Connect with us

Administrație

ADID și Retim pregătesc un nou sistem pentru a colecta deșeurile. Selectezi mai bine, plătești mai puțin!

Publicat

în

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Deșeuri Timiș și societatea timișoreană Retim Ecologic Service SA vor implementa, până aproximativ la jumătatea anului viitor, un un nou sistem de colectare pentru deșeurile populației.  Plătește Pentru Cât Arunci – PPCA (Pay As You Throw – PAYT) va aduce și două pubele noi, cea maro și cea albastră, și o mai bună selectarea a deșeurilor.

RETIM

Pubela maro va fi pentru depozitarea deșurilor biodegradabile, adică: resturi alimentare, resturi de fructe și legume, resturi de pâine, zaț de cafea, păr și blană, coji de ouă, coji de nucă, rumeguș, fân, paie, ziare, hârtie și carton murdare, cenușă de la sobe, etc.

Pubela albastră va fi rezervată pentru ambalaje de carton, maculatură, tetrapack.

Autoliv angajează

În pubela galbenă vom putea depozita PET-uri, folie de plastic, pungi și ambalaje din plastic, flacoane de detergenți și șampoane, doze de metal, conserve, tuburi de alimente, folie de metal.

Pentru pubela neagră ne rămân deșeurile reziduale: grăsimi de animale și uleiuri vegetale, excremente de animale, scutece, tampoane, resturi vegetale din curte, tratate cu pesticide, lemn tratat sau vopsit, conținutul sacului de aspirator, mucuri de țigară, veselă din porțelan, haine, materiale textile etc. Va mai exista și clopotul verde unde vom depozita, ca și până acum ambalajele din sticlă.

Dan Pascu, directorul de Marketing Economic din cadrul Retim, spune că fiecare client va putea să opteze pentru unul din pachetele propuse de Retim, în funcție de volumul fiecărui tip de deșeu pe care îl produce familia sa. Cel mai mare cost îl vom plăti pentru conținutul din pubela neagră. De asemenea, reprezentanții Retim recomandă ca, pentru un cost mai mic PET-urile, tuburile din metal, conservele să fie strivite, să ocupe cât mai puțin spațiu în pubelă, la fel cum și cutiile din carton să fie golite și turtite, înainte de aruncare. Cu cât deșeurile vor fi mai bine selectate, cu atât costul va fi mai mic.

„ADID și Retim ne pregătim să introducem niște modificări legale apărute în ultimii trei ani. În primul rând, ne pregătim să introducem colectare separată pentru deșeurile biodegradabile, colectarea separată pentru deșeurile din hârtie și carton și abia împreună cu acest sistem vine și o nouă modalitate de plată, care ține cont de volum. Cu cât separăm mai bine, vom ieși mai bine și mai ieftin, pentru că deșeurile regenerabile vor fi mai ieftine. dacă generăm mai multe deșeuri reziduale sau biodegradabile sau nu vom separa deșeurile, vom plăti mai mult”, ne-a declarat Pascu.

În momentul de față, Retim aplică experimental acest sistem în câteva locuri din Timișoara și Lugojl În felul acesta, societatea de salubritate analizează modul în care reacționează clienții la noul sistem de colectare a deșeurilor.

„În Timiș sunt peste 200.000 de tone, iar dintre acestea, 100.000 de tone vor trebui să fie reciclate. Hârtie-carton, plastic, metal rezolvă maxim o treime din cantitatea de 100.000. Restul trebuie să fie deșeuri biodegradabile, care sunt cele mai multe ca volum”, a mai declarat Dan Pascu, director general Marketing Economic Retim.

 

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Administrație

Ce salarii au angajații Primăriei Lugoj. Care sunt veniturile primarului, viceprimarului și city-managerului

Publicat

în

Primăria Lugoj a publicat, în urmă cu câteva zile, conform legii, salariile angajaților. Cele mai mari venituri le are primarul muncipiului, așa cum era de așteptat, dar salarii considerabile primesc și viceprimarul, city-managerul, secretarul, arhitectul-șef și șefii de direcții și servicii.

RETIM

La polul opus, puțin peste salariu minim au paznicii, muncitorii și o parte din îngrijitori. Iată, mai jos întreaga listă a salariilor plătite pentru posturile din organigrama Primăriei Lugoj.

Cat

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Administrație

Austriecii de la Trodat s-au apucat de construirea noii fabrici din Lugoj

Publicat

în

Trodat, fabrica de ștampile care are închiriat un spațiu de producție în Lugoj, pe str. Caransebeșului, construiește o hală nouă la Lugoj. Austriecii au solicitat Primăriei un teren, unde să ridice noua fabrică.

RETIM

În ședința Consiliului local, din 29 septembrie 2022, consilierii au aprobat vânzarea mai multor loturi de teren pe strada Timișoarei. SC Trodat Production SRL a achiziționat unul dintre cele mai mari loturi, în suprafață totală de 19.708 mp. Pentru acest teren Primăria Lugoj a încasat suma de 1,9 milioane de lei.  Conform declarațiilor anterioare date de reprezentanții administrației locale, cei de la Trodat vor să extindă zona de producție și doresc să facă și o zonă de depozitare. Pentru început, circa 200 de muncitori urmează să lucreze în noua fabrică.

Astăzi, Claudiu Buciu, consilierul primarului interimar Bogdan Blidariu a anunțat că austriecii au început lucrările pentru ridicarea fabricii.

Autoliv angajează

„În urmă cu trei ani am demarat procedurile de atribuire de loturi de teren pentru investitorii interesați. Compania Trodat este primul investitor care a început construcția unei noi facilități de producție. Municipiul Lugoj a finalizat studiile de fezabilitate pentru introducerea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare, urmând să demarăm licitațiile pentru proiectare și execuție. În același timp, licitația pentru introducerea rețelelor de energie electrică a fost încheiată, contractul de execuție a lucrărilor fiind deja semnat”, arată Buciu

 

 

Citiţi mai departe

Administrație

RETIM anunță modificarea tarifelor de facturare (colectare-transport și tratare) a deșeurilor municipale în Zona 0 a județului Timiș

Publicat

în

retimRETIM Ecologic Service S.A. informează toți utilizatorii serviciului de salubrizare (persoane fizice, asociații de proprietari/locatari, persoane juridice și instituții publice) din Zona 0 a județului Timiș, că urmează să se modifice tarifele de facturare, din cauza majorării tarifelor de tratare de la DDN Ghizela.

RETIM

Tarifele de facturare aplicabile pentru întreaga Zonă 0 Timiș, începând cu 1 ianuarie 2024, vor fi cele prezentate mai jos. Diferențele de tarif pentru perioadele deja facturate vor fi cuprinse în următoarea factură.

  • Pentru populație – tarife exprimate în lei cu TVA
Tarif – populațieU.MTarif actual – LEI cu TVA –Tarif nou – LEI cu TVA –
POPULAȚIE URBANlei/persoană/lună19,0019,75
POPULAȚIE RURALlei/persoană/lună6,476,72
  • Pentru persoane juridice – tarife exprimate în lei fără TVA
Tarif – persoane juridiceU.MTarif actual – LEI fără TVATarif nou – LEI fără TVA
RezidualReciclabilRezidualReciclabil
Agenți economici și Instituții Publicelei/tonă434,78375,94457,18391,02
Agenți economici și Instituții Publice – urbanlei/mc165,4527,03173,9828,11
Agenți economici și Instituții Publice – rurallei/mc166,7728,69175,3629,84

Localitățile care aparțin Zonei 0 a județului Timiș sunt următoarele: Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Buziaș, Chevereșu Mare, Coșteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Lugoj, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Recaș, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad Delamarina.

Autoliv angajează

 

Citiţi mai departe

Administrație

Primăria Lugoj are voie să organizeze o nouă licitație pentru spital. Instanța a respins decizia de reevaluare a ofertei SSAB AG

Publicat

în

Primăria Lugoj a câștigat în instanță contestația împoriva deciziei dată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) care cerea să reevalueze oferta Asocierii SSAB AG, respinsă după prima licitație pentru construcția noului spital.
Managerul proiectului, Claudiu Buciu, a anunțat că decizia instanței este definitivă.
„Instanța a decis astăzi,(n.r – marți 16 aprilie) definitiv, faptul că hotărârea Comisiei de Evaluare a Ofertelor din cadrul procedurii de achiziție publică <<Construire spital și funcțiuni conexe pentru Spitalul Municipal Dr. Teodor Andrei Lugoj>> este valabilă și rămâne în vigoare. Reamintesc că unul dintre ofertanți a contestat decizia noastră de a-i declara oferta ca fiind neadmisibilă.
Instanța a stabilit astăzi că decizia noastră a fost corectă. Ar fi fost o eroare gravă și culpabilă să plecăm la drum în cel mai important proiect al comunității noastre alături de un ofertant care nu și-a putut dovedi experiența similară în construirea de spitale. Procedura de licitație a fost deja reluată”, a scris Buciu, pe pagina sa de Facebook.
Cea de-a doua licitație organizată de Primăria Lugoj pentru construcția unui nou spital, în valoare de 460 de milioane lei a fost lansată, luni, 8 aprilie, în SICAP . Licitația vizează realizarea unei unități medicale moderne, înlocuind vechiul spital, și va cuprinde etapele de proiectare (5 luni), construcție (22 luni) și perioada de garanție a lucrărilor (60 luni).

Noul Spital Municipal va dispune de facilități de ultimă generație, inclusiv sectoare dedicate spitalizării continue, spitalizării de zi, chirurgiei de zi, ambulatoriului, serviciilor de diagnostic și tratament, precum și un compartiment de primiri urgențe, un bloc operator cu 5 săli, servicii de Anestezie și Terapie Intensivă și alte funcțiuni adiacente, având o capacitate totală de 256 de paturi.

RETIM

Ofertele pentru acest proiect vor fi evaluate în funcție de preț, experiența echipei de proiect și graficul de eșalonare a lucrărilor, urmând să fie deschise și analizate până la data de 17 mai.

 

Autoliv angajează

Citiţi mai departe

Cele mai citite