Actualitate
Adevărul despre scuterele electrice ca transport ecologic personal
Unele orașe lansează strategii ambițioase de partajare a scuterelor electrice, în timp ce altele le-au interzis de-a dreptul. Și totuși, cât de sigur și cât de eco este un scuter electric?
S-ar putea să fi început să le vedeți mai mult pe străzi și în parcuri, trecând pe lângă dvs. cu un zumzet electric slab. Pe măsură ce carantinele se ridică și oamenii evită transportul public, trotinetele și scuterele electrice devin din ce în ce mai populare.
Ridicarea carantinelor a evidențiat importanța transportului individual, fără emisii, la distanță socială, în timp ce guvernele încearcă să prevină creșterile în utilizarea mașinilor și poluării.
Povestea scuterelor electrice este una a unora dintre cele mai populare gadget-uri tehnologice și controversate forme de transport. Deși sunt o opțiune aparent distractivă și ecologică pentru călătorii scurte, au apărut o serie de întrebări despre siguranța și durabilitatea lor, mai ales în ultimii doi ani.
Deci, cum au trecut scuterele electrice de la o noutate tehnologică riscantă la o soluție de călătorie ecologică? Și sunt ele chiar atât de bune pentru planetă?
Trotinetele și scuterele electrice sunt disponibile pentru achiziție privată de peste un deceniu, dar multe rămân prohibitiv de scumpe. A fost nevoie de opțiunea accesibilă a modelelor partajate, fără docuri – care pot fi închiriate cu minutul folosind o aplicație pentru smartphone – pentru ca popularitatea lor să crească. În 2018, două start-up-urile le-au introdus rapid în orașele din SUA (uneori fără permisiune). La scurt timp, companiile – împreună cu alte start-up-uri cu sediul în Europa – au început să se extindă rapid în orașe internaționale.
Acum, sistemele de partajare a scuterelor electrice sunt disponibile în peste 100 de orașe, în cel puțin 20 de țări, din Chile până în Coreea de Sud și Noua Zeelandă – deși Europa și SUA continuă să domine în ceea ce privește utilizarea lor. Cercetările sugerează că, până în 2024, 4,6 milioane de scutere electrice partajate vor fi în funcțiune la nivel mondial, în creștere de la 774.000 în 2019.
Pe măsură ce scuterele electrice au crescut în popularitate, au existat îngrijorări cu privire la siguranța lor atât pentru călăreți, pietoni și alte persoane.
Siguranța nu este singura problemă, totuși: scuterele electrice au fost supuse unui control crescut pentru impactul lor asupra mediului. Deși modelele comune sunt fără emisii la punctul de utilizare, procesul de fabricație, mutare și gestionare a acestora are ca rezultat emisiile de gaze cu efect de seră – care cresc dacă au o durată de viață scurtă. Cele mai multe scutere electrice comune trebuie colectate, încărcate și redistribuite în mod regulat, folosind adesea vehicule cu combustibil fosil.
Scuter electric Emag vezi ofertele zilei!
Cu toate acestea, unii cred că îmbrățișarea scuterelor electrice poate contribui la creșterea presiunii pentru dezvoltarea infrastructurii de ciclism. Când zeci de mii de scutere electrice au fost aruncate pe străzi și li s-a interzis să circule pe trotuar, această nevoie de spațiu dedicat pentru mobilitate alternativă a devenit brusc vizibilă pentru toată lumea. Scuterele electrice sunt o masă critică suplimentară care justifică dezvoltarea în continuare a rețelei de piste pentru ciclism.
Aimee Gauthier, ofițer șef de cunoștințe la Institutul Pentru Dezvoltare și Politici în Domeniul Transporturilor, este de acord. „Dacă acceptarea publicului este mai mare pentru scuterele electrice, aceasta ar putea fi, de asemenea, o cale pentru obținerea unor piste de biciclete dedicate construite pe stradă. Scuterele ar putea chiar ajuta oamenii să meargă la biciclete, sugerează Gauthier. „Sperăm să fie o poartă către ciclism. Am văzut că o mulțime de oameni care nu se simt confortabil pe biciclete au încercat trotinete sau scutere electrice, așa că sunt de părere că, pentru unii, bariera poate fi mai mică decât la mersul pe bicicletă și o alternativă atractivă la mașini.”
Fiind conduse de tehnologie, scuterele electrice sunt considerate o formă de transport perturbatoare – genul de „inovație” care divizează în mod necesar opinia publică. Dar este demn de remarcat faptul că, chiar și atunci când bicicleta a apărut la sfârșitul secolului al XIX-lea, a fost considerată „imorală”. Peste o sută de ani mai târziu, nu ne mai confruntăm cu moralitatea ciclismului, ci încă ne străduim să asigurăm medii și infrastructuri care să-l susțină în mod înțelept și durabil. Să sperăm că nu va dura atât de mult pentru alte forme de micro-mobilitate nou apărute – toate acestea joacă un rol dacă vrem să demontăm dominanța mașinilor cu combustibil fosil.
Actualitate
Marian Godină îl critică pe colegul său, care a lăsat-o pe Șoșoacă să-i încalece motocicleta pe autostrada Timișoara-Lugoj
Marian Godină, cunoscut polițist și influencer pe rețelele sociale, a declarat recent că a obosit să fie criticat și înjurat pentru că nu l-a apărat pe colegul său, Valter Kovacs. Godină a subliniat că, deși nu este lider de sindicat și nu are responsabilitatea de a lua apărarea colegilor, ar fi fost dispus să facă acest lucru dacă ar fi considerat cazul justificat.
„Am obosit ca de câteva săptămâni să primesc zilnic mesaje sau să fiu etichetat în comentarii în care sunt dojenit sau chiar înjurat pe motiv că nu îi iau apărarea polițistului Kovacs Valer,” a spus Godină. El a adăugat că, „deși nu sunt lider de sindicat ca să fac asta, aș fi fost primul care i-ar fi luat apărarea, așa cum am făcut și cu alți colegi de-a lungul timpului.”
Godină a povestit că l-a ajutat pe Kovacs în perioada pandemiei, dar a avut rezerve legate de acțiunile acestuia. „I-am zis că nici mie nu mi se pare normal ceea ce face și că depășește cu mult limita unor regulamente,” a declarat Godină. După ce Kovacs a fost destituit din Poliție și apoi repus în funcție la intervenția prim-ministrului Ludovic Orban, Godină a menționat că aceasta nu a fost suficient pentru a-l schimba. „După o palmă primită, care ar fi trebuit să-i bage mințile în cap, dl Kovacs a prins tupeu și mai mare și a batjocorit orice regulament, sfârșind prin a fi destituit din nou din Poliție luna trecută,” a spus Godină.
Godină a criticat în mod direct comportamentul lui Kovacs, descriindu-l ca având „un tupeu nesimțit.” El a explicat că „motivul destituirii sale, cel apărut în presă, a fost acela că a împrumutat motocicleta și casca de poliție doamnei senator Șoșoacă, aflată în plină campanie electorală.” Kovacs a încercat să justifice acțiunea afirmând că era „Ziua Porților Deschise la MAI.” Godină a răspuns ironic: „Omul nostru a fost în stare să debiteze că în ziua călăririi motocicletei de poliție de către senatorul în campanie era Ziua Porților Deschise la MAI și de aceea a făcut acest gest. Înțelegeți câtă lașitate și ce l-a dus pe el capul să zică? Ziua Porților Deschise era la MAI, în București, în cadru organizat și autorizat, nu pe autostrada Timișoara-Lugoj.”
Printre criticile aduse lui Kovacs, Godină a enumerat mai multe abateri, inclusiv utilizarea bodycam-urilor personale pentru a crea conținut pe rețele sociale. „Ați vrea să vă oprească Valer și să vă umilească în fața unei țări întregi ca să aibă el ce monetiza apoi pe Facebook?”
Actualitate
Accident cu trei mașini, provocat de un șofer aflat sub influența drogurilor
Un bărbat, în vârstă de 34 de ani, a condus un autoturism pe DN 68 A, în localitatea Coșevița, iar la un moment dat a intrat în coliziune cu 2 autoutilitare conduse de către 2 bărbați, în vârstă de 31 și 49 de ani, care circulau regulamentar.
În urma impactului au rezultat 2 victime, respectiv conducătorul auto, în vârstă de 34 de ani, precum și un bărbat, în vârstă de 36 de ani, pasager în autoutilitara condusă de bărbatul de 31 de ani.
În urma testării conducătorului auto, în vârstă de 34 de ani, cu aparatul din dotare au reieșit indicii cu privire la posibila prezență a substanțelor psihoactive.
În acest caz, cercetările sunt continuate în vederea stabilirii stării de fapt și luării măsurilor legale.
În cauză a fost întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.
Actualitate
Un șofer din Lugoj a scăpat nevătămat după ce a fost lovit de tren VIDEO
Un șofer din Lugoj a scăpat nevătămat după ce autoturismul său a fost lovit de un tren personal la o trecere la nivel cu calea ferată. Accidentul s-a produs la intersecția străzilor Vicențiu Babeș și Smârdan, unde sistemele acustice și luminoase de avertizare nu funcționau din cauza lucrărilor în desfășurare.
Actualitate
Reținut pentru că s-a apropiat la mai puțin de 100 de metri de fosta concubină
La data de 09 septembrie a.c., polițiștii municipiului Lugoj- Biroul Ordine Publică, sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Lugoj, au reținut un bărbat, în vârstă de 36 de ani, bănuit de comiterea infracțiunii de încălcarea de către persoana împotriva căreia a fost emis un ordin de protecție a oricăreia dintre măsurile dispuse prin ordinul de protecție.
În fapt, la data de 09 septembrie a.c., în jurul orei 13:35, polițiștii au fost sesizați de către o tânără, în vârstă de 23 de ani, cu privire la faptul că fostul său concubin, împotriva căruia a fost emis un ordin de protecție, ar fi încălcat măsura impusă.
Polițiștii s-au deplasat de urgență la fața locului, unde au constatat faptul că cele sesizate se confirmă, pe strada Alexandru Mocioni și Lugoj fiind identificat un bărbat, în vârstă de 36 de ani, ce se afla la o distanță mai mică de 100 de metri, de adresa față de care i-a fost interzis să se apropie.
Astfel, bărbatul a fost condus la sediul poliției pentru audieri.
În urma probatoriului administrat, la data de 09.09.2024, bărbatul a fost reținut pentru o perioadă de 24 de ore sub sub aspectul săvârșirii infracțiunii de încălcarea de către persoana împotriva căreia a fost emis un ordin de protecţie a oricăreia dintre măsurile dispuse prin ordinul de protecție, fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul I.P.J.Timiș.
Facem precizarea că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.
- Actualitateo săptămână în urmă
Ministerul Finanțelor propune măsuri radicale de austeritate. Primăria Lugoj ar putea pierde circa 800 de milioane de lei
- Educație3 zile în urmă
Cartea l-a făcut om mare. Orfan crescut în casele de copii, acum are două facultăți și este directorul unei școli
- Administrațieo săptămână în urmă
Cel mai vechi pod al Lugojului intră în lucrări pentru 6 luni. Localnicii trebui să ocolească chiar și 30 km, ca să ajungă acasă
- Actualitateo săptămână în urmă
Incendiu de vegetație lângă Lugoj: Pompierii se luptă să stingă flăcările, izbucnite în apropierea caselor VIDEO