Connect with us

Administrație

Avarie majoră la o magistrală de apă din Lugoj. Uzinele sunt oprite

Publicat

în

Lugojul trece printr-o avarie majoră, la rețeaua de apă. Acvilian Belințan, directorul societății Meridian a declarat pentru Lugojeanul.ro, că a cedat magistrala de apă a de pe str. Brândușelor.

RETIM

„S-a spart magistrala de 450, de pe Brândușelor, până pe 13 Decembrie. Uzinele au picat amândouă, pentru că pompele nu pot duce pierderile ce le avem aici. S-a deschis undeva la 3 metri din asfalt. Momentan încercăm să izolăm partea aceasta de oraș, dar vanele nu închid. După ce reușim să închidem vanele, repornim uzinele, dar nu pot face față. Magistrala încercăm să o reparăm până mâine la prânz”, a declarat Belințan.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Directorul Meridian a mai spus că pentru o parte din oraș nu va fi apă până la mâine la prânz, iar în restul orașului presiunea va fi extrem de scăzută.

 

Autoliv angajează!

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Constructorul lotului lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva dă asigurări că va finaliza lucrările până în 2026

Publicat

în

FOTO Economedia.ro

Dorinel Umbrărescu, patronul companiei UMB, a asigurat Ministerul Transporturilor că lucrările la lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva va fi finalizat până în 2026, garantând astfel că România nu va pierde fondurile alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

RETIM

UMB, recunoscută drept cea mai puternică firmă de construcții din România, a început lucrările în această primăvară la cei 10 kilometri dintre Margina și Holdea. Totuși, lucrările la cele două tuneluri de peste 2 kilometri fiecare nu au demarat încă, deoarece nu a fost emisă Autorizația de Construire. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 34 de luni de la emiterea ordinului de începere, ceea ce înseamnă că UMB trebuie să termine tunelurile cu aproape șase luni înainte de termen.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Promisiunile UMB au fost transmise marți, 21 mai la Timișoara, în cadrul Comitetului de Monitorizare Programul Transport 2021-2027, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de sectorul rutier menționând discuțiile directe cu patronul Dorinel Umbrărescu : ,,Am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol): În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră; În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat”.

În aprilie 2024, Consiliul ECOFIN a decis că Mecanismul de redresare și reziliență european, din care face parte și PNRR-ul României, nu va fi prelungit după 2026. Luni, 22 aprilie 2024, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă al autostrăzii, cu o valoare a contractului de 1,8 miliarde lei finanțat prin PNRR. Lotul va completa autostrada de la Sibiu (Boița) la Nădlac II.

Autoliv angajează!

 

Citiţi mai departe

Administrație

Două firme au depus oferte pentru executarea lucrărilor de reparații la Podul de Fier

Publicat

în

FOTO eyeinthesky.rio

S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru desemnarea unui constructor care să repare Podul de Fier din Lugoj. Licitația a fost reluată, după ce la prima s-a înscris un constructor a cărui ofertă a fost respinsă. Primarul interimar Bogdan Blidariu spune că în momentul de față sunt două firme, care vor să execute lucrările.

RETIM

„Urmează evaluarea tehnică a ofertelor, care, cel mai probabil se va finaliza la jumătatea lunii iunie, când vom afla dacă vom avea un constructor desemnat pentru executarea lucrărilor la Podul de Fier”, a declarat Blidariu.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Lucrările erau programate să înceapă în luna iunie, însă după reluarea licitației s-ar putea depăși acest termen. Estimarea este că acestea vor dura circa 10 luni, iar pe o mare parte din această perioadă traficul va fi blocat total.

Potrivit informațiilor publicate pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea estimată a contractului pentru reabilitarea podului este de 11,2 milioane de lei fără TVA. Proiectul cuprinde nu doar reabilitarea structurală a podului, ci și restaurarea celor patru clădiri-anexă, implementarea unui sistem de iluminat arhitectural și refacerea instalațiilor existente.

Autoliv angajează!

Citiţi mai departe

Administrație

Încep lucrările la pasajul de pe strada Bocșei. Ministrul Grindeanu, mulțumit de tronsonul Lugoj-Timișoara

Publicat

în

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu,  a declarat că lucrările pe tronsonul de cale ferată Lugoj-Timișoara, parte integrantă a proiectului Caransebeș-Arad, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), sunt cele mai avansate de pe toate tronsoanele proiectului, fiind deja în faza de execuție.

RETIM

„Primul lucru bun e că lucrările pe lotul Lugoj-Timișoara la calea ferată au început. Sunt în faza de execuție. Știți că e parte din proiectul Caransebeș-Arad, finanțat prin PNRR, iar cel mai înaintat lot este Lugoj-Timișoara,” a declarat Grindeanu. Ministrul și-a exprimat speranța că lucrările vor începe în curând și pe celelalte tronsoane, respectiv Timișoara și Caransebeș, pentru a respecta termenul limită de finalizare a proiectului până la sfârșitul anului 2026.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Proiectul include nu doar modernizarea căii ferate, ci și construcția unui pasaj suprateran în Lugoj și modernizarea gării locale. „Odată cu modernizarea, sigur că se construiește și un pasaj suprateran aici, unde ne aflăm,” a adăugat ministrul. Acesta a precizat că lucrările sunt realizate de o companie spaniolă de mare anvergură și a accentuat importanța monitorizării atente pentru a menține ritmul de execuție.

Tunel pentru biciclete

Ministrul Grindeanu a menționat și necesitatea de a evita problemele întâlnite la alte proiecte similare, cum ar fi pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș. „Aș vrea să nu pățim în această zonă ceea ce s-a pățit pe pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș, unde lucrurile nu stau chiar în regulă sub pasaj,” a declarat acesta.

Autoliv angajează!

Proiectul include și un tunel pentru biciclete, care va traversa calea ferată subteran, în cadrul unui plan de dezvoltare urbană ce nu va afecta spațiile verzi. „Propunerea CFR-ului este să se construiască subteran un tunel pentru biciclete și așa vom face,” a confirmat Grindeanu.

Ministrul a solicitat, de asemenea, o atenție sporită în ceea ce privește dezvoltarea urbană în zonă, pentru a preveni transformarea proiectului într-un inconvenient pentru locuitori.

Citiţi mai departe

Administrație

Grindeanu a anunțat că ia sensul giratoriu de la Primăria Lugoj: „Îl vom face noi, rapid”

Publicat

în

Prezent sâmbătă, 18 mai, la Lugoj, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că proiectul de construire a sensului giratoriu de pe centura Lugojului va fi preluat de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), după ce Primăria Municipiului Lugoj nu a reușit să finalizeze lucrarea.

RETIM

„Bun, vă mulțumesc că ați venit azi alături de noi, de colegii mei de la CNAIR, de domnul președinte al Camerei Deputaților, Alfred Simonis, și de domnul Călin Dobra. La invitația lui Călin, suntem aici pentru a discuta o situație pe care noi am încercat să o rezolvăm în Lugoj de ceva timp, și anume acest sens giratoriu care trebuie construit în spate,” a declarat Grindeanu.

Elena-Viorica Danciu, Primar Lugoj

REPER LUGOJ

Ministrul a explicat că Primăria Lugoj s-a angajat în urmă cu câțiva ani să realizeze această lucrare, însă din cauza instabilității administrative și a schimbărilor de primar, proiectul a rămas blocat. În consecință, CNAIR a decis să preia responsabilitatea pentru finalizarea sensului giratoriu.

„Primăria Municipiului Lugoj s-a angajat în urmă cu câțiva ani că vor face ei această lucrare, dar cu haosul de la Primăria Lugoj, nu mai știm cine e primar, au venit, au plecat, s-au suspendat sau au fost suspendați. Lucrurile au rămas în aer. Noi am reluat proiectul, l-am luat înapoi la CNAIR și vă anunț că săptămâna viitoare va intra în licitație și proiectarea pentru realizarea acestui nod, fiindcă aici sunt foarte multe accidente,” a spus Grindeanu.

Autoliv angajează!

Ministrul a subliniat că finanțarea pentru acest proiect va proveni dintr-o sursă externă, mai exact de la Banca Europeană de Investiții (BEI), și a promis că lucrările vor fi realizate rapid.

„Este o zonă industrială cu trafic intens și ne vom mișca foarte repede. Finanțarea este de la BEI, deci e o finanțare externă. Vom rezolva această chestiune rapid, repet, preluând realizarea acestui proiect de la Primăria Lugoj și făcându-l noi la CNAIR, pentru că lucrurile nu s-au mișcat așa cum trebuie,” a adăugat ministrul.

Grindeanu nu a putut să precizeze o dată la care vor începe și se vor finaliza lucrările, afirmând că totul ține de felul în care se va desfășura licitația pentru proiectare.

Citiţi mai departe

Cele mai citite