Connect with us

Actualitate

Cine a greşit în cazul poliţistului ucis de lugojeanul Marcel Lepa. Ce spune Comisia de anchetă

Publicat

în

Comisia de anchetă constituită la nivelul IGPR a finalizat cercetările în cazul poliţistului din Timiş ucis la începutul lunii iunie 2019 într-o misiune de capturare lugojeanului Marcel Lepa. Raportul comisiei de anchetă scoate la iveală nereguli grave, inclusiv falsificarea planului de intervenţie, care nu a existat în realitate, la momentul misiunii, arată ziarul Adevărul.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

IGPR a dispus declanşarea cercetării disciplinare faţă de adjunctul şefului I.P.J. Timiş pe linie de ordine publică, şeful Serviciului Investigaţii Criminale, şeful Poliţiei Oraşului Recaş, şeful Servicului de Logistică, agentul din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale – Compartimentul Urmăriri, care avea în lucru dosarul urmăritului Lepa, adjunctul şefului I.P.J. Timiş pe linie de poliţie judiciară, şeful Serviciului de Ordine Publică şi cei doi agenţi din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale, Compartimentul Urmăriri.

„Cercetările disciplinare vor fi realizate cu celeritate, astfel încât cei responsabili de disfuncţionalităţile identificate de comisia de verificare să fie traşi la răspundere conform legislaţiei în vigoare şi potrivit gradului de vinovăţie a fiecăruia în parte”, transmite IGPR, care a prezentat filmul misiunii în care a fost împuşcat Cristian Amariei, dar şi neregulile comise în cadrul misiunii.

Astfel, potrivit informaţiilor publicate de IGPR, planul misiunii în care a fost împuşcat poliţistul Amariei a fost întocmit la două zile după eveniment, în patru iunie, şi antedatat, cu data de doi iunie, ca şi cum planul de intervenţie ar fi existat la momentul misiunii. În realitate, un astfel de plan nu a existat, intervenţia realizându-se prin comunicarea în timp real, pe Whatsapp.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Constatări punctuale ale comisiei, unde s-a greşit!

  1. La nivelul Serviciului de Investigaţii Criminale al I.P.J. Timiş

Cu ocazia efectuării acţiunii, şeful Serviciului Investigaţii Criminale din cadrul IPJ Timiş,  deşi a fost informat telefonic despre existenţa informaţiei şi iniţierea acţiunii operative de către subalternii săi, a preluat iniţiativa în mod exclusiv şi a comunicat cu structurile din cadrul inspectoratului, fără a-i comunica direct şefului de inspectorat şi fără a-i solicita sprijin în relaţionarea cu unităţile subordonate acestuia, prin actul de comandă.

Astfel, informarea s-a realizat impropriu, prin postarea unui mesaj prin reţeaua Whatsapp, iar demararea acţiunii s-a efectuat fără a exista un feed-back din partea conducerii inspectoratului, care ar fi avut posibilitatea să dispună măsuri corelative, de natură a preîntâmpina apariţia unor astfel de tragedii (ex: angrenarea luptătorilor S.A.S. sau a altor forţe).

Pentru avansarea acestei concluzii, în sensul că postarea unui mesaj pe reteaua whatsapp, de către şeful Serviciului Investigaţii Criminale, nu reprezintă un mod eficient şi operativ de raportare/informare, comisia a avut în vedere împrejurarea că este posibil ca persoanele interesate/destinatare să nu vizualizeze informaţiile în timp real.

Mai mult, deşi a fost informat despre acţiunea ce urma a fi efectuată pentru prinderea persoanei urmărite, şeful Serviciului Investigaţii Criminale nu s-a implicat în efectuarea unor activităţi premergătoare declanşării acesteia, precum instruirea forţelor participante, sau verificarea dotării corespunzătoare a acestora şi nici nu a desemnat un alt ofiţer în acest sens.

Ca atare, în lipsa unui astfel de control din partea acestuia sau a altei persoane desemnate, a fost posibil ca unul dintre poliţiştii participanţi la acţiune să acţioneze fără armamentul din dotare.

În sarcina şefului Serviciului Investigaţii Criminale  poate fi reţinută şi o documentare superficială asupra periculozităţii persoanei urmărite, împrejurare ce rezultă din efectuarea unor activităţi în dosarul de urmărire, ulterior evenimentului.

De asemenea, anterior acţiunii, nu a fost întocmit un plan în acest sens, acesta fiind redactat, în fapt, ulterior activităţii (la data de 04.06.2019) şi asumat prin semnătura de şeful Serviciului Investigaţii Criminale, pentru a conferi un caracter de legalitate intervenţiei din ziua de 02.06.2019.

Documentul a fost prezentat spre aprobare la data de 04.06.2019 adjunctului şefului inspectoratului pe linie de ordine publică, fiind datat şi înregistrat cu data de 02.06.2019.

În context, comisia de verificare evidenţiază atitudinea poliţiştilor implicaţi în derularea misiunii, care, chiar şi în lipsa elementelor de dotare, au acţionat susţinut pentru urmărirea şi prinderea persoanei în cauză, unul dintre ei fiind chiar rănit la picior.

