Connect with us

Administrație

Blocul din Lugoj care se reabilitează de peste 15 ani. Primăria se judecă, din nou, cu constructorul

Publicat

în

Un bloc din Lugoj, fostă unitate militară, care aparține Primăriei, se află în proces de reabilitare de peste 15 ani de zile. Constructorul este fostul președinte PSD Lugoj, Dănuț Miloș, pe care Primăria Lugoj l-a dat recent judecată, din nou, pentru rezilierea contractului și despăgubiri. Miloș s-a judecat și cu fosta administrație locală, condusă de colegul său de partid Francisc Boldea, care a refuzat să-i plătească o parte din lucrările executate. A câștigat procesul, însă de atunci nu s-a mai făcut nimic la acest bloc.

„Noi trebuie să refacem expertiza tehnică a clădirii, că a căzut acoperișul, și încă o documentație tehnico-economică, să vedem cât ar costa reabilitarea. Eu nu mai pot să-i atribui lui, din nou, lucrarea, pentru că nu mă lasă legea. Nu pot să-i actualizez contractul, care era pe două milioane, acuma, după atâția ani. Contractul nu a fost atacat de nimeni, acum se reziliează și îl evacuăm. Bine, citind clauzele contractuale, e expirat de mult, dar tot instanța va trebui să decidă”, a spus Claudiu Buciu, actualul primar al Lugojului, care a mai dezvăluit că pentru a renunța la contract, Dănuț Miloș i-ar fi cerut postul de director la Meridian.

RETIM

Dănuț Miloș spune că, dacă actualul primar ar fi fost de acord să-i actualizeze contractul, el ar fi terminat lucrările, însă acum Primăria i-a cerut insolvența, din cauza unor impozite pe care le datorează.

„Domnul primar m-a rugat să merg la dumnealui, să vedem ce facem cu contractul, care este încă în vigoare. Primul lucru pe care mi l-a spus, a fost că nu are bani să facă blocul. Bine, eu sunt de acord cu rezilierea, dar în anumite condiții, că eu am avut de pierdut. A spus că mă caută, ca să aflu că m-a dat în judecată”, declară constructorul.

Dănuț Miloș spune că discuția despre postul de director al Meridianului nu avea nicio legătură cu contractul pentru blocul de locuințe. „Ne-am întâlnit, odată, pe Podul de Fier și era în perioada în care erau problemele cu Meridian. E adevărat că eu m-am oferit să preiau Meridian și cu experiența pe care o am să rezolv problemele de acolo, dar era în perioada în care o adusese pe doamna din Dubai și nu a vrut. Cele două discuții sunt diferite și nu au legătură”, afirmă Miloș.

Lucrările de reabilitarea a blocului și realizarea celor 48 de apartamente destinate tinerilor mai pot fi reluate doar după finalizarea procesului. Asta se poate întâmpla peste ani mulți, având în vedere că ultimul proces dintre cele două părți a durat opt ani de zile.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Indiferență pentru podul de la Tapia și cele două sate izolate: „Se va repara la anul… „

Publicat

în

FOTO Cristian Dan Stanciu

Consilierul județean, Nicu Bădina, a avut o interpelarea în plenul ședinței Consiliului Județean Timiș, în legătură cu data la care se vor începe reparațiile la podul de la Tapia, pe care Consiliul Județean Timiș l-a închis pentru a doua oară. Deși este o problemă urgentă, cunoscută de mai mult de una an de zile, circulația fiind blocată pe drumul dintre Lugoj și satele Tapia și Măguri, reprezentanții forului județean nu sunt foarte grăbiți să o rezolve.

Demersurile pentru reparația acestui pod au început cu mai bine de un an în urmă. La aceea vreme, vicepreședintele Cristian Moș promitea că lucrările vor începe de urgență, adică în primăvara lui 2023. De această dată, deși drumul este închis, iar localnicii fac un ocol de 30 de km(dus-întors), urgența nu mai există.

RETIM

„Suntem la faza de autorizație de construcție, urmează achiziționarea serviciului de execuție. Cel mai probabil la anul… În funcție de alocarea fondurilor și de cum se mișcă executantul. Nu eu îl execut… probabil la vară, la toamnă!”, a explicat Cristian Mincă, directorul executiv al CJT Timiș.

Citiţi mai departe

Administrație

Scandal în ședința Consiliului Județean Timiș. Consilierii lugojeni, Bădina și Dobra printre protagoniști

Publicat

în

Totul a început înainte de ședința Consiliului Județean Timiș, de luni, 27 noiembrie, când reprezentanții PSD au dorit să depună un proiect de hotărâre pentru demiterea vicepreședintelui CJT, Alexandru Proteasa, pe care îl acuzau de fapte de corupție. Conform regulamentului CJT, acest proiect nu a putut fi depus fără să fie înaintat comisiilor forului județeni, urmând să ajungă pe ordinea de zi într-o ședință următoare.

pieseautoscan.roScandalul a izbucnit la punctul al doilea de pe ordinea de zi, unde se discuta despre trecerea unui teren, pe care se construiește centrul de legume și fructe de la Tomnatic, din domeniul public în domeniul privat al consiliului județean. Reprezentanții PSD au cerut explicații, invocând legături dintre acest proiect și tatăl vicepreședintelui Proteasa, implicat în construcție.

RETIM

Alexandru Proteasa a respins acuzațiile, declarând că sunt o înscenare și că informațiile prezentate în media sunt trunchiate. El a menționat că pune la dispoziție documente care atestă corectitudinea acțiunilor sale.

Proteasa: „Ca o coincidență, diriginte de șantier este nimeni altul decât socrul lui Simonis”

Proteasa nu a ezitat să aducă în discuție faptul că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în timpul mandatului președintelui PSD, al consiliului județean, Călin Dobra. De asemenea, a subliniat că dirigintele de șantier este chiar socrul liderului PSD Timiș, Alfred Simonis.

„V-am spus de atunci că invit toate grupurile politice să vă prezint toate documentele care stau la baza investiției, la felul în care a fost realizat acel reportaj. Au venit colegii de la USR, colegii de la REPER, colegii de la Pro România. Sunt convins că acei consilieri județeni, cu experiența domnului Bădina, a domnului Sorincău, care au o vastă experiență în spate, dacă ar fi stat cinci minute, la fel cum au stat și ceilalți colegi să se uite pe niște documente, din care reiese foarte clar. Nu coordonez această investiție, contractul a fost semnat de domnul Dobra, în timpul mandatului PSD, după o licitație făcută în mandatul PSD. Această firmă, nu a câștigat un alt contract pe timpul mandatului nostru, acolo există un diriginte de șantier, contractat extern, care a aprobat toate actele acelui centru de legume-fructe. Și, ca o coincidență, acel diriginte de șantier, care a semnat toate recepțiile, este nimeni altul decât socrul lui Simonis”, a declarat Proteasa.

Pancarte, afișe și înregistrări cu amenințări în plenul ședinței

topsport.roConsilierul PSD, Nicu Bădina l-a acuzat pe Proteasa că minte și că documentele pentru începerea lucrărilor au fost emise de către actuala conducere a CJT.

„S-a exprimat domnul vicepreședinte că ordinul pentru începerea lucrărilor s-a semnat de domnul Dobra. Eu, din informațiile din referatul de specialitate, văd că ordinul de executare s-a semnat în 2020, iar de începere a lucrărilor în 2021. Deci, fals domnul vicepreședinte”, a spus Bădina.

În tot acest timp, în sala consiliului județean au intervenit membri de la tineretul PSD și PNL, purtând pancarte și afișe care acuzau ilegalități și corupție din partea adversarilor politici. Atmosfera a atins punctul culminant când pe ecranele sălii a fost difuzat un montaj cu o înregistrare cu o discuție telefonică privată între Alexandru Proteasa și fratele lui Alfred Simonis, încheiată cu amenințări din partea fratelui liderului PSD.

Călin Dobra, care participa în sistem online la ședință, a intervenit și a spus că, sub formă de protest față de cum se desfășoară plenul, renunță să mai urmărească ședința și va ieși din sistemul de video-conferință.

Ședința a degenerat rapid, iar timp de aproape o oră, reprezentanții PNL și PSD și-au aruncat jigniri și acuzații reciproc.

