Connect with us

Administrație

Claudiu Buciu clarifică situația terenurilor „dispărute”, de pe strada Timișoarei

Publicat

în

În urma publicării de către jurnaliștii Ziarului Actualitatea a unui articol în care se caută explicații pentru dispariția a 22 de hectare, din viitoarea zonă industrială a Lugojului,  Claudiu Buciu, primarul demis, a publicat pe pagina sa de Facebook o clarificare cu privire la terenurile din Zona Industrială de pe strada Timișoarei.

„Urmare a informațiilor eronate apărute în spațiul media, cu privire la “dispariția” a peste 22 hectare de teren din zona respectivă, dorim să aducem la cunoștința lugojenilor următoarele clarificări:

RETIM

1. Suprafața zonei studiate este de 32,1597 hectare, limitrofe Depozitului Logistic LIDL;

2. În vederea creării Zonei Industriale a fost necesară dezmembrarea căilor de acces către și în incinta acesteia, după cum urmează: – 4625 mp dealungul străzii Timișorii în vederea asigurării culoarului pentru aducerea utilităților și pentru construcția pistei de biciclete; – 6815 mp drum acces la Depozitului Logistic LIDL (existent); – 49097 mp drumuri nou create în incinta Zonei Industriale, drumuri ce fac legătura și între strada Timișorii și drumul de acces la zona “Pescărușul”;

3. Municipiul Lugoj va păstra în proprietate următoarele suprafețe de teren: 42485 mp în vederea edificării unui Parc Fotovoltaic propriu (Studiul de Fezabilitate a fost finalizat); 21244 mp în vederea construirii Depoului pentru autobuzele electrice și a altor spații necesare desfășurării activității societăților deținute de Consiliul Local (DALI în curs de atribuire); 9540 mp reprezentând suprafața ocupată de fostul sediu al CIS (încă nu s-a stabilit o destinație pentru acest imobil); 6313 mp în vederea construirii unei parcări publice; 17955 mp în vederea desfășurării altor activități / servicii de interes public neidentificate în prezent;

4. În etapa I de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați a fost aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 92234 mp (6 loturi de 3200 mp; 5 loturi de 5000 mp; un lot de 19708 mp și un lot de 28326 mp);

5. În etapa a II-a de atribuire prin licitație publică a terenurilor destinate întreprinzătorilor privați va fi aprobată o listă cu terenuri în suprafață totală de 71299 mp (6 loturi de 5000 mp; un lot de 4970 mp; un lot de 2868 mp; un lot de 2900 mp și un lot de 2200 mp)”, arată Buciu.

Articolul jurnaliștilor de la Actualitatea vine după ce Consiliul Local Lugoj a aprobat, în ședința de vineri, din a doua încercare, proiectul de hotărâre, inițiat de către viceprimarul interimar Adrian Serendan, privind vânzarea prin licitație publică a unui număr de 13 imobile-terenuri aparținând domeniului privat al municipiului Lugoj, fără ca cineva să explice ce se întâmplă cu restul terenului.

Buciu mai spune că scopul înființării acestei zone industriale este, în principal, acela de a da micilor întreprinzători locali posibilitatea de a-și muta afacerile din intravilan (din zonele de locuire – unde provoacă un disconfort major vecinilor) într-o zonă special destinată activităților industriale, de comerț specializat (spre exemplu cu materiale de construcții) ori de servicii.

„În subsidiar, interesul nostru este și acela de a atrage noi investitori în municipiul nostru. Am pornit de la un teren neintabulat și am creat condițiile juridice și tehnico-cadastrale pentru ca loturile rezultate să ajungă la întreprinzători cât mai rapid, exclusiv prin licitație publică.

Din sumele rezultate ca urmare a vânzării la licitație a terenurilor vom asigura realizarea de căi de acces (auto, pietonale și pentru biciclete), realizarea de parcări, realizarea iluminatului public și vom dota zona cu utilitățile publice necesare. Nu putem atribui aceste loturi întreprinzătorilor și să-i lăsăm fără infrastructura necesară. Interesul nostru este acela de a dezvolta durabil municipiul Lugoj. Nu înțelegem atitudinea anumitor politicieni locali care se opun consecvent dezvoltării municipiului, votând împotriva oricărei inițiative care, în final, duce la crearea de noi locuri de muncă”, a transmis Buciu.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Cât mai întârzie ieșirea autobuzelor electrice pe traseu? Data avansată de primar ca termen pentru noua rețea

Publicat

în

Noile autobuze electrice sunt gata să-și facă apariția pe traseele din Lugoj. Conform declarațiile primarului interimar Bogdan Blidaru, „luna aprilie” e dată ca sigură pentru apariția celor nouă mijloace de transport în comun pe străzile municipiului.

În acest sens, a început amplasarea provizorie a trei stații de încărcare lentă și a unei stații de încărcare rapidă, până când va fi finalizată auto-autobaza de pe strada Timișorii, unde vor fi amplasate stațiile permanente de încărcare.

RETIM

De asemenea, în cadrul bugetului pentru anul în curs s-a prevăzut și suma de 1.150.000 lei pentru achiziția de noi stații pentru călători, care vor înlocui cele vechi și aflate în stare de degradare. Cu privire la momentul exact al intrării autobuzelor electrice pe traseu, primarul interimar a indicat luna aprilie drept termen estimativ.

