut votul membrilor pentru înființarea acestui drum. Comandatul Poliţiei Municipiului Lugoj, Mihai Tonenchi a solicitat însă amânarea discuţiei, până la primirea unui aviz de la Agenţia Pentru Protecţia Mediului.

Subiectul a stârnit indignarea politicienilor din opoziţie. Preşedintele PNL Lugoj, Claudiu Buciu a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook, prin care solicită Comisiei de circulaţie să respingă solicitarea.

“Nici mai mult nici mai puțin, Boldea vrea, cu mâna Comisiei de circulație, sa transforme zona verde din fața Primăriei (lipită de fosta reședință a familiei Drăgan), într-un drum asfaltat, astfel încât să creeze înca un acces pentru fosta reședință a familiei Drăgan. Dupa cum se vede, noul proprietar și-a și pregătit poarta de intrare și a și lăsat o gramada de nisip pe domeniul public, de părcă ar fi sigur ca Boldea îi va satisface cererea de a-și crea un nou acces. Nici măcar familia Dragan nu a cerut asa ceva, niciodată!

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

În afară de faptul că, pe domeniul public, nu se pot face intrări private, în afara de faptul că, dacă se va face acel acces se vor pierde mai multe locuri de parcare (inclusiv cel pentru persoanele cu dizabilități), se va distruge și spatiul verde pe care lugojenii îl folosesc, de multe ori, pentru a-și face fotografii după ceremoniile de căsătorie sau botez.

RETIM

Am încredere că membrii Comisiei de circulație vor respinge aberațiile solicitate, mai ales că, în spatele acestei solicitări nu există nici măcar un certificat de urbanism, ori măcar un proiect tehnic întocmit de un proiectant de specialitate ori un aviz de la comisia zonală de monumente”, arată Buciu.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Toate barajele din Banat vor fi verificate, inclusiv cel de la Surduc

Publicat

în

Administraţia Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) va începe de mâine 04.10.2022, până în data de 25.10.2022, acțiuni de verificare  a calității construcției și siguranței în exploatarea barajelor de tip C și D, aflate în întreg spațiul Hidrografic Banat.

Acțiunea se derulează în baza Hotărârii nr. 42/03.10.2022 a Guvernului României-Comitetul Național pentru Situații de Urgență.

„La nivelul ABA Banat se vor constitui echipe mixte alcătuite din personal din cadrul Serviciilor de Inspecție Bazinală a Apelor și Exploatare Lucrări Hidrotehnice, care vor efectua controale de specialitate la toți agenții economici/instituții ale autorităților publice centrale sau locale care administrează și/sau exploatează acumulările și barajele din categoria de importanță C și D, din județele Timiș și Caraș-Severin.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Se vor urmări și verifica: existența și valabilitatea actelor de reglementare, starea tehnică și funcțională a lucrărilor și echipamentelor hidromecanice, urmărirea comportării construcțiilor, starea malurilor/versanților acumulării (existența alunecărilor de teren), gradul aproximativ de colmatare a lacurilor de acumulare, existența planurilor de apărare la inundații, gradul de îndeplinire a măsurilor stabilite prin expertize, inspecții tehnice sau alte verificări anterioare”, arată Sorina Neaga, purtătorul de cuvânt ABA Banat.

RETIM

În Spațiul Hidrografic Banat avem 63 de baraje din categoria de importanță C și D, repartizate astfel:

  • în județul Timiș: 39 de baraje
  • în județul Caraș-Severin: 23 de baraje
  • În județul Arad: 1 baraj

Toate cele 42 de baraje aflate în administrarea ABA Banat au toate avizele tehnice și funcționează în condiții de siguranță (mențiune: la barajul Oravița Mică lucrările de punere în siguranță sunt în derulare, conform programului de investiții).

 

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

„Administrația Buciu” se laudă cu mai multe fonduri atrase în doi ani, decât Boldea și Martinescu în 15 ani

Publicat

în

Anca Micșa Oprea, city-managerul municipiului Lugoj, susține că administrația locală din mandatul lui Claudiu Buciu a reușit, în ultimii doi ani, să aducă mai multe fonduri europene decât administrația Boldea și Martinescu, în ultimii 15 ani.

„Cred că e foarte important să ne uităm la lucruri care contează. Poate, din afară, vedem că există o instabilitate, pentru că nu știm cine este primarul, cine este în conducerea primăriei, dar din interior pot să vă spun că am plecat la drum o echipa și continuăm ca o echipă. Pentru că mare parte din job-ul meu a fost managementul și evaluarea indicatorilor, vă pot prezenta câțiva indicatori. Cel mai important cred că este legat de cifrele administrației. În 15 ani, în toată administrația Boldea și o parte din cea Martinescu, totalul de fonduri atrase în bugetul Primăriei Lugoj a fost de patru milioane de euro. În ultimii doi ani, au fost semnate contracte de finanțare de 13,5 milioane de euro, unele dintre ele intrând deja în perioada de implementare. Pe lângă cele 13,5 milioane din fonduri europene s-au mai semnat trei contracte prin CNI și prin Anghel Saligny, în valoare de opt milioane de euro, iar astăzi (n.r. vineri, 30 septembrie) s-a mai semnat un contract pentru construirea unor locuințe sociale”, declarat Anca Micșa Oprea, pentru Europa Nova Timișoara.

City-managerul Lugojului a mai spus că administrația din care face parte pune foarte mult accentul pe calitatea lucrărilor și pe desfășurarea unor investiții trainice în municipiul de pe malurile Timișului.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

RETIM

Citiţi mai departe

Administrație

Începe proiectul de construcție a 50 de locuințe sociale în Mondial Bocșei. Va dura 20 de luni

Publicat

în

Fostul primar al Lugojului, Claudiu Buciu, a anunțat, astăzi, că s-a semnat contractul de finanțare pentru construcția a 50 de locuințe sociale. în cartierul Mondial-Bocșei.

„Astăzi, 30 septembrie 2022, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a semnat Contractul de Finanțare pentru construcția a 50 de locuințe sociale în Lugoj. Acestea vor fi situate în cartierul Herendeștiului. Valoarea totală a investiției este de 16.543.531,21 RON (inclusiv TVA). Proiectarea va dura maximum 4 luni calendaristice, urmând ca execuția efectivă să dureze maximum 16 luni calendaristice”, arată Buciu, în prezent consilier al primarului interimar Bogdan Blidariu.

Proiectul se va întinde pe o suprafață totală de 18.217 mp. Suprafața construită desfășurată va fi de 3.000 mp, rezultând o suprafață medie de 60 mp pentru fiecare locuință. 30 de locuințe vor fi realizate în regim parter, iar celelalte 20 în regim de parter cu mansardă.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Vor fi amenajate de asemenea și 50 de locuri de parcare, un parc și un loc de joacă.

RETIM

Primăria va asigura și utilitățile necesare (apă, canal, gaz, energie electrică) precum și rețeaua de iluminat public.

Citiţi mai departe

Administrație

Extinderea rețelelor de gaz la satele din Timiș nu se face prea curând. Nu sunt bani nici măcar pentru studiile de fezabilitate

Publicat

în

Extinderea rețelelor de gaz în Timiș, pentru zonele în care nu există, nu se face într-un ritm prea alert. ADI-uri înființate în 2018 și însărcinate cu acest obiectiv se confruntă cu tot felul de probleme. Cea mai importantă este lipsa banilor necesari pentru efectuarea studiilor de fezabilitate. Sunt probleme însă și din cauza subfinanțarii pentru realizarea efectivă a lucrărilor.

Activitatea ADI-urilor, care sunt asocieri între 55 de unități administrativ teritoriale din județ, ar trebui să rezolve extinderea rețelelor de gaz în Timiș, în zona comunelor și orașelor neracordate. Totul s-a blocat încă de la primii pași. Din cele cinci ADI-uri, doar două au reușit să facă studii de fezabilitate, însă firma care le-a realizat nu este plătită și ar putea să ceară recuperarea banilor în instanță. Silviu Dumitrescu, reprezentantul ADI-urilor în Colegiul prefectural a ridicat această problema la ultima ședință.

„În momentul în care s-au constituit aceste ADI-uri a fost stabilit un algoritm de calcul, privind cotizațiile fiecărui membru, pentru plata studiului de fezabilitate. Între timp, conducerea Consiliului județean a stabilit că acel algoritm nu este întocmai corect și avem un blocaj în ceea ce privește plata către firma care a realizat aceste studii de fezabilitate. Au fost realizate plăți parțiale, purtăm negocieri cu cei la Consiliul județean și sperăm că vom găsi o cale prin care vom putea să achităm aceste sume. În caz contrar, probabil că vor exista niște probleme care nu sunt dorite de către nimeni”, a spus Dumitrescu.

Explorează vara bine echipat, cu un premiu din SPOT câștigat!

Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș susține că neînțelegerile legate de cota sumelor suportate vin din faptul că unele ADI-uri au pretenții nefondate.

RETIM

„Unele ADI-uri veniseră cu pretenții la care noi nu ne-am angajat. Și nu poți să votezi, angajezi răspunderea unui membru doar profitând de majoritate. Adică ceilalți asociați nu pot să spună Consiliul județean plătește jumătate din cheltuieli. Avem și noi bugetul nostru, nu pot alții să ne angajeze cheltuieli pe seama noastră. Am spus că putem să contribuim cu maxim 30 la sută din cheltuielile cu studiile de fezabilitate, dar proporțional cu cota parte pe care o are fiecare unitate administrativ teritorială în capitalul social”, a declarat Alin Nica.

Bani prea puțini pentru efectuarea lucrărilor

Cele cinci ADI-uri sunt: ADI Gaz Vest – 78.000 de locuitori, cu 22 de comune care au aderat la asociație, ADI Gaz Nord, cu 8 comune și orașul Recaș – 32.000 de locuitori, ADI Gaz Centru, cu 9 comune – 25.000 locuitori, ADI Gaz Est, cu 15 comune plus orașul Făget – 35.000 locuitori și ADI Gaz Sud cu Deta, Gătaia și 13 comune – aproximativ 44.000 de locuitori.

Toate cele cinci ADI-uri au depus în acest an solicitări pentru finanțarea efectivă a lucrărilor de extindere a rețelelor în programul guvernamental Anghel Saligny, însă cele trei care nu au studii de fezabilitate nu au nicio șansă să primească banii. Probleme sunt și pentru cele două care au reușit să întocmească aceste studii, pentru că suma cuprinsă în programul de investiții Anghel Saligny, pentru extindere gaz în județul Timiș, este de sub 200 de milioane de lei, iar cheltuielile de extindere pentru un singur ADI prevăd o valoare de 400 de milioane de lei.

Citiţi mai departe

Cele mai citite