Connect with us

Educație

Directoarea care a făcut presiuni pentru încheierea unui elev care nu a fost la școală poate scăpa doar cu „scuze”

Publicat

în

FOTO ArhivaInspectoratul Școlar Timiș a demarat verificări la Liceul „Aurel Vlaicu, în urma dezvăluirii celor două înregistrări șocante, făcute publice de către publicația noastră, în care directoarea Mihaela Silvia Gheleșian exercită presiuni și amenință un profesor cu comisia de disciplină. Motivul ar fi refuzul profesorului de a încheia media unui elev care nu a fost prezent la școală, fiind angajat ca șofer în Anglia.

RETIM

Din aceleași înregistrări, pe care le regăsiți la finalul acestui articol, apar și alte aspecte anormale petrecute în acest caz. Elevul a fost încheiat și nu a fost pus absent de restul profesorilor, deși cum recunosc multe cadre didactice, acesta nu ar fi fost la școală decât două zile, în luna noiembrie.

În unele cazuri, notarea s-ar fi făcut în urma unor referate transmise pe WhatsApp.

AUTOLIV

Ce spune Inspectoratul Școlar

Iată mai jos, comunicatul integral transmis redacției de Inspectoratului Școlar Timiș, cu primele concluzii.

„Ca urmare a articolului de presă din publicația www.lugojeanul.ro, din data de 14. 07. 2023, a articolului ”Înregistrări incredibile cu directoarea unui liceu din Lugoj, care îl presează pe un profesor să încheie un elev care nu a fost la școală”, Inspectoratul Școlar Județean Timiș a efectuată o activitate de verificare la Liceul Tehnologic ”Aurel Vlaicu” din mun. Lugoj, activitatea de verificare nefiind pe deplin încheiată.

Concluziile preliminare sunt următoarele:

  1. Se confirmă faptul că înregistrările audio, publicate în mass-media, au fost efectuate la unitatea de învățământ, în cadrul ședinței consiliului profesoral din data de 22 iunie 2023, care a avut pe ordinea de zi validarea situației la învățătură pentru clasele de liceu și de învățământ profesional, la sfârșitul anului școlar 2022 – 2023;
  2. Directorul unității de învățământ recunoaște faptul că a avut o discuție în contradictoriu, în cadrul consiliului profesoral din data de 22 iunie 2023, cu un cadru didactic, însă nu consideră că a făcut presiuni asupra acestuia, în vederea încheierii situației școlare pentru un anume elev. Chiar dacă situația a părut mai tensionată, directorul unității declară că și-a cerut scuze profesorului, la finalul consiliului profesoral, pentru situația creată.
  3. A fost identificat elevul în cauză – elev care studiază în clasa a XII-a – seral, în vârstă de 45 ani, respectiv profesorul care a avut schimbul de replici cu directorul unității de învățământ, inclusiv alte persoane care fac afirmații în înregistrare.
  4. Din declarațiile cadrelor didactice intervievate se desprinde concluzia că între elev și profesorul menționat a existat sau există un conflict.
  5. Au fost constatate deficiențe în completarea catalogului școlar, respectiv inadvertențe în numărul de absențe pentru elevul în cauză, situație care nu este deplin clarificată; De asemenea, au fost constatate deficiențe în ceea ce privește comunicarea unității de învățământ și comisia de reexaminare, respectiv cu elevul în cauză.
  6. Dat fiind faptul că majoritatea cadrelor didactice sunt în concediu de odihnă, concluziile finale nu pot fi deplin conturate în acest moment;
  7. Referitor la acuzațiile privind consemnarea sau neconsemnarea absențelor în catalogul clasei, la data controlului nu sunt dovezi concludente care să contrazică documentul școlar. Inspectoratul școlar se va adresa Poliției de Frontieră în vederea furnizării unor informații clarificatoare.
  8. Inspectoratul Școlar Județean Timiș va continua investigația, în perioada următoare, clarificându-se modalitatea de convocare a persoanelor care se află în concediu de odihnă.
  9. De asemenea, după perioada concediilor de odihnă, se va dispune efectuarea unui control mai extins la Liceul Tehnologic ”Aurel Vlaicu” – mun. Lugoj”

„Nu a existat niciun conflict”

Cum din comunicatul Inspectoratului Școlar Timiș reiese că toată situația ar fi cauzată de un conflict între cadrul didactic și elev, l-am contactat pe Zoli Toth, profesorul care refuză să-l încheie pe elev, să ne explice despre ce conflict este vorba.

„Eu nu îl cunosc pe elevul respectiv, nu l-am văzut niciodată în timpul anului. M-a sunat în ultima săptămâna, s-a prezentat și mi-a spus că este neîncheiat la materia pe care o predau. I-am explicat că nu l-am văzut niciodată la ore și că nu pot să-l închei, după care mi-a spus că el este șofer, în Regatul Unit, și că a fost la școală, în noiembrie, două zile, dar nu când a avut ore cu mine și m-a și întrebat cum de eu mi-am permis să nu vin la școală, în zilele respective. Eu în zilele acelea era liber, nu aveam cursuri. Normal că i-am spus să nu fie nesimțit, moment în care m-a amenințat că vine la școală și mătură holurile cu mine. A venit acum, după încheierea anului, la examenul de corigență, l-am examinat și nu a știut nimic. În situația asta eu nu pot să-l trec. Directoarea mi-a spus că se va face o comisie de reexaminare, cu alți profesori”, ne-a declarat Zoli Toth, profesor la Liceul „Aurel Vlaicu”.

 

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Educație

Fără alimente dăunătoare pentru copii, la 500 de metri de școli. Trebuie să dispară pizza, merdenelele, prăjiturile și sucurile

Publicat

în

Ministerul Sănătății a impus interzicerea comercializării alimentelor dăunătoare pentru copii pe o rază de 500 de metri în jurul unităților de învățământ, ca măsură pentru a combate obezitatea infantilă. Această decizie vizează produse cu un conținut ridicat de zahăr și grăsimi saturate, precum pizza, merdenele, prăjituri și sucuri, considerate vinovate pentru problemele de greutate ale copiilor.

RETIM

În România, aproximativ jumătate dintre copii se confruntă cu probleme de greutate, unii ajungând să sufere de obezitate la vârste fragede. Autoritățile speră ca prin această măsură să reducă consumul de alimente bogate în calorii, contribuind astfel la prevenirea unor afecțiuni grave precum obezitatea, hipertensiunea, bolile cardiovasculare și diabetul.

Deși o lege similară există din 2008, implementarea ei a fost inconsistentă. Magazinele și automatele care vând produse nesănătoase sunt încă prezente, uneori chiar în interiorul școlilor. Ultimul control efectuat de Direcția de Sănătate Publică indica o nevoie urgentă de măsuri mai stricte și de supraveghere continuă pentru a proteja sănătatea copiilor.

AUTOLIV

Citiţi mai departe

Educație

Oferta educațională bogată la Târgul Liceelor, desfășurat la Universitatea Europeană Drăgan din Lugoj

Publicat

în

Miercuri, 15 mai, în holul Universității Europene Drăgan, viitorii liceeni din Lugoj și din școlile aflate în apropierea orașului Lugoj, au avut ocazia să viziteze standurile educaționale  care și-au prezentat oferta pentru anul școlar 2024-2025.

RETIM

Cea de-a XXII ediție a „Târgului Liceelor Timișene -Târgul Ofertelor Educaționale”, eveniment organizat de CJRAE Timiș în parteneriat cu ISJ Timiș s-a derulat la  Lugoj cu sprijinul Universității Europene Drăgan și al Liceului Teoretic „Coriolan Brediceanu” în calitate de organizatori al evenimentului-zona Lugoj.

Cu implicarea domnului rector conf. univ. dr. Dumitru Cornean, al  domnului director prof. dr.  Ioan Aurelian Sima  și al doamnelor profesoare: prof. consilier  Beatrice Franțescu (reprezentant CJRAE Timiș), prof. Daniela Popovici și prof. Marcela Ilieș, elevii participanți au aflat mai multe despre profilurile, materiile de studiu, activitățile extracurriculare specifice vieții de licean și alte oportunități interesante de dezvoltare care fac parte din perioada adolescenței.

AUTOLIV

Elevii au vizitat rând pe rând standurile educaționale pregătite de: Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu” Lugoj, Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” Lugoj, Liceul Tehnologic „Valeriu Braniște” Lugoj, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Lugoj și Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag, au stat de vorbă cu profesorii și elevii care au coordonat activitatea la nivelul orașului Lugoj, au pus întrebări interesante și au răspuns la rândul lor întrebărilor adresate de liceeni.

Citiţi mai departe

Educație

Un elev din Lugoj face parte din echipa care a câștigat medalia de aur, la concursul tinerilor fizicieni din Balcani

Publicat

în

Andrei Croitoru este unul dintre elevi eminenți ai liceului lugojean FOTO Facebook/Liceul Coriolan Brediceanu

Lugojeanul Andrei Croitoru, de la Liceul „Coriolan Brediceanu”, face parte din echipa elevilor care a obținut aurul la un prestigios concurs de la Sofia. Între 8 și 12 mai 2024, capitala Bulgariei a găzduit Turnirul și workshop-ul tinerilor fizicieni, un eveniment de prestigiu la care au participat aproximativ 40 de elevi din Bulgaria, Grecia, Italia, România și Slovacia. Aceasta competiție este un test preliminar important pentru etapa mondială, care se va desfășura între 10 și 16 iulie la Budapesta.

RETIM

Pentru a crește dinamica competiției, organizatorii au decis să permită schimbarea de rol între membrii echipelor, astfel încât fiecare concurent a avut ocazia să fie, pe rând, Reporter, Opponent și Reviewer. Clasamentul s-a realizat individual, nu pe echipe, ceea ce a adus un plus de provocare și diversitate în evaluarea performanțelor.

Toți cei șapte elevi români participanți au obținut Medalia de Aur, demonstrând un nivel remarcabil de pregătire și competență. Lotul României a beneficiat de îndrumarea unor profesori și experți de renume, printre care fiz. dr. Sandu Golcea din Timișoara, prof. Victor Păunescu din București, insp. dr. Gabriel Florian din Dolj și prof. dr. Aurelia-Daniela Florian din Craiova.

AUTOLIV

Cei șapte elevi medaliați cu aur la Sofia au fost:

Premiul I – Rotariu Daniel-Paul, Costache Mihai

Premiul II – Rouă Sergiu

Premiul III – Scheușan Alexandru, Croitoru Andrei (locul al III-lea și la faza națională a competiției)

Mențiune – Zaharescu Radu, Badea Patrick

Lugojeanul Andrei Croitoru a avut o performanță notabilă a participat recent și la Olimpiada de Astronomie și Astrofizică, faza județeană, unde a obținut locul al II-lea la secțiunea S2 (clasele XI-XII) și locul al III-lea la secțiunea S (IX-XII), precum și la Concursul național de fizică „Phi”, la faza națională, unde a obținut locul al II-lea.

Mai multe detalii despre competiție pot fi găsite aici și aici.

Citiţi mai departe

Educație

Românii cu vârste între 16-65 de ani vor fi testați la: citire, calcul și capacitatea de rezolvare a problemelor

Publicat

în

România va evalua pentru prima dată competențele de citire, calcul, capacitatea de rezolvare a problemelor în rândul persoanelor de 16-65 de ani, prin PIAAC, testarea „PISA pentru adulți” a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, OCDE, conform Memorandumului aprobat în ședința de Guvern, arată edupedu.ro.Ministrul Educației și ministrul Muncii vor transmite către OCDE scrisoarea de confirmare. Colectarea datelor pentru testarea PIAAC va avea loc în 2024-2029, iar costurile estimate se ridică la 3,1 milioane de euro.

RETIM

PIAAC evaluează capacitatea populației adulte în trei zone-cheie: citire, calcul, capacitatea de rezolvare a problemelor. Programul evaluează capacitatea persoanelor de a utiliza competențele aferente în mediul familial, la muncă, respectiv în societate. În prezent, peste 40 de țări și teritorii participă la evaluarea internațională.

Conform sursei citate, organizarea PIAAC la nivel national presupune următoarele:

AUTOLIV

„Fiecare țară participantă trebuie să stabilească o rețea de instituții care să asigure coordonarea și gestionarea PIAAC și să desemneze „un centru național„ care este responsabil pentru implementarea PIAAC, în conformitate cu standardele și orientările internaționale care sunt concepute pentru a asigura comparabilitatea și calitatea rezultatelor.

Pe lângă sarcinile de gestionare, coordonare și comunicare, centrele naționale sunt responsabile de aplicarea eșantioanelor naționale, de traducerea și/sau adaptarea instrumentelor cognitive și a chestionarelor, de coordonarea administrării atât a studiului de teren, cât și a studiului principal, de gestionarea aspectelor operaționale legate de tehnologie, de pregătirea și transmiterea unui fișier național de date către consorțiu, de revizuirea rezultatelor naționale și internaționale și de pregătirea rapoartelor naționale.

Toate centrele naționale sunt conduse de un manager național de proiect (NPM), care este sprijinit de o echipă care include un coordonator IT, un manager național de eșantionare (NSM) și un manager național de date (NDM).”

Studiul PIAAC va fi derulat în România de Ministerul Educației și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, cu sprijinul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, al Institutului Național de Statistică, al Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării și al Institutului Național de Cercetare în Domeniul Muncii și Protecției Sociale.

Citiţi mai departe

Cele mai citite