În momentul de față se fac demersurile necesare pentru ca aceste mijloace de transport destinate serviciului public fie puse în cel mai scurt timp în circulație. S-au amplasat provizoriu trei stații de încărcare lentă și o stație de încărcare rapidă. Se continuă demersurile în vederea realizării autoautobaze de pe strada Timișorii, unde vor fi amplasate stațiile de încărcare, iar în ședința ordinară a Consiliului Local din cursul acestei luni se va transpune trecerea din inventarul domeniului public a municipiului Lugoj și predarea efectivă în gestiunea operatorului Serviciului Public de Transport Local, operator care de la mijlocul anului 2023 este Societatea de Transport Local Lugoj SRL, societate a Consiliului Local al Municipiului Lugoj”, a declarat Bogdan Blidariu.

Costul biletelor este de: 3 lei pentru o călătorie, 5 lei pentru două călătorii. Pentru traseele Tapia-Măguri, 8 lei o călătorie, 15 lei pentru 2 călători.

Citiţi mai departe

Administrație

Consilierii județeni au aprobat modernizarea drumului de descărcare de pe autostradă. Se fac și piste pentru bicicliști

Publicat

în

Consiliul Județean Timiș a aprobat declanșarea procedurii de expropriere pentru Modernizarea DJ 691, sector Nod de descărcare A1 – limită Județ Arad. Starea actuală a drumului DJ 691 este degradată și impune o intervenție pentru asigurarea în bune condiții a desfășurări fluxului actual de trafic.

Principala componentă a proiectului constă în modernizarea și reabilitarea drumului județean DJ 691 Giarmata-Dumbrăvița. Acest lucru implică refacerea stratului de asfalt, consolidarea structurii drumului și corectarea altor deficiențe pentru a asigura o suprafață de rulare sigură și durabilă.

RETIM

Un aspect inedit al proiectului este construirea de piste dedicate pentru bicicliști de-a lungul DJ 691. Aceste piste sunt proiectate să ofere o rută sigură și confortabilă pentru cicliști, contribuind la promovarea mobilității active și la reducerea impactului negativ asupra mediului înconjurător. În intravilanul localităților, pistele vor fi dispuse pe ambele părți ale drumului, câte una pentru fiecare sens de circulație, pentru a asigura o circulație sigură și eficientă. În extravilan, pista pentru biciclete se va situa pe o singură parte a drumului, dar va permite circulația în ambele direcții.

Proiectul va fi inclus în Programul Regional Vest 2021-2027 pentru finanțare. În plus, pentru a obține terenurile necesare pentru implementarea proiectului, va fi necesară exproprierea în conformitate cu legislația în vigoare, urmând să se inițieze procedura legală în acest sens. valoarea totală a exproprierilor se ridică la circa 200.000 de lei.

Citiţi mai departe

Administrație

DOCUMENT Întreaga listă a investițiilor pentru 2024, în Lugoj. Pentru ce se cheltuie banii bugetului local

Publicat

în

Consilierii locali au aprobat, în urmă cu trei zile, bugetul local al Lugojului. Potrivit declarațiilor primarului interimar, suma totală a bugetului, care include secțiunea de funcționare și dezvoltare, se ridică la aproximativ 90 de milioane de euro.

„Suma totală ce cuprinde secțiunea de funcționare și dezvoltare este de 437. 474.000 lei. Pentru secțiunea de funcționare e cuprinsă suma de 143.605.000 lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare 293. 868.000 lei. Fac precizarea sumele prevăzute pentru dezvoltare reflectă doar lucrările de execuție care vor fi realizate strict în cursul acestui an”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

RETIM

Cum cei mai mulți dintre lugojeni nu au acces la lista de investiții, am decis să o publicăm în întregime, ca toată lumea să poată vedea pentru ce se cheltuie bugetul anului 2024. Sunt 15 paginii de rubrici, cu direcțiile în care merg banii lugojenilor. Cele mai mari sume merg la reabilitarea energetică a școlilor, achiziția de autobuze electrice, realizare și extindere sisteme de alimentare cu apă și canalizare, construirea de locuințe pentru tineri și construirea și reabilitarea de creșe și grădinițe etc. Iată, mai jos, întreaga listă a investiților:

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj a lansat licitația pentru un proiect capital în dezvoltarea orașului

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.ro

Primăria Municipiului Lugoj a lansat un anunț pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru selectarea operatorului economic care va elabora și actualiza în format GIS documentele de amenajare a teritoriului și de planificare urbană la nivelul orașului, celebrul PUG al orașului. Actualul PUG a fost aprobat în 1999, iar valabilitatea lui tot fost prelungită prin hotărâre de Consiliul local, deși nu mai corespundea realității actuale.

Planul Urbanistic General (PUG-ul) este un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a localităţilor ce compun unitatea teritorial-administrativă de bază.

RETIM

Planurile Urbanistice Generale cuprind analize, reglementări şi regulamentul local de urbanism pentru întreg teritoriul administrativ al unităţii de bază (suprafeţe din intravilan, cât şi din extravilan). În acelaşi timp, PUG-ul stabileşte norme generale, pe baza cărora se elaborează mai apoi în detaliu, la scară mai mică, PUZ-urile ş apoi PUD-urile.

Prin digitalizarea procedurilor de amenajare a teritoriului, se urmărește creșterea transparenței și accesului la documentele de planificare spațială și teritorială. De asemenea, se va pune accent pe utilizarea soluțiilor eficiente energetic și durabile în construcții, contribuind astfel la dezvoltarea durabilă a orașului.

Pentru proiectul de la Lugoj, Primăria are la dispoziție suma de 772.863,90 lei. Procedura face parte dintr-un proiect mai amplu, finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență, având ca obiectiv general dezvoltarea urbană și teritorială durabilă și inteligentă. Astfel, Municipiul Lugoj își propune să răspundă nevoilor comunității și să contribuie la creșterea calității vieții locuitorilor săi prin modernizarea și optimizarea planificării urbane.

Citiţi mai departe

Cele mai citite