 

Citiţi mai departe

Administrație

De ce nu au fost puse în circulație autobuzele electrice din Lugoj. Proiect demarat în urmă cu șapte ani

Publicat

în

Lugojul se numără printre orașele privilegiate din țară care au primit un număr de 81 de autobuze electrice destinate transportului public urban.

Aceste vehicule, cu o lungime de aproximativ 10 metri, ar trebui să îmbunătățească semnificativ calitatea serviciilor de transport în comun. Cu toate acestea, deși cele nouă autobuze electrice și stațiile corespunzătoare au fost deja livrate în Lugoj, acestea nu vor intra în circulație până la începutul anului viitor.

RETIM

Claudiu Buciu, consilier personal al primarului interimar Bogdan Blidariu și fost primar al Lugojului, a explicat motivele întârzierii proiectului de transport electric.

„Avem autobuzele, avem stațiile. Avem norocul că avem energie electrică suficientă pentru trei-patru stații de încărcare la Uzina de Apă 1 și vom încărca acolo autobuzele, până când vom reuși să asigurăm puterea de curent necesară. În zona în care urmează să construim un depou pentru ele, pentru că Lugojul nu are depou, pentru a conecta acolo stațiile de încărcare lentă și o stație rapidă avem nevoie de o investiție de 4 milioane de lei. Licitația este în curs. Sperăm să nu dureze foarte mult licitația, dar asta nu va opri autobuzele să funcționeze, deci vor funcționa cel mai târziu la începutul anului viitor”, a declarat Buciu.

În privința întârzierii acestui proiect, Buciu a adăugat că aceasta a fost cauzată de birocrația specifică României.

„Acest proiect a fost inițiat de fosta administrație, care s-a adresat Guvernului în 2016, în cadrul unui program național de achiziție de autobuze electrice. La momentul respectiv, fostul primar a reușit să introducă Lugojul pe lista orașelor beneficiare, primind astfel nouă autobuze electrice cu stații de încărcare lente și rapide. Din păcate, proiectul, început în 2016, se încheie pe 15 decembrie anul acesta, iar autobuzele au fost livrate abia acum. Stațiile de încărcare au fost livrate în vara acestui an, după multiplele etape de licitație organizate de Guvern pentru selectarea ofertantului. Contestațiile au întârziat procesul, conform procedurilor și birocrației din România. Chiar dacă oamenii așteaptă rezultate rapide, acest proiect a necesitat aproape șapte ani pentru a deveni realitate”, a subliniat Buciu.

Citiţi mai departe

Administrație

Lugojul își va face deszăpezirea în regie proprie. Au fost asigurate utilajele și stocurile de materiale pentru intervenții

Publicat

în

Municipiul Lugoj se pregătește să facă față condițiilor meteorologice și deszăpezirilor din această iarnă. Ca și anul trecut, responsabilitatea pentru acest demers revine Societății Administrare Patrimoniu, societate aflată în subordinea Consiliului Local.

„Pentru a asigura un răspuns eficient în fața zăpezii, societatea dispune de opt utilaje destinate deszăpezirii mecanizate. Printre acestea, cinci utilaje cu sărărițe și încărcătoare frontale, echipate cu lame și cupe, vor acționa în zonele critice ale orașului. Această flotă variată permite intervenții rapide și adaptate la diferitele condiții întâlnite pe durata sezonului rece. De asemenea, dezăpezirea manuală nu este neglijată, fiind asigurată de echipe specializate dotate cu sărărițe manuale și unelte adecvate. Într-o continuare a practicii de anul trecut, zonele prioritare precum școlile, grădinițele și instituțiile publice vor beneficia de șapte lădițe cu material antiderapant. Acest material, constituit din clorură de calciu, sare și nisip, este disponibil în cantități suficiente în depozitele societății pentru a acoperi nevoile orașului”, a declarat Bogdan Blidariu, primarul interimar al Lugojului.

RETIM

Acesta dă asigurări că echipamentele și echipele sunt pregătite să intervină la orice oră din zi și din noapte, ca străzile orașului să rămână sigure și practicabile.

Citiţi mai departe

Cele mai citite