Astăzi, 23.10.2025, Municipiul Lugoj – prin Primar, în calitate de inițiator al proiectului de hotărâre, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului modelului de steag al
Municipiului Lugoj, județul Timiș
Steagul municipiului reprezintă unul dintre cele mai importante simboluri oficiale ale unei localități. Alături de stemă el exprimă identitatea, istoria și valorile comunității locale.
Prin culorile și insemnele sale, steagul reflectă tradițiile, cultura, fiind un simbol de mândrie și unitate civică.
Steagul este arborat la clădirea primăriei și a instituțiilor publice locale, la evenimente oficiale, ceremonii și sărbători publice, precum și la acțiuni de promovare a orașului pe plan național și internațional.
Steagul municipiului este un simbol al identității și continuității istorice.
Legea nr. 141/2015 privind arborarea şi folosirea de către unităţile administrativ-teritoriale a steagurilor proprii reglementează condiţiile privind aprobarea, arborarea şi folosirea de către unităţile administrativ – teritoriale a steagurilor proprii, ca simbol local.
Fiecare unitate administrativ-teritorială poate supune aprobării Guvernului steagul propriu şi unic pe baza hotărârii autorităţii deliberative.
Forma şi dimensiunile steagului unităţii administrativ-teritoriale sunt cele stabilite, în condiţiile legii, pentru drapelul României.
Pe steagurile unităţilor administrativ-teritoriale pot fi reproduse şi stemele unităţilor administrativ-teritoriale, aprobate conform legii.
Stema municipiului Lugoj, județul Timiș a fost aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 1005/2013.
Drapelul municipiului va avea următoarele caracteristici: culoare albă şi formă dreptunghiulară. Lăţimea drapelului este egală cu 2/3 din lungimea acestuia. În mijlocul drapelului este imprimată stema municipiului Lugoj. Raportul între înălţimea stemei şi lăţimea drapelului este de 1/2.
Conform art. 3 din Legea nr. 141/2015 privind arborarea şi folosirea de către unităţile administrativ-teritoriale a steagurilor proprii, proiectul modelului de steag al unităţilor administrativ-teritoriale este supus dezbaterii publice şi consultării locuitorilor.
Hotărârea consiliului local privind aprobarea proiectului modelului de steag se va transmite, împreună cu un memoriu justificativ, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, care va transmite documentele primite Comisiei Naţionale de Heraldică, Genealogie şi Sigilografie a Academiei Române, denumită Comisia Naţională, în vederea emiterii avizului consultativ.
După primirea avizului consultativ al Comisiei Naţionale, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice elaborează proiectul de hotărâre şi îl supune Guvernului spre aprobare.
Drapelul municipiului se arborează permanent la sediul autorităţilor locale ale administraţiei publice, iar în zilele de sărbători legale şi cu ocazia manifestărilor publice organizate de administraţia locală şi în alte locuri publice.
Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului, referatul de oportunitate, textul complet al proiectului de hotărâre (inclusiv Anexele).
Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Lugoj (www.primarialugoj.ro), Secțiunea – Documente publice – Transparență decizională – Anunțuri, precum și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4.
Proiectul de act normativ se poate obţine în copie, pe bază de cerere depusă la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 03.11.2025 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media , Luni-Joi între orele 8-16.30 și Vineri între orele 8-14, conform Formularului pentru colectarea de propuneri, sugestii și opinii cu valoare de recomandare existent pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Lugoj (www.primarialugoj.ro), Secțiunea – Documente publice – Transparență decizională.
Materialele transmise vor purta mențiunea – Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului modelului de steag al Municipiului Lugoj, județul Timiș .
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, Secțiunea – Documente publice – Transparență decizională – Anunțuri. Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificată tot în scris.
Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 03.11.2025.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0256/352240, e-mail: contact@primarialugoj.ro, persoană de contact: Vago Adela-Vasilica.
PRIMAR
Călin Dobra