Connect with us

Administrație

CNAIR a deblocat licitația pentru proiectarea lotului Caransebeș-Lugoj, de pe ,,Autostrada Sudului”

Publicat

în

Licitația a fost deblocată după aproape o lună de suspendare în etapa de depunere a ofertelor, noul termen fiind 15 aprilie 2024. Lotul 4 are o lungime de 50 de km., iar contractul o valoare cuprinsă între 18,5 și 22 milioane lei. Primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș au contracte semnate pentru studiul de fezabilitate cu DP Consult, Egis și Proiect Consult Regiunea Transilvania, arată Economedia.ro

RETIM

Deși la lansarea licitației CNAIR anunțase că are asigurată finanțarea prin Programul Transport, documentația procedurii pe care a consultat-o Economedia arată că sursa de finanțare încă nu a fost stabilită : ,,1. Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Încheierea contractului de achiziţie publică este condiţionată de obţinerea/ aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibilă doar în situaţia în care se respectă dispoziţiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice. În cazul în care, indiferent de motive, obţinerea/aprobarea finanţării serviciilor din fonduri de la bugetul de stat şi/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizează, Autoritatea Contractantă va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea nr. 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Autoritatea Contractantă estimează că va obţine finanţarea necesară semnării contractului în primul semestru al anului 2024.” -Documentație SEAP.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

,,Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii Drumului de mare viteză Caransebeș-Lugoj/ Durata fiecărui contract este de 21 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea Studiilor de fezabilitate.”, spunea pe 31 ianuarie 2024, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni.

Autoliv angajează!

Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km), 18 luni

Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km), 26 de luni

Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km), 22 de luni

Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km), 18 luni

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ce s-a ales de parcul pilot înființat la Lugoj, în amintirea persoanelor dragi dispărute dintre noi FOTO

Publicat

în

Peste 100 de mesteceni, răspândiți pe 6000 de mp și, în mijlocul lor, un Ginkgo biloba. Așa era proiectul parcului pilot de la Lugoj, „Plantați în amintire”, inițiat de Asociația Zi de Bine și fosta prezentatoare a știrilor, Melania Medeleanu, împreună cu Primăria Lugoj.

RETIM

Un parc în care fiecare copac să fie plantat în amintirea unui om drag, care s-a stins. Dacă în noiembrie 2022 entuziasmul era mare, zeci de familii fiind prezente la inaugurare, astăzi parcul a devenit el însuși o amintire. Poarta de intrare este mâncată de rugină, iarba nu a mai fost tunsă de mult, aleile aproape că nu mai există, fiind invadate de buruieni, coșurile sunt pline de gunoaie, iar natura nici ea nu a fost prea blândă. Aproape toți copacii, plantați în amintirea celor dragi, s-au uscat. Melania Medeleanu spune că este la curent cu starea parcului și i-a rugat pe cei de la Primăria Lugoj să ia măsuri.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

„I-am făcut și un răspuns doamnei care ne-a sesizat. La rectificarea bugetară vom aloca sumele necesare ca să înlocuim pomii. În toamnă nu au avut nimic. Avem și fotografii cu pomii care erau în vegetație. Ulterior, s-au uscat. Parcul va fi refăcut integral, în sensul că vor fi plantați arbori noi, care se pretează la tipul de sol. Colega de la sere a făcut deja o analiză a pH-ului solului, din care a rezultat ce fel de arbori trebuie să plantăm. O să apelăm la doamna Medeleanu să ne dea codurile QR pentru fiecare arbore în parte și vom reface integral acel parc”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar din Lugoj.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Parcul de la Lugoj a fost primul de acest fel. Proiectul celor de la Asociația Zi de Bine a continuat la Oradea, Cluj și București.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Chiar dacă nu e gata, primul tronson pietonal din centru provoacă deja controverse. Totul pornește de la piatra folosită pentru pavat

Publicat

în

FOTO Facebook

Primul tronson din pasajul pietonal Al. Mocioni se apropie de finalizare. Lucrările sunt destul de avansate, iar constructorul este deja în faza în care așează pavajul, una dintre ultimele operațiuni. Apariția plăcilor în centrul civic a stârnit primele controverse. Discuțiile care se amplifică în sânul opoziției administrației locale sunt legate de materialul din care sunt făcute dalele și de faptul că Primăria Lugoj ar fi schimbat proiectul folosind andezit, o piatră mult mai ieftină și mai puțin rezistentă față de granit.

RETIM

Contactat de Lugojeanul.ro, Claudiu Buciu, consilierul actualului primar, spune că proiectul a fost respectat și piatra este cea recomandată de proiectant și aprobată de Comisia de Monumente.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

„Andezitul a fost recomandat de proiectant. Este în toate documentațiile votate de consilierii PSD și USR în consiliul local, doar că ei nu fac efortul să citească atunci când votează, ci votează cum le zice liderul de partid. Această piatră este prevăzută în documentațiile tehnico-economice încă de la faza de DALI. Nu este nicio schimbare față de proiect sau față de ce s-a licitat. Este conform cu proiectul ce se execută, este conform cu ceea ce s-a licitat sută la sută”, a declarat Buciu.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Lucrările la centrul civic al Lugojului au fost reluate după circa patru ani. Ele au fost demarate de fosta administrație locală, condusă de Francisc Boldea. După alegeri, noua conducere a Primăriei Lugoj a anunțat că proiectul a fost început fără a avea avizele necesare și fără lucrările necesare pentru schimbarea și mutarea rețelelor de apă, canalizare și gaz.

Autoliv angajează!

Locul a rămas decopertat și îngrădit în ultimii ani, perioadă în care edilii locali susțin că au încercat să obțină avizele necesare și să realizeze lucrările de subteran. Între timp, au renunțat la constructorul angajat și la proiectul făcut de fosta administrație, considerând că este mult prea scump.

Primarul interimar, Bogdan Blidariu, a declarat recent, pentru Lugojeanul.ro, că valoarea lucrărilor, conform noului contract, este de 2.900.000 de lei, față de 4.900.000 de lei, cât era în proiectul fostei administrații.

 

Citiţi mai departe

Administrație

Constructorul lotului lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva dă asigurări că va finaliza lucrările până în 2026

Publicat

în

FOTO Economedia.ro

Dorinel Umbrărescu, patronul companiei UMB, a asigurat Ministerul Transporturilor că lucrările la lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva va fi finalizat până în 2026, garantând astfel că România nu va pierde fondurile alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

RETIM

UMB, recunoscută drept cea mai puternică firmă de construcții din România, a început lucrările în această primăvară la cei 10 kilometri dintre Margina și Holdea. Totuși, lucrările la cele două tuneluri de peste 2 kilometri fiecare nu au demarat încă, deoarece nu a fost emisă Autorizația de Construire. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 34 de luni de la emiterea ordinului de începere, ceea ce înseamnă că UMB trebuie să termine tunelurile cu aproape șase luni înainte de termen.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Promisiunile UMB au fost transmise marți, 21 mai la Timișoara, în cadrul Comitetului de Monitorizare Programul Transport 2021-2027, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de sectorul rutier menționând discuțiile directe cu patronul Dorinel Umbrărescu : ,,Am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol): În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră; În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat”.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

În aprilie 2024, Consiliul ECOFIN a decis că Mecanismul de redresare și reziliență european, din care face parte și PNRR-ul României, nu va fi prelungit după 2026. Luni, 22 aprilie 2024, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă al autostrăzii, cu o valoare a contractului de 1,8 miliarde lei finanțat prin PNRR. Lotul va completa autostrada de la Sibiu (Boița) la Nădlac II.

Autoliv angajează!

 

Citiţi mai departe

Administrație

Două firme au depus oferte pentru executarea lucrărilor de reparații la Podul de Fier

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj. Licitația a fost reluată, după ce la prima s-a înscris un constructor a cărui ofertă a fost respinsă. Primarul interimar Bogdan Blidariu spune că în momentul de față sunt două firme, care vor să execute lucrările.

RETIM

„Urmează evaluarea tehnică a ofertelor, care, cel mai probabil se va finaliza la jumătatea lunii iunie, când vom afla dacă vom avea un constructor desemnat pentru executarea lucrărilor la Podul de Fier”, a declarat Blidariu.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Lucrările erau programate să înceapă în luna iunie, însă după reluarea licitației s-ar putea depăși acest termen. Estimarea este că acestea vor dura circa 10 luni, iar pe o mare parte din această perioadă traficul va fi blocat total.

Alin-Adrian Nica

Sszabo Ladislau

Potrivit informațiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea podului este de 11,2 milioane de lei fără TVA. Proiectul cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Cele mai citite