Connect with us

Actualitate

Adevărul despre scuterele electrice ca transport ecologic personal

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Unele orașe lansează strategii ambițioase de partajare a scuterelor electrice, în timp ce altele le-au interzis de-a dreptul. Și totuși, cât de sigur și cât de eco este un scuter electric?

S-ar putea să fi început să le vedeți mai mult pe străzi și în parcuri, trecând pe lângă dvs. cu un zumzet electric slab. Pe măsură ce carantinele se ridică și oamenii evită transportul public, trotinetele și scuterele electrice devin din ce în ce mai populare.

Ridicarea carantinelor a evidențiat importanța transportului individual, fără emisii, la distanță socială, în timp ce guvernele încearcă să prevină creșterile în utilizarea mașinilor și poluării. 

RETIM

Povestea scuterelor electrice este una a unora dintre cele mai populare gadget-uri tehnologice și controversate forme de transport. Deși sunt o opțiune aparent distractivă și ecologică pentru călătorii scurte, au apărut o serie de întrebări despre siguranța și durabilitatea lor, mai ales în ultimii doi ani.

Deci, cum au trecut scuterele electrice de la o noutate tehnologică riscantă la o soluție de călătorie ecologică? Și sunt ele chiar atât de bune pentru planetă?

Trotinetele și scuterele electrice sunt disponibile pentru achiziție privată de peste un deceniu, dar multe rămân prohibitiv de scumpe. A fost nevoie de opțiunea accesibilă a modelelor partajate, fără docuri – care pot fi închiriate cu minutul folosind o aplicație pentru smartphone – pentru ca popularitatea lor să crească. În 2018, două start-up-urile le-au introdus rapid în orașele din SUA (uneori fără permisiune). La scurt timp, companiile – împreună cu alte start-up-uri cu sediul în Europa – au început să se extindă rapid în orașe internaționale.

Acum, sistemele de partajare a scuterelor electrice sunt disponibile în peste 100 de orașe, în cel puțin 20 de țări, din Chile până în Coreea de Sud și Noua Zeelandă – deși Europa și SUA continuă să domine în ceea ce privește utilizarea lor. Cercetările sugerează că, până în 2024, 4,6 milioane de scutere electrice partajate vor fi în funcțiune la nivel mondial, în creștere de la 774.000 în 2019.

Pe măsură ce scuterele electrice au crescut în popularitate, au existat îngrijorări cu privire la siguranța lor atât pentru călăreți, pietoni și alte persoane.

Siguranța nu este singura problemă, totuși: scuterele electrice au fost supuse unui control crescut pentru impactul lor asupra mediului. Deși modelele comune sunt fără emisii la punctul de utilizare, procesul de fabricație, mutare și gestionare a acestora are ca rezultat emisiile de gaze cu efect de seră – care cresc dacă au o durată de viață scurtă. Cele mai multe scutere electrice comune trebuie colectate, încărcate și redistribuite în mod regulat, folosind adesea vehicule cu combustibil fosil.

Scuter electric Emag vezi ofertele zilei!

Cu toate acestea, unii cred că îmbrățișarea scuterelor electrice poate contribui la creșterea presiunii pentru dezvoltarea infrastructurii de ciclism. Când zeci de mii de scutere electrice au fost aruncate pe străzi și li s-a interzis să circule pe trotuar, această nevoie de spațiu dedicat pentru mobilitate alternativă a devenit brusc vizibilă pentru toată lumea. Scuterele electrice sunt o masă critică suplimentară care justifică dezvoltarea în continuare a rețelei de piste pentru ciclism.

Aimee Gauthier, ofițer șef de cunoștințe la Institutul Pentru Dezvoltare și Politici în Domeniul Transporturilor, este de acord. „Dacă acceptarea publicului este mai mare pentru scuterele electrice, aceasta ar putea fi, de asemenea, o cale pentru obținerea unor piste de biciclete dedicate construite pe stradă. Scuterele ar putea chiar ajuta oamenii să meargă la biciclete, sugerează Gauthier. „Sperăm să fie o poartă către ciclism. Am văzut că o mulțime de oameni care nu se simt confortabil pe biciclete au încercat trotinete sau scutere electrice, așa că sunt de părere că, pentru unii, bariera poate fi mai mică decât la mersul pe bicicletă și o alternativă atractivă la mașini.”

Fiind conduse de tehnologie, scuterele electrice sunt considerate o formă de transport perturbatoare – genul de „inovație” care divizează în mod necesar opinia publică. Dar este demn de remarcat faptul că, chiar și atunci când bicicleta a apărut la sfârșitul secolului al XIX-lea, a fost considerată „imorală”. Peste o sută de ani mai târziu, nu ne mai confruntăm cu moralitatea ciclismului, ci încă ne străduim să asigurăm medii și infrastructuri care să-l susțină în mod înțelept și durabil. Să sperăm că nu va dura atât de mult pentru alte forme de micro-mobilitate nou apărute – toate acestea joacă un rol dacă vrem să demontăm dominanța mașinilor cu combustibil fosil.

Click pentru comentarii

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Actualitate

Scenariul roșu la Lugoj începând de luni. Nu mai poți intra în restaurante fără certificatul verde

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Municipiul Lugoj a depășit pragul de 3 infectări la 1.000 de locuitori. Din această cauză, de luni se impun noi măsuri restrictive pentru combaterea pandemiei de coronavirus. Una dintre cele mai importante măsuri vine în rândul celor care frecventează restaurantele, barurile, cinematograful și alte locuri de acest gen din oraș.

Mai exact, accesul la aceste locații nu se va mai permite fără certificatul verde, care va fi scanat de către unul dintre angajații localului. Dacă sunteți vaccinați, ați trecut prin boală sau aveți un test negativ, atunci veți putea lua masa la restaurant. Dacă nu, nu vi se va permite accesul. La fel se va întâmpla și la Bethausen și Coșteiu, localtăți care au trecut de rata de 3 la mia de locuitori.

Rata de infectare duminică era de 3,77 la mie la Lugoj.

RETIM

Citiţi mai departe

Actualitate

Record de îmbolnăviri la Lugoj în ultimele 24 de ore

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Un nou record a fost stabilit la Lugoj în privința îmbolnăvirilor de coronavirus, în doar 24 de ore. Mai exact, miercuri au fost înregistrate 32 de cazuri noi de infectări, raportate joi la prânz, cel mai mare număr de cazuri de după vară.

La Timișoara, capitala județului, au fost descoperite 287 de cazuri noi, de asemenea un record pentru valul 4. Cifrele continuă să crească și în satele din jur, acolo unde s-au impus deja restricții cum ar fi cel referitor la libera circulație pe timp de noapte, sau la accesul în restaurante, cafenele sau alte localuri doar cu un certificat verde.

La nivel județean, în ultimele 24 de ore au fost înregistrate 464 de cazuri noi de infectare. Nouă persoane și-au pierdut viețile în decursul unei singure zile, iar alte 38 sunt internate la ATI din cele 284 de persoane internate în spitalele din județ.

RETIM

Citiţi mai departe

Actualitate

Făgețean amendat după ce a plecat de acasă deși era izolat la domiciliu

Publicat

în

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

Un bărbat din Făget aflat în izolare din cauza noului coronavirus a fost amendat după ce a fost prins de polițiști la plimbare prin oraș. În data de 22 septembrie, 298 de forţe de ordine au patrulat în județ în această cauză, fiind verificate 99 de societăți comerciale, precum şi 115 mijloace de transport persoane, dintre care 38 de mijloace de transport în comun, fiind totodată legitimate peste 2000 de persoane.

Pentru abaterile constatate au fost aplicate  131 de sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 37.000 de lei. Dintre acestea, 130 de sancțiuni contravenționale au fost aplicate pentru nerespectarea măsurilor de protecție individuală, respectiv pentru nepurtarea măștii sanitare. 

O sancțiune în valoare de 1000 de lei a fost aplicată unui bărbat, la Făget, pentru nerespectarea măsurilor de carantinare/izolare. Acesta era in izolare si nu a fost găsit la domiciliu.

RETIM

Citiţi mai departe

Actualitate

Spitalul din Lugoj a mărit numărul de paturi în ATI, dar tot nu face față numărului de bolnavi COVID

Publicat

în

FOTO Arhiva

Spitalul din Lugoj și-a mărit capacitatea secției de anestezie și terapie intensivă (ATI), de la cinci, la opt paturi, însă sunt din nou toate ocupate cu bolnavi COVID. Lucian Cocoș spune că numărul pacienților testați și descoperiți cu coronavirus este tot mai mare, de la o zi la alta.

Meniul zilei Vara 2021, Octavian

„Acum avem opt paturi pe ATI, ăsta e maxim ce putem face. Toate paturile sunt echipate cu tot ce trebuie, cu ventilatoare cu monitoare, cu injectomate. A crescut foarte mult procentul celor descoperiți la testare, aproape 50 la sută. Ieri, de exemplu, din 60 testați, 28 erau infectați. În spital avem internați 30 de pacienți pe non ATI și opt pe ATI”, a declarat directorul spitalului din Lugoj.

Lucian Cocoș a făcut un apel la persoanele nevaccinate să meargă să se vaccineze, pentru că în scurt timp spitalele nu vor mai face față numărului mare de pacienți care vor trebui internați.

RETIM

Citiţi mai departe
Publicitate
Publicitate

Cele mai citite