  1. La nivelul inspectorului şef al I.P.J. Timiş

Deşi a luat cunoştinţă informal despre debutul acţiunii, prin mesajul postat şeful Serviciului Investigaţii Criminale şi a observat că acesta din urmă angrena şi alte structuri din cadrul inspectoratului, nu s-a implicat în actul de relaţionare cu unităţile subordonate, până la momentul în care a aflat de producerea tragediei.

Referitor la repartizarea vestelor antiglonţ şi antiînjunghiere, a stabilit această activitate în sarcina şefului Serviciului de Logistică, însă nu a urmărit ulterior  distribuirea efectivă a acestora la structurile subordonate.

  1. Constatări care îl privesc pe adjunctul şefului I.P.J. Timiş

A aprobat, ulterior desfăşurării acţiunii din data de 02.06.2019, Planul întocmit la data de 04.06.2019 de către şeful Serviciului Investigaţii Criminale, pentru a conferi un caracter de legalitate intervenţiei în care şi-a pierdut viaţa un poliţist.

  1. Aspecte rezultate din analiza dosarului persoanei urmărite, instrumentat de către un agent din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale, Compartimentul Urmăriri:

Având în vedere mandatul de executare a pedepsei închisorii emis de instanţa de judecată, la nivelul acestui serviciu a fost constituit dosarul persoanei urmărite Lepa Ionel Marcel, şi repartizat unui agent din cadrul Compartimentului Urmăriri.

Poliţistul a întocmit documentaţia iniţială conform prevederilor legale în vigoare, sprijinit de verificările efectuate de lucrătorii Poliţiei Municipiului Lugoj, întrucât persoana urmărită avea domiciliul pe raza acestei localităţi.

Din analiza dosarului a rezultat că, deşi a avut date şi informaţii care puteau fi valorificate, acesta nu a procedat în consecinţă.

Totodată, s-a constatat că, la dosarul persoanei urmărite, de la data înregistrării acestuia şi până la data producerii evenimentului, nu se regăseşte fişa de cazier a numitului Lepa Ionel Marcel, aceasta fiind emisă şi anexată post-eveniment, la data de 03.06.2019.

De asemenea, la dosar nu exista nicio informaţie cu privire la faptul că urmăritul ar fi fost în posesia unei arme de foc.

  1. Constatări care îl vizează pe şefului Poliţiei Oraşului Recaş                                                                                                                    

Deşi anterior incidentului din data de 02.06.2019 deţinea date cu privire la posibila implicare a utilizatorului autoturismului cu număr de Vrancea, în comiterea de fapte ilicite pe raza oraşului Recaş, acesta nu a efectuat demersuri suficiente în vederea documentării activităţii infracţionale a celui în cauză, a identificării lui, astfel încât, la momentul intervenţiei, aceasta să se fi realizat cu asigurarea tuturor măsurilor poliţieneşti necesare.

De menţionat faptul că, anterior, Lepa s-a sustras unei eventuale legitimări, dând naştere prezumţiei rezonabile că este predispus la comiterea de fapte antisociale.

Practic, în data de 25.05.2019, în jurul orei 08:30 – 09:00, şeful Poliţiei Oraşului Recaş, alături de un agent din subordine, în timp ce se deplasau pe raza localităţii, a observat, pe sensul opus, autoturismul cu număr de Vrancea, despre care cunoşteau faptul că aparţine unui posibil autor de infracţiuni.

Poliţiştii au întors autospeciala inscripţionată, fără a pune în funcţiune semnalele sonore şi acustice, încercând să se apropie de autoturismul în cauză, pentru a-l opri, dar conducătorul auto a accelerat şi a reuşit astfel să se îndepărteze.

Urmărirea s-a realizat pe o distanţă de aproximativ de 4-5 km, până în apropierea localităţii Izvin, operaţiunea finalizându-se fără oprirea autoturismului urmărit.

Aşadar, că existau suficiente indicii cu privire la modul de acţiune a lui Lepa, însă ele nu au fost valorificate corespunzător.

  1. La nivelul şefului Serviciului de Logistică din cadrul IPJ Timiş

Acesta nu a iniţiat măsurile necesare pentru predarea efectivă a tuturor echipamentelor de protecţie individuală şi nici nu a informat conducerea inspectoratului cu privire la acest aspect.

Vezi pe adevărul.ro filmul evenimentelor

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Poliția Timiș caută șefi de post adjuncți pentru comunele din zona Lugoj

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş organizează concurs pentru ocuparea a 14 posturi vacante de ajutor șef de post, specialitatea ordine publică, prin încadrare directă din sursă externă a persoanelor cu studii corespunzătoare cerinţelor postului şi care îndeplinesc condiţiile legale, după cum urmează:

  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Bogda, poziția 1194;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Ghiroda, poziția 1220;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Mașloc, poziția 1225;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Pișchia, poziția 1233;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Becicherecu Mic, poziția 1282;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Giulvăz, poziția 1322;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Criciova, poziția 1383;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Găvojdia, poziția 1386;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Mănăștiur, poziția 1494;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Tomești, poziția 1504;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Saravale, poziția 1530;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Saravale, poziția 1531;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Lenauheim, poziția 1581;
  • ajutor șef post la  Postul de Poliție Tormac, poziția 1587;

Important de precizat este că cei care doresc să se înscrie la concurs trebuie să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului, respectiv studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat. Înscrierea se realizează, în perioada 13.09 – 24.09.2021 (inclusiv în zilele nelucrătoare, pe data de 24.09.2021 doar până la orele 16:00), online la adresa de e-mail sursaexterna@tm.politiaromana.ro

Cererile de înscriere însoțite de documentația solicitată transmise după data de 24.09.2021, orele 16:00, nu vor fi luate în considerare.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Lugojenii, chemați la dezbatere publică pe tema îmbunătăţirii calităţii spaţiilor publice din oraş

Publicat

în

Primăria Municipiului Lugoj, împreună cu UrbanizeHub România, invită lugojenii la o dezbatere publică, în cadrul campaniei „Noi revitalizăm orașul”, pe tema îmbunătăţirii calităţii spaţiilor publice din oraşul Lugoj.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Evenimentul are loc în data de 20 septembrie 2021, de la ora 17:00, în fosta piață din cartierul Micro IV. Cetățenii sunt invitați vină cu opinii și sugestii despre îmbunătățirea spațiilor publice din oraș. Întâlnirea face parte din campania, în care, la începutul lunii august, Primăria Municipiului Lugoj a lansat un chestionar online, unde lugojenii au votat un „Top 5 spaţii publice din Lugoj, care au nevoie de intervenție”. Peste 300 de persoane au răspuns la acest chestionar, iar rezultatele vor fi comunicate pe pagina web oficială și pagina de Facebook a Primăriei Lugoj.

Campania „Noi revitalizăm orașul” are ca scop consultarea și implicarea cetățenilor în procesul de decizie al administrației locale și a debutat în iunie, anul trecut, când Primăria Municipiului Lugoj şi Urbanize Hub România s-au întâlnit cu locuitorii din cartierul „Eftimie Murgu”, pentru prima consultare publică, pe tema „Transformăm zona într-un loc plăcut pentru comunitate”.

Această întâlnire poate fi urmărită aici: https://youtu.be/6-tGUbVz8rM

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

UrbanizeHub România este una dintre cele mai importante grupări de specialiști în dezvoltare urbană, de la noi din țară și din Europa. În colaborarea cu Primăria Lugoj UrbanizeHub implică o echipă interdisciplinară, formată din specialiști în comunicare, facilitare și design thinking, în peisagistică, în geografie economică, arhitectură și urbanism. În portofoliul UrbanizeHub se află colaborări importante cu Comisia Europeană, Banca Mondială, Ministerul Dezvoltării, EIT Climate-KIC Europe, dar și cu mai multe orașe din România.

Citiţi mai departe

Actualitate

Tânăr arestat după ce i-a dat în cap unui șofer la Lugoj, pentru 200 de euro și 392 de lei

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

La data de 14 septembrie, în urma investigațiilor efectuate, polițiștii Biroului de Investigații Criminale Lugoj au identificat un bărbat, de 29 de ani, bănuit de comiterea infracțiunii de tâlhărie calificată, în municipiul Lugoj. În fapt, în noaptea de 14 septembrie, bărbatul ar fi sustras, prin violență,  200 de euro și  392 de lei dintr-un autoturism, acesta fiind surpris de către proprietatrul autovehiculului, moment în care l-ar fi lovit cu un obiect dur în zona capului.

Prejudiciul a fost recuperat în totalitate, bunurile fiind restituite persoanei păgubite. În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de tâlhărie calificată, bănuitul fiind reținut pentru 24 ore, în cursul aceleiași zile fiind prezentat magistraților, care au dispus față de acesta măsura arestării preventive pe o perioadă de 30 de zile.

Tânărul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Timiș. Polițiștii continuă cercetările în vederea documenrării întregii activități infracționale a bărbatului.

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

Citiţi mai departe

Actualitate

Număr tot mai mare de cazuri noi la Lugoj și în satele din apropiere

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Lugojul și satele din jur se confruntă cu un nou val de îmbolnăviri cu noul coronavirus. Doar luni, 14 septembrie, în oraș și în zona de est a județului au fost raportate 20 de cazuri noi de infectare. Dintre acestea, 7 au fost înregistrate la Lugoj în doar 24 de ore.

În satele din jur, au fost înregistrate următoarele valori:

BARA 1

RETIM – Colectarea separată a deșeurilor, obligație legală

COSTEIU 1

DUMBRAVA 3

OHABA LUNGĂ 1

ORAŞ BUZIAŞ 1

ORAŞ FĂGET 2

PIETROASA 1

TRAIAN VUIA 1

VICTOR VLAD DELAMARINA 2

Luni, au fost efectuate un număr de 2.759 de teste, din care 1.059 teste rapide. Marți dimineața, numărul total de persoane internate (confirmate și suspecte) COVID-19 era de 211, dintre care 27 la ATI. O persoană a murit luni, confirmată cu SARS-CoV 2.